TOPlist


Články

Nejnovější článek

Jak správným výběrem potravin snížit příjem soli

Vytvořeno: 12. 11. 2017

Mgr. Veronika Pourová, Ing. Hana Málková Že jako Češi solíme hodně, už asi víte. Je tedy dobré si připomenout, které potraviny obsahují nejvíce soli – a právě tyto potraviny byste se měli snažit v jídelníčku co nejvíce omezit. Ne vždy je však snadné najít jejich vhodnou alternativu, a právě k tomu slouží tento článek.

  • počet komentářů: 37
  • počet hodnocení: 44
  • průměrné hodnocení: 4.8

Další články

Sůl nad zlato není

Vytvořeno: 03. 11. 2017

Ing. Hana Málková, Bc. Tereza Beníčková Na naší společné cestě za zdravějším a spokojenějším životním stylem se pomalu blížíme ke konci. V minulých měsících jsme se toho mnoho naučili a věnovali jsme se postupně téměř všem rizikovým živinám ve stravě.

  • počet komentářů: 48
  • počet hodnocení: 53
  • průměrné hodnocení: 4.6

Jak naučit děti jíst ryby?

Vytvořeno: 26. 10. 2017

autor: STOB Jedním z nejčastějších nešvarů dětských jídelníčků je absence ryb a rybích výrobků. Ryby jsou však pro jídelníček dětí nezbytné. Velmi pádným argumentem pro nepostradatelnost ryb v dětském jídelníčku je fakt, že jsou hlavním, a dá se říci i nenahraditelným zdrojem polynenasycených (zejména omega 3) mastných kyselin.

  • počet komentářů: 30
  • počet hodnocení: 36
  • průměrné hodnocení: 4.7

Tipy na rybí rychlovky

Vytvořeno: 20. 10. 2017

Ing. Hana Málková, Bc. Tereza Beníčková Nejste zrovna zdatní kuchaři? Nevadí! Ani tak se ryb se svém jídelníčku nemusíte vzdávat. Je totiž mnoho způsobů, jak ryby do stravy zařadit bez toho, abyste oplývali kulinářskými dovednostmi nebo utráceli za ryby peníze v restauraci.

  • počet komentářů: 47
  • počet hodnocení: 53
  • průměrné hodnocení: 4.7

Kde všude se ještě sůl ukrývá?

Vytvořeno: 16. 10. 2017

Ing. Hana Málková   Sůl se skrývá i tam, kde bychom ji možná nečekali, leckdy i v takových výrobcích, které jsou obecně vnímané jako zdraví prospěšné. V tomto článku si ukážeme, kde všude se se solí v menším či větším množství můžeme setkat.

  • počet komentářů: 24
  • počet hodnocení: 28
  • průměrné hodnocení: 4.7

Obsah soli v sýrech

Vytvořeno: 15. 10. 2017

Stejně jako je tomu se sýry a jejich obsahem tuku, i co se týče soli jsou mezi jednotlivými druhy sýrů značné rozdíly. Což je skvělá zpráva pro každého, kdo má sýry rád, ale zároveň si chce hlídat množství soli ve svém jídelníčku.

  • počet komentářů: 33
  • počet hodnocení: 37
  • průměrné hodnocení: 4.7

Získejte od nás balíček zdravých potravin

Vytvořeno: 15. 10. 2017

Pokud ještě nemáte v kalendáři označené datum 22. 10., pak to honem rychle napravte. Ten den se totiž uskuteční již 21. ročník Dne zdraví se STOBem, a to již tradičně v Praze v Modřanech. Více informací o samotné akci naleznete na našich stránkách, nebo na facebookové události.

  • počet komentářů: 6
  • počet hodnocení: 6
  • průměrné hodnocení: 4.8

Obsah soli v pečivu

Vytvořeno: 14. 10. 2017

Ing. Hana Málková   I když pečivo určitě nepatří mezi výrobky s absolutně nejvyšším obsahem soli, díky tomu, že ho jíme většinou denně a v poměrně velkém množství, je jedním z hlavních přispěvatelů k celodennímu příjmu soli.

  • počet komentářů: 30
  • počet hodnocení: 39
  • průměrné hodnocení: 4.8

Označování obsahu soli

Vytvořeno: 13. 10. 2017

Ing. Hana Málková   zdroj: Slaná fakta o soli - Publikace Česká technologická platforma pro potraviny V rámci EU upravuje způsoby označování obsahu soli na etiketách potravin nařízení č.1169/2011. Povinnost uvádět výživové údaje na všech balených potravinách (až na některé výjimky) vstoupila v účinnost 13.

  • počet komentářů: 24
  • počet hodnocení: 38
  • průměrné hodnocení: 4.7

Tipy, jak jednoduše snížit denní příjem soli

Vytvořeno: 12. 10. 2017

V článku Jak správným výběrem potravin snížit příjem soli jsme se věnovali řadě možností, které máte, pokud si chcete rizikovou sůl ve svém jídelníčku začít hlídat. V dnešní době existuje téměř ke každému jídlu nepřeberné množství jeho (i zdravějších) alternativ, a tak jen stačí trochu se při nákupu či přípravě jídel zamyslet a cíleně sáhnout po potravině, která má obsah soli nižší.

  • počet komentářů: 39
  • počet hodnocení: 40
  • průměrné hodnocení: 4.8

Kde všude sůl přijímáme?

Vytvořeno: 09. 10. 2017

Ing. Hana Málková   zdroj: Slaná fakta o soli - Publikace Česká technologická platforma pro potraviny V předchozích článcích jsme si řekli, kolik soli bychom měli přijímat a následně jsme si toto doporučení srovnali s realitou (článek Kolik soli přijímáme), která bohužel doporučení příliš nereflektuje.

  • počet komentářů: 31
  • počet hodnocení: 44
  • průměrné hodnocení: 4.8

Jak nakupovat čerstvé ryby

Vytvořeno: 08. 10. 2017

Ing. Hana Málková   Asi není potřeba vysvětlovat, že nejkvalitnější jsou samozřejmě ryby čerstvé, mražené mohou být méně hodnotné kvůli porušení struktury a ztrátě vody a dalších látek při tepelném opracování.

  • počet komentářů: 44
  • počet hodnocení: 56
  • průměrné hodnocení: 4.8

Výzva Solme s rozumem

Vytvořeno: 08. 10. 2017

zdroj: http://mene-solit.cz/ V únoru loňského roku vydal Hlavník hygienik ČR Vladimír Valenta výzvu "Solme s rozumem". „Ministerstvo zdravotnictví na rizika plynoucí z nadměrné konzumace soli opakovaně upozorňuje. Jedná se především o vysoký krevní tlak, náhlé mozkové příhody nebo infarkt myokardu.

  • počet komentářů: 34
  • počet hodnocení: 48
  • průměrné hodnocení: 4.7

Kolik soli přijímáme?

Vytvořeno: 08. 10. 2017

Ing. Hana Málková   zdroje: http://mene-solit.cz/, Slaná fakta o soli - Publikace Česká technologická platforma pro potraviny V tomto článku jsme si řekli, jak by to mělo v ideálním případě vypadat. Realita je však zcela jiná a přestože jsou již několik desítek let vydávána doporučení ke snížení příjmu soli, je její obsah ve stravě obyvatel většiny vyspělých zemí stále velmi vysoký.

  • počet komentářů: 21
  • počet hodnocení: 34
  • průměrné hodnocení: 4.7

Jak vyčerpat denní příjem soli

Vytvořeno: 07. 10. 2017

      Mgr. Veronika Pourová, Ing. Hana Málková   Dle doporučení bychom měli přijímat denně maximálně 5-6 g soli. V tomto článku si názorně ukážeme, jak jednoduše lze vyčerpat celodenní dávku třeba i v jednom nevhodně zvoleném jídle.

  • počet komentářů: 44
  • počet hodnocení: 52
  • průměrné hodnocení: 4.8

Kolik soli bychom měli přijímat?

Vytvořeno: 07. 10. 2017

Ing. Hana Málková   zdroje: http://mene-solit.cz/, Slaná fakta o soli - Publikace Česká technologická platforma pro potraviny Pro lidský život a správné fungování organismu je sůl, respektive sodík nezbytný. Nicméně sůl zdaleka nepotřebujeme v takovém množství, na které jsme v dnešní době zvyklí.

  • počet komentářů: 25
  • počet hodnocení: 37
  • průměrné hodnocení: 4.6

Co je sůl a proč ji potřebujeme?

Vytvořeno: 06. 10. 2017

zdroje: http://mene-solit.cz/, Slaná fakta o soli - Publikace Česká technologická platforma pro potraviny Než se pustíme do ryze praktických článků, jak mít pod kontrolou příjem soli, pojďme si připomenout ještě trochu té teorie, která se bude v průběhu měsíce určitě hodit.

  • počet komentářů: 29
  • počet hodnocení: 43
  • průměrné hodnocení: 4.7

10 rad, jak snížit příjem soli

Vytvořeno: 04. 10. 2017

Ing. Hana Málková   Listopadový měsíc se ponese ve znamení omezení soli, jejíž nadměrný příjem může vést k rozvoji některých onemocnění jako je hypertenze, osteoporóza, ledvinové kameny, nádorové onemocnění žaludku či obezita.

  • počet komentářů: 47
  • počet hodnocení: 53
  • průměrné hodnocení: 4.8

Základní rozdělení potravin dle obsahu sodíku

Vytvořeno: 03. 10. 2017

Sůl je chemická sloučenina označovaná jako NaCl (chlorid sodný), obsahuje přibližně 40 % sodíku (Na) a 60 % chloridu (Cl). Sodík může být v malém množství v potravinách obsažen přirozeně, ve větším množství je však do potravin dodáván při zpracování v podobě soli nebo některých přídatných látek.

  • počet komentářů: 42
  • počet hodnocení: 47
  • průměrné hodnocení: 4.7

Je konzumace ryb skutečně bezpečná?

Vytvořeno: 01. 10. 2017

Ing. Lenka Vymlátilová   Stejně jako jiné potraviny mohou i ryby obsahovat látky, jež našemu zdraví neprospívají. V důsledku našeho (ne)ekologického chování je častá především kontaminace ryb těžkými kovy a organickými odpadními látkami.

  • počet komentářů: 22
  • počet hodnocení: 40
  • průměrné hodnocení: 4.7

Jako ryba ve vodě

Vytvořeno: 01. 10. 2017

Bc. Tereza Beníčková Přesně tak se jistě cítí každý aktivní účastník Prožij rok zdravě, jelikož se společně s říjnem dostáváme do poslední čtvrtiny našeho projektu! To to letí. Tedy spíše plave. Tématem nového měsíce jsou totiž, jak už titulek napovídá, ryby.

  • počet komentářů: 46
  • počet hodnocení: 56
  • průměrné hodnocení: 4.6

Ryby s jedovatou krví

Vytvořeno: 01. 10. 2017

Zdroj: SZÚ Krev některých druhů ryb může obsahovat jedovatý toxin, který může způsobovat zdravotní potíže po konzumaci. S těmito rybami se může na talíři setkat každý, ale etiketa, ani prodejci ryb v supermarketech bohužel spotřebiteli nesdělují, jak se velmi jednoduše dá případným nežádoucím zdravotním účinkům předejít.

  • počet komentářů: 26
  • počet hodnocení: 31
  • průměrné hodnocení: 4.7

S máslovou rybou opatrně

Vytvořeno: 30. 09. 2017

zdroj: SZÚ Pod pojmem „máslová ryba“ se mohou skrývat 3 druhy ryb - modrohlav, pamakrela temná a pamakrela olejnatá. U vnímavých jedinců se mohou po konzumaci máslové ryby objevit gastrointestinální potíže, zejména pokud si ji dopřejí ve větším množství.

  • počet komentářů: 27
  • počet hodnocení: 38
  • průměrné hodnocení: 4.7

Alergie na ryby

Vytvořeno: 30. 09. 2017

Zdroj: www.bezpecnostpotravin.cz, Ryby, Jak poznáme kvalitu Alergie na ryby patří k nejčastějším potravinovým alergiím. Potravinová alergie je nepřiměřená reakce imunitního systému na určitou potravinu. K vyvolání nežádoucí reakce mnohdy stačí i stopová množství alergenní potraviny.

  • počet komentářů: 25
  • počet hodnocení: 31
  • průměrné hodnocení: 4.7

Ryby v jídelníčku malých dětí

Vytvořeno: 30. 09. 2017

Mgr. Tereza Rogalewiczová   Význam ryb ve výživě je každému z nás jistě velmi dobře znám. Jak je to ale s jejich konzumací u těch nejmenších, konkrétně u dětí do tří let věku? Protože bílkoviny v rybím mase patří k jedněm z nejčastějších alergenů, platilo dříve doporučení nepodávat ho dětem do tří let.

  • počet komentářů: 19
  • počet hodnocení: 30
  • průměrné hodnocení: 4.7

Omega 3 ve formě doplňků stravy

Vytvořeno: 25. 09. 2017

Bc. Andrea Jakešová   Omega 3 mastné kyseliny jsou důležitou složkou naší stravy, jelikož významně přispívají ke zdraví našeho srdce, mozku a v neposlední řadě našeho imunitního systému. Nejdůležitějšími omega 3 kyselinami jsou kyselina eikosapentaenová (EPA) a dokosahexaenová (DHA), které jsou pro naše tělo nezbytné.

  • počet komentářů: 27
  • počet hodnocení: 42
  • průměrné hodnocení: 4.7

Co jíst, když nejím ryby

Vytvořeno: 25. 09. 2017

Bc. Andrea Jakešová Jak už jsme si řekli v několika předchozích článcích, ryby jsou zdrojem mnoha pozitivních látek.  Ryby jsou v našem jídelníčku tím nejlepším zdrojem omega 3 mastných kyselin (zejména kyselina eikosapentaenová (EPA) a dokosahexaenová (DHA)), jejichž dostatečné množství potřebujeme pro to, abychom se vyvarovali vysokému krevnímu tlaku, srdeční arytmii a jiným srdečním příhodám, Alzheimerově nemoci, demenci, diabetu (cukrovce) a jednoduše udrželi naše srdce zdravé a náš mozek fit.

  • počet komentářů: 31
  • počet hodnocení: 48
  • průměrné hodnocení: 4.8

Jak připravit mořské plody

Vytvořeno: 24. 09. 2017

Bc. Tereza Beníčková, Ing. Martin Pávek Stejně jako u ryb i v případě mořských plodů platí, že nejdůležitější je čerstvost suroviny. I mořské plody se totiž snadno kazí. Nicméně pokud připravujeme mořské plody v našich podmínkách, je téměř nereálné vařit z čerstvých surovin.

  • počet komentářů: 26
  • počet hodnocení: 30
  • průměrné hodnocení: 4.7

Jak připravit rybu

Vytvořeno: 23. 09. 2017

Bc. Tereza Beníčková, Ing. Martin Pávek Ryby máte rádi, nicméně ve vašem jídelníčku se zdaleka neobjevují tak často, jak by mohly. Na vině může být i fakt, že samotná příprava ryb může být trochu specifická. To ovšem neznamená, že byste se jí měli bát a ryby si sami nepřipravovat.

  • počet komentářů: 25
  • počet hodnocení: 38
  • průměrné hodnocení: 4.7

Laktózová intolerance

Vytvořeno: 22. 09. 2017

V souvislosti s konzumací mléka se můžeme setkat nejčastěji se dvěma problémy, kvůli kterým je potřeba některé mléčné výrobky z jídelníčku vyřadit - alergií na mléčnou bílkovinu a laktózovou intolerancí. Jedná se o zcela jiné poruchy s odlišnými dietními požadavky a je třeba tyto pojmy rozlišovat.

  • počet komentářů: 32
  • počet hodnocení: 44
  • průměrné hodnocení: 4.7

Reklama - díky našim sponzorům můžete využívat tyto stránky zdarma

Reklama - díky našim sponzorům můžete využívat tyto stránky zdarma