Přínosy pohybové aktivity

Pohybová aktivita přináší našemu tělu, kromě pomoci ke kýžené redukci nadváhy, nespočet zdravotních pozitiv. Pojďme si je v následujícím výčtu připomenout:
  1. zlepšuje kardiovaskulární systém, posiluje srdce, zvyšuje adaptaci oběhu na zátěž, tím se sníží spotřeba kyslíku v srdci a srdce je tím méně namáháno a šetří se jak v klidu, tak při zátěži
  2. zvyšuje energetický výdej, tím redukuje nadváhu a zmírňuje obezitu
  3. snižuje množství tělesného tuku za udržení beztukové tělesné hmoty
  4. zmnožení svalových vláken a snížení obsahu tuku ve svalu
  5. zlepšuje profil lipidů v krvi, tím snižuje riziko vzniku aterosklerózy a tím i ICHS :
    • zvýšení HDL cholesterolu
    • snížení celkového cholesterolu
    • snížení LDL cholesterolu
  6. zlepšení metabolismu sacharidů
  7. zvyšuje citlivost tkání na inzulin
  8. snižuje pozitivně glykemii nejen u diabetiků
  9. má krátký anorektický efekt – odstraňuje pocit hladu
  10. zlepšuje funkce trávicího traktu
  11. snižuje riziko tvorby trombů, které jsou příčinou vzniku infarktu myokardu, mozkových příhod
  12. zlepšuje psychický stav – zlepšuje koncentraci, snižuje stres, zvyšuje sebevědomí, zlepšuje sebekontrolu
  13. zvyšuje imunitní odolnost organismu
  14. přispívá k prevenci nádorových onemocnění

Hodnocení (74 hlasů):

Komentáře

02. 11. 2015 14:17

Pohyb je důležitý!

25. 07. 2015 01:12

1983malorka

Člověk se cítí mnohem líp, při pohybové aktivitě, mohu potvrdit.

06. 05. 2013 14:48

JohnMayall

se vším ze čtrnáctera nezbývá než souhlasit

27. 04. 2013 11:01

tkoskubova

Mohu jen potvrdit,značně jsem zvýšila pohybovou aktivitu a cítím se daleko lépe.

25. 04. 2013 12:29

Gogosek

Tak dneska opět s radostí do pohybu :-)

24. 04. 2013 19:56

JaninaDseznamcz

Tak a hurá něco dělat :-)

23. 04. 2013 22:39

MartinaSilna

Samá pozitiva a životní jistoty - tak s chutí do pohybu:)))))

23. 04. 2013 20:15

Iva77

Věřím, že čím více se budu hýbat, cvičit,posilovat - tím budu mít pevnější tělo, trochu větší svaly které budou více spalovat, a rozběhne se opět zpomalený metabolismus mého těla :-)

23. 04. 2013 17:04

mimino

23.4.2013
Hýbat se a cvičit se vyplatí.

23. 04. 2013 15:02

ZlaEdna

Jdu cvičit

23. 04. 2013 11:21

lerus

:-))

23. 04. 2013 10:14

katkastill

Tolik dobrých důvodů... to je motivace!!! :-)

23. 04. 2013 10:13

marketta 31

Začla jsem se hýbat a je mi opravdu daleko lépe než mi bylo před tím.nejsem tak unavená a i kondice je mnohem lepší..... :))

23. 04. 2013 10:13

muriela

A velká výhoda je ta, že když pravidelně cvičíme, můžeme a de facto i musíme i víc jíst :-)

21. 04. 2013 17:24

mimino

21.4.2013
Pohybová aktivita má pro nás velký význam.A proto hejbejme se!

25. 03. 2013 06:13

jilkajda

Bod 9 - osobně vyzkoušeno a sedí to.

22. 03. 2013 16:49

kolibrik26

jen samá pozitiva, a bod 12 je fajn - vždy se cítím úžasně

18. 03. 2013 10:53

Pyszkova

Tolik výhod - proč tedy necvičit, že? Je to fakt motivující.

16. 03. 2013 11:10

jilkajda

Liba Babina. Já mám takový dojem, že by jsi to měla vzít dle ruského známkování. 5 hvězdiček je nejlepší :-)

16. 03. 2013 11:05

Liba Babina

Pohyb je život, pokud nemáme nějaké omezení, které zabraňuje pohybu, hýbejme se. Je dobré překonat i malé bolesti, rozchodí se. Hodnotila jsem 1, zanená to pro mně jako bývalou učitelku nejlepší hodnocení. Opravte mně pokud je to jinak, prosím. Tyto články jsou totiž výborné, poučné a zasloží si nejvyšší hodnocení.

16. 03. 2013 10:47

Kveta Silna

V zdravém těle zdravý duch...

16. 03. 2013 10:46

belle.poupee

Krásně přehledné a motivující!

16. 03. 2013 06:59

jilkajda

Ano to potvrzuji, bod 12,po cvičení mám hned dobrou náladu a myslím si, že zvládnu všechno na světě

15. 03. 2013 21:36

Krak.en

ad 12 - zlepšení psychického stavu...potvrzuji. Často se mi cvičit nechce ale po cvičení se mi uleví a jsem rád, že to mám z sebou. Změna je evidentní :-))

15. 03. 2013 20:53

MartinaSilna

Hejbejme se, ať jsme zdraví :o)))

15. 03. 2013 20:51

jilkajda

14 motivací, tak do toho!

13. 03. 2013 21:18

Hanina58

Jeje, to je výhod:o)

13. 03. 2013 20:10

tomicek

Pro mě asi nejdůleitější je psychická pohoda při cvičení, jen se k němu dokopat

13. 03. 2013 17:56

Hanuja

Je pravda, že ve stoje a v chůzi mně žédné jídlo nechutná. Ani zmrzlina apod.

13. 03. 2013 12:10

.lelinka.

Tolik pozitiva :-)

13. 03. 2013 10:25

muriela

Navíc se při cvičení vyplavují endorfiny, takže zároveň zlepšuje náladu :-)

12. 03. 2013 12:09

hakykralova

Úsměv na její tváří klíčí, když ta velká Hanča cvičí a že při tom občas kvičí? To je jedno hlavně, že tuky při tom ničí. :-D

02. 03. 2013 01:19

gabag

Ty endorfiny jsou asi hodně důležité-já jsem svého času byla na cvičení závislá...než mi narostlo mimino v břiše

27. 02. 2013 21:55

jkodesova

super, pohyb prostě na všechno... Díky za přehled

19. 09. 2011 21:28

albez

Bod 9=menší chuť na jídlo! Too Mrkvička, too Ivuna: Pokud je pohyb stejný=pravidelný je na něj tělo (bohužel) zvyklé a tím pádem reaguje jen málo.Pohyb musí te obměňovat, aby z toho vůbec něco bylo!!!

13. 08. 2011 21:31

DaNov

Nechápu bod 9....? :(

15. 03. 2011 13:49

myrtil

Ivuno, taky jsem nad tím dumala, jak by se dal spočítat normální denní pohyb, který mám, ale ono je to nakonec jedno - jak tady někdo psal v nějakých komentářích, zaznamenávat by se mělo to, co děláme navíc proti svým běžným zvyklostem.

09. 02. 2011 10:56

Ivuna

Jelikož pracuji jako učitelka mateřské školy jsem v pohybu celý den. Rovněž při pobytu venku jsem s dětmi v pohybu a někdy velice živém. Ale jak to zaznamenávat, mi není vůbec jasné.

30. 01. 2011 21:21

kalerme

scholzj: Jo! Přesně řečeno! :-)

09. 11. 2010 22:17

mrkvicka

Já preferuji chůzi, in line brusle, práci na zahradě, a podobný "sport" nehledě na to, že pracuji z 50% také fyzicky.

09. 11. 2010 22:15

mrkvicka

Hm, v 17.00 jsem doma z práce, posedím s manželem u kafe (svačiny)než se otočím už aby byla večeře, úklid a jiné povinnosti nepočítám. 18.30 až 19.00 je ta večeře, než se naděju je 20.00 nahnat mladší spát, po 21.00 starší spát, pak jsem ráda, že sedím. Věříte, že si raději uberu na jídle, než se ještě někam trmácet cvičit - ať už z práce, nebo večer...

20. 10. 2010 08:58

scholzj

Napište komentář...V b.12. bych zdůraznil pozitivní účinek endorfinů, které nejen snižují stres, ale navodí i stav euforie či blaženosti.
Jako samostatný velmi důležitý bod bych zařadil sociální aspekt, a to výrazné zlepšování mezilidských vztahů. Společně provozovaná fyzická aktivita stmeluje nejen jedince ve sportovním oddílu, ale především posiluje i partnerské vztahy.
P.S.Technická poznámka: číslování bodů od 10. je chybně jednociferné

TOPlist