TOPlist
Sledujte nás:

Zakysané mléčné výrobky v našem jídelníčku

Zpět
Minimálně jeden zakysaný mléčný výrobek by se měl stát každodenní součástí našeho jídelníčku. Bakterie mléčného kvašení dávají také mléku nové nutriční vlastnosti. Rozloží totiž část bílkovin, sacharidů i tuků a pomáhá tak našemu trávení a také vytváří prospěšné látky. Mléčný tuk ze zakysaných výrobků pak při rozkladu vytváří látky posilující sliznici střeva a přispívá tak k prevenci rakoviny tlustého střeva.

Pozitivní vliv zakysaných mléčných výrobků na náš organismus

Zakysané mléčné výrobky obsahují pro naše tělo prospěšné probiotické kultury. Jedná se o směs různých bakterií. Z dietetického hlediska je vždy lepší, pokud je mléčném výrobku obsaženo více druhů těchto bakterií a dále také rozhoduje i jejich množství, které musí být dostatečné.

Kyselé prostředí, které způsobují bakterie mléčného kvašení, zlepšuje také vstřebatelnost vápníku.

Díky přítomnosti mléčných bakterií jsme schopni využít vitamín K, který působí v řadě metabolických procesů, na nervovou soustavu, krvetvorbu, kvalitu vlasů či pokožky .

Zakysané mléčné výrobky jsou také významným zdrojem velmi dobře vstřebatelného železa, které je pro náš organismus důležité zejména pro krvetvorbu a účinnost některých enzymů, a Jeho využitelnost se pohybuje okolo 30% - oproti rostlinným zdrojům, z kterých využijeme zhruba je 15 % .

Kyselé prostředí brání vzniku kvasinek a plísní, proto nemusí být do mléčných výrobků přidávány další konzervanty.

Mléčné výrobky při hubnutí

Jak již bylo řečeno, mléčné výrobky - obzvláště ty zakysané, by se měly stát nedílnou součástí našeho jídelníčku a dají se velmi dobře zařadit i do jídelníčku redukčního. Vybírejte tedy mléčné výrobky nízko nebo polotučné, obsahující cca do 3% tuku a o energetické hodnotě mezi 200 - 300 kJ na 100g výrobku. Kaloricky vydatné bývají některé mléčné výrobky pro děti. Jedná se o různé mléčné krémy, které obsahují mnoho tuku a cukru. Avšak, mléčné výrobky bychom neměli vybírat jen dle obsahu tuku, ale i dle množství obsaženého cukru. Některé mléčné výrobky mohou obsahovat až 20 g cukrů! Vybírejte tedy ty, které obsahují cukrů méně.

SHRNUTÍ! Výhody konzumace mléčných výrobků

- Od pradávna se zakysané mléčné výrobky používají k léčení např. kožních zánětů či snižování horečky apod.

- Osídlením střeva vhodnou bakteriální kulturou posilujeme i naši imunitu, protože blokujeme vstřebávání toxinů do našeho těla. Proto jsou z doporučeny zakysané mléčné např. pacientům po chemoterapii.

- Konzumací mléčných výrobků pomůžeme léčbě a předcházení gynekologických zánětů kvasinkového nebo plísňového typu

- Zakysané mléčné výrobky upravují trávení, pomáhají při zácpě, průjmu či nadýmání a mají vliv na výši cholesterolu a hladinu cukru v krvi.

- Účinnost zakysaných mléčných výrobků zvýšíme pomocí vlákniny.

Jogurty v Albert Quality

Redukční jídelníček jistě obohatíte, když využijete nabídky řetězců Albert Quality, které nabízí light jogurt ochucený a to ve čtyřech příchutích broskev – jahoda - malina a meruňka. Veškeré produkty Albert Quality jsou podrobeny přísným senzorickým

kontrolám, které zaručují, že se k zákazníkovi dostane zboží kvalitní, čerstvé a chuťově i aromaticky dokonalé.

Většina jogurtů, které mají málo tuku, má o to více sacharidů. Jogurty Albert jsou však zdrojem bílkovin, a přitom mají málo tuku a přiměřené množství sacharidů. Můžeme si je tedy dopřát i jako například druhou večeři, nebo při chuti na sladké jako jídlo navíc. (100 g jogurtu obsahuje 200 kJ, 4.2 g bílkovin, 0,1 g tuku a 6 g sacharidů)

Hodnocení (21 hlasů):

Komentáře je možné psát až po přihlášení.

03. 11. 2011 12:56
je vtipné, že se zde někdo ptá ,proč ta reklama... no asi proto, že Albert je sponzorem těchto stránek.Mě to tedy důvěru v článek neubírá, mám zdravý rozum a dokáži si to odůvodnit. Naopak na jogurt se ráda půjdu podívat a dle složení zvážím, zda ho vyzkouším. Celkově jogurty moc nemusím , radějí ochucený kefír, čí ochucené tvarohy.
13. 09. 2011 12:28
Souhlas.To tekuté "nic" mi taky nechutná. Když už tak jen "jogurt", žádné activie, siluety atd. Článek měl důvod jen jako reklama?
23. 08. 2011 14:06
Nízkotučné jogurty mi nechutnají,takže si kupuji např.: jogurt řeckého typu a to je dobrůtka.Dám si půlku dopoledne s ovocem a stačí to.Jediný nízkotučný mléčný výrobek,který mi nevadí a snad i chutná,tak je nízkotučný kefír.Nevím přesně jaký je jeho název,ale je ve žlutém obalu a nebo v lahvi se žlutým víčkem.Ten se dá.
08. 07. 2011 22:48
souhlasím... to si místo jogurtu ůžu dát rohlík, mouky je tam stejně. Když už jogurt, tak poctivý, ne vodu se škrobem.
03. 06. 2011 18:07
Nechápu, proč se pořád propagují nízkotučné mléčné výrobky, když jsou přecpané zahušťovadly typu "modifikovaný kukuřičný škrob", případně umělými sladidly - ani nevím, co z toho je horší... To už si radši koupím klasický jogurt
26. 05. 2011 22:47
jogurtíky jím denně
24. 05. 2011 19:33
jogurty a zakysané výrobky se snažím jíst denně
24. 05. 2011 19:33
Napište komentář...
11. 05. 2011 20:25
Článek hodnotím kladně, ale proboha proč ta reklama??? Snižuje důvěryhodnost článku...
07. 05. 2011 10:02
Zakysané výrobky mám ráda, ale denně je nekonzumuji-tak 2-3x týdně. Jogurty si dávám na svačinku dopoledne každý den, ty na obrázkuneznám, ale vyzkouší.
01. 05. 2011 11:47
Měla jsem ráda jogurty i zakysané výrobky,cottage,ale dnes mi nedělají dobře na žaludek.Ráno si dám vločky namočené ve vodě s ovocem.Jediné co můžu jsou např.gervais,lučinu.Může mi někdo poradit, co nahradit za jogurty třeba bílý jogurt do salátu.Děkuji za radu.

Naši partneři