TOPlist


Články

Nejnovější článek

Kolikrát denně vlastně jíst?

Vytvořeno: 12. 01. 2018

PhDr. Iva Málková, Ing. Hana Málková Názory v oblasti výživy jsou někdy rozporuplné a mnohdy se ani samotní odborníci neshodují. Týká se to i frekvence jídla, tedy kolikrát denně jíst a jaké pauzy by měly být mezi jídly.

  • počet komentářů: 80
  • počet hodnocení: 59
  • průměrné hodnocení: 4.9

Další články

Proč absolvovat kurz STOBu aneb společně se hubne lépe

Vytvořeno: 01. 01. 2018

Komunitní web STOBklub je jistě velkým pomocníkem při snižování nadváhy a pomohl již mnohým začít úspěšně řešit nadbytečné kilogramy. Avšak – je spousta z nás, kteří by možná uvítali virtuálního internetového pomocníka doplnit o pomocníky „reálné“.

  • počet komentářů: 78
  • počet hodnocení: 76
  • průměrné hodnocení: 4.4

Prožijte i rok 2018 zdravě

Vytvořeno: 27. 12. 2017

Autor: STOB Po Novém roce se tradičně plní posilovny i poradny nutričních terapeutů. Proč tomu tak je? Mohou za to novoroční předsevzetí, která mnohým pomáhají projídat se prosincovými svátky s menšími výčitkami. Od nového roku si slibují také nový začátek a tlustou čáru za všemi výživovými „hříchy“.

  • počet komentářů: 63
  • počet hodnocení: 51
  • průměrné hodnocení: 4.9

Tipy na "zdravější" silvestrovské pohoštění

Vytvořeno: 26. 12. 2017

Ing. Hana Málková   Blíží se konec roku a s ním ruku v ruce i silvestrovský večírek, který se většinou bez jídla a pití neobejde. Kolik nám takové klasické pohoštění přináší energie a jak ho trochu odlehčit? To se dozvíte na následujících řádcích.

  • počet komentářů: 33
  • počet hodnocení: 40
  • průměrné hodnocení: 4.8

Jak se začít (znovu) hýbat?

Vytvořeno: 18. 12. 2017

  autor: STOB CZ   Na to, abychom začali dělat něco dobrého pro své zdraví, není nikdy pozdě. Caesar je znám svým výrokem: „Přišel jsem, viděl jsem, zvítězil jsem.“ Tato slova bohužel nemusí platit v případech, kdy se pokoušíme o začátek či návrat k pravidelné pohybové aktivitě.

  • počet komentářů: 0
  • počet hodnocení: 0
  • průměrné hodnocení: zatím nehodnoceno

Zelenina plná vitaminů kdykoli v roce ihned po ruce

Vytvořeno: 15. 12. 2017

Mgr. Nikola Hanyšová V létě, kdy nás čerstvá zelenina láká svými barvami i vůní, máme ji po ruce na našich zahrádkách, většinou není problém a zelenina je poměrně pravidelnou součástí našich jídelníčků.

  • počet komentářů: 23
  • počet hodnocení: 24
  • průměrné hodnocení: 4.8

Program Sebekoučink

Vytvořeno: 14. 12. 2017

  • počet komentářů: 0
  • počet hodnocení: 0
  • průměrné hodnocení: zatím nehodnoceno

Glykemický index tabulky

Vytvořeno: 14. 12. 2017

Tabulky glykemického indexu v pdf si můžete stáhnout zde Chléb, pečivo Bageta 95 Chléb Libanonský 86 Pufované rýžové koláčky 82 Chléb bezlepkový 79 Houska hvězdička (Keiserova) 73

  • počet komentářů: 23
  • počet hodnocení: 22
  • průměrné hodnocení: 4.9

Stanovte si pohybový SMARTER cíl

Vytvořeno: 06. 12. 2017

Bc. Kristýna Rissová „Zítra ráno vstanu a zacvičím si.“ Kolik z nás si tuto větu říká večer co večer při nařizování budíku na 5:30 a kolik z nás pak skutečně vstane z vyhřáté postele do tmy a zimy? Proč nejsme schopni uskutečňovat své plány a plnit své sny? Jednou z příčin jsou bezesporu naše rezervy ve formulování svých cílů.

  • počet komentářů: 41
  • počet hodnocení: 51
  • průměrné hodnocení: 4.7

Brožura Chci změnu. Jak najít motivaci?

Vytvořeno: 06. 12. 2017

Další rady, jak si zvolit správně cíl a zvýšit motivaci najdete v brožuře Jak najít motivaci? ze sady osobních plánů Chci změnu. Úspěch či neúspěch je dán často tím, jestli zvolíme k dosažení cíle správnou cestu. Stejně tak to funguje i v oblasti změny životního stylu.

  • počet komentářů: 31
  • počet hodnocení: 29
  • průměrné hodnocení: 4.8

Máslo - lze ho nahradit?

Vytvořeno: 06. 12. 2017

Diskusí ohledně rostoucí ceny másla je v posledních měsících všude plno. Důvodů, které vedly ke zdražení másla, může být hned několik, a to nedostatek mléčného tuku, rostoucí obliba másla a obecně tučnějších mléčných produktů (sýrů, plnotučného mléka apod.

  • počet komentářů: 14
  • počet hodnocení: 19
  • průměrné hodnocení: 4.8

Proč novoroční předsevzetí nevycházejí?

Vytvořeno: 05. 12. 2017

Ing. Hana Málková, Bc. Tereza Beníčková   S Novým rokem jsou úzce spjata všemožná předsevzetí. Zhubnu, budu jíst zdravě, budu pravidelně cvičit. Jaké je to vaše? A jak dlouho vám po „zlomovém“ Novém roce odhodlání pro dodržování takového předsevzetí vydrží? U někoho je to týden, u jiného možná i měsíc.

  • počet komentářů: 73
  • počet hodnocení: 70
  • průměrné hodnocení: 4.8

Vánoce bez přejídání

Vytvořeno: 02. 12. 2017

Ing. Hana Málková Vánoce, Vánoce přicházejí... A s nimi spojené vánoční večírky, pečení cukroví a jiné tradice, které z těchto krásných svátků klidu a pohody, mohou pro toho, kdo bojuje s váhou, znamenat spíše období plné zbytečného stresu a obav.

  • počet komentářů: 42
  • počet hodnocení: 57
  • průměrné hodnocení: 4.7

Kniha Já zhubnu zdravě a natrvalo

Vytvořeno: 30. 11. 2017

Pokud je vaším cílem zhubnout a potřebovali byste praktického průvodce na vaší cestě, doporučujeme knihu Ivy Málkové Já zhubnu zdravě a natrvalo.   

  • počet komentářů: 30
  • počet hodnocení: 42
  • průměrné hodnocení: 4.8

Záznamový arch

Vytvořeno: 30. 11. 2017

Záznamový arch pro zápis vašich návyků si můžete stáhnout zde Záznamový arch pro elektronické vyplnění v pdf si můžete stáhnout zde

  • počet komentářů: 32
  • počet hodnocení: 33
  • průměrné hodnocení: 4.8

Program Sebekoučink

Vytvořeno: 30. 11. 2017

Program Sebekoučink je skvělým pomocníkem nejen při mapování vašich návyků, ale především při sestavování vyváženého jídelníčku.  Program můžete vyzkoušet na 3 dny zdarma zde

  • počet komentářů: 28
  • počet hodnocení: 30
  • průměrné hodnocení: 4.9

10 rad, jak snížit množství soli při vaření

Vytvořeno: 26. 11. 2017

Ing. Hana Málková, Bc. Tereza Beníčková Hlavní a obrovskou výhodou domácí přípravy jídel je, že vždy víte, co do daného pokrmu přidáváte a také znáte množství použitých surovin. I v případě omezování soli v jídelníčku je tak domácí příprava vhodnější.

  • počet komentářů: 37
  • počet hodnocení: 54
  • průměrné hodnocení: 4.8

Nenasytné batole?

Vytvořeno: 26. 11. 2017

Mgr. Tereza Rogalewiczová   Velké části rodičů může přejídání dítěte v batolecím věku (1-3 roky) připadat jako absurdní. Většinou přeci malé děti k jídlu všelijak přesvědčujeme. Tu odmítají maso, tu jogurt, tu nějaké ovoce nebo zeleninu nebo všechno… V jídle i stravování se odráží fyziologický negativismus dítěte.

  • počet komentářů: 27
  • počet hodnocení: 36
  • průměrné hodnocení: 4.8

Jaké jídlo vás nejvíce zasytí?

Vytvořeno: 26. 11. 2017

Mgr. Veronika Pourová   Jestliže máte pocit, že jíte dost, ale pořád máte hlad, jedním z možných důvodů je nevhodné rozložení živin nebo nevhodný výběr potravin. Různé potraviny mají totiž různou sytící funkci. Ta souvisí jak s glykemickým indexem potravin – tedy s tím, jak rychle vám po konzumaci stoupne hladina glukózy v krvi – tak s objemem zkonzumované stravy, která má vliv zase na naplnění žaludku.

  • počet komentářů: 24
  • počet hodnocení: 41
  • průměrné hodnocení: 4.8

Štědrovečerní večeře zdravě?

Vytvořeno: 21. 11. 2017

Ing. Hana Málková   Jak připravit štědrovečerní večeři zdravě? A má vůbec smysl ji "zdravě" připravovat? Štědrovečerní večeři si především užijte. V tento výjimečný čas si raději bez výčitek pochutnejte na tom, co máte opravdu rádi (samozřejmě v rozumném množství).

  • počet komentářů: 37
  • počet hodnocení: 43
  • průměrné hodnocení: 4.7

Co se děje v těle, když se člověk přejí

Vytvořeno: 20. 11. 2017

Mgr. Veronika Pourová   Když jednorázově zkonzumujete větší množství jídla, nebývá to většinou tak rizikové, jako když se přejídáte dlouhodobě. Jednou za čas se to stane každému, pokud si však všímáte, že se vám to děje vícekrát za měsíc, raději zbystřete.

  • počet komentářů: 32
  • počet hodnocení: 49
  • průměrné hodnocení: 4.8

Kolik energie mají vánoční dobroty?

Vytvořeno: 19. 11. 2017

Ing. Hana Málková   Jak už padlo v několika předchozích článcích, Vánoce by měly být svátky klidu a pohody, které se v ideálním případě zcela obejdou bez stresu z jídla a přijatých kalorií. Proto je jednou z hlavních rad, jak si Vánoce užít (nejenom je protrpět) i to, že bychom si tolik oblíbené vánoční dobroty neměli zcela odepírat, ale dát si jich pro klid duše a lepší pocit třeba menší množství a více si každý kousek užít.

  • počet komentářů: 46
  • počet hodnocení: 49
  • průměrné hodnocení: 4.9

Funkce soli v organismu

Vytvořeno: 18. 11. 2017

zdroje: http://mene-solit.cz/o-soli/co-je-sul/, Slaná fakta o soli - Publikace Česká technologická platforma pro potraviny Jak již bylo řečeno v několika předchozích článcích, pro funkčnost našeho těla je sůl, respektive sodík nezbytný. V tomto článku si stručně shrneme, jaké funkce v těle plní.

  • počet komentářů: 33
  • počet hodnocení: 51
  • průměrné hodnocení: 4.8

Jak na vánoční jídelníček?

Vytvořeno: 18. 11. 2017

Ing. Hana Málková V tomto článku jsme si řekli obecné zásady vyváženého jídelníčku. Vánoční období je ale tak trochu specifické, a proto si pojďme ještě připomenout pár rad, jak se i v tomto výjimečném období od běžného režimu příliš neodchylovat a zároveň si ale veškeré vánoční dobroty zcela neodpírat.

  • počet komentářů: 30
  • počet hodnocení: 43
  • průměrné hodnocení: 4.8

Vyváženým jídelníčkem proti přejídání

Vytvořeno: 13. 11. 2017

Ing. Hana Málková Jak jsme si řekli v tomto článku, přejídání může mít více podob a ještě více důvodů, které ho mohou způsobovat. Často se jedná o důvody psychické (např. stres, nuda) či nás k přejídání vede nějaká speciální příležitost (oslavy apod.

  • počet komentářů: 39
  • počet hodnocení: 53
  • průměrné hodnocení: 4.8

Je předkrm či dezert přejídání?

Vytvořeno: 12. 11. 2017

Článek byl publikovaný na internetových stránkách Vím, co jím. Ke stylovému stolování patří obvykle před hlavním jídlem předkrm a na závěr jako kulinářská tečka dezert. Je to zdravé nebo se jedná o zbytečné přejídání, které nás nakonec může přivést k obezitologovi? Odpověď není jednoznačná.

  • počet komentářů: 44
  • počet hodnocení: 47
  • průměrné hodnocení: 4.7

Jak zvolit správnou velikost porce?

Vytvořeno: 12. 11. 2017

Pokud člověk nemá a nikdy neměl problém s váhou, může se většinou celkem dobře spolehnout na svou intuici a fyziologické signály. Velikost porce nijak neřeší, poslouchá své tělo a přitom nepřibírá ani nehubne. U obézních však často přirozené signály těla zdaleka nefungují tak, jak by měly.

  • počet komentářů: 31
  • počet hodnocení: 44
  • průměrné hodnocení: 4.8

Kdo by si měl dát na přejídání ještě větší pozor?

Vytvořeno: 12. 11. 2017

Mgr. Veronika Pourová   Přejídání, problém nemalé části populace, který je spojen s nárůstem hmotnosti, nespokojeností sama se sebou, výčitkami a samozřejmě i s rizikem vzniku některých civilizačních onemocnění. Pokusit se najít příčinu přejídání a tu se snažit odstranit by měl každý, protože skutečně nejde o nic zdraví prospěšného.

  • počet komentářů: 34
  • počet hodnocení: 49
  • průměrné hodnocení: 4.7

Jak správným výběrem potravin snížit příjem soli

Vytvořeno: 12. 11. 2017

Mgr. Veronika Pourová, Ing. Hana Málková Že jako Češi solíme hodně, už asi víte. Je tedy dobré si připomenout, které potraviny obsahují nejvíce soli – a právě tyto potraviny byste se měli snažit v jídelníčku co nejvíce omezit. Ne vždy je však snadné najít jejich vhodnou alternativu, a právě k tomu slouží tento článek.

  • počet komentářů: 43
  • počet hodnocení: 52
  • průměrné hodnocení: 4.8

Jak zvládnout neodbytného hostitele?

Vytvořeno: 11. 11. 2017

Ing. Hana Málková, PhDr. Iva Málková   Obecné rady, jak zvládnout večírky, návštěvy a oslavy, jste se mohli dočíst v tomto článku. Mnohdy není ani tak těžké zvládnout sám sebe, ale situace nám může ještě ztížit neodbytný hostitel.

  • počet komentářů: 41
  • počet hodnocení: 53
  • průměrné hodnocení: 4.6

Reklama - díky našim sponzorům můžete využívat tyto stránky zdarma

Reklama - díky našim sponzorům můžete využívat tyto stránky zdarma