TOPlist


Články

Nejnovější článek

Novinky Meggle - Tipy na svačinky bohaté na bílkoviny

Vytvořeno: 15. 09. 2017

S příchodem nového školního roku začínáme opět řešit svačiny našich dětí. Zapomínat bychom ale neměli ani na sebe! Možná to sami znáte. Během dne pod tlakem všech úkolů a povinností zapomínáme pravidelně jíst a domů se často vracíme vyhladovělí.

  • počet komentářů: 45
  • počet hodnocení: 48
  • průměrné hodnocení: 4.4

Další články

Mléčné výrobky a jejich přínos pro lidské zdraví

Vytvořeno: 08. 09. 2017

Mléko a mléčné výrobky mají v našem jídelníčku důležité postavení. V mléce nalezneme všechny základní živiny – bílkoviny, sacharidy i tuky. Mléčné produkty obsahují cenné nutrienty s vysokou biologickou hodnotou a vstřebatelností.

  • počet komentářů: 4
  • počet hodnocení: 6
  • průměrné hodnocení: 4.7

Naplno do nového měsíce

Vytvořeno: 22. 08. 2017

Bc. Tereza Beníčková   Nejenom u dětí platí, že se jejich letní prázdninové měsíce nesou spíše ve znamení odpočinku, čerpání sil a shromažďování zážitků, aby pak v září mohli zazářit. Věříme, že i pro vás byly letní prázdniny skutečně prázdninami, a že jste tak nyní plní sil a odhodlání.

  • počet komentářů: 44
  • počet hodnocení: 60
  • průměrné hodnocení: 4.6

Pitný režim u dětí

Vytvořeno: 21. 08. 2017

Ing. Lenka Vymlátilová   Pije vaše dítě dostatečně? Potřeba tekutin u dětí se mění v závislosti na jejich věku. Přibližná potřeba tekutin je uvedena v tabulce. Věk dítěte Potřeba tekutin / 24 hodin Potřeba tekutin / kg tělesné hmotnosti 6 – 12 měsíců 900 – 1200 ml   1-3 roky 1200 – 1500 ml 120 – 130 ml 3 – 5 let 1500 – 1800 ml 90 – 110 ml Dítě 5 - 8 let 1800 – 2000 ml 70 – 90 ml Dítě starší 8 let 2 litry tekutin 50 - 60 ml dospělý 2 litry tekutin 35 ml Pozn.

  • počet komentářů: 25
  • počet hodnocení: 37
  • průměrné hodnocení: 4.8

Tvaroh a jeho pozitiva

Vytvořeno: 19. 08. 2017

Ing. Lenka Vymlátilová   Na úvod nemohu napsat nic jiného než to, že tvaroh je prostě „boží“. Nutriční rozbor Z nutričního hlediska je tvaroh, pokud nepočítáme maso, snad nejbohatším zdrojem bílkovin. 100 g tvarohu obsahuje 10 – 13 g bílkovin, což není vůbec málo.

  • počet komentářů: 0
  • počet hodnocení: 0
  • průměrné hodnocení: zatím nehodnoceno

Mléčné výrobky po celý den

Vytvořeno: 18. 08. 2017

Mléčné výrobky by měly figurovat v našem jídelníčku každý den, a to dokonce alespoň ve třech porcích, jak jsme již zmiňovali v několika předešlých článcích tohoto měsíce. Věříme, že pro mnoho z vás není plnění tohoto doporučení žádným problémem, u někoho tomu však může být jinak.

  • počet komentářů: 22
  • počet hodnocení: 31
  • průměrné hodnocení: 4.8

Mléčné dezerty zdravě

Vytvořeno: 18. 08. 2017

Převážná část textu byla převzata z článku publikovaného na internetových stránkách Vím, co jím.  Máte zrovna chuť na něco sladkého, ale zároveň chcete mlsat zdravě? Zkuste si připravit dezert ze zakysaných mléčných výrobků.

  • počet komentářů: 21
  • počet hodnocení: 27
  • průměrné hodnocení: 4.8

Ledové čaje bez cukru a sladidel

Vytvořeno: 17. 08. 2017

Už vám nechutná voda a chtěli byste se přes léto osvěžit ledovým čajem? Většina ledových čajů v sobě skrývá velké množství cukru, existují však výjimky a pochutnat si můžete i bez zbytečných kalorií. V obchodech můžete sáhnout po přírodních čajích Pfanner Pure Tea, které neobsahují žádný cukr, sladidla, konzervanty ani další přidané látky.

  • počet komentářů: 44
  • počet hodnocení: 54
  • průměrné hodnocení: 4.4

Mýty o tavených sýrech

Vytvořeno: 14. 08. 2017

zdroj: Společnost pro výživu V médiích je téma tavených sýrů a jejich vhodnosti pro zdravou výživu často diskutováno a dochází často k vytváření mýtů a dezinformací v jejich neprospěch, pojďme si tedy některé z nich vysvětlit.

  • počet komentářů: 37
  • počet hodnocení: 47
  • průměrné hodnocení: 4.6

Sýry a jejich druhy

Vytvořeno: 14. 08. 2017

Sýry jsou důležitou součástí jídelníčku, neboť nám přináší mnoho pozitivních živin. Především jsou zdrojem hodnotných bílkovin a vápníku. Významný je i obsah dalších minerálních látek (zinek, hořčík, jod apod.

  • počet komentářů: 32
  • počet hodnocení: 42
  • průměrné hodnocení: 4.9

Pitný režim a hubnutí

Vytvořeno: 12. 08. 2017

Ing. Hana Málková   Voda plní v organismu plno důležitých funkcí a bez ní zkrátka nelze žít, její nedostatek je pro organismus daleko nebezpečnější než nedostatek potravin. I při hubnutí je proto nutné kromě správného jídelníčku dbát také na správný pitný režim.

  • počet komentářů: 41
  • počet hodnocení: 57
  • průměrné hodnocení: 4.8

Jogurty – co je pravda a co mýtus?

Vytvořeno: 12. 08. 2017

Stejně tak jako o mléku i o jogurtech koluje plno mýtů, proto si pojďme ty nejčastější vysvětlit a uvést na pravou míru. Jsou dnešní jogurty "mrtvé"? Neexistuje „mrtvý“ jogurt. Každý jogurt obsahuje živé kultury. Jedná se nejčastěji o jogurtovou kulturu Streptococcus termophillus a Lactobacillus delbrueckii subsp.

  • počet komentářů: 42
  • počet hodnocení: 55
  • průměrné hodnocení: 4.8

Jogurty a jejich druhy

Vytvořeno: 12. 08. 2017

Dle statistik sní průměrný Čech ročně 16 kg jogurtu, což je zhruba jeden jogurt za tři dny. Jogurty jsou bohatým zdrojem vápníku, mléčných bílkovin, některých vitaminů a příznivě působí i mléčné bakterie. Pokud nezvolíte smetanový jogurt, tak obsahují jen malé množství tuku, a když sáhnete po bílém jogurtu, tak i minimum cukru.

  • počet komentářů: 36
  • počet hodnocení: 45
  • průměrné hodnocení: 4.8

Přehled kysaných mléčných výrobků

Vytvořeno: 12. 08. 2017

Jak vypadá složení jednotlivých kysaných mléčných výrobků? Výrobky se liší nejen co do obsahu tuku, ale rovněž co do použitých mikroorganismů. Jejich přehled společně s klíčovými hodnotami uvádíme v tabulce. Tabulka uvádí přehled kysaných mléčných výrobků a požadavky na jejich složení a na obsah mikroorganismů použitých při výrobě.

  • počet komentářů: 32
  • počet hodnocení: 42
  • průměrné hodnocení: 4.7

Kysané mléčné výrobky a jejich druhy

Vytvořeno: 12. 08. 2017

Kysané mléčné výrobky tvoří velmi širokou kategorii výrobků, o jejichž pozitivech jste se již mohli dočíst v tomto článku. Vesměs se jedná o mléčné výrobky, u kterých byla část mléčného cukru (laktózy) přeměněna účinkem bakterií mléčného kvašení na kyselinu mléčnou, vlivem zvýšené kyselosti při tom dochází také k vysrážení bílkovin.

  • počet komentářů: 23
  • počet hodnocení: 41
  • průměrné hodnocení: 4.9

Časté mýty o mléce II

Vytvořeno: 11. 08. 2017

Zdroj: www.vyzivaspol.cz Mléko "přímo od krávy" je nejzdravější Tento mýtus se rozšířil s příchodem tzv. automatů na syrové kravské mléko. Podle prodejců mléčných automatů právě absence tepelného zpracování mléka umožňuje zachování přírodních „prvků“ jako jsou například laktobacily, které posilují obranu imunitního systému a oživují střevní bakteriální flóru a hrají důležitou roli při deaktivaci karcinogenních látek preventivně působících proti alergiím.

  • počet komentářů: 28
  • počet hodnocení: 43
  • průměrné hodnocení: 4.7

Základní zpracování mléka a jeho druhy

Vytvořeno: 11. 08. 2017

Mléko prodávané v obchodech prochází několika stupni zpracování. Čerstvé mléko v mlékárně nejprve projde odstředěním a standardizací obsahu tuku, což znamená, že nejprve je odstraněn tuk (smetana) a poté je část tuku vrácena do mléka zpět v takovém množství, jak to vyžaduje konkrétní druh výrobku.

  • počet komentářů: 21
  • počet hodnocení: 31
  • průměrné hodnocení: 4.7

Mléko nejen kravské

Vytvořeno: 08. 08. 2017

Pro průmyslové zpracování a v lidské výživě se využívá zejména mléko kravské (celosvětově okolo 83 %) a mléko buvolí (asi 13 %). Na mléka dalších hospodářských zvířat (ovcí, koz, velbloudů ad.) připadá významně menší podíl.

  • počet komentářů: 35
  • počet hodnocení: 49
  • průměrné hodnocení: 4.8

Obsah tuku v mléčných výrobcích

Vytvořeno: 07. 08. 2017

Pro lepší přehled o tom, kolik tuku se skrývá v jednotlivých mléčných výrobcích, uvádíme tabulku, ve které naleznete hodnoty u těch nejběžnějších produktů. V tabulce je uveden obsah tuku a nasycených mastných kyselin na 100 g nebo 100 ml výrobku.

  • počet komentářů: 33
  • počet hodnocení: 50
  • průměrné hodnocení: 4.8

Tuk v mléčných výrobcích

Vytvořeno: 07. 08. 2017

V mléce je mléčný tuk obsažen průměrně v množství 3,7 %. V mléčných výrobcích jeho množství kolísá v závislosti na typu výrobku od několika desetin procenta, která jsou v odstředěném mléce, odtučněných jogurtech a tvarozích a v olomouckých tvarůžcích až po téměř 40 % v některých sýrech.

  • počet komentářů: 31
  • počet hodnocení: 43
  • průměrné hodnocení: 4.7

Časté mýty o mléce a jeho vlivu na lidský organismus

Vytvořeno: 07. 08. 2017

Mléko zahleňuje, mléko je příčinou obezity, odvápňování kostí a další podobná negativní tvrzení bychom o mléce našli za posledních let stovky. Přitom byly mléčné výrobky dříve tak opěvované. Čemu máme tedy věřit a co jsou jen mýty? Člověk je jediný savec, který pije v dospělosti mléko, mléko do jídelníčku nepatří Odpůrci mléka tvrdí, že člověk je jediný savec, který pije mléko jiného savce (krávy).

  • počet komentářů: 40
  • počet hodnocení: 63
  • průměrné hodnocení: 4.7

Cukr v mléce a mléčných výrobcích

Vytvořeno: 06. 08. 2017

Ing. Hana Málková   Pokud jste s námi v projektu už od začátku roku, o cukru už mnohé víte, ale neuškodí si informace po nějaké době osvěžit. :-) Tentokrát se zaměříme konkrétně na obsah cukru v mléčných výrobcích.

  • počet komentářů: 37
  • počet hodnocení: 53
  • průměrné hodnocení: 4.7

Obsah vápníku ve vybraných potravinách

Vytvořeno: 05. 08. 2017

 Zdroj: Nutridatabaze.cz, Databáze složení potravin ČR Potravina Obsah vápníku ve 100 g Mák 1360 mg Eidam 30 % t. v s. 950 mg Sardinky v konzervě 420 mg Hermelín 390 mg Sója 260 mg Mandle 250 mg Jogurt polotučný 180 mg Kapusta hlávková 150 mg Kefír 130 mg Mléko 120 mg Tvaroh tvrdý 120 mg Tvaroh měkký 110 mg Špenát 100 mg Brokolice 80 mg   V tabulce je uveden obsah vápníku, důležité je však zohlednit také celkové složení potraviny, v jaké formě se vápník v potravinách nachází, kolik ho vstřebáme a jak ho dokážeme následně využít.

  • počet komentářů: 38
  • počet hodnocení: 53
  • průměrné hodnocení: 4.7

Mléko jako nenahraditelný zdroj vápníku

Vytvořeno: 05. 08. 2017

Ing. Hana Málková   Jak jste se už mohli dočíst v tomto článku, mléko a mléčné výrobky jsou zdrojem mnoha důležitých živin. Kromě kvalitních bílkovin a některých vitaminů  (B2, B12, D, A) jsou také významným zdrojem některých minerálních látek, z nichž je nejdůležitější, jak už název článku napovídá, právě vápník.

  • počet komentářů: 34
  • počet hodnocení: 46
  • průměrné hodnocení: 4.8

Proč je důležité pít?

Vytvořeno: 03. 08. 2017

Ne nadarmo se říká, že voda je základem našeho života. Voda je tekutina, bez které by nemohl existovat život, a která má v lidském organismu nezastupitelnou funkci. Voda tvoří zhruba 60 % našeho těla.  To znamená, že člověk, který váží okolo 70 kg, má v sobě 40 - 50 litrů vody.

  • počet komentářů: 54
  • počet hodnocení: 60
  • průměrné hodnocení: 4.7

Praktické rady, jak naučit děti jíst zeleninu

Vytvořeno: 28. 07. 2017

Nehleďte jen na svůj jídelníček a nezapomínejte zeleninu zařazovat do jídelníčku také svým dětem! Začněte už odmalička Co se v mládí naučíš, ve stáří jako když najdeš. Toto známé přísloví platí i v tomto případě.

  • počet komentářů: 27
  • počet hodnocení: 52
  • průměrné hodnocení: 4.8

Proč by mléčné výrobky neměly chybět v našich jídelníčcích?

Vytvořeno: 26. 07. 2017

Ohledně mléka a mléčných výrobků koluje plno mýtů a často se můžete dočíst, že mléko a mléčné výrobky do jídelníčku nepatří. Mléčné výrobky jsou však zdrojem mnoha důležitých živin a je velká škoda se o ně ochuzovat.

  • počet komentářů: 43
  • počet hodnocení: 58
  • průměrné hodnocení: 4.7

Kysané mléčné výrobky a jejich pozitiva

Vytvořeno: 26. 07. 2017

Nutričně velmi hodnotnou skupinou potravin jsou kysané mléčné výrobky. Kromě pozitiv uvedených v tomto článku přináší ještě řadu dalších výhod a v jídelníčku by proto neměly chybět. Kysané mléčné výrobky se získávají kysáním (fermentací) mléka, smetany nebo podmáslí použitím mikroorganismů.

  • počet komentářů: 43
  • počet hodnocení: 57
  • průměrné hodnocení: 4.7

Kolik energie se skrývá v alkoholických nápojích?

Vytvořeno: 21. 07. 2017

Říkali jste, že v létě konečně zhubnete těch pár přebytečných kil, která vás trápí? Přeci jenom dlouhé a teplé dny přímo vybízí k pohybu venku a úpravě jídelníčku plného čerstvé zeleniny. Jenomže ručička na váze se ani nepohne a když už, tak přesně opačným směrem, než byste očekávali.

  • počet komentářů: 38
  • počet hodnocení: 50
  • průměrné hodnocení: 4.8

10 rad, jak správně zacházet se zeleninou

Vytvořeno: 19. 07. 2017

Ing. Hana Málková Zelenina je na jednu stranu plná vitaminů a dalších prospěšných látek, ale na druhou stranu je v tomto ohledu velmi křehká a nesprávnou manipulací můžeme o řadu těchto pozitiv přijít. Proto vám přinášíme základní rady, jak se zeleninou zacházet, abyste využili jejích pozitiv co nejvíce.

  • počet komentářů: 36
  • počet hodnocení: 63
  • průměrné hodnocení: 4.8