TOPlist
Sledujte nás:

Loučíme se s (ne)správnými tuky

Zpět
 

Bc. Tereza Beníčková

Již třetí tematický měsíc projektu Prožij rok zdravě se přiblížil ke svému konci a společně s ním opouštíme i téma tuků. Ale pouze zde na našich stránkách! V rámci vašich jídelníčků byste se měli tukům, jejich správnému výběru a zastoupení ve stravě, věnovat i nadále. S tuky zjevnými i skrytými, vhodnými i nevhodnými, se totiž setkáváme každý den a je velmi důležité umět s nimi správně naložit.

Věříme, že i přes rozsáhlost tohoto tématu, ve kterém jsme občas museli zabrousit i do vod ryze odborných, se nám podařilo vám předat podstatné informace i praktické rady, které vám pomohly se s nadbytečnými a nevhodnými tuky ve vašich jídelníčcích vypořádat. A pokud jste se v rámci článků a diskusí dozvěděli něco zajímavého, pro vás překvapivého, podělte se s nově nabytými znalostmi i se svým okolím.

Pokud však máte pocit, že za jeden měsíc na vás bylo toto téma přeci jen příliš velké sousto, můžete se k článkům kdykoliv vrátit a zlepšovat své návyky i během následujících měsíců. Není jednoduché naráz změnit své stravování, ale pomocí malých krůčků lze postupně upravit jídelníček tak, aby v něm správné a zdraví prospěšné tuky dostaly daleko více prostoru než tuky méně vhodné, které mohou být při dlouhodobé konzumaci v nepřiměřeném množství i zdraví škodlivé. Mnoho tipů a triků, jak toho dosáhnout, naleznete v článcích, které jsme vám během března přinesli.

Nezapomínejte ale na to, že z jídla byste měli mít potěšení. V průběhu měsíce jsme se vám snažili ukázat, že i tučnější potraviny lze poměrně snadno nahradit chuťově podobnými, ale z výživového hlediska vhodnějšími variantami. V případě, že byste si však tu skutečně „plnotučnou“ pochoutku jednou za čas nedokázali odpustit, nemusíte mít špatný pocit. Stačí jen uzpůsobit množství a zbytek jídelníčku a můžete mlsat i bez výčitek svědomí. Striktní zákazy a zařazování jídel, které vám vyloženě nechutnají, nemají smysl. Jídlo přeci nemá být trápení! :-)

Dobrým pomocníkem vám při vychytávání nejen přebytečných tuků, ale i dalších menších či větších přešlapů, kterých se ve stravování často i nevědomě dopouštíme, může být chytrý internetový program Sebekoučink. Ten za vás kromě celkového množství tuků ve stravě ohlídá i rizikové nasycené mastné kyseliny. Jednoduchá a přesná zpětná vazba, kterou od programu dostáváte, vám pomůže sestavit váš jídelníček tak, aby byl skutečně vyvážený a vám na míru. Na zlepšování kvality tohoto programu stále pracujeme a v blízké době se můžete těšit i na jeho mobilní aplikaci, díky které bude práce s programem ještě jednodušší a dostupnější. Rozhodně se tedy máte na co těšit!

A těšit se rovnou můžete i na další tematický měsíc, který budeme celý věnovat vláknině. Věříme, že pro vás toto téma bude zajímavé a přínosné, a že vám pomůže prožít duben zdravě a opět společně s námi! 

Hodnocení (46 hlasů):

Komentáře je možné psát až po přihlášení.

01. 04. 2017 21:58
Díky Vám mám v tucích docela jasno, naučila jsem se tuky správně používat a rozšířila jsem si vědomosti o využití různých olejů a ostatních tuků.
01. 04. 2017 20:47
Zajímavé info k tucích. Celý měsíc byl poučný a fajn. Díky.
01. 04. 2017 14:30
Celý měsíc byl plný zajímavých článků a poučných informací. Děkuji.
01. 04. 2017 12:13
za tento měsíc vám děkuji :-)
31. 03. 2017 23:22
dekuji za zatim nejzajimavejsi mesifc
31. 03. 2017 22:26
Měsíc tuků byl hodně poučný spoustu jsem se naučila
31. 03. 2017 22:07
Tento měsíc byl poučný a zajímavý, jen musíme informace správně využít a hurá na další měsíc, na který se těším.
31. 03. 2017 21:40
Měsíc tuků byl poučný už se těším na další.
31. 03. 2017 17:23
"Tučný měsíc" mě naučil používat dostatečné množství tuků tak,aby se semforek zelenal a ještě jsem si pochutnala. Těším se na nový měsíc.
31. 03. 2017 15:24
Informací jsme dostali mnoho, jen je správně využít při sestavování
jídelníčku.
31. 03. 2017 15:01
Už se moc těším na nový měsíc. Díky za ty minulé.
31. 03. 2017 13:23
Měsíc tuků super a už se těším na vlákninu! Té mám přes všechny snahy stále málo, i když si myslím, že ovoce i zeleninu mám celkem v jídelníčku zastoupené. Jen když jsou houby, tak se obsah vlákniny zvedne na doporučenou úroveň.
31. 03. 2017 12:05
Děkuji za zajímavý měsíc :-)
31. 03. 2017 11:34
Po tomto měsíci, se mi už více daří udržovat semaforek Tuky a SAFA v zelené barvě.
31. 03. 2017 11:02
Měsíc tuků byl fakt inspirující a těším se na další témata. Díky.
31. 03. 2017 10:31
Měsíc tuků byl skvělý, k článkům se budu určitě vracet. Jediné mínus - chuť na tučné sýry mi to nevzalo...ale 30g plátek zase takovou paseku nenadělá.
31. 03. 2017 10:17
Děkuji za další přínosný měsíc.
31. 03. 2017 09:20
Sebekoučink vyplňuji už poněkolikáté, je fakt, že více sleduji sestavu stravy.
31. 03. 2017 08:58
Moc děkuji za tuky, osobně jsem zjistila, že používám v běžném životě ty dobré a správné.Moje minus je, že dost používám zbytečně tučná masa, tak tudy pro mne vede cesta, kupovat a naučit se jíst libová masa.
31. 03. 2017 08:56
omezení cukru a tuků se mi daří. Luštěniny bohužel ještě tak často do jídelníčku nezařazuji, ale budu na tom pracovat
31. 03. 2017 08:50
už před lety jsem přestala mít strach z oleje - olivového a řepkového - teď se k tomu přidala v rozumné míře i majonéza
jen ty margaríny mi nějak nejedou...
31. 03. 2017 08:41
Co se týká tuků, tak změny v jídelníčku jsem začala pašovat celé rodině.
Podobně je to i s luštěninami z předchozího měsíce. Jen ty cukry, to se nějak nedaří...
31. 03. 2017 08:06
Děkuji za spoustu nových, někdy i překvapivých informací. Jen si to všechno pamatovat!
31. 03. 2017 07:54
Díky za spoustu poučných článků. Vracet se k nim budu určitě.
31. 03. 2017 07:53
Je to fain si stále připomínat jak jíst lépe než nás naučili rodiče v článcích na tomto webu, hlavně chtít tohle pro sebe udělat jako bonus
31. 03. 2017 07:34
ano článků bylo spouta, takže se k nim budu vracet, nelze si všechno pamatovat

Naši partneři