TOPlist


Cvičení a pohyb

Pravidelná pohybová aktivita by se měla stát nedílnou součástí života každého člověka. Pohyb blahodárně působí na naše tělesné a duševní zdraví. "Bonusem", který nám pohybová aktivita přináší je žádoucí energetický výdej. Z tohoto pohledu je tedy pohyb výborným pomocníkem pro ty, kdo se rozhodli hubnout či si chtějí udržovat přiměřenou hmotnost.Více informací o pohybu získáte na stránkách STOBu.

Získat energii a ztratit kila můžete také na Aktivní dovolené se STOBem.

Nejnovější článek

Desatero zdravého dětského mlsání

Vytvořeno: 25. 06. 2017

Ing. Lenka Vymlátilová Je zřejmé, že z hlediska správné výživy nelze konzumaci sladkostí dětem obecně doporučit, ale není určitě správný ani opačný extrém. Děti dříve či později sladkosti poznají a budou jim určitě chutnat. Pak je možné, že snědí vše, co budou mít po ruce, některé děti mohou pojídat sladkosti i tajně.

  • počet komentářů: 20
  • počet hodnocení: 22
  • průměrné hodnocení: 4.8

Další články

Pánové pod taktovkou odborníka

Vytvořeno: 23. 12. 2016

Pánové pod taktovkou odborníka Karolína Fourová   Téměř polovina českých mužů trpí nadváhou a celá pětina z nich je obézních. Androgenní obezita se vyznačuje zvýšeným obvodem pasu a právě tento typ postavy připomínající jablko představuje pro lidské zdraví mnohem větší riziko než řádné ženské pozadí.

  • počet komentářů: 5
  • počet hodnocení: 14
  • průměrné hodnocení: 4.7

Kurzy hubnutí a cvičení v Praze od září 2015, zbývá pár posledních volných míst!

Vytvořeno: 02. 09. 2015

Startuje nový školení rok a s ním startují i nové kurzy zdravého hubnutí STOBu. První kurzy a cvičení zahajují již 14.9.2015, proto neváhejte a pakliže se chcete do něčeho pustit, jděte do toho!  Pro jednodušší orientaci jsme si pro vás připravili přehledný seznam volných míst, ať už v kurzech tak i na cvičeních.

  • počet komentářů: 0
  • počet hodnocení: 3
  • průměrné hodnocení: 4.7

Desatero pro zvýšení efektivity vašeho tréninku

Vytvořeno: 08. 12. 2014

1. Zkontrolujte zdravotní stav – ujistěte se, že váš zdravotní stav je v pořádku, že nemáte žádná zdravotní omezení, která by znemožnila provádět cvičení správně, bezpečně a tím pádem zpomalila výsledky vašeho snažení.

  • počet komentářů: 9
  • počet hodnocení: 39
  • průměrné hodnocení: 4.3

Přetížené a oslabené svalové skupiny zapojené při chůzi a běhu

Vytvořeno: 09. 06. 2013

Myslíte si, že i když pravidelně necvičíte, nemůžete mít přetížené svalové skupiny? Že když posilujete, tak již není třeba posilovat více resp. jiné svalové skupiny? Bolí vás záda? Správné posílení, resp. protažení svalových skupin, které se podílejí na kroku a skoku souvisí se správným držením těla.

  • počet komentářů: 52
  • počet hodnocení: 78
  • průměrné hodnocení: 4.5

Cvičební pomůcka BOSU

Vytvořeno: 15. 10. 2012

BOSU je moderní balanční podložka, která v současnosti právem patří k nejoblíbenějším cvičebním pomůckám. Dá se využívat jak k rychlým (bosu body, bosu cardio, bosu mix, aerobik bosu a další), tak i k různým pomalým formám cvičebních lekcí (bosu core, bosu pilates, bosu jóga a další).

  • počet komentářů: 85
  • počet hodnocení: 67
  • průměrné hodnocení: 4.5

Hlavní zásady při protahování

Vytvořeno: 10. 09. 2012

Správné protažení zkrácených či opakovaně namáhaných svalových skupin přispívá k lepšímu výkonu, většímu rozsahu pohybu, ve kterém je svalová skupina zapojena, snižuje riziko svalového poranění, zlepšuje celkové držení těla, vyrovnává svalové dysbalance vzniklé jednostranným přetížením ať už ve smyslu horní versus dolní polovina těla či pravá versus levá polovina těla.

  • počet komentářů: 43
  • počet hodnocení: 59
  • průměrné hodnocení: 4.6

Chůze jako prostředek ke zvyšování kondice

Vytvořeno: 27. 08. 2012

Chůze je přirozený lidský pohyb. Je dostupná, laciná, nenáročná na prostředí. Je bezpečným prostředkem ke zvýšení kondice a redukci hmotnosti zejména pro osoby, které začínají s pravidelnou fyzickou aktivitou a stejně tak, pro osoby obézní. Jak chůzí zlepšovat vaší fyzickou kondici? V úvodu vašeho snažení si proveďte jednoduchý chodecký test.

  • počet komentářů: 85
  • počet hodnocení: 93
  • průměrné hodnocení: 4.8

Chtělo by to kolo

Vytvořeno: 20. 07. 2012

Výběr vhodné velikosti kola Podle velikosti a druhu kol rozeznáváme: kola dětská, silniční, krosová (treková), horská a BMX. Správná velikost kola zajistí ty nejlepší jízdní vlastnosti. Cílem je, aby rám zbytečně nepružil, nebo neomezoval svojí velikostí při nasedání a sesedání z kola, avšak byl dostatečně stabilní.

  • počet komentářů: 26
  • počet hodnocení: 34
  • průměrné hodnocení: 4.4

Proč zrovna plavat?

Vytvořeno: 09. 07. 2012

Plavání patří spolu s chůzí, během, jízdou na kole a jízdou na lyžích mezi 5 pohybových aktivit, které mají opakující se charakter a velký aerobní potenciál. Díky vodnímu prostředí, vodorovné pracovní poloze a možnosti měnit intenzitu zátěže (pomocí destiček, ploutví, pásů a jiných pomůcek) má plavání určitá specifika oproti ostatním aktivitám aerobního charakteru, které lze s výhodou využít.

  • počet komentářů: 68
  • počet hodnocení: 75
  • průměrné hodnocení: 4.5

Vezmeme to od podlahy – jak správně vybrat sportovní botu

Vytvořeno: 27. 06. 2012

Volba správné obuvi rozhoduje o vaší pohodě při sportování, celkovém výkonu, má velmi důležitý preventivní efekt. Negativní dopad špatně zvolené boty může převážit přínos pohybu a nakonec vás i od sportování odradit.

  • počet komentářů: 30
  • počet hodnocení: 34
  • průměrné hodnocení: 4.6

Priessnitz walking

Vytvořeno: 08. 06. 2012

Priessnitz walking (PW) je nový druh celostní klimatoterapie, (Klima - atmosférické podmínky v určité oblasti = vzduch který dýcháme, Terapie - léčba) která spojením pohybové aktivity, dechových cvičení a částečným ochlazováním končetin dle Vincenze Priessnitze umožňuje dosáhnout maximálního léčebného účinku na člověka jako celek.

  • počet komentářů: 21
  • počet hodnocení: 35
  • průměrné hodnocení: 4.5

Chodit nebo běhat?

Vytvořeno: 01. 06. 2012

Chodit nebo běhat? Máte v hlavě zakódováno - „Pokud chci hubnout, musím běhat“…. jenže váš poslední delší běh bylo obávaných 1500m na základní škole, při vzpomínce na tu „dálku“ vás lehce píchá v patě? Představa doběhnutí autobusu je vám více než nepříjemná? Máme pro vás skvělou zprávu! Pro osoby s nadváhou či obezitou je běh přímo zdraví škodlivý.

  • počet komentářů: 107
  • počet hodnocení: 102
  • průměrné hodnocení: 4.6

Zdraví, sport a fitness s osobní váhou Tanita.

Vytvořeno: 20. 01. 2012

Zdraví, sport a fitness s osobní váhou Tanita. Při hubnutí je žádoucí, aby nám ubývala tkáň tuková a optimálně narůstala či přinejmenším zůstala nezměněna tkáň svalová. Pouhým vážením tyto změny nezjistíme.

  • počet komentářů: 12
  • počet hodnocení: 23
  • průměrné hodnocení: 4.6

ZAČÍNÁME S POHYBOVOU AKTIVITOU

Vytvořeno: 20. 09. 2011

Není třeba připomínat, že pohyb je nedílnou součástí zdravého životního stylu a také pomocníkem při snaze redukovat nežádoucí kilogramy či udržování tělesné hmotnosti. Avšak někdy bývá problém s volbou vhodné pohybové aktivity, a to zejména u lidí, kteří mají nadváhu nebo jsou obézní a pohyb chtějí zařadit právě v rámci snahy o zhubnutí.

  • počet komentářů: 59
  • počet hodnocení: 69
  • průměrné hodnocení: 4.4

Kolik je potřeba se hýbat 2. díl

Vytvořeno: 19. 09. 2011

Chůze Pod pojmem pravidelné cvičení si skoro každý představí hodiny strávené v tělocvičně či fitnesscentru. Obézní člověk se většinou stydí do těchto míst vkročit, a neví jak začít. Rizika plynoucí z nevhodně zvolené fyzické aktivity, mohou pro obézního převyšovat pozitivní přínos pohybu. Jak dosáhnout potřebného objemu fyzické aktivity, i když nejste příznivcem skupinového cvičení? Jako nejvýhodnější prostředek k ovlivňování stavu jedinců bez pravidelné pohybové činnosti, jejich zdatnosti a hlavně stavu svalového aparátu se jeví chůze.

  • počet komentářů: 58
  • počet hodnocení: 87
  • průměrné hodnocení: 4.5

Kolik je potřeba se hýbat I

Vytvořeno: 13. 09. 2011

Týdenní aktivita Potřebný objem fyzické aktivity můžeme hodnotit podle vícero hledisek. V praxi bývá obtížné tyto různé úhly pohledu navzájem propojit a zkombinovat. Jednou z možností je hodnocení z pohledu intenzity a celkové energetické náročnosti. Při tomto způsobu hodnocení se řídíme týdenním množstvím vydané energie.

  • počet komentářů: 52
  • počet hodnocení: 73
  • průměrné hodnocení: 4.5

Indoor Rowing - ideální pohyb pro redukci nadváhy

Vytvořeno: 02. 12. 2010

Při výběru správné fyzické aktivity je třeba vzít v úvahu hodně faktorů – energetický výdej, dostupnost cvičení, kondici... možností je mnoho a volba je do značné míry také ovlivněna módou. Při tom všem lidé někdy zapomínají na pravděpodobně tu nejdůležitější věc – aby je zvolený pohyb bavil. Aspoň trochu. Kdo si vybere aktivitu, do které se musí nutit, rapidně sníží své šance, že u ní vydrží dostatečně dlouho, aby to přineslo kýžený efekt.

  • počet komentářů: 17
  • počet hodnocení: 43
  • průměrné hodnocení: 4.5

Cvičení je lék

Vytvořeno: 18. 10. 2010

Mnoho lidí se začne věnovat pohybové aktivitě proto, že chce její pomocí zhubnout. Taková volba je jistě velmi správná, i když je nutné ji zkloubit i se změnou jídelníčku. Proč nehubnu, i když se hýbu? Příčin nezdaru hubnutí i přes vykonávání pohybové aktivity může být hned několik. Abychom docílili odbourávání 1 kg tukové tkáně, musíme docílit energetického výdeje rovnajícího se 25 – 30 000 kJ (6-7000 kcal).

  • počet komentářů: 8
  • počet hodnocení: 46
  • průměrné hodnocení: 4.5

Důležité zásady pro úspěšný a bezpečný trénink

Vytvořeno: 07. 06. 2010

Nejsme-li na pohyb příliš zvyklí a chceme jej do svého život zařadit právě proto, že se snažíme redukovat svou hmotnost, měli bychom pohybovou aktivitu do našeho života zařazovat postupně. Pro vytvoření optimálních podmínek doplňujících pohybovou aktivitu bychom měli mít napaměti následující: spojit pohybovou aktivitu s vhodným jídelníčkem během celé cviče

  • počet komentářů: 31
  • počet hodnocení: 73
  • průměrné hodnocení: 4.4

Kompenzace energetického příjmu pohybem

Vytvořeno: 07. 06. 2010

Pokud se vám výjimečně nepodaří dodržet naplánovaný počet porcí za den, můžete větší energetický příjem vykompenzovat energetickým výdejem. K lepší orientaci vám pomůže následující tabulka.Jsou v ní uvedeny časy pohybových aktivit, kterými vydáte energii rovnající se 1 porci, tj. 400 kJ. Vzhledem k tomu, že množství vydané energie závisí na celé řadě faktorů, jako je hmotnost, pohlaví, zdravotní stav, teplota prostředí, ve kterém cvičíte, fyzická kondice a mnoho dalších, je tabulka pouze orientační a uvedena jen v závislosti na hmotnosti.

  • počet komentářů: 59
  • počet hodnocení: 91
  • průměrné hodnocení: 4.5

Výběr pohybové aktivity pro obézní a osoby s nadváhou

Vytvořeno: 07. 06. 2010

Pohyb je nedílnou součástí zdravého životního stylu a také pomocníkem při snaze redukovat nežádoucí kilogramy či udržování tělesné hmotnosti. Avšak někdy bývá problém s volbou vhodné pohybové aktivity, a to zejména u lidí, kteří mají nadváhu nebo jsou obézní a pohyb chtějí zařadit právě v rámci snahy o zhubnutí.

  • počet komentářů: 41
  • počet hodnocení: 69
  • průměrné hodnocení: 4.4

F.I.T.: Frekvence, Intenzita, Trvání

Vytvořeno: 07. 06. 2010

F.I.T.: Jak často? (Frekvence), Jak intenzivně? (Intenzita), Jak dlouho? (Trvání) Jak často? V první řadě se řiďte svými časovými možnostmi. Ideální by samozřejmě bylo cvičit dvakrát denně, ráno a večer, šest dní v týdnu, neděli (nebo jiný den) nechat na relaxaci a regeneraci. Nejste ale profesionální sportovci, občas musíte dělat i něco jiného.

  • počet komentářů: 38
  • počet hodnocení: 89
  • průměrné hodnocení: 4.5

Jak zjistit intenzitu cvičení

Vytvořeno: 07. 06. 2010

Intenzita zatížení musí být vždy přiměřeně přizpůsobena druhu, frekvenci a trvání pohybové aktivity tak, aby zajistila dostatečnou fyziologickou účinnost a současně neměla negativní účinky na zdraví. Často používaným ukazatelem správné intenzity cvičení je srdeční tepová frekvence.

  • počet komentářů: 34
  • počet hodnocení: 68
  • průměrné hodnocení: 4.3

Přínosy pohybové aktivity

Vytvořeno: 07. 06. 2010

Pohybová aktivita přináší našemu tělu, kromě pomoci ke kýžené redukci nadváhy, nespočet zdravotních pozitiv. Pojďme si je v následujícím výčtu připomenout: zlepšuje kardiovaskulární systém, posiluje srdce, zvyšuje adaptaci oběhu na zátěž, tím se sníží spotřeba kyslíku v srdci a srdce je tím méně namáháno a šetří se jak v klidu, tak při zátěži z

  • počet komentářů: 43
  • počet hodnocení: 77
  • průměrné hodnocení: 4.5

Reklama - díky našim sponzorům můžete využívat tyto stránky zdarma

Reklama - díky našim sponzorům můžete využívat tyto stránky zdarma