TOPlist
Sledujte nás:

Datum registrace: 21. 10. 2010

Jak si nahrát profilovou fotku?

toffee

Původní Sebekoučink

0 %
0 kg 10 kg

Již zhubnuto: 0 kg

Získané body

Tento měsíc: 0
Celkem: 1674
Zobrazit více

 

?

Jak sbírat body

Počítadlo pohybu

Můj pohyb
Chůze: 0 km
Kolo: 0 km
Cvičení: 0 h 0 min
 
Všichni uživatelé
Chůze: 106386.63 km
Kolo: 57023.44 km
Cvičení: 4592 h 12 min

Přátelé

Upozornění: Jedná se o blog uživatele STOBklubu, který neprochází kontrolou a nemusí splňovat zásady STOBu.

Nový krabičkový začátek

25. 03. 2011

V prvním cyklu jsem zhubla 9 kilo a v prosinci tak měla radostných 79 kilo. I když jsem věděla, že ještě potřebuji tak 5 kg zhubnout, opojení úspěchem mi zjevně zamotalo hlavu a nějak se mi to vymklo z rukou. A tak začínám znovu s váhou bez 30 dek 90 kg! Neslavný váhový rekord mého života. Jenže ouha, třikrát jsem začala nový cyklus a třikrát ho zrušila, obvykle do 2 dnů. Ráno jsem začala na jedničku, v poledne pak přišlo zakolísání a večer už nastal totální rozvrat vůle. Až když minulý týden přišla kolegyně s tím, že už má své váhy dost, končí doba her, je třeba se k tomu postavit čelem a objednat "krabičky". Tak jsem do toho šla s ní, protože ve dvou se to lépe táhne. Navíc věřím, že měsíc na krabičkách mě trochu zklidní a posílí vůli. Je to pohoda, každý den ráno si převzít tašku s krabičkama s jídlem na celý den, ale taky to tak nějak není úplně ono. Jednak cítím, že jsem v tom pasivní a neučím se znovu o jídle přemýšlet. Taky si nejsem jistá, jestli by můj jídelníček neměl vypadat trochu jinak (i když některá jídla jsou výborná a sama bych si je asi takhle nepřipravila v jedné porci). A je to docela zajímavá lekce, jak se dá do jídelníčku v upravené formě zařadit i tak nedietní jídlo, jako je vepřo-knedlo-zelo.
Od prvního dne ale přidávám zeleninu, protože té tam moc není. Každé jídlo se taky snažím zapisovat. Ne, že bych jim nevěřila, ale kromě zeleniny mi občas připadá, že i bílkovin tam není tolik, kolik bych potřebovala. Tak jsem si do práce donesla kapesní váhu a jsem až takový puntičkář, že když si jídlo přendávám z krabičky na talíř, dělám to s mezizastávkou na váze. A pak to zapisuju do sebekoučinku a počítám. Fakt ale je, že se těším na víkend, až si udělám něco svého, asi to vyhraje kuskus se zeleninou a kuřecím masem. A taky velký míchaný salát s tuňákem na večeři. No, myslím, že krabičky budou fajn na rozjezd, pak už se zase budu koučovat sama :-)
Hodnocení (13 hlasů):

Komentáře je možné psát až po přihlášení.

31. 05. 2011 11:56
Myslím si také, že krabičky jsou dobré na začátek a pak už budeš jistě jíst podle svého. Jsem teď v udržovací fázi, mám ji naplánovanou na 3 měsíce a je to fakt důležité se hlídat. Měla jsem nedávno několik neplánovaných "vyžíracích "dnů za sebou, úplně se mi to vymklo z rukou, 2 kg nahoře a honem zpět k zapisování. Ale je pravda, že tělo si asi už na novou váhu zvyklo, ona dvě kila byla rychle pryč a váhu si stále držím. Přeji ti, aby druhý začátek byl úspěšný a abys to, poučena z minulých chyb, tentokrát zvládla. Držím moc a moc palce.
28. 03. 2011 13:45
Janasan, nevím, jak u ostatních, ale já klasicky nezvládla udržovací fázi. Připadá mi, že hubnutí je snadný, horší je to potom. Je to jako když člověk vyleze na kopec a je šťastný, že to dokázal, jenže musí pořád myslet na to, že je teprve v půlce cesty a že ho čeká ještě stejně dlouhá cesta zpátky. Byla jsem tak unešena tím, jak jsem štíhlá, jak se do všeho vejdu a že to vlastně vůbec nebylo tak těžký zhubnout, že jsem přestala o jídle přemýšlet. Myslím, že je důležitý i po zhubnutí ještě dál zapisovat a hlídat si nově zvýšený příjem a dlouhodobě si to vrývat do hlavy. Někde jsem četla, že minimálně tak dlouho, jak člověk hubnul, tak by měl trvat režim pozvolného zvyšování příjmu a cílené udržování váhy. Teprve pak by měl mít všechno tak zafixované, že už by neměl dělat moc chyb. Taky teď doufám, že až zhubnu, tak to potom zvládnu líp.
25. 03. 2011 21:43
Nevím, kolik ty krabičky stojí, ale níže se někdo zmiňoval, že jsou dosti drahé. Tak si myslím, že je to také velká motivace -když už jsem za ně dala tolik peněz, tak si to přece nepokazím něčím hloupým. No a za ten měsíc si tak nějak zvykneš a dostaví se první výsledky a to hubnutí půjde snáz.
25. 03. 2011 16:18
Teda, trochu jsem se lekla - "obcuju" se Stobem poprvé a zatím mu důvěřuju stoprocentně - tedy i v tom, že mě naučí stravovat se rozumně, abych si svou nově nabytou váhu (jsem v půlce prvního dvanáctitýdenního cyklu a zatím je to -5 kg) udržela co nejdéle. A co to čtu? Toffee, Broucinek... beztak i další jsou tu podruhé... Ne že by tu bylo špatně, to vůbec ne! Už i proto, že se (většinou) neznáme osobně, jsme k sobě otevřené a upřímné. A jelikož máme všechny podobné problémy, můžeme si navzájem účinně radit. Tak kruciš udělejme něco pro to, aby se nám tentokrát už fakt podařilo zvítězit - nad vlastními chutěmi, pohodlností, slabou vůlí. Vždyť nám jde v prvé řadě o zdraví! (Na chlapy bych se vykašlala... Tady mladší ročníky možná nebudou souhlasit, ale však ony k tomu taky časem dojdou...) Takže ještě jednou vítej, Stobu zdar a kilům zmar!
25. 03. 2011 16:00
Vítej zpátky a držím palce!!!!
25. 03. 2011 13:55
Plně vím, o čem tu píšeš a jak ti je. Přesně jsem prožila to co ty. Před 3 roky Stob kurz, dala jsem dolu 11kg a dostala diplom. Ještě chvíli po skončení kurzu jsem dál chodila na cvičení a pak mín a mín. No a váha mě šla taky nahoru, přesně až tam, kde jsem byla před kurzem.A taky jsem měla plno literatury,. Ted začínám se sebekoučinkem, jsem tu už 5 týdnů a mám -5,50kg. Neboj se toho, začni opět třebas i několikrát, ono se ti to určitě podaří. Byla jsem na tom stejně jako ty a ted tady taky bojuju. Přeji ti hodně štěstí a hlavně kladných úspěchů a at jdou kila dolu. A jak psala Myrtil, koupila jsem si tu knihu taky a je úžasná, taky ji můžu všem doporučit.
25. 03. 2011 13:13
ještě pro myrtil. Bohužel to nedostatkem inspirace pro vaření není. Mám kuchařku Stobu, mám i knížku Hubneme s rozumem, takové ty listovací letáky Stobu s recepty, mám i spoustu svých už vyzkoušených dietních receptů. Tohle fakt bylo o rozežranosti a takovém tom začarovaném kruhu: nacpu se, pak jsem na sebe naštvaná, jak vypadám a že se do ničeho nevejdu, následuje pocit marnosti a sebelítosti, že stejně nikdy nebudu jak proutek, tak si dám ještě trochu čokolády....
Vlastní přípava jídel mě čeká o víkendu a i v tomhle kravičky pomohly - těším se na dobré lehké zdravé jídlo se spoustou zeleniny.
25. 03. 2011 13:05
vítej zpět ;) a vydrž ;)
25. 03. 2011 13:04
Krabičky jsou fajn. Měla jsem je loni asi 6 neděl, když jsem dělala státnice (abych nemusela vařit a neujížděla na sladkým) a byly moc dobré,pohodlné a na stáhnutí žaludku bezvadné. Na rozjezd určitě odpadne pěkných pár kil. Jediné co je hrozné,je cena!!!!!!!!
25. 03. 2011 12:59
Díky za přivítání :-) krabičky opravdu beru jako odraz. Mám je objednané na měsíc a tím končím.
Caliste, máš pravdu, má to být spočítané na 5000 kJ (měla bych mít 5500), ale když to převážím a spočítám + přidám něco na skryté přísady, tuky apod., tak jsem se od pondělí na 5000 kJ nedostala, takže si stejně přidávám - jak zeleninu, tak i proteiny, když vidím, že jich je opravdu hodně málo. I přes tyhle nedostatky, jsem ale neměla celý týden potřebu jít nakupovat a hřešit. Minimálně v tom, že už nejím denně tabulku čokolády (a to je jen začátek) to efekt má.
Nadchla mě ale jedna jejich odpolední svačinka - trochu vydlabaná okurka naplněná hromádkou rozmíchaného žervé/lučiny s trochou nasekaných oliv.
25. 03. 2011 12:56
Vítej zpátky, důležité je, že jsi nerezignovala. Souhlasím s Bojovnicí, krabičky určitě na rozjezd pomůžou! Možná ty tvoje opakované začátky nezpůsobuje ani tolik malá vůle (to bys tu nebyla), jako spíš bezradnost při vaření (to bys neměla krabičky). Doporučuju novou kuchařku od Stobu Hubneme s rozumem tvořivě. Kdybych ji neměla, tak bych asi začínala s velkými těžkostmi. Už takhle mi dalo velkou práci sestavit si jídelníček na celý den, aby byly semaforky spokojené, natož bez ní. Je fakt skvělá a určitě se ti vyplatí! Každé jídlo je sestavené tak, aby mělo odpovídají energetickou hodnotu i vyváženost BTS. Jsou tam recepty zelené (dietnější, hlavní jídla kolem 1400-1500 kJ pro lidi s nízkým příjmem) i červené (trošičku kaloričtější, hlavní jídla cca 1700-1800 kJ), včetně receptů na snídaně a svačiny. Spousta užitečného čtení a navíc praktická forma - na každé stránce jsou recepty na všechna denní jídla - shora snídaně a svačiny, červené - obědy, zelené - večeře, každé denní jídlo na samostatném lístku, takže se v knížce skvěle vyhledává a sestavuje jídelníček na další den. Díky téhle kuchařce a sebekoučinku mě "nové" vaření hrozně baví - a postupně si zadávám do vlastních receptů a i upravuji naše oblíbená jídla. Kdybych neměla pomůcku, kde už ty recepty budou spočítané a hotové, tak bych s tím možná taky brzy sekla ... vařit pro sebe zvlášť, pro dvouletého syna, a ještě pro přítele, který je skorovegetarián - to by určitě přesáhlo moje kuchařské schopnosti :-D
25. 03. 2011 12:53
Vítej zpátky :-) I když si myslím, že dovážené krabičky nejsou dlouhodobě nejlepší řešení, může to pro Tebe být dobrý začátek :-) Takže hurá na to!
25. 03. 2011 12:42
Ahoj zpátky a držím palce, krabičky na rozjezd budou fajn, jen vydržet!
25. 03. 2011 12:32
Toffe, také jsem měla krabičky asi 5 dní. Příjde mi to strašně drahá sranda, navíc když jsem to jednou zkusila jak ty píšeš převážit a sepsat, tak jsem zjistila, že jsem na příjmu ani ne 4200 kJ - po tom co jsem sebou málem sekla na trampolínách.
Krabičky jsou fajn, určitě z toho důvodu, že nemusíš nic řešit, já si je brala, abych viděla porce a míň solila.
Ale! Mě teda vadilo, že si nemůžu dát co chci, navíc jsem neviděla co v čem je, kolik toho je.
Takže když si chystám na stobu, dám si co mám v ledničce, na co mám chuť a tvořím si nadhled pro další stravování bez stobu :)
Takže přeji fajn rozjezd a ať jde to kaučování sama sebe co nelíp!!
25. 03. 2011 12:23
Vítej zpět. Každý začátek je dobrý - hezky tě to nastartuje. A ve dvou se to fakt lépe táhne a s námi půjdou také másla pěkně dolů. Máš naší podporu.
25. 03. 2011 12:19
Krabičky znám - brácha to jí. Mně přišlo, že mají příliš malou energetickou hodnotu, na takovýho chlapa jako je on (nějakých 7500KJ - sama jsem hubla na 7000KJ), on navíc taky chodí cvičit. Ale on žije sám, takže je to pro něj výhoda, vůbec nenakupuje jídlo a nevaří.. Jinak bych do toho asi vůbec nešla. Jak píšeš, nenaučí tě to správné stravovací návyky napořád, nenaučí tě to o jídle trochu přemýšlet a to je podle mě pro dlouhodobý úspěch nedůležitější.
25. 03. 2011 12:18
a já si vždycky myslela, že krabičky nejsou moc dobré, jako chuťově. Bála jsem se do toho jít, protože se mi nechtělo za to vyhazovat peníze, když to možná ani nebude k jídlu :D

Kvíz o ceny

Soutěž o tyčinky YES!
Soutěž byla ukončena, gratulujeme vítězům:
Berysvob
Ehwaz
Barunka0111

Ankety

Jak jste na tom s váhou po období karantény?

Naši partneři