TOPlist
Sledujte nás:

Datum registrace: 22. 09. 2010

Jak si nahrát profilovou fotku?

Bojovnice

Získané body

Tento měsíc: 0
Celkem: 23207
Zobrazit více

 

?

Jak sbírat body

Počítadlo pohybu

Můj pohyb
Chůze: 0 km
Kolo: 0 km
Cvičení: 0 h 0 min
 
Všichni uživatelé
Chůze: 133047.53 km
Kolo: 66054.10 km
Cvičení: 5523 h 24 min

Přátelé

?

Jak požádat o přátelství

Stob skupiny

Bojovnice

Jak psát blog?

Upozornění: Jedná se o blog uživatele STOBklubu, který neprochází kontrolou a nemusí splňovat zásady STOBu.

Vydávám se na cestu po tenkém ledě......

02. 02. 2012

Jak se říká, ráno moudřejší večera!!!
                                                                                                           
Už v mém včerejším stádiu mi bylo jasné, že s tou mojí hlavou musím něco udělat, ale až po sepsání blogu a vašich komentářích mi došlo, jak špatně to vedu!!! Celý večer jsem přemýšlela jakou cestou se vydat, nevím to ani dnes, ale zkusím to tou zlatou střední. Někdo zvolá hurá, ale pro mě je to vydat se na „cestu po tenkém ledě“ a opravdu se toho bojím. Abyste rozuměli, napíšu vám něco o mém režimu před Stobem …..vypadalo to asi takhle a shoduje se to s tím, jak si představuju pojem „trochu zvolni“ nebo jsem naivní???:

Cvičení 4-6x týdně
Pitný režim 3-5 litrů denně, žádné sladké nápoje
Ovoce 2ks denně (1kus k dopolední svačině, 1 kus k odpolední), zelenina 2ks denně (většinou k večeři)

A ostatní jídlo??? 6 porcí denně, pravidelně!!! Snídaně a svačiny se 100% shodovali s tím co jím „se Stobem“ jiné byly obědy, večeře a neděle. Ale o co jiné?

Obědy = 2x týdně byla i polévka a troufám si říct, že maximálně 3x týdně bylo jídlo typu špagety s omáčkou (normální porce, kterou jedly i mé štíhlé kolegyně)
Večeře=  celozrnná kaiserka s čímkoliv (paštika, hermelín, poličan, samozřejmě i lučina, gervais, kuřecí šunka, tuňák ...prostě podle chuti a ne podle tabulek) a zelenina
Neděle = po obědě ke kávě kousek čokolády, v létě mistička ovocné zmrzliny
1x měsíčně rodinná oslava = 1kus dortu, 3 chlebíčky a pár brambůrek, dvě dvojky bílého nebo jedna sklenka Garrone
1x za 2 měsíce večeře s manželem v oblíbené pizzerii = 1celá sýrová pizza (pizzu miluju, než abych si dala 1/2 nedám si vůbec) a dvě dvojky bílého nebo v gyrosárně
1x za 3 měsíce dámská jízda s holkama = pojídání sýrů, mandlí a spousta alkoholu

Nikdy jsem se nepřežírala, nevyhledávala omáčky, smažené, fastfoody, necpala se rohlíkama ani horama čokolády, buchty a koláče nepeču, nikdy jsem nedržela hladovky!
Přijde vám to tak strašné, že by mě to mělo vrátit do kategorie metráček??? Mě ne, ale přesto vím, že když takto „zvolním“, jsem tam coby dup!!! Třeba to jen vidím špatnýma očima a je to opravdová katastrofa, ale z toho co jsem tady načetla, jí takto spousta z vás a hubnete! Mě to dovede zpátky na začátek! Vím to, bojím se, a přesto to zkusím, protože zbláznit se vážně nehodlám!!!!
Takže pokud vás to nebude dráždit, zůstanu tady s vámi. Jídlo budu zapisovat až po snězení a housenku nechám chvíli barevnou a uvidíme, bič můžu vytáhnout vždycky!!!!
Nehodlám nasadit ten samý režim se kterým jsem přišla, vím že musím hlídat zejména sacharidy a tuky, ale nehodlám už být otrok tabulek a později blázen!!!! Chci zpátky některé chutě, hezké večery a dobrou náladu!!!

Hodnocení (12 hlasů):

Komentáře je možné psát až po přihlášení.

02. 02. 2012 19:52
Teda ten tvůj výdej...smekám, máš výdej jako dřevorubec...to by bylo, aby nebylo.
Ohgledně Boloňky...to je právě ono, jde všechno udělat i zdravě. Myslím si, že tu cestu určitě znáš a myslím, že i dodržuješ...a pokud to jídlo přestaneš řešit, půjde váha hezky dolů. No a když nepůjde rychle, no bóže, půjde pomalu, ale jistě. věřím, že to zvládneš....mimochodem, před chvilkou jsem do sebe nacpala pidišpičku...a jak je mi fajn :-)
02. 02. 2012 19:18
Lucinko, ty sama musíš nejlépe vědět co ti momentálně vyhovuje :-))) A tak si vše naplánuj tak,aby ti bylo fain.Protože pohoda je nejdůležitější pro nás všechny :-))) Moc ti držím palce :-)))
02. 02. 2012 18:31
Gabčo :-*
02. 02. 2012 18:29
To Aika25: zdravím :-) Ten jídelníček, cvičení i pití tady nahoře....to je z období před Stobklubem, uvedla jsem ho z důvodu zamyšlení se nad tím, co bylo tak moc špatně!?! Co jsem tady piju méně, v zimě kolem 2l, v létě mám co dělat uhlídat 3l, v picí den (každé pondělí jen piju) to držím v rozmezí 4-5l! Boloňskou jsem od loňského ledna měla 2x, jednou s mletým hovězím ve vyžírací den, myslím hned v prvním cyklu, a jednu teď v sobotu, ale z krůtího mletého, a zase na čas stačilo....
Jinak je to i se cvičením, začínala jsem 4-6x týdně, výdej byl často i kolem 20000kj, teď jsem na 2-3 cvičeních týdně a za které spálím přibližně 11000kj!
Vím, že to nemůžu zahodit definitivně, to by byla cesta do pekel. Pokud nechci skončit jako sud, je to hlídání na celý život, souhlasím a trochu mě to zatím děsí!
Já zdravé věci miluju, ale bohužel i ty nezdravé.........buď je občas jím a kynu a nebo je nejím vůbec a hrabe mi :-) Tudíž si za úkol dávám najít cestu....nechci kynout ale ani nechci být magor!
A děkuju za dlouhatánský příspěvek..........myslím že ke spoustě dnešních příspěvků se budu vracet!!!
02. 02. 2012 18:22
Naprosto souhlasím s tím, co píše Gabka. Taky možná proto hubnu velmi, velmi pomalu, ale neupírám si nic a nejedu podle tabulek na 100%, protože je mi jasné, že když bych se vrátila do "normálu", tak by mě navštívila zlá teta jménem JOJOefekt.... takže všeho s mírou a rozumně :o)
02. 02. 2012 18:14
Svatavo: snažila jsem se vysvětlit, že se nevymlouvám a nemám důvod si tady nic vymýšlet, tudíž si ani nikam nebudu s dovolením sahat. Zřejmě máš svůj důvod mi to nevěřit, ale to je tvoje věc. Pokud mě někdo bezdůvodně obviní z podvodu (v tomto případě ujídání bokem, nepoctivost v zapisování ba dokonce z toho že necvičím atd....), bráním se a rozhodně to nepovažuju za dobrou radu. A člověk který mi nevěří opravdu nemusí být můj, ač virtuální, "přítel"! Toť vše!

Ambiente :-))))
Enoch, Mopik, Pletters, děkuju holky!
Pavli, moc děkuju za tvoje slova, vykouzlila mi úsměv na tváři právě v čas!!!
02. 02. 2012 18:12
já už jsem to říkala podobně včera - člověk má jíst, pít, žít tak, aby nebyl otrokem svého hubnutí a necítil to úkorně. Jestli by Ti hubnutí přinášelo pocit ústupků a nespokojenosti, jestli to tak má být pořád, není to smysluplné a výsledně ani efektivní. Děláš dobře, že ses rozhodla jít svojí "střední cestou", máš pravdu, že kdyby Tě to přešlo, bič můžeš najít:-)
02. 02. 2012 17:06
Luci, tisíc lidí, tisíc názorů a za sebe ti řeknu to, aby jsi dělala - jedla tak, jak cítíš ty, že je to potřeba :o) Jestli cítíš, že tento jídelníček je pro tebe to pravé, tak se ho drž a dodržuj. Pokud zjistíš, že to chce změnu, tak ji udělej.
02. 02. 2012 16:32
Zdravím na úvod. Tvůj blog, teda spíš tvé poslední články čtu docela se zájmem a zatím jsem se nehodlala vyjadřovat. nebudu soudit, jen zkusím napsat svůj názor.
Po přečtení tvého jídelníčku si myslím, že pitný režim máš až až. V zimě si myslím, že není důležité vypít 3 - 5 litrů vody, ale nejsem odborník na výživu. Dle mého soudu stačí 2,5. Co se týká jídelníčku, těstoviny jsou docela kalorické i bez omáčky typu Boloňská, takže tam se určitě kalorie načítají, ke sladkostem se ani vyjadřovat nebudu...suma sumárum, myslím, že to se zdravou stravou moc společného nemá. Ale jednu výhradu mám. Myslím, že co jedna sní a hubne po tom, pro druhou to neznamená to samé. Záleží na metabolismu každé z nás a to myslím tady víme všechny. Takže nadváha asi nebude jen o jídle.
Myslím si, že to bude hlavně o tom, že jsi ve stresu, tělíčko se něčím blokne a nehodlá s tebou spolupracovat. Začni se mít ráda a začni se na jídlo těšit. Přestaň řešit tak moc, abys každý den cvičila - můžeš být přetažená. Místo cvičení - hodinová procházka svižným tempem, místo stresu? Klidně čtvereček vysokoprocentní čokolády. Někdy stačí v klidu vysadit jen málo a kila jdou sama pryč( u mě to byl třeba striktní zákaz pití alkoholu...nejsem alkoholička, ale občas si ráda dám pivo nebo slivovici, a to jsou kalorie na tuny ).
Hodláš se hodit do klidu tím, že nebudeš nic zapisovat a řešit. Schvaluju, ale taky s tím klidem se nemá nic přehánět, pokud chceš másílkům dát vale. Nevím jak pro tebe, ale třeba u mě je to hlídání se na celý život - hubnu už rok a půl, zatím jsem se zbavila 21 kg a mým snem je to udržet a nenabrat. Takže vím, že hlídat se budu muset pořád. Pokud si tohle ujasníš a přistoupíš na tu cestu, že změníš svůj životní styl, máš vyhráno. Vždyť i při zdravé stravě se člověk může stát gurmánem. Vím o čem mluvím, co jsem tady, objevila jsem spoustu zdravých dobrých věcí, které mi chutnají. Třeba pizzu peču z celozrnné špald. mouky a nepozná doma nic ani rodinka. Začala jsem si dělat doma svoji kvalitní šunku, která všem moc chutná ..........a tak bych mohla pokračovat do aleluja.
Nemusíš být otrokem tabulek, můžeš mít zpátky svoje chutě...jen zkus ty kaloričtější věci nahradit těma míňkalorickýma. Možná se budeš divit, že se třeba hubnutí vrátí samo a zjistíš, že to zase tak moc nemusíš řešit.
Držím ti palce a taky přeju klidnou duši a čistou hlavu :-)
02. 02. 2012 16:00
Trošku mi to tu už místama připomíná hon na čarodějnice...:-(

Musím se Lucky zastat. Za tu dobu co jsem tady jsem poznala, že zrovna ona si nezaslouží, aby jí někdo obviňoval, že podvádí nebo si vymejšlí....
Kdo zná její loňské peripetie s váhou určitě ví, jak to muselo bejt fakt na bednu, když tak makala na HEATu (a možná i jinde) a výsledek nic. Teda on tam určitě byl v podobě nových svalů.....nicméně cm neubývaly...:-))
Musím říct, že já bych to poslala "do kopru" už mnohem dříve. Nedokážu říct přesně čím to bylo - nejsem odborník - snad opravdu ta její maximalistická povaha i stres z toho všeho sehrál roli... Sebekoučink je fajn, ale každej jsme individualita a proto to nemůže fungovat každýmu stejně. Je potřeba to vyladit, vypozorovat......zlatá střední cesta vypadá jako dobrej nápad, taky tudy jdu!:-))))
Moc ti Lucko fandím a přeju hlavně pohodu, klídek......lehárko...:-))
02. 02. 2012 15:45
V podstatě ti schvaluju, co píšeš na konci. Ale nějak si nemůžu pomoct, přijde mi, že to v té hlavě pořád máš a pořád ti to tam šrotí. Mám pocit, že pokud jde o jídlo a hubnutí nebo přibírání, nedokážeš se uvolnit. Buď to chceš tak moc, že se spíš ničíš (já si teda myslím, že hrozně cvičíš a málo jíš...) anebo je to úplná volnost.. Takže pokud zvládneš zapisování bez bláznění, tak je to dobře.
A upřímně si myslím, že vzdávat to poté, co za jeden měsíc nebyl úbytek jaký sis představovala, je krátkozraké. Mám pocit, že by ti nejlépe pomohla návštěva někoho, jako byl Havlíček a kdo by s tebou pracoval i na té psychice. Ale co uděláš je jen na Tobě. Hlavní je, abys byla ´šťastná a spokojená ty, ať bude tvé rozhodnutí jakékoliv.
02. 02. 2012 14:35
Moc se mi nechce pročítat všechny komentáře dole, protože nemám dost času, tak se omluvám, jestli budu někoho opakovat: Bojovnice, dobře děláš. Život se má užít. Taky bych nesnesla, abych musela celoživotně žít podle nějaké tabulky. Každý to holt máme v těle jinak nastavené, někdo je tyčkoidní, jiný polštářkoidní. No a co. Hlavně, že se cítíme dobře a vnímá to i naše okolí. Netrapme se zbytečně :-). A kdyby se to nějak vymklo z rukou, vždy se dá zase nasadit "tvrdší režim". Takhle to alespoň beru já. Jednou jsem si doma posteskla, jak jsou ty modelky - herečky...aspol krásně štíhlé a manžel mne uzemnil tím, že pokud budu na sobě tak dřít jako ony, budu také tak vypadat. Ale život se mi scvrkne do cvičení, váhy a neustálého přemýšlení nad tím, jak vypadám. A to že není co stát. Že je rád, že mám v životě důležitější věci než kila :-). Tak držím palce, drž se a užívej si života plnými doušky :-))))
02. 02. 2012 14:27
Luci - jsem tlusté dítě hubených rodičů. Já tohle znám odmala. Že jím stejné věci, co lidé kolem mě (dokonce geneticky příbuzní) a přesto vypadám o dost jinak. Moje starší dcerka se "pomamila", mladší je drobeček. Rozdíl je patrný od narození. Prostě nemůžeš se porovnávat s ostatními. Máš to, jak to máš. Holt, až přijde hladomor, tak vydržíš nejdýl, to je ale slabá útěcha, co? Protože u nás hladomory moc často nechodí - naštěstí.
K tomu, co píšeš, jsem dospěla taky poté, co jsem po prvních dvou kilech nezhubla ani deko. Prostě - hlídám, ale nešílím, a pomalu sbírám sílu na jarní hladovku, popřípadě jarní zeleňovku, kdy sním všechno, co právě v Krasu vyrašilo, a moc se na to těším.
02. 02. 2012 14:01
Rikas si bojovnice, tak bojuj, nerus pratelstvi lidem, kteri Ti dobre radi. Nevymlouvej si a sahni si do svedomi. Protoze jsem taky "potrefena husa" jako vsechny tady, tak stadiem jim malo, zdrave, hodne cvicim etc. etc. znam velmi dobre. Ten zlom musi prijit nejdriv ve Tve hlave a pak vsechno pujde snaz. Uzivat si muzes i s dietni stravou. Muj kamarada, ortoped, mi kdysi rekl, ze jsem chytra a vzdelana zenska, ktera ma veskere informace jak, co a proc, tak, at se prestanu vymlouvat a zacnu pro to neco delat. To me neco melo kratne 8apul lete intermezzo s bandazi zaludku. Pravdou je, ze mi pomohlo zhubnout, ale taky me uvedlo do kolotoce spatneho stravovani. Tech 8 let mimochodem bylo i o tom, jak nastavit jidelnicek a to jidlo stravit a neblinkat. Prijem cca 4000 KJ, hodne pohybu a od nejnizsi vahy (optimalni), dnes 10 kg navic a vlastne jen tuk. BMI podle Bodystatu mam celkem dobre, ale tech 10 kg musi dolu, bez vymluv a bez hledani chyb jinde nez u sebe. Ted 2 mesice od odstraneni se stravuji striktne podle semaforku (obcas i zablikaji), ale nezapominam si dat sve oblibene jidlo a potraviny.

Tak nekopej kolem sebe a napis si pro a proti hubnuti, ale taky, co se Ti v zivote podarilo a co ne. Situace, kdy jis vic a co jsi v tu dobu snedla a pak vyhledej odbornou pomoc. Uvidis, ze vsechno souvisi se vsim. Zastav se a zacni znovu a lepe, ostatni vis.
02. 02. 2012 14:00
Luci odpočiň si myslím,že jsi psychicky podrážděná a neštastná a jak se říká všechno je v hlavě uvidíš,že když to trochu přestaneš řešit a vyprdneš se na cíle tak to půjde.
02. 02. 2012 13:55
Lucko - do léta máš přece ještě spoustu času. A už teď vidím, že má tvá želvička 51 % splněno. Věřím, že to dáš. On ten tvůj blog si může každý vyložit jinak. Je tu tolik lidí, že se ztrácí přehled. Tak se na nás nehněvej, když třeba narazíme nevědomky na citlivé místo a nebo tě nepochopíme. Myslím, že to s tebou asi každý myslí dobře a chce ti nějak pomoci, poradit a podpořit. Já věřím, že to dáš a v hlavičce si to krásně srovnáš. Pohoda, klídek - když nejde o život - jde o ........
02. 02. 2012 13:45
Dobře!!!
02. 02. 2012 13:29
Jinak ještě bych ráda vyjádřila svůj pocit z příspěvku waykanan: hrozně mi připoměla instuktorku z našeho fitka........když vyslechla jak jím a cvičím, odmítla mi věřit (prostě si mě dala do škatulky žere a vymejšlí si), řekla že zhubnu jedině když budu jíst 4500-5000kj, k obědu doporučila tvaroh rozmixovanej s banánem a další podobný nesmysly. To jsem odmítla, zrovna tak jako teď odmítám celej život jíst striktně podle tabulky. Když mě v šatně slyšela mluvit o rodinném bowlingu, ihned jsem dostala přednášku o tom jak nesmím ani kapku alkoholu, jinak zůstanu tlustá. Moje oblíbené fitko se rázem změnilo v nepříjemnou místnost, kde na mě koukají skrz prsty aniž by mi chtěli věřit. Myslela jsem, že tady jsme na tom "všichni stejně" a není potřeba si nevěřit a obviňovat se!!! Hlava mi to nebere..........
02. 02. 2012 13:29
Lucko, jestli nemáš stejný problém jako já a já to posuzuji jen podle sebe, tak se omlouvám, opravdu je to jen má osobní zkušenost a jestli jsem se jí tebe dotkla, tak opravdu promiň, nemyslela jsem to špatně a fakt tě nechci z ničeho obviňovat, držím ti palce ať se dobojuješ kam chceš :))
02. 02. 2012 13:28
Potvrzuju: posledně si Lucka dala zcela nedietní bramboráky s masem :)))
02. 02. 2012 13:20
Luci máš pravdu, je to v hlavě a hodně!!! Chci to moc a kladu si různé podmínky a cíle. Vám je tady vesměs jedno do kdy zhubnete, hlavně že zhubnete. Já chci zhubnout do léta :-))) a to mě tlačí do kouta, proto i při sebemenším neúspěchu začnu panikařit.
A oblíbenou buchtu máme stejnou!!!
02. 02. 2012 13:11
Lucko myslím si, že největší problém bude asi v hlavě. Ty jsi hrozně moc chtěla a hrozně moc jsi se cítila svázaná tabulkami. Občasný hřích není hříchem pokud ho nemáš denně. Já třeba když tu s někým 1-2 x měsíčně do hospody, nehledám vysloveně netučné jídlo, ale takové co by mi i chutnalo :-).Kdo se mnou v hodpodě tady ze STOBu byl , ví že úplně dietní to nikdy nebylo :-)))
Občas si taky dám pěkně tučný sýr a je mi blaze:-). Nejím sladkosti, ale mě to nijak moc nechutná, protože pro mě nejlepší buchta kus masa .
02. 02. 2012 13:09
Anvav: jasně že ne ze vzduchu, jen když jsem si to včera vypsala a přemýšlela o tom, nepřišlo mi to tak tragický, chtěla jsem vědět váš názor! Zapisovat budu dál, abych viděla případný problém, jen nebudu tak moc plánovat a všude nosit váhu...........A děkuju ;-)
02. 02. 2012 13:09
Myslím to dobře... a mám tě ráda. Všechny mé myšlenky pramení z mé vlastní zkušenosti. Dokud jsem dodržovala přísně všechny metody tady, hubla jsem. Jak jsem to začala porušovat a myslela si že i tak to "půjde", tak od té doby to prostě nejde.
02. 02. 2012 13:03
To waykanan: nechci být zlá, ale evidentně čteš špatně. Nemám potřebu si tady něco vymejšlet a vymlouvat se. Ke všemu jsem se zde vždy přiznala. Čtyři měsíce jsem zapisovala a hubla. Dalších pět měsíců jsem zapisovala a vážila bez jediného úbytku a v naprostém zoufalství. A pak jsem to na chvilku vzdala. Ale to lidi co mě opravdu čtou vědí. V souvislosti s hubnutím tady píšu pravdu a veškeré své pocity! Věř si tomu nebo ne!!!
Sáhni si do svého svědomí a teprve potom začni někoho obviňovat. Doufám že pochopíš že jsem zrušila naše přátelství!
02. 02. 2012 13:01
Luci, holky Ti toho už napsaly ažaž....ale jen taková poznámečka - ze vzduchu jsi určitě neztloustla, takže ten předchozí životní styl asi nebyl to pravé ořechové. Ale informací už teď máš dost a víš čím se máš řídit. Tak se vyprdni na zapisování a zkus si užívat života "bez omezujících tabulek". Uvidíš, co jsi se za ten rok naučila - výsledky budou hned :)
Co považuju asi za největší problém, je ten Tvůj postoj "všechno nebo nic"....dřív jsem to taky zastávala ve všech směrech a musím říct, že s tím se daleko dojít nedá...a v hubnutí dvojnásob. Tak spíš pouvažuj ještě nad tímto. Jinak ale samozřejmě držím palce, ať už uděláš cokoliv :)
02. 02. 2012 12:54
Sduranova: já vím že ne, jen mě přišlo (což může být samozřejmě jen můj pocit) že jsi mě vyhodnotila jako někoho kdo se chce přežírat a ještě hubnout, někoho kdo to chce zadarmo a to já nejsem!!! Nejde mi ani tak o srovnání jídla (vím co smím a co ne), ale o srovnání psychiky a k tomu mi prostě "pocit volnosti" momentálně hrozně pomůže!!!!
Rozhodně se nechci na nic vymlouvat a už vůbec ne na štítnou žlázu, kdo mě zná moc dobře ví, jak dlouho trvalo mě na nějaké vyšetření vůbec dostat. To, že jsem dostala léky a jakousi diagńozu považuji dosud spíš za náhodu a to, že se mi to opět rozjelo, od začátku odmítám ŠŽ a lékům na ní přiznat!!!!
Věř mi nebo ne, ochutnávat nechávám manžela a do rohlíku si tajně nekoušu, zapisuju vše, jediné co jsem nezapisovala je letní dovolená, období říjen-prosinec, to všichni vědí a lednovou dámskou jízdu, nemám co tajit!!!!
02. 02. 2012 12:34
Chtěla jsem ti napsat něco podobného jako tady Svaťka... čtu tě už moc dlouho, je to skoro rok, takže můj názor je přesně takový: je to v neschopnosti přísně dodržovat jídlo. Veškeré výmluvy jsou jen výmluvy ! Divila by ses, kolik neplechy a čar přes rozpočet ti udělá sem tam nějaké kousnutí do něčeho... Dokud si budeš myslet že to "nějak" půjde, nepůjde to... ono to fakt nefunguje tak, že když ostatní můžou cpát do sebe horem dolem, že já můžu taky. Ne.
02. 02. 2012 12:20
Bojovnice, urcite jsem to nemyslela ve zlem. Ale sami vim na cem se da pribrat a jak. Jsem milovnice dobreho jidla a tak svuj jidelnicek musim hodne hlidat to jen na okraj. Ale tak nejak podvedome z toho jidelnicku uz kdysi pred lety zmizly uzeniny a parky, tluste maso, mlecna cokolada. Nastesti s temi dortiky to mam tak, ze mi staci jednou za pul roku a mam desny pocit na jazyku. A buchty a babovky to vubec nemusim. Za to, ale mam rada horkou cokoladu a hodne. Jen jako ajtak a matematicky clovek mi ty tabulky a cisla nedelaji problem. A hlavne se nevymlouvam. Moje sestra je takova docentka ci prescentka, jak s oblibou osobe rika. Od druheho porodu se leci se stitnou zlazou, ale protoze jeji lekar je muj znamy, tak vim, ze je to u ni o neschopnosti zmenit zivotni styl. Bohuzel dnes v jejich 43 letec a vysce cca 150 cm ma cca 50 kg nadvahu a s tim spojene problemy. A ja jsem s tim radeji pred lety zacala bojovat. A tak dneska v jidelnicku mam tucne syry, vino a jine a kaloricky se vetsinou vyjdu a po vyresi jinych zdravotnich problemu i ten muj jidelnicek nabira jiny smer. Hlavne nehledam pricinu tam, kde neni. Dej tomu cas a treba jeden mesic si zapis,co jsi vsechno snedla i to ochutnavani omacek, kousnuti do rohliku, kolecko salamu, ktere snis, kdyz si chystas veceri etc. etc.
Ja jsem se taky divila kolik se mi toho nasbira.
Fandim Ti a preji dostatek vule a odvahy k tomuto nerovnemu boji. Protoze kdyz prede mne nekdo polozi tabulku belgicke horke cokolady nebo pralinky ci nejaky dobry francouzsky syr, tak ten boj je velmi velky. Obcas taky podlehnu. A ted na to mam i tabulky sebekaucinku
02. 02. 2012 12:16
nechapu, jak pri takovem jidle muzes mit problemy s vahou:( ja tech svych studijnich 20 nabrala tak, ze jsem si kupovala v prvaku a druhaku jen polican, skvarky a parizak... a kdyz rikam jen, tak tim myslim jen... zelenun jsem videla jen namalovanou na vyloze a ovoce jim v zime leda mandarinky... hold to je ten blby metabolismus ci co
02. 02. 2012 12:09
Irenko, ruku na to ;-))))
Každej večer prej :-)))) nééé, paštiku třeba 1x za 14 dní, spíš jsem si třeba namazala kaiserku lučinou a na to (aby to nebylo úplně moc zdravý) jsem dala dva plátky poličanu (jako ozdobu doprostřed :-) )

A díky všem za podporu, rozhodně se budu hlásit, jo a mimochodem, picí den si hodlám ponechat, protože mi maximálně vyhovuje a cítím se pak tři dny tělesně velmi dobře!!!!
02. 02. 2012 12:00
Mě ten hermelín a poličan nevyděsil - já si je dám občas taky ;-) jen s tím rozdílem, že ráno - teda většinou ;-)
Je ale fakt, že to předtím vyznělo, že ten hermelín, poličan nebo paštiku baštíš každý večer :-)
Já jsem přesvědčená, že když si ten dřívější režim poupravíš podle toho, co teď víš, tak by to neměl být žádný tenký led, ale pevná půda pod nohama :-)
Já momentálně zkouším něco obdobného, tak si věřme, že to půjde podle našich představ bez zapisování, vážení a s občasným hřešením :-)
02. 02. 2012 11:57
Myslím, že ti to jenom prospěje. Jasně, bez hermelínu a spol:-) Zkus to chvíli prostě jenom odvažovat a zapisovat a počítat, a uvidíš sama. Já jím v podstatě taky pořád stejně jako dřív, jen se snažím vychytávat takové ty "drobnosti", na kterých mi naskákal příjem (tu koláček, tam houska ke snídani a taky k obědu atd.). Jak už jsem psala včera, asi nemá smysl být otrokem tabulek a nutit se dělat něco, k čemu začínáš mít asi málem odpor. Tak to zkus takhle, a uvidíš. Zpřísnit můžeš vždycky, ne? :-) Držím ti palce!
02. 02. 2012 11:56
Lucko já si myslím, že sama nejlíp víš co smíš a co ne. A co by to bylo za život bez " zakázaných " dobrot. Jen se nesmí jíst denně a ve velkém ale jen občas , pro chuť, pro radost. Doufám, že co nejdříve objevís tu svoji zlatou střední cestu, která tě udrží na současné váze a nebudeš se hroutit z občasných večeří v restauraci a nebo holčičích mejdanů. Vždyť právě tyhle maličkosti dělají život krásnějším :-)))
02. 02. 2012 11:51
Rozumím,já sem před Stobem-vůbec necvičila,kromě kafe nepila a do oběda nejedla nic a pak až do noci cokoliv mi přišlo pod ruku:-))takže to co si jedla ty mě osobně přijde v pohodě,až na nějaké drobnostu,ale proč si občas nedat co mi chutná,co by to bylo za život:-))A tolik kolik cvičíš ty jsem nikdy necvičila.Teď cvičím 2x týdně,a kvůli tomu,že sem přestala kouřit a přibýrám zvedám na 3x denně.Chci taky žít i když pohyb mám ráda.Myslím,že i štítná žláza tě brzdí a já ta sebe-rozhodla si se správně!!!!!!ale celou pizzu NEEEE:-)))ber mě prosím s rezervou:-))
02. 02. 2012 11:45
Evi v pořádku, mě taky :-))) Jen jsem to použila jako věc, které vím že se mám oproti "dřívějšku" vyvarovat!
Pro jistotu jsem pár informací upravila, protože jsem koukala jak všechny vyděsil ten hermelín a poličan :-))))
02. 02. 2012 11:43
Lucko, držím palce, ať to zvládneš!!
A buď tu dál s námi! :-))) Chyběla bys mi!
02. 02. 2012 11:37
Jé, Lucinko, tím, že mi dva ks ovoce připadají "zrádné", jsem přece neřekla, že bys je neměla jíst. Tak jsem to nemyslela. Prostě jsem si jen vzpomněla, jak mě překvapilo, kolik váží malé jablíčko nebo banán, když je to takovej kluk štíhlej :-) A každé ovoce má jiné množství kJ i jiný obsah cukru, to se přece nedá šmahem říct, že dva kusy jsou špatně a šmytec. Takhle zjednodušovat se to nedá, i když různé časopisecké "jednoduché" diety to dělají právě velice rády.
02. 02. 2012 11:29
Luci, odpírání úplně všeho opravdu není ta správná cesta. Držím pěsti, aby ta tvá zlatá střední splnila tvá očekávání:-) A rozhodně tu s námi zůstaň !!!
02. 02. 2012 11:13
bojovnice moc ti držím palce a věřím že to ustojíš ikdyž zvolníš jak ty říkáš.
Maslím si že už nikdy se po stobu nevrátíš tak brutálnímu stravovacímu návyku jako v minulosti přece jen si myslím že budeš trochu přemýšlet o tom co jíš a občas něco nezdravého proč ne,já jsem nikdy nevyřadila nic z jídla které jsem jedla ale omezila množství a přemýšlela jsem o čase kdy si to s ním myslím tim i tu paštiku i ten hermelín.... a zumbu cvičím celou dobu co tady jsem a to už je rok.Prostě každému vyhovuje něco jiného takže s názory sduranové taky nesouhlasím.Drž se a informuj jak si na tom.
02. 02. 2012 11:09
přeji ti hodně štěstí a sil do boje sama se sebou o:) neboj zmákneš to a pokud máš problémy se štítnou žlázou a zjistila si to až po tom co si něco zhubla tak tam bude taky kámen úrazu:))
Já si hlavně hlídám, at před spaním jím spíše bílkoviny a zeleninu a minimum sachru ... ale to asi všichni ne?
držím palce at zvládneš ten boj co se v tobě odehrává a z lepší náladou půjde vše lépe:)
02. 02. 2012 11:05
Když má člověk něco rád, tak proč se toho zříkat na pořád. Já si taky občas ráda dám paštiku nebo hermelín. Proč ne? když toho nesním moc....a vejde se mi to do semaforků....:-))
Ovšem s alkoholem už jsem opatrnější....ten nic dobrýho nepřináší....:-))
02. 02. 2012 11:04
Když to tak čtu, je možné, že byl zakopaný pes v té tvé štítné žláze a trošku větších porcích...
A když vyměníš paštiku, hermelín a poličan za vysokoprocentní šunku, tuňáka a hermelín figura, tak to bude úplně v pohodě :)))

Musím se smát, protože to co si napsala do té závorky, je trošku jako rudý ručník před býkem :))))
02. 02. 2012 10:55
Až tak úplně stejné jako se STOBem to nebylo, ale když si ten dřívější režim trochu poupravíš, tak by to mohlo fungovat:
- cvičení bych nechala max. 3-4x týdně (6x je fakt hodně)
- ovoce jsem si teď taky přidala a zatím žádný problém (vezmu si kousek klidně i před spaním a chodím pravidelněji na WC). Jelikož nezapisuju a nevážím, tak na mě ani nekřičí sacharidový semafor ;-)
- špagety s omáčkou v restauraci max. 1x týdně. Příprava doma je o něčem jiném…
- když v polévce není hromada těstovin, tak proč ne…
- večeři změnit: paštika, hermelín ani poličan nejsou úplně OK. Je to hodně velký příjem tuků večer. Jestli máš chuť na poličan apod., tak raději ráno.
Neděle, nějaké ty oslavy a dámské jízdy bych nechala při starém. Občas si člověk musí užít nejen života, ale i skvělého jídla ;-)
02. 02. 2012 10:50
To jsem si zase ušila bič sama na sebe :-)))))
Takže.....neříkám že budu jíst stejně jako předtím, jen zřejmě dost podobně, v menších porcích!!! Každý máme jinou představu co je to "zvolnit", tak prosím neslovíčkařme !!!! Vím, že nemůžu dva kusy ovoce denně a horu špaget s omáčkou, a ani to nemám v plánu, ale prostě si to někdy dám!!!!
Sduranova: prosím nezlob se, ale zřejmě jsi nečetla to, co mě vedlo k takovému rozhodnutí! Nikdy jsem si nemyslela, že je paštika či hermelín dietní, ale taky jsem si nemyslela, že mě v množství na 1 kaiserku 3x týdně (maximálně 30g) můžou dostat do pásma těžké obezity a nevěřím tomu dodnes!!!!! A jestli si mám vybrat mezi tím být blázen (do této kategorie mám myslím nakročeno slušně) nebo dát si jednou za dva měsíce večeři s manželem v pizzerii a zůstat taková jaká jsem, volím to druhé!!!!!
Aničko: souhlasím s tím, že bylo dost sacharidů, ale že bylo málo bílkovin si nemyslím, denně bylo maso (ano i v těch špagetách) a denně jogurt, sýr atd........
Sachry budu muset hlídat, to vím!!!! A za palce díky, budu je potřebovat!!!!
02. 02. 2012 10:29
No neviem, ale toto zase nie je zlatá stredná cesta :) Príde mi, že tvoj režim pred stobom bol dosť ochudobnený o bielkoviny, zato ale poriadne nahradený sachrami. Takže úplne sa vrátiť nedoporučujem. Ale nevážiť jedlo a porcie len ohadovať schvaľujem. A keď si dáš pozor na dostatok bielkovín, tak by ťa to zas tak veľmi nemalo obmedzovať a určite nebudeš priberať. Držím palčeky. :)
02. 02. 2012 10:28
Jis sice pravidelne, ale spagety s omackou jsou docela kaloricke jidlo, navic jsou to vetsinou rychle cukry, pastika, hermelin, polican to si myslis, ze je dietni. Pokud si tu pastiku neudelas doma a velmi dietni tak urcite ne. Nevim jaka cokolada, ale pokud je to mlecna, tak zase jen rychle cukry.
A dalsi problem je mozna i v tom jak cvicis, melo by to byt ve spalovacim pasmu, takze nez aerobic, zumba a jine oblibene nesmysly, tak treba brusle, rychla chuze, posilovna v kombinaci s nejakym aerobnim strojem, etc. A proc cela pizza, to do sebe nenasoukam ani nahodou, a vlastne jsem ani nenasoukala ve svem nejtezsim obdobi. A takovy 1 ks dortu = cca 1000 kJ a spoustu tuku, chlebicky s majonezou, to bude taky tak 2500-3000 Kj na ty 3 ks, bramburky nevim, 2 dvojky bileho to je nejakych suche 880 a sladke 1280 KJ, vermut 100 ml 600, tak s spoctete, co na takove oslave snite, nebo v pizzerii. Takze prekopat jidelnicek a hura do toho. I oslava se udelat mene kaloricka. Osobne u nas doma se nejdrive zmizne zelenina a k ni udelane dipy a ovoce. A pak kanapky, ktere nejsou prehledem majonezy a uzenin. Vlastne to cele jen tak naokraj.

Jinak drzim palce, at se to podari. Sve sestre to vysvetluji porad.
02. 02. 2012 10:17
Lucinko, mě to taky nepřipadá nijak strašné, jen si říkám, jestli nemohl být problém ve velikosti porcí než v celkovém součtu. Taky jsem nejedla celkově o moc víc než při udržování se sebekoučinkem - bohužel obědy a večeře bývaly vždy "do syta" (tím nemyslím přecpání a "těžko", takhle jsem nikdy nejedla). Ale mám zásadní podezření, že při mém sedavém zaměstnání pak mělo tělo potíž tu větší dávku energie v následujících hodinách najednou spálit.
Taky si myslím, že za vyzkoušení ten tvůj bývalý režim určitě stojí - ostatně teď máš léky na štítnou žlázu, tak uvidíš, jestli to třeba nebude stačit a tvůj "starý život" bude s léčbou najednou úplně v poho :-)
(Jen mi připadají zrádné ještě ty dva kusy ovoce denně, když jsem začala vážit do kouče, tak mě překvapilo, jak těžké takové jedno jablko nebo hruška můžou být.)
Jsem ráda, že tu zůstaneš s námi, chyběla bys nám tu :-) Ale kdyby ses tu měla trápit, tak by to určitě nebylo dobře.
02. 02. 2012 09:57
Luci - je to těžké jednoznačně říci, jestli je tvo tvé dřívější stravování v pohodě. Záleží na hodně věcech - množství, obsahu KJ apod Zkus se tedy stravovat jak ses před tím stravovala a pak sama uvidíš, zda jíš nědměrně nebo v pohodě, až si to zapíšeš. Já vím, že mám obezitu spíše z přejídání k umocnění celkové pohody Když uberu, tak mi to funguje. Ale snažila jsem se ubírat tak nějak rozumně, aby mě to neomezovalo - jak časově tak chuťově. Já třeba jím menší množství, ale všechno. Obědvám u nác ve ŠJ vše - polévku /téměř denně/, knedlíky, sladká jídla - ale fakt menší porci a dojím se zeleninou. Snídaně, svačiny a večeře si plánuji dle chuti a co je doma. Když to na oběd přestřelím - tak se to snažím napravit v druhé části dne. Je pravda, že vynechávám dopolední svačinu - ta mi moc nechybí - mám vydatnou snídani a raději si přilepším na oběd nebo v odpoledních hodinách, kdy mám větší hlad. Nic nekrabičkuji, dopředu neplánuji - já na to prostě nejsu - otravovalo by mi to život. Kouknu až před večeří - jak mi to vychází a podle toho a lednice si něco dám. Mám radost, že se mi to dnes povedlo. Na druhé straně se nehroutím, že nesvítí zeleně. Tento způsob mě prostě baví, hubnutí mě těší, necítím se omezována /tedy aspoň většinou/ a hlavně to u mě funguje. Zkus se zamyslet - co tě nejvíc otravuje a uprav si to stravování tak, aby to pro tebe nebylo moc omezující a hlavně abys byla spokojenější. Věřím, že tuto momentální krizi překonáš a časem si najdeš ten svůj vlastní způsob, který bude fungovat a nebude tě příliš omezovat a bude tě těšit.
02. 02. 2012 09:47
Pro odlehčení:
jestli ten normální režim neměl málo kJ na to, že jsi až 6x týdně cvičila :-)

Luci - nevím, taky mi předStobácký režim nepřipadá nijak katastrofický. Neumím poradit.
Přeju Ti, abys našla zlatou střední cestu a byla se sebou spokojená!!
02. 02. 2012 09:38
Lucko myslím, že jsi se rozhodla správně, tobě to vážení a hlídání opravdu nedělá dobře a leze ti to na mozek ( promiň ) . Potřebuješ získat odstup , ne být pod tlakem. Jsi krásná ženská a to ti nikdo nevezme. Zkus to " po staru ", občas se zvaž a kdyby se to nějak dramaticky zhoršovalo, víš že budeš muset přitvrdit. Určitě nás ale neopouštěj, buď tu s náma, ale buď svá a veselá :-)))

Kvíz o ceny

Soutěž o produkty Meggle
Soutěž byla ukončena, gratulujeme výhercům. Výhru je nutné si vyzvednout na Dni Zdraví 22.10.2022 v Praze na Pankráci. Více info zde

Ankety

Jaké nové recepty byste chtěli na STOBklubu?

Naši partneři