TOPlist
Sledujte nás:

Jak si užijete léto zdravě a bez kil navíc?

Zpět

Autor: Ing. Lenka Vymlátilová

Odborná recenze: Ing. Hana Pávková Málková

Léta pozorujeme, že s příchodem teplejších měsíců stoupá u klientů přesvědčení, že letní počasí bude pracovat v jejich prospěch a bude se hubnout ta nějak samo.

Teplo a slunce mě láká ven, mám mnohem více pohybu." 

Když je vedro, nemám chuť na jídlo. Budu jíst méně."

Konečně je dobrá zelenina, teď ji budu jíst s chutí a hubnout půjde jako po másle."

Kvetoucí příroda, prodlužující se dny a teplé počasí zpočátku vlévá spoustu elánu a optimismu do žil, avšak po nějaké době počáteční motivace zase opadává. 


Praxe a realita? Počáteční motivace opadá!

V tom vedru se nedá cvičit."

Přes den nemám hlad a večer nevím, co všechno bych po celém dni snědla."

Ponocování, grilování, alkohol. 

Zmrzlina a ledové nápoje. 


Jak na to lépe? Stačí dodržet pět základních pravidel! 

1. I o prázdninách dodržujte zavedený denní režim. Neokrádejte se o spánek a pravidelné stravování.

V létě častěji ponocujeme, což je občas v pořádku, ale nemělo by to být pravidlem. Pamatujte, že nevyspalý člověk sní až o 30 % energie navíc a baží po sladkém a tučném jídle. Ne po zeleninovém salátu. 

Letní vedra a dovolené také narušují pravidelné stravování. Vynechávání jídel přes den vede k večernímu přejídání. Dodržujte ideálně stejný počet porcí jako v průběhu roku, pokud se vám nehodí jíst svačiny, hlídejte si alespoň tři hlavní jídla – snídani, oběd a večeři. 

Buďte připraveni. Vždy a všude si vezměte se sebou něco k jídlu. Nejhorší, co se vám stane, je, že jídlo přivezete zpátky domů. Stánky bohužel stále nabízejí především párky v rohlíku a smažené „dobroty“, a to celou dovolenou opravdu jíst nechcete.  


Příčinou nehubnutí v létě bývá nejčastěji nevyspání a vynechávání jídel během dne. 


2. Jednoduše stále v pohybu

Zachovejte si pohyb i o prázdninách a klidně přidejte. 

Pokud se vám nechce do fitka, nebo je zavřené, vyrazte na procházku, do bazénu, na kolo nebo na brusle. Plánujte dovolenou aktivní nebo aspoň poloaktivní. Odpočinek u vody prokládejte výlety, plaváním nebo jinými aktivitami.

 

Se STOBem můžete být aktivní i v létě. 

Klienti s námi sdílí, že jejich oblíbené pohybové aktivity přes prázdniny nefungují. Proto máme nabídku online pohybových aktivit a můžete cvičit kdekoliv. 

Objevujte a užívejte si různých druhů pohybu i v létě se STOBem. 


Využijte teplé dny a hezké letní počasí k pohybu venku.


3. Na rovinu – s alkoholem velmi opatrně

Je velmi kalorický. 

A asi to znáte, s rostoucím promile klesá stravovací morálka a sebeovládání.

Nová doporučení týkající se konzumace alkoholu nabádají k abstinenci. Výsledky 26 let trvající studie ukazují, že konzumace 0 gramů alkoholu denně minimalizuje riziko poškození zdraví. Vše nad toto množství zvyšuje riziko vzniku rakoviny a dalších onemocnění.


Energetická hodnota alkoholu je vysoká a vaše hubnutí často hatí. Jeho zákeřnost tkví také v nebezpeční vzniku závislosti a zvyšuje riziko vzniku mnohých onemocnění.  


4. Zelenina na půlce talíře, ideálně sezónní a lokální – ať jste kdekoliv

Naše oblíbené a jednoduché, až banální doporučení zní – mějte zeleninu na půlce talíře. Tohle doporučení si s sebou zabalte nejen na letní dovolené.

Pravidlo zdravého talíře si vytiskněte tady.

O tom, jak funguje, si přečtěte tady.

Článek: Jak se stravovat podle pravidla zdravého talíře?

 

Na dovolených objevujte nové chutě a kombinace a přivezte si do své kuchyně novou inspiraci. 

Vybírejte lokální potraviny, ať jste kdekoliv. Například v Chorvatsku preferujte chorvatská rajčata před nizozemskými. U moře si dopřávejte ryby, dary moře, olivový olej a vždy a všude zeleninu.


Ochutnávejte tradiční pokrmy na tuzemských i zahraničních dovolených, užívejte si skvělou chuť čerstvé letní zeleniny.


5. Nezapomínejte na hlavní smysl dovolené

Tím je odpočinek, kvalitně strávený čas s rodinou a přáteli a načerpání síly na nadcházející období. Buďte i v létě rozumní a všímaví ke všemu, co jíte i pijete, ať se cítíte dobře nejen na dovolené, ale i po ní!


Další praktické rady se dozvíte na letním webináři 10.7.2024 

Konkrétní tipy na potraviny, které si s sebou můžete na dovolenou zabalit. 

Jak se zdravě najíst, aniž byste prostáli dovolenou u sporáku. 

Jak si užít letní grilování a zmrzliny zdravěji.

Jak zvládnete all inclisive i vaření na ohni. 
 

Praktické rady se dozvíte na letním webináři, na který se hlaste tady. Webinář je ZDARMA.

 

 

 

Připravili jsme pro vás celou letní sérii zajímavých webinářů. 

Některé jsou zdarma, některé za symbolický poplatek. Načerpejte se STOBem nové a zajímavé informace o zdraví a hubnutí. 

 

Kompletní nabídku letních webinářů naleznete zde. 

 

Hodnocení (5 hlasů):

Komentáře je možné psát až po přihlášení.

Naši partneři