TOPlist
Sledujte nás:

Desatero zdravého mlsání

Zpět
 

 

Ing. Hana Málková

1. Jezte pravidelně

Pokud chcete zabránit fyziologickým chutím na sladké, jezte pravidelně a nevynechávejte hlavní jídla.

2. Dbejte na správnou skladbu jídelníčku

Kromě pravidelného režimu je důležitá i správná skladba jídelníčku. Vybírejte potraviny s nižším glykemickým indexem, ideálně každé jídlo doplňte bílkovinou a nevylučujte striktně sacharidy. 

3. Nejezte jen ze zvyku, nevhodné návyky nejsou nezvratné

Velmi často je na vině mlsání pouhý návyk, ale tak jako jste si návyk postupně vytvořili, je možné ho i postupnými krůčky odbourat.

4. Nebuďte otroky vnějšího toxického prostředí

V dnešní době nás obklopuje prostředí, které neustále láká něco konzumovat. Snažte se tyto podněty identifikovat, odolávat jim a nejíst bezmyšlenkovitě vše, co vám je nabídnuto.

5. Nekupujte sladkosti, na nákup nechoďte hladoví

Co doma či v práci nemáte, to nesníte. Pokud budete na nákup chodit sytí, snáze odoláte všemožným lákadlům a nebudete kupovat zbytečně sladkosti navíc.

 6. Nezajídejte své problémy a stres sladkostmi

Odstraňte sladkosti ze svého dosahu, dodržujte pravidlo, že ve stavu nejvyššího rozrušení nebudete jíst sladké, vydržte pár minut a uvidíte, že po poklesu napětí to třeba zvládnete i bez sladkostí, pokuste se místo mlsání najít jinou příjemnou činnost.

7. Užívejte si naplno pohodových situací, a to bez zbytečného jídla navíc

Stává se vám, že si příjemné chvilky a pohodové okamžiky ještě umocňujete dobrým jídlem? Může to být večerní pohoda u televize, setkání s kamarádkou nad dortíkem apod. Opravdu k těmto situacím potřebujete nějakou sladkou dobrotu? Není vaše tělo a především duše už tak dost spokojená?

8. Sladké si nezakazujte

Jste-li milovníky sladkého, občas si ho plánovaně bez výčitek dopřejte a pomalu ho vychutnejte. Je to určitě lepší volba, než si ho zcela zakazovat. Snažte se však sníst jen menší množství a zbytečně se nepřejídat.

9. Když už mlsáte, tak zdravě

Vybírejte si kvalitní sladkosti. Jste-li milovníkem čokolády, kupte si opravdu kvalitní čokoládu s vysokým procentem kakaa. Má tak výraznou chuť, že vám bude k uspokojení chuťových buněk stačit pár čtverečků. Když vás honí mlsná, můžete využít i ovoce nebo třeba hrst ořechů. Někomu postačí na zahnání chuti šálek kvalitní kávy nebo čaje.

10. Vyčistěte si zuby!

A osvědčená rada na závěr, když vás honí mlsná, vezměte si žvýkačku nebo si jděte vyčistit zuby a chuť na sladké je rázem pryč!

Hodnocení (57 hlasů):

Komentáře je možné psát až po přihlášení.

16. 06. 2017 22:20
Osmičku praktikuji :-)
13. 06. 2017 09:27
Děkuji za přehled
11. 06. 2017 12:56
Některé rady jsou užitečné i pro mne
09. 06. 2017 18:42
Mlsám nejčastěji mandličky plátkované, líp se mi koušou a je jich na pohled víc :-), taky vlašské ořechy fungují na mlsnou. Jinak ovoce- nyní jahody a melouny. Přes zimu jablíčka.
09. 06. 2017 10:00
Tak nákup nalačno leze hlavně do peněz, protože pak se kupují nadbytečné potraviny. Ale sladké
ani ne, k okamžitému použití je u mne ovoce nebo pečivo.
08. 06. 2017 19:57
Na večerní chutě na sladké mi finguje sníst hrst ořechů a váha se pěkně pohla směrem dolů, doufám, že se pohne i cholesterol.
07. 06. 2017 10:54
Rada 10 je osvědčená, po každém jídle (u mě hlavně snídaně, oběd, večeře) si vyčistit zuby a chuť na sladké mě rázem přejde. A je mi líto té snahy a pasty :D
07. 06. 2017 10:28
Jsem asi výjimka, ale na mě zubní pasta nefunguje. :-(
Zkusím žvýkačku. :-)
07. 06. 2017 09:49
Bod 10 využívám nejčastěji
07. 06. 2017 08:46
Mít v puse žvýkačku je taky účinné, ale to bych musela žvýkat prakticky neustále, což by asi nebylo společensky únosné
07. 06. 2017 07:26
ono to tak lehké není......
06. 06. 2017 21:24
Až mě bude večer honit mlsná tak si půjdu vyčistit zuby. To vyzkouším :-)))
06. 06. 2017 21:16
Po večeři si budu čistit zuby-vyzkouším
06. 06. 2017 20:07
Teorie je vždycky jednodušší :-)
06. 06. 2017 20:06
Teorie je vždycky jednodušší :-)
06. 06. 2017 12:25
Tak hlavně si dokázat poručit a nepodlehnout .....
06. 06. 2017 11:02
Na mne také funguje ta pasta , jsem líná si jít znova čistit zuby.
06. 06. 2017 11:00
Až mě bude honit mlsná, zkusím zubní pastu
06. 06. 2017 10:13
Zubní pasta fakt funguje!
06. 06. 2017 08:36
Parádní doporučení, řadu z nich využívám už dlouhodobě, ale jsou chvilky, kdy neodolám a potřebuji něco vyloženě nezdravého :-)
06. 06. 2017 08:17
parada
06. 06. 2017 08:14
Hezké desatero. :-)
06. 06. 2017 00:35
Já teď při tomto počasí neodolají zmrzlině ale už jsem koupila tvoritka a včera dělala domácí zdravější nanuky
05. 06. 2017 22:04
Rady dobré, znám, ale ještě se je naučit aktivně používat...
05. 06. 2017 21:30
U mě bojuji s čokoládou a sladkým od těhotenství, kdy jsem se to naučila jíst. A když ho pár dní nemám, tak pak jsem jako žíravina. Skutečně je to o vůli, ale ta to nezvládá.
05. 06. 2017 20:48
To vyčištění zubů u mne opravdu často funguje.
05. 06. 2017 20:11
Mlsná má obyčajne prepadne po večeri, keď už nám na sebekaučingu všetko vyplnené, keď mi semaforky žiaria zelene, sem-tam žlte....predchádzajúci mesiac zákazu kupovania pečenia sladkostí sa mi podarilo zvládnuť tak na 80 % a tak som sa pri záchvatoch pustila do hrozienok, sušených sliviek, sušených jablk jednoducho v takých chvíľach sa prestávam ovládať a vybielim všetko čo mi padne do rúk... Tak trocha mi to pripomína obdobie, keď som fajčila...tiež som bola schopna aj o polnoci ísť si kúpiť fajčivo ak mi nedajbože došli ....niečo ako droga a ja ako silná závislačka ! O tom, že už som už mimo závislostí som si bola istá vtedy, keď má balíček otvorených cigariet v sekretári už nikdy viac nezlákali zapáliť si jednú....toto keby sa mi tak podarilo so sladkosťami, žeby som im dokázala odolať...toto je moje vrúcne želanie,
05. 06. 2017 20:10
Když mě honí mlsná, tak si uvařím kávu a do ní si dám trochu mleté skořice. Naučila mě to kolegyně z práce a schválila mi to i dietní sestra, když jsem u ní byla s mamkou kvůli její cukrovce.
05. 06. 2017 20:07
Vyčisti zuby nebo žvýkačka vždy zabere
05. 06. 2017 19:41
skvělé desatero.
05. 06. 2017 19:13
10. rada u mě na večerní mlsání funguje - ne že by mě přešla chut, ale jsem líná si znovu čistit zuby ;-)
05. 06. 2017 14:33
je to vše o vůli . U mne věčný boj 5 kg za půl roku dole a jeden prodlužený víkend mimo domov a dvě kg nahoře
05. 06. 2017 12:47
Na mne funguje určitě 1 a 2, jak něco odbydu či vynechám, přijde hlad i mlsná. 9 je taky dobrá a čaj někdy pomůže, třeba zelený navodí pohodu a klid a chutě přejdou. 10 jsem kdysi zkoušela, a čistila si zuby už třeba v osm hodin večer, ale bylo to moc brzo a pak jsem stejně ještě jedla.
05. 06. 2017 12:35
Pěkně sepsáno. Nejvíc se mi líbí bod 8 :-))
05. 06. 2017 12:15
Hezké shrnutí. U mne hlavně funguje bod 10.
05. 06. 2017 11:34
Moc poučné
05. 06. 2017 11:08
Děkuji moc.
05. 06. 2017 10:55
tuto desátou zásadu jsem dodržovala po druhém těhotenství a fungovala.Zhubla jsem,bohužel u mě potom nastal jojo efekt a já znovu přibrala.
05. 06. 2017 09:28
Desátá zásada je zajímavá, to vyzkouším jen co mě chuť přepadne!
05. 06. 2017 09:26
Už jsem se díky vám naučila mlsat mandličky a ořechy. A 10. rada je nad zlato!
05. 06. 2017 08:51
Pěkně sepsané, vytiskla jsem si to a dám do kufru a beru to s sebou na dovolenou.
05. 06. 2017 08:46
je to věčný boj
05. 06. 2017 08:10
já to tak nějak dodržuji ale stejně se mi nedaří hubnout
u mě bude problém s občasným pivkem a vínem
05. 06. 2017 08:01
Pěkné, to si vytisknu a budu opakovat. Když už jsem skoro úplně odbourala sladké nápoje, třeba se to podaří i jinde.
05. 06. 2017 06:40
Dobré zásady, upoutala mě ta desátá.
05. 06. 2017 06:36
Spoustu těchto zásad využívám :-). Díky za shrnutí !

Naši partneři