TOPlist


Články

Nejnovější článek

Rozchoďte to

Vytvořeno: 20. 04. 2018

Pokud jste si přečetli blog a zhlédli video k této výzvě, tak už víte, že pobyt na čerstvém vzduchu může mít blahodárné účinky na naše fyzické i psychické zdraví. Tyto účinky se však ještě znásobí, když k tomuto pobytu venku přidáme ještě aktivní pohyb.

  • počet komentářů: 16
  • počet hodnocení: 20
  • průměrné hodnocení: 5

Další články

Krabičkové diety mohou ušetřit plno času

Vytvořeno: 13. 04. 2018

  Rozhodli jste se zdravě jíst, zhubnout a případně nabrat aktivní svalovou hmotu. Chcete proto udělat všechno – máte odhodlání, ale chybí vám čas a inspirace? Nevadí, zdravé jídlo si můžete dopřát i s minimem námahy, třeba s pomocí krabičkového stravování.

  • počet komentářů: 20
  • počet hodnocení: 25
  • průměrné hodnocení: 4.7

Zdravotní benefity rostlinných tuků

Vytvořeno: 06. 04. 2018

  Mgr. Veronika Pourová, Ing. Hana Málková Kolem tuků se točí nespočet mýtů a šíří se neoficiální a nepodložená doporučení, která radí buď jejich úplné vynechání nebo naopak zvýšení množství na úkor ostatních živin.

  • počet komentářů: 18
  • počet hodnocení: 24
  • průměrné hodnocení: 4.9

Pusťte jaro i na váš talíř

Vytvořeno: 01. 04. 2018

Mgr. Nikola Hanyšová V zimě si často stěžujeme, že zelenina není ani pro oko, ani pro naše chuťové buňky příliš vábivá, mnohdy bývá i předražená. Na jaké zelenině si můžete v nejbližších měsících pochutnávat a jaké suroviny lze využívat po celý rok? Právě využívání sezónních surovin je základem zdravého a vyváženého jídelníčku, využívejte proto naplno, co vám příroda nabízí.

  • počet komentářů: 13
  • počet hodnocení: 19
  • průměrné hodnocení: 4.9

Vše, co potřebujete vědět o vejcích

Vytvořeno: 24. 03. 2018

  Vejce, konkrétně tedy žloutky, měly dlouhou dobu špatnou pověst skrze vysoký obsah cholesterolu a jejich konzumace byla proto omezována na 2 žloutky týdně. Vejce jsou potravinou nutričně významnou, velmi dobře stravitelnou a cholesterol již strašákem není. Vejce jsou tvořena vodou (74 %), kvalitními bílkovinami (13 %), tuky (12 %), dále obsahují některé vitamíny a minerální látky.

  • počet komentářů: 29
  • počet hodnocení: 45
  • průměrné hodnocení: 4.9

Test chůze

Vytvořeno: 22. 03. 2018

Autor: STOB CZ s.r.o. Zjistěte pomocí jednoduchého testu, jaká je vaše kondice. 1. Vyměřte si přibližně 1600 m na hladké rovné cestě. Trasu si můžete odkrokovat, změřit pomocí GPS, tachometru na kole, mobilní aplikace, případně využijte ovál na atletickém stadionu.

  • počet komentářů: 7
  • počet hodnocení: 9
  • průměrné hodnocení: 4.7

Vyzkoušejte nordic walking

Vytvořeno: 21. 03. 2018

Ing. Gabriela Kvítková, Ph.D. Jakákoliv chůze je pro náš organismus vždy velice prospěšná. Zajistí nám vyšší rozsah pohybu a zároveň přísun čerstvého vzduchu. Můžeme zvolit obyčejnou chůzi, rychlejší – turistické tempo, známá je i chůze trekingová.

  • počet komentářů: 9
  • počet hodnocení: 11
  • průměrné hodnocení: 5

Jak na time management?

Vytvořeno: 18. 03. 2018

Tento týden se nese ve znamení plánování. (Dobré) plánování času je nejenom velmi užitečnou taktikou, ale také důležitou součástí života snad každého člověka. V blogu k této Výzvě se dozvíte, jak si efektivně plánovat jídelníček i pohybovou aktivitu.

  • počet komentářů: 27
  • počet hodnocení: 37
  • průměrné hodnocení: 4.6

Tipy, jak ušetřit čas při přípravě jídla

Vytvořeno: 15. 03. 2018

  Ing. Hana Málková Pokud se zajímáte o správné a zdravé stravování, nebo je vaším cílem shodit přebytečné kilogramy, domácí příprava je jistě tou nejlepší volbou a také šancí, jak mít jídelníček opravdu pod kontrolou.

  • počet komentářů: 27
  • počet hodnocení: 42
  • průměrné hodnocení: 4.9

Kniha Hubneme s rozumem tvořivě

Vytvořeno: 13. 03. 2018

V této praktické knize se můžete inspirovat jednoduchými recepty a sestavit si vyvážený jídelníček na celý den. Kniha je rozdělena na tři části, které je možné díky rozstřižení a kroužkové vazbě samostatně otáčet. Vrchní třetina knihy je věnována snídaním, svačinám a moučníkům, prostřední obědům a spodní večeřím.

  • počet komentářů: 13
  • počet hodnocení: 15
  • průměrné hodnocení: 4.8

Proč ryby pravidelně zařazovat do jídelníčku?

Vytvořeno: 10. 03. 2018

Ing. Hana Málková Ryby obsahují řadu pozitivních látek a důvodů, proč považujeme ryby za zdraví prospěšné, je opravdu  mnoho. Pravidelná konzumace ryb slouží mimo jiné v prevenci kardiovaskulárních onemocnění, která jsou nejčastější příčinou úmrtí v ČR.

  • počet komentářů: 32
  • počet hodnocení: 41
  • průměrné hodnocení: 4.8

Seznamte se s tuky

Vytvořeno: 06. 03. 2018

  Ing. Hana Málková Tuky bývají často považované za hlavního viníka přibývání na váze. Mnoho lidí má tak stále pocit, že správným krokem, jak si udržet postavu či dokonce zhubnout, je tuky omezovat na minimum. Je to ale pravda? Rozhodně ne! Tuky jsou živinou, kterou pro správné fungování našeho organismu nezbytně potřebujeme.

  • počet komentářů: 27
  • počet hodnocení: 38
  • průměrné hodnocení: 4.8

Tahák pro správný výběr potravin bohatých na tuky

Vytvořeno: 06. 03. 2018

Ing. Hana Málková V každé potravině je zastoupeno více druhů různých mastných kyselin. Následující tabulku proto berte jen jako zjednodušení pro snadnější orientaci, kterým potravinám dávat přednost a které raději omezovat.

  • počet komentářů: 21
  • počet hodnocení: 32
  • průměrné hodnocení: 5

Palmový olej a kokosový tuk - jak to s nimi je?

Vytvořeno: 05. 03. 2018

Palmový olej a kokosový tuk už jsou pár let aktuálními tématy, okolo kterých se točí plno mýtů. Palmovému oleji jsme se před nějakou dobou věnovali v časopise Pochutnej si se STOBem, časopis si můžete přečíst zde Pokud se chcete dozvědět více o kokosovém tuku, doporučujeme člá

  • počet komentářů: 14
  • počet hodnocení: 24
  • průměrné hodnocení: 4.8

Mindful eating aneb jak jíst všímavě a s radostí

Vytvořeno: 04. 03. 2018

Autor: STOB Kdy naposledy jste zažili situaci, že jste jedli a … nic víc. Žádná televize, žádný počítač, žádné hovory, žádné myšlenky na práci, žádný spěch. Jen vy a jídlo, které jste si vychutnali od začátku až do konce.

  • počet komentářů: 30
  • počet hodnocení: 41
  • průměrné hodnocení: 4.9

Nebezpečí detoxu

Vytvořeno: 03. 03. 2018

  Mgr. Veronika Pourová Ne hladu Že mohou být detoxy úplně zbytečné, jste se už jistě z nové výzvy dozvěděli. Existují však i takové detoxy, které vašemu tělu nejen nepomohou, ale mohou mu i uškodit. Je několik typických chyb, kterých se lidé dopouštějí ve snaze o pročištění organismu.

  • počet komentářů: 15
  • počet hodnocení: 23
  • průměrné hodnocení: 4.8

Zelenina vždy po ruce!

Vytvořeno: 27. 02. 2018

Autor: STOB Každé dítě ví, že zelenina je zdravá! A z článku k této zeleninové výzvě také každý ví, že zeleniny jíme pořád málo! Český statistický úřad uvádí, že Češi konzumují průměrně 230 g zeleniny na osobu a den.

  • počet komentářů: 19
  • počet hodnocení: 25
  • průměrné hodnocení: 4.7

Dejte zelenině zelenou!

Vytvořeno: 24. 02. 2018

Autor: STOB Člověk konzumuje zeleninu již přes 50 miliónů let. Její bohatá a pravidelná konzumace například způsobila, že jsme přestali dědit gen pro tvorbu vitaminu C, díky pravidelnému přísunu vitaminu ze stravy se stal nepotřebným. Zelenina nám ale přináší mnohem více, potřebujeme její vlákninu, další vitaminy, stopové prvky a jiné bioaktivní složky.

  • počet komentářů: 30
  • počet hodnocení: 47
  • průměrné hodnocení: 4.9

Tipy na knihy o time managementu

Vytvořeno: 18. 02. 2018

Nestačil vám článek na téma time management, který jsme pro vás k této výzvě připravili? Chcete se se o time managementu dozvědět víc? Pak sáhněte po některé z těchto publikací. :-) Snězte tu žábu! :21 rad, jak v co nejkratším čase udělat co nejvíce - Brian Tracy 

  • počet komentářů: 13
  • počet hodnocení: 17
  • průměrné hodnocení: 4.6

Program Sebekoučink - nově i s mobilní aplikací!

Vytvořeno: 18. 02. 2018

Program Sebekoučink je skvělým pomocníkem při mapování vašich návyků, ale především při sestavování vyváženého jídelníčku. Jídelníček si můžete plánovat až na týden dopředu. Ukáže vám, kolik energie a jaké množství základních živin (bílkovin, tuků a sacharidů) byste měli denně přijmout a následně vám denní příjem kontroluje.

  • počet komentářů: 0
  • počet hodnocení: 0
  • průměrné hodnocení: zatím nehodnoceno

Záznamový arch

Vytvořeno: 18. 02. 2018

Pro plánování vašeho jídelníčku a pohybové aktivity můžete využít i naše oblíbené záznamové archy.    Záznamový arch pro zápis vašeho jídelníčku a pohybu si můžete stáhnout zde Záznamový arch pro elektronické vypln

  • počet komentářů: 10
  • počet hodnocení: 15
  • průměrné hodnocení: 4.3

Voda - základ života

Vytvořeno: 16. 02. 2018

Autor: STOB CZ s.r.o. Ne nadarmo se říká, že voda je základem našeho života. Voda je tekutina, která má v lidském organismu nezastupitelnou funkci a bez které bychom zkrátka nemohli žít. Voda tvoří zhruba 60 % našeho těla.  To znamená, že člověk, který váží okolo 70 kg, má v sobě 40 - 50 litrů vody.

  • počet komentářů: 35
  • počet hodnocení: 52
  • průměrné hodnocení: 4.8

Tři dobré věci aneb jak zvýšit svou duševní pohodu

Vytvořeno: 11. 02. 2018

  Tereza Beníčková „Většinou příliš přemýšlíme nad tím, co se nám v životě nepovedlo, a málo myslíme na to, co se povedlo.“ Toto není pouze nějaká má negativistická spekulace, ale slova z knihy Vzkvétání amerického psychologa Martina Seligmana, jež se svou prací zasloužil o zrod směru, který se nazývá pozitivní psychologie.

  • počet komentářů: 46
  • počet hodnocení: 56
  • průměrné hodnocení: 4.9

Nutriční hodnoty ryb a rybích výrobků

Vytvořeno: 10. 02. 2018

Nutriční hodnoty základních druhů ryb Hodnoty jsou uvedeny na 100 g suroviny v syrovém stavu. Ryby s nízkým obsahem tuku (do 2 % tuku) Energetická hodnota (kJ) Bílkoviny (g) Tuky (g) Sacharidy (g) candát 350 19 1 0 lín 330 19 0 0 platýz 340 18 1 0 štika 360 19 1 1 tilapie 490 20 1 0 treska aljašská 310 17 1 0 Ryby středně tučné (2–10 %) Energetická hodnota (kJ) Bílkoviny (g) Tuky (g) Sacharidy (g) pstruh 500 18 5 0 kapr 530 18 6 0 sumec 500 16 6 0 tuňák 500 22 4 0 žralok 550 21 5 0 Ryby tučné (více než 10 % tuku) Energetická hodnota (kJ) Bílkoviny (g) Tuky (g) Sacharidy (g) losos 850 22 12 0 makrela 750 18 12 0 sleď 700 18 10 0 úhoř 1000 19 17 0   ​Nutriční hodnoty základních druhů rybích výrobků Hodnoty jsou uvedeny na 100 g.

  • počet komentářů: 19
  • počet hodnocení: 23
  • průměrné hodnocení: 4.9

Co jíst, když nejíte ryby

Vytvořeno: 09. 02. 2018

Bc. Andrea Jakešová Jak už jsme si řekli v článku k této Výzvě, ryby jsou zdrojem mnoha pozitivních látek.  Ryby jsou v našem jídelníčku tím nejlepším zdrojem omega 3 mastných kyselin (zejména kyselina eikosapentaenová (EPA) a dokosahexaenová (DHA)), jejichž dostatečné množství potřebujeme pro to, abychom se vyvarovali vysokému krevnímu tlaku, srdeční arytmii a jiným srdečním příhodám, Alzheimerově nemoci, demenci, diabetu (cukrovce) a jednoduše udrželi naše srdce zdravé a náš mozek fit.

  • počet komentářů: 14
  • počet hodnocení: 28
  • průměrné hodnocení: 4.8

Ryba v kuchyni

Vytvořeno: 09. 02. 2018

Bc. Tereza Beníčková, Ing. Martin Pávek Ryby máte rádi, nicméně ve vašem jídelníčku se zdaleka neobjevují tak často, jak by mohly. Na vině může být i fakt, že samotná příprava ryb může být trochu specifická. To ovšem neznamená, že byste se jí měli bát a ryby si sami nepřipravovat.

  • počet komentářů: 21
  • počet hodnocení: 24
  • průměrné hodnocení: 4.7

Jak poznáte čerstvou rybu?

Vytvořeno: 09. 02. 2018

Ing. Hana Málková Vzhledem k vysokému obsahu vody a jen minimálnímu okyselení post mortem jsou ryby méně údržné a kazí se mnohem rychleji než maso jiných živočichů. Proto je potřeba, abychom byli při nákupu ryb opravdu důslední, pečlivě vybírali a nakupovali u ověřených prodejců.

  • počet komentářů: 17
  • počet hodnocení: 24
  • průměrné hodnocení: 4.6

Jak by měla vypadat správná snídaně?

Vytvořeno: 04. 02. 2018

  Ing. Hana Málková, Ing. Lenka Vymlátilová Anglický výraz pro snídani - breakfast – znamená přerušení hladovění. Tělo je připraveno po dlouhé noci přijmout energii, která slouží pro aktivitu celého dne. Jako zdroj energie tedy nestačí v rychlosti vypít kávu a zhltnout sušenku a už vůbec se nevyplácí snídaně vynechávat.

  • počet komentářů: 44
  • počet hodnocení: 61
  • průměrné hodnocení: 4.7

Video Nácvik všímavého jedení

Vytvořeno: 03. 02. 2018

Praktický návod pro nácvik všímavého jedení najdete v tomto videu

  • počet komentářů: 20
  • počet hodnocení: 26
  • průměrné hodnocení: 4.9

On-line kurz Hubnutí na míru se STOBem

Vytvořeno: 03. 02. 2018

Řešíte stres sladkostmi? Nedokážete odolat všemožným lákadlům? Chybí vám vůle? Pokud byste chtěli systematicky pracovat na změně vašich návyků, doporučujeme on-line kurz Hubnutí na míru se STOBem. Součástí kurzu jsou mimo jiné i techniky midfulness.

  • počet komentářů: 0
  • počet hodnocení: 0
  • průměrné hodnocení: zatím nehodnoceno

Reklama - díky našim sponzorům můžete využívat tyto stránky zdarma

Reklama - díky našim sponzorům můžete využívat tyto stránky zdarma