TOPlist


Články

Nejnovější článek

Zelená novinka z přírody jménem konopný protein

Vytvořeno: 08. 05. 2017

Pokud dbáte na zdravý životní styl, neměl by ve vaší stravě chybět nejen pohyb, ale také s ním úzce spojený dostatečný příjem bílkovin. Bílkoviny jsou také velmi důležité, pokud se zrovna snažíte hubnout. Určitě není potřeba to s bílkovinami nějak přehánět, jak mají ve zvyku zejména někteří kulturisté.

  • počet komentářů: 34
  • počet hodnocení: 45
  • průměrné hodnocení: 4.6

Další články

Nordic walking

Vytvořeno: 07. 05. 2017

Ing. Gabriela Kvítková, Ph.D. Jakákoliv chůze je pro náš organismus vždy velice prospěšná. Zajistí nám vyšší rozsah pohybu a zároveň přísun čerstvého vzduchu. Můžeme zvolit obyčejnou chůzi, rychlejší – turistické tempo, známá je i chůze trekingová.

  • počet komentářů: 33
  • počet hodnocení: 58
  • průměrné hodnocení: 4.8

V květnu se dáme do pohybu!

Vytvořeno: 30. 04. 2017

Bc. Tereza Beníčková Začíná nový tematický měsíc projektu Prožij rok zdravě. A tentokrát se skutečně nezastavíme. Věnovat se totiž budeme pohybu. Už jste asi mnohokrát slyšeli, že pohyb patří ke zdravému životnímu stylu stejně jako vyvážené stravování, jemuž jsme věnovali pozornost v předchozích měsících.

  • počet komentářů: 63
  • počet hodnocení: 79
  • průměrné hodnocení: 4.7

Pohyb a odborné studie

Vytvořeno: 27. 04. 2017

Ing. Lenka Vymlátilová Pohybová aktivita je samozřejmě tématem mnoha odborných studií. Studie potvrzují, že pohybová aktivita je velmi významné opatření v léčbě celé řady nemocí, především obezity, cukrovky, kardiovaskulárních onemocnění i onemocnění pohybového aparátu.

  • počet komentářů: 0
  • počet hodnocení: 0
  • průměrné hodnocení: zatím nehodnoceno

Pohyb jako prevence civilizačních onemocnění

Vytvořeno: 27. 04. 2017

Mgr. Andrea Mahrová Jako tzv. civilizační onemocnění – již podle názvu – jsou označována ta onemocnění, která často vznikají z “výdobytků” moderní civilizace a s tím spojených zvýšených nároků na výkon jedince (především pracovní).

  • počet komentářů: 0
  • počet hodnocení: 0
  • průměrné hodnocení: zatím nehodnoceno

Je nutné využívat sportovní doplňky stravy?

Vytvořeno: 25. 04. 2017

Bc. Veronika Pourová Často se setkávám s názory, že jakmile člověk cvičí, musí do sebe cpát hordu doplňků, aby vůbec viděl nějaké výsledky, suplementace je také úzce spojena s návštěvou fitness center a je hojně podporována různými blogery i známými sportovci.

  • počet komentářů: 23
  • počet hodnocení: 29
  • průměrné hodnocení: 4.7

Pitný režim při pohybové aktivitě

Vytvořeno: 24. 04. 2017

Bc. Veronika Pourová Dostatečný pitný režim je neodmyslitelnou součástí zdravého životního stylu. Denní potřeba tekutin je u zdravých jedinců průměrně 2 litry a může se zvyšovat při teplém počasí, pobytu v sauně, nadměrném pocení nebo právě při pohybu.

  • počet komentářů: 25
  • počet hodnocení: 38
  • průměrné hodnocení: 4.8

Rozpustná vláknina nejen v čerstvém ovoci

Vytvořeno: 24. 04. 2017

Jelikož se s námi již od začátku měsíce dubna vzděláváte prostřednictvím projektu Prožij rok zdravě, nemohli jste se pojmu vláknina vyhnout. Vláknina se ve větší či menší míře nachází prakticky ve všech rostlinných potravinách, jako jsou obiloviny, ovoce, zelenina, ořechy, semínka a luštěniny.

  • počet komentářů: 8
  • počet hodnocení: 9
  • průměrné hodnocení: 4.7

Sacharidů není třeba se bát

Vytvořeno: 22. 04. 2017

Bc. Veronika Pourová Sacharidy jsou mnohými jedinci při hubnutí stále vnímané jako strašák, kterému je třeba se co nejvíce vyhnout. Tomu tak ale vůbec nemusí být, pokud budete volit jejich vhodné zdroje a zároveň se budete dostatečně hýbat.

  • počet komentářů: 28
  • počet hodnocení: 41
  • průměrné hodnocení: 4.7

Tipy na svačiny před, při a po cvičení

Vytvořeno: 22. 04. 2017

Bc. Veronika Pourová Pokud jste se rozhodli zapojit do svého režimu pravidelné cvičení, nezapomínejte na to, že pohyb stojí energii, kterou tělo čerpá z vlastních zásob či přijaté potravy a právě tím, co jíte, můžete ovlivnit dosažené výsledky.

  • počet komentářů: 22
  • počet hodnocení: 37
  • průměrné hodnocení: 4.8

Chyby ve stravování sportovců

Vytvořeno: 20. 04. 2017

Tento článek byl publikován 31.3.2016 na internetových stránkách Vím, co jím. Posilujete a výsledky nejsou vidět? Jde vaše výkonnost spíše dolů než nahoru? Delší dobu stagnujete? Možná děláte něco špatně. Pokud sportujete, ať už rekreačně nebo výkonnostně, je třeba svou životosprávu upravit.

  • počet komentářů: 19
  • počet hodnocení: 26
  • průměrné hodnocení: 4.6

Sušenky jako součást zdravého jídelníčku?

Vytvořeno: 20. 04. 2017

Kdekoho by mohlo napadnout, že výrobky, jako jsou například sušenky, do zdravého jídelníčku nepatří a je třeba je vyřadit. Avšak my, kteří jsme již absolvovali během projektu Prožij rok zdravě již několik témat, víme, že pestrý jídelníček je závislý především na správném výběru potravin, nikoli na striktním vyloučení celé jejich skupiny.

  • počet komentářů: 41
  • počet hodnocení: 60
  • průměrné hodnocení: 4.7

Bílkoviny ve výživě sportovce

Vytvořeno: 19. 04. 2017

Bc. Veronika Pourová Bílkoviny jsou jednou z nejvíce diskutovaných živin ve výživě sportovce. Což se projevuje i tak, že když hledáte na "běžném internetu", kolik bílkovin máte přijmout, zdroje se budou značně rozcházet. Pokud však zabrousíte do odborné literatury, téměř nikdy nenajdete doporučení přijímat nad 2 g bílkovin na kg hmotnosti na den.

  • počet komentářů: 22
  • počet hodnocení: 38
  • průměrné hodnocení: 4.7

Sportující vegan má problém! Jak ho řešit?

Vytvořeno: 19. 04. 2017

Tento článek byl publikován 4.5.2016 na internetových stránkách Vím, co jím. Má-li být sport ku zdraví, musí jít ruku v ruce s pohybovou aktivitou také správné stravování. Každý sportovec potřebuje nejen sacharidy jako zdroj energie, ale také dostatek kvalitních bílkovin, které jsou stavebním materiálem pro svaly.

  • počet komentářů: 19
  • počet hodnocení: 27
  • průměrné hodnocení: 4.7

Severský zdroj vlákniny

Vytvořeno: 16. 04. 2017

Minulý týden jsme se věnovali jednotlivým jídlům v rámci celého dne a ukázali si, jak lze v každém jídle podíl vlákniny poměrně jednoduše zajistit. Tento týden bude téměř celý věnovaný pečivu, jelikož právě pečivo se může na celkovém denním příjmu vlákniny značně podílet.

  • počet komentářů: 40
  • počet hodnocení: 66
  • průměrné hodnocení: 4.8

Kruhový trénink

Vytvořeno: 15. 04. 2017

Tento článek byl publikovaný 23.6.2016 na internetových stránkách Vím, co jím.   Klasické skupinové lekce vás nebaví nebo je nestíháte a v posilovně se ztrácíte? Přesto si chcete dát do těla, zpevnit tělo a zredukovat tukové zásoby? Pak by mohl být kruhový trénink přesně pro vás! Zdroj: vše pro cvičení ze Shutterstock Pokud chcete hubnout a zároveň formovat postavu, je kruhový trénink ideální variantou.

  • počet komentářů: 23
  • počet hodnocení: 38
  • průměrné hodnocení: 4.8

Cyklistika - sport pro každého

Vytvořeno: 15. 04. 2017

Tento článek byl publikovaný 2.9.2016 na internetových stránkách Vím, co jím. Autorkou je Mgr. Martina Karasová.   Jak vybrat to správné kolo právě pro vás? Nabídka na trhu je široká a zorientovat se není jednoduché.

  • počet komentářů: 32
  • počet hodnocení: 39
  • průměrné hodnocení: 4.6

Tai chi - cesta k uvolnění těla i mysli

Vytvořeno: 15. 04. 2017

Tento článek byl publikovaný 25.11.2016 na internetových stránkách Vím, co jím.   Lidé se po cvičení Tai chi zpravidla cítí příjemně uvolněni, dobře naladěni, posíleni a odpočati. Cvičení tai chi je vhodné pro všechny věkové kategorie a každému má co dát.

  • počet komentářů: 31
  • počet hodnocení: 34
  • průměrné hodnocení: 4.7

Testy svalových zkrácení pro domácí použití

Vytvořeno: 12. 04. 2017

Mgr. Andrea Mahrová Co to vůbec znamená mít zkrácené svaly, jste se mohli dočíst zde. V tomto článku si ukážeme několik jednoduchých testů, jak zjistit, zda jsou vaše svaly zkrácené. Zároveň tyto testy mohou posloužit i jako protahovací cvičení.

  • počet komentářů: 33
  • počet hodnocení: 51
  • průměrné hodnocení: 4.7

Zkrácené svaly, co to vůbec je?

Vytvořeno: 12. 04. 2017

Mgr. Andrea Mahrová Kvalita, funkce a aktuální stav svalů má vliv na naše celkové držení těla, na chůzi a na veškeré prováděné pohybové aktivity. Stav svalů má také reflexně vliv na funkci vnitřních orgánů, a to prostřednictvím propojení závěsných orgánových aparátů s ostatními vazivovými, svalovými či kostěnými částmi těla, především v hrudní a břišní dutině.

  • počet komentářů: 28
  • počet hodnocení: 46
  • průměrné hodnocení: 4.8

Jak se začít hýbat s kily navíc?

Vytvořeno: 08. 04. 2017

PhDr. Iva Málková, Mgr. Andrea Mahrová Nikdy není pozdě začít Na zahájení dobré věci není nikdy pozdě. Nízká pohybová aktivita a obezita jsou začarovaný kruh. Jsme obézní, protože necvičíme a nebo necvičíme, protože jsme obézní? Najděte si  alespoň 150 minut týdně na nějaký vhodně zvolený aktivní pohyb.

  • počet komentářů: 0
  • počet hodnocení: 0
  • průměrné hodnocení: zatím nehodnoceno

Energetický výdej při různých činnostech

Vytvořeno: 08. 04. 2017

Pohybová aktivita přináší našemu tělu nespočet zdravotních pozitiv, mimo to také pomáhá udržovat rovnováhu mezi energetickým příjmem a výdejem, pohyb je tedy důležitý, ať už chcete hubnout či si vaši stávající hmotnost udržet.

  • počet komentářů: 21
  • počet hodnocení: 48
  • průměrné hodnocení: 4.8

Jak zjistit množství vlákniny v potravinách?

Vytvořeno: 06. 04. 2017

Ing. Hana Málková Umění čtení potravinových obalů jsme se věnovali již několikrát. Při skutečně správném výběru potravin totiž hrají údaje na obalech velmi důležitou roli. A teď nemáme na mysli ty informace na přední straně, které jsou většinou různě zvýrazněné a svítí na všechny strany, aby zákazníka zaujaly na první pohled (a možná ho i tak trochu popletly a oklamaly).

  • počet komentářů: 40
  • počet hodnocení: 54
  • průměrné hodnocení: 4.9

Jednoduché triky, jak obohatit jídelníček o vlákninu

Vytvořeno: 04. 04. 2017

Ing. Hana Málková O vláknině a jejích účincích už jsme se leccos dozvěděli, pojďme se nyní ještě více zaměřit na to, jak dosáhnout doporučeného denního příjmu v praxi. Dnes vám dáme pár základních tipů a triků, jak celkem jednoduše správným výběrem či záměnou podobných potravin významně zvýšit příjem vlákniny.

  • počet komentářů: 28
  • počet hodnocení: 44
  • průměrné hodnocení: 5

Kdy při cvičení pálíme tuky?

Vytvořeno: 04. 04. 2017

Mgr. Tereza Rogalewiczová V tomto článku si povíme, že není pohyb jako pohyb, a že není úplně tak jedno, jak se budeme hýbat, když už jsme se rozhodli shodit nějaké to kilo. V dnešní době si můžeme zvolit ze široké nabídky pohybových aktivit.

  • počet komentářů: 30
  • počet hodnocení: 61
  • průměrné hodnocení: 4.7

Přivítejte vlákninu ve svém jídelníčku!

Vytvořeno: 30. 03. 2017

Bc. Tereza Beníčková Máme pro vás radostnou zprávu! Po měsíci tuků, v rámci něhož jsme se také učili některé nepříliš vhodné potraviny omezovat, přichází téma vlákniny, které je naopak v našich jídelníčcích až příliš často nedostatek.

  • počet komentářů: 48
  • počet hodnocení: 82
  • průměrné hodnocení: 4.6

Potraviny obohacené vlákninou

Vytvořeno: 28. 03. 2017

Bc. Veronika Pourová Rádi byste zařadili do svého jídelníčku více vlákniny a ptáte se, zda je vhodné nakupovat potraviny obohacené o vlákninu a čím se takové potraviny vlastně obohacují? Odpověď je taková, že u některých potravin to význam určitě má, ale někdy jde spíše o reklamní tah.

  • počet komentářů: 17
  • počet hodnocení: 30
  • průměrné hodnocení: 4.8

Doplňky stravy s vlákninou

Vytvořeno: 28. 03. 2017

Bc. Veronika Pourová Jak na dostatečný příjem vlákniny běžnou stravou jste se mohli dočíst v předchozích článcích. Záměrně jsme si nechali téma doplňků až na úplný konec měsíce, a to z důvodu, že by měly být vnímány opravdu jako doplňky v situacích, když nejsme schopni dosáhnout dostatečného příjmu vlákniny v běžných potravinách.

  • počet komentářů: 14
  • počet hodnocení: 28
  • průměrné hodnocení: 4.7

Kolik vlákniny je obsaženo ve snídaňových cereáliích?

Vytvořeno: 26. 03. 2017

Bc. Pavel Mašek Snídaně. První jídlo dne se liší národ od národu, ale v každé zemi je všeobecně známo, že by se neměla z denního jídelníčku vynechávat. Podle doporučení by snídaně měla pokrýt 20-25 % z denního příjmu energie, neměli bychom snídat za pochodu, ale v klidu a určitě bychom měli vzít v potaz i to, jakou činnost budeme přes den vykonávat a co ještě budeme jíst.

  • počet komentářů: 17
  • počet hodnocení: 28
  • průměrné hodnocení: 4.7

Oleje bohaté na omega 3 kyseliny

Vytvořeno: 26. 03. 2017

Není to tak dávno, co se v našich kuchyních využíval z olejů pouze ten slunečnicový a z něj se připravovalo vše, od teplé kuchyně až po tu studenou. Postupem času si cestu do českých domácností prošlapal olej olivový a tím byla započata zlatá éra olejů.

  • počet komentářů: 37
  • počet hodnocení: 48
  • průměrné hodnocení: 4.5

Reklama - díky našim sponzorům můžete využívat tyto stránky zdarma

Reklama - díky našim sponzorům můžete využívat tyto stránky zdarma