TOPlist


Přivítejte vlákninu ve svém jídelníčku!

 

Bc. Tereza Beníčková

Máme pro vás radostnou zprávu! Po měsíci tuků, v rámci něhož jsme se také učili některé nepříliš vhodné potraviny omezovat, přichází téma vlákniny, které je naopak v našich jídelníčcích až příliš často nedostatek. Takže pro tentokrát žádná omezování! Naopak se celý měsíc budeme snažit naše stravování obohacovat o další cennou složku.

Vláknina má totiž celou řadu pozitivních dopadů na naše zdraví! Mimo jiné je například významným faktorem v prevenci civilizačních onemocnění. A to samozřejmě není všechno. Jakými dalšími vlastnostmi se vláknina může pochlubit, se dozvíte právě během následujícího měsíce.

Pro začátek vám jen prozradíme, že denní doporučený příjem této důležité živiny je celých 30 gramů. Myslíte si, že se takovéto množství vlákniny běžně ve vašem jídelníčku objeví? Výborně, jen tak dál! Pro většinu z nás je však více či méně obtížné toto doporučení beze zbytku naplňovat. Právě to se ale tento měsíc pokusíme změnit. :-)

A pokud si nejste jistí, jak na tom s vlákninou vlastně jste, otestujte si svůj běžný jídelníček pomocí chytrého (a vám jistě již dobře známého) programu Sebekoučink. Ten kromě základních a některých rizikových živin hlídá právě i váš denní optimální příjem vlákniny.

Jako vždy vám přineseme nejen zajímavé teoretické, ale také praktické informace, rady a triky, jak dostatečné množství vlákniny do jídelníčku zařadit. Dozvíte se, jaké druhy vlákniny existují, jak se mezi sebou liší, a zároveň v jakých potravinách je můžeme nalézt. Budou na vás čekat jako vždy také zajímavé recepty. A to samozřejmě není vše!  

Skutečně doufáme, že si společně s námi další měsíc užijete a podaří se vám načerpat novou energii do všech těch prosluněných jarních dnů, které jsou před námi. :-)

Tak s chutí do toho! 

Hodnocení (82 hlasů):

Komentáře

Komentáře je možné psát až po přihlášení. Pokud již máte účet, přihlaste se prosím. Pokud ještě účet nemáte, registrujte se

19. 04. 2017 18:00

Slonik71

Ráda zkouším nové recepty zdravé

09. 04. 2017 08:48

MaHelen

nové recepty mě zajímají a musím si najít čas je opravdu i realizovat

06. 04. 2017 16:49

Macatice

mtronic: Jo, taky mě ta délka střeva napadla.
No, s tvým příjmem bych s vlákninou opravdu měla problémy opačného rázu než teď :-)

06. 04. 2017 13:38

mtronic

Macatice: dotaz na to proč je doporučené množství vlákniny stejné bez ohledu na příjem jsem tu kdysi bez úspěchu položil. Možné vysvětlení by bylo, že to je počítané podle délky střeva, kterou máme +/- stejnou bez ohledu na výšku a váhu.
Uznávám, že s příjmem kolem 12MJ (12000kJ pro anti-fyziky) 30g dosáhne snadno a jsou dny, kdy se dám i víc než dvojnásobek.

06. 04. 2017 10:48

dagmarhruska

Tesím se na nové recepty:-)

05. 04. 2017 22:36

kolibrik26

už se těším, tak jdeme na to

05. 04. 2017 18:43

ina49

Už se těším

05. 04. 2017 18:17

KruntoradovaL

já jím především ovesné vločky, tak snad se dozvím, o nějacích zajímavých článcích.

05. 04. 2017 13:55

Dadag

Uz se tesim na clanky

05. 04. 2017 12:56

tkoskubova

Těším se na novinky,moc toho po pravdě nekonzumuji.Je to pouze celozrné pečivo a ovesné kaše.

05. 04. 2017 08:12

MaHelen

mám ráda ovesné kaše, ale vyzkouším i jiné recepty s vlákninou

04. 04. 2017 21:22

Margharetka

mám příjem pod 7000 a právě naopak mám problém, abych nepřešvihla 30g ...spíše bych potřebovala tak 40 g :-)

04. 04. 2017 21:14

Margharetka

výborně už se těším :-)

04. 04. 2017 20:26

Hanuja

Už se moc těším na celý tento měsíc. Vlákniny mám myslím dost.

04. 04. 2017 20:22

Macatice

On je problém s tím, že doporučená vláknina se udává absolutně, bez ohledu na denní příjem (stejně jako zelenina). Tak není divu, že ten, kdo ho má malý, do 7000, má s dostatečným příjmem vlákniny problém. Kdo ho má velký, zase bude mít vlákniny nadbytek. Tak si říkám, jestli by i to množství vlákniny nebylo rozumné vztáhnout na množství příjmu nebo jednotku váhy nebo tak něco.

04. 04. 2017 20:00

zamur

Těším se hlavně na recepty :-)

04. 04. 2017 17:54

JARI59

Tak uvidím, jestli se mi podaří těch 30 - 35 g denně

04. 04. 2017 13:57

Yogii

30 g je opravdu hodně, nedávám ho, mám většinou tak 15 - 20 g, a to jsem ráda.

04. 04. 2017 10:35

Konhana

S vlákninou se snažím poprat už delší dobu, ale moje trávicí trubice ji ne a ne přijmout

04. 04. 2017 09:12

Masa55

No 30 g je tedy hodně, jsem zvědavá co to se mnou udělá.

04. 04. 2017 08:33

MaHelen

už se moc těším na nové informace

03. 04. 2017 22:44

dylen

opět se těším na nové informace o vláknině

03. 04. 2017 21:35

LuckaN78

už se moc těším

03. 04. 2017 19:51

hajekrad

Program Sebekoučing používám často, ale vlákninu mám skoro vždy červenou. Snad to tento měsíc změní.

03. 04. 2017 19:42

Pbyrtusova

Zajímá mě i pak - nadmíra vlákniny.

03. 04. 2017 18:52

Slonik71

Také se těším na nové informace

03. 04. 2017 18:03

Ala787

Trochu představy mám. Občas jsem si zapsala množství jídla, které za den sním a zjistila, že sním třeba jen 7 g vlákniny. Dostat se na 30 g je pro mě prakticky nemožné. Tak uvidíme, co mi přinese tenhle měsíc. :-)

03. 04. 2017 17:11

Niraska

Na tento měsíc se moc těším :-)

03. 04. 2017 16:44

1a234

Tak jdu na to.

03. 04. 2017 14:46

MOONA

Super, těším se na nové informace :)

03. 04. 2017 14:19

PerditaX

někdy je to náročné, ale pomáhá mi psyllium a lněné semínko

03. 04. 2017 13:41

Masa55

Po tom testu, kde jsem si zjistila, že o vláknině nic nevím se musímm spolehnout na náš osvědčený sebekoučink , aby mne hlídal.....

03. 04. 2017 12:51

martashi

Vlákninu určitě zvládnu, ale informací není nikdy dost.

03. 04. 2017 12:20

JARI59

Tak věřím, že to denní množství dám...

03. 04. 2017 12:09

bessi

Už se těším. Vlákniny mám málo

03. 04. 2017 12:09

DanaR

Těším se na články, v příjmu vlákniny mám jistě mezery.

03. 04. 2017 09:54

babicka Eva

Jsem zvědavá, co všechno se dovím.

03. 04. 2017 09:21

goldfloren

já mám opačný problém,pořád ni svítí semafórek,že mám vlákniny moc :-(

03. 04. 2017 09:17

Lenda26

Další přínosný měsíc.

03. 04. 2017 09:13

evinka49

Už se moc těším na další novinky

03. 04. 2017 09:08

filipova

od té doby co jsem alergická na ořechy mám problém dosáhnout 30 g vlákniny, vždy jsem jimi v pohodě doháněla vlákninu

03. 04. 2017 08:41

Kumpi

Těším se, že se prakticky zlepším, co se vlákniny týče. :-)

03. 04. 2017 08:25

dolevina

tak s chutí do toho.

03. 04. 2017 08:23

sifaka

Těším se na nové informace.I když pokud nemám aktuální koučink, nemám šanci zjistit správná čísla,

03. 04. 2017 08:09

Evusja

No a je tu další měsíc :-)))Vláknině zdar - vím, že jí mám málo, a ta v tabletkách "nefunguje".

03. 04. 2017 07:48

Fila Byla

Už se moc těším, co se naučím nového. Každý měsíc mě nějak obohatí ;-)

03. 04. 2017 07:23

coumba

Už se těším, co nového se dozvíme:-)

03. 04. 2017 06:06

ajanka

Myslím, že vlákniny přijímám dostatek, ale učitě ještě bude co zlepšovat :-). Tak vzhůru do měsíce vlákniny :-)!

Reklama - díky našim sponzorům můžete využívat tyto stránky zdarma

Reklama - díky našim sponzorům můžete využívat tyto stránky zdarma