STOBkolo – změňte s lehkostí svůj životní styl!


1. K čemu slouží STOBkolo?

STOBkolo je aplikace na www.stobklub.cz, která vám pomůže efektivně zlepšit stravovací a pohybové návyky nebo zvýšit psychickou pohodu. Jeho pomocí můžete například hubnout, ozdravovat jídelníček, zkvalitňovat pitný režim, zvyšovat pohybovou aktivitu, zvládat stres nebo vnější a vnitřní podněty vedoucí k porušování zásad zdravého životního stylu.

Možná již máte konkrétní představu, co je třeba ve vašem životním stylu změnit, máte již konkrétní cíl, kterého byste chtěli dosáhnout – například zhubnout nebo zvýšit pohybovou aktivitu apod. Pokud ne, nevadí. I na tuto alternativu je aplikace připravena. Výhodou STOBkola je, že bere v potaz vaši současnou situaci, tedy i to, jak jste na změnu připraveni, jakou k ní máte či nemáte motivaci.

Cílem STOBkola je, abyste se postupně propracovali k trvalé změně a dosáhli tak magické „SEDMIČKY“ – tedy vítězství.


2. Jak mohu STOBkolo roztočit?

STOBkolo „roztočíte“ kliknutím na červené tlačítko na úvodní stránce. Nejprve však doporučujeme projít tuto nápovědu nebo si pustit video.


3. Jak si zvolím svůj stupeň změny?

Kliknutím na výše uvedené tlačítko se dostanete na stránku s vyobrazením STOBkola – viz níže.

Stránka STOBkola – volba stupně změny

Každý, kdo roztočí STOBkolo, bude mít možnost vybrat si svou úroveň – stupeň, který odpovídá jeho současné situaci. Od něho se poté při změně životního stylu „odrazí“.

A protože by měla být cesta ke změně spíše hrou než „nutným zlem“, je symbolem STOBkola hrací kostka, respektive symboly jedničky až šestky z jejích stran jako jednotlivé stupně. Přitom číslo, resp. stupeň jedna (Nechce se mi?) odpovídá nejmenší připravenosti na změnu, naopak ten, kdo se ocitne na stupni čtyři (Jsem v akci!) nebo pět (Vydržím!) je velmi motivovaný a míří k vítěznému cíli – žádané trvalé změně životního stylu. Šestka je jakýsi rozcestník, kde se můžete rozhodnout k vítězství, ale také v sobě skrývá nástrahy jojo efektu.

S daným stupněm se identifikujete na základě krátkého popisu, který se objeví po kliknutí na určitou stranu kostky s jedním až šesti puntíky. 


Přečtěte si text v poli, které se po kliknutí na obrázek kostky s daným číslem objeví, a pokud se v krátkém popisu poznáte, klikněte zcela dole pod textem na tlačítko „Zvolit stupeň a poslat osobní plán e-mailem“.

Pokud se s daným stupněm neidentifikujete, kliknete na tlačítko zrušit a pokračujete ve výběru.

Pokud jste členové www.stobklub.cz a budete ve chvíli volby stupně přihlášeni, bude vám rovnou odeslán „Můj osobní plán změny“, a to na e-mail, který jste zadali při registraci do STOBklubu. Tento e-mail se objeví v textu k danému stupni. Můžete ho v registraci změnit.

Pokud členy STOBklubu nejste, automaticky budete přesměrováni na registraci do www.stobklub.cz, která je zdarma a je podmínkou pro zaslání osobního plánu změny.


4. Jak, kdy a jak často mohu měnit stupeň změny?

Stupeň můžete změnit kdykoli a vyžádat si další osobní plán změny, který bude odpovídat stupni vaší motivovanosti ke změně.

Pokud tak neučiníte dříve, budete e-mailem vyzváni, abyste se zamysleli nad změnou stupně jednou za 14 dnů od poslední volby stupně. Tento časový rozsah můžete a nemusíte využít. Někomu bude trvat přechod do dalšího stupně kratší dobu, někomu delší (viz níže 6. NAŠE DOPORUČENÍ)

Jak poznat, kdy se posunout do dalšího stupně, napoví zaslaný osobní plán změny, resp. e-book, který je jeho součásti (viz níže 5. Jak získám „Můj osobní plán změny“).

Budeme vás také pravidelně informovat a zasílat vám novinky, které budeme považovat za užitečné pro dosažení vašeho cíle.

5. Jak získám „Můj osobní plán změny“ a co se v něm dozvím?

V souladu se zvoleným stupněm můžete následně ZDARMA obdržet OSOBNÍ PLÁN ZMĚNY nazvaný „Můj osobní plán změny“, který vám napoví, jakým způsobem postupovat, abyste po jednotlivých krocích dosáhli svého cíle.

V každém stupni bude tento osobní plán pomáhat ve třech oblastech – s výživou, pohybem a psychickou pohodou. Každý osobní plán obsahuje krátký úvod a dále odkaz na motivační

videa z oblasti výživy a pohybu. Součástí každého osobního plánu je též unikátní e-book, který se věnuje psychickým aspektům zvoleného stupně změny.

V další části pak osobní plány změny přinesou spousty námětů, jaké nástroje můžete pro změnu využít. Jsou zde jak tipy bezplatné, tak placené. Z osobního plánu změny (resp. z e-booku) se dozvíte i to, kdy postoupit do dalšího kola změny.

Výjimkou je kostka s číslem 6 (viz výše 3. Jak si zvolím stupeň změny?) a kostka s číslem 7, která je vítěznou metou a na níž obdržíte e-certifikát potvrzující absolvování STOBkola, resp. dosažení vašeho cíle v oblasti změny životního stylu. STOBkolo je součástí komunitního webu www.stobklub.cz a v rámci osobních plánů změny vás navede i na další nástroje a aplikace tohoto webu – na interaktivní lekce zdravého životního stylu, články, recepty, ale i programy pro hodnocení vašich stravovacích a pohybových návyků. První z nich je program Sebekoučink, který s úspěchem využívá mnoho tisíc lidí. NOVINKOU je program EASYkoučink, což je vlastně zjednodušený Sebekoučink.

6. NAŠE DOPORUČENÍ – Jak nejlépe postupovat při změně?

A. Zvolte si dobře svůj výchozí stupeň! Věnujte pozornost pročtení textů, které popisují pod obrázky jednotlivých stran kostek vaši možnou situaci. Nemusíte začínat od prvního stupně. Někdo se snaží například už delší dobu hubnout a měnit jídelníček a může zjistit, že je v této změně na stupni č. 4. Jeho dalším cílem tak bude dosáhnout stupně č. 5. Někdo naopak vůbec neví, co by měl změnit nebo jestli chce něco změnit, a bude se tedy nacházet na stupni 1. nebo 2. Jeho cílem pak bude postupně dosahovat stupně následujícího. Osobní plán změny poskytne konkrétní nástroje a rady, které pomohou k posunu o stupeň dále.

B. Pokud obdržíte osobní plán změny a zjistíte, že neodpovídá vaší situaci – je příliš „náročný“, nebo naopak jste již na cestě k cíli o něco dále – vraťte se do STOBkola, zvolte jiný stupeň a nechte si poslat i jiný plán.

C. Dobře si osobní plán přečtěte. Využijte e-book, videa i nástroje, které vám nabízí, a dělejte postupně malé dílčí změny.

D. Po 14 dnech budete vyzváni e-mailem, abyste zvážili přechod do dalšího stupně. Tento interval můžete a nemusíte využít. Pokud si ještě nejste jisti, setrvejte u daného stupně a dále využívejte rady a nástroje, které vám nabízí.

E. Pokud dosáhnete v určité oblasti životního stylu č. 7 – například zhubnete a změníte jídelníček, můžete si zvolit další cíl – například zvyšování tělesné aktivity, učení se relaxovat, atp.

Přejme si, ať STOBkolo slouží svému účelu – tedy podpoře změny životního stylu a dosažení co největší životní spokojenosti, ke které patří fyzické i duševní zdraví.


Reklama - díky našim sponzorům můžete využívat tyto stránky zdarma


TOPlist