TOPlist


Jak si nahrát profilovou fotku?

Informace

  • Registrace: 25. 11. 2013

Výzva 52

Aktuální výzva:
Jsem trendy, jím pestře

Počet bodů v týdnu: 0
Celkový počet bodů: 205

sebekoučink Sebekoučink

Držím!
- +
  • Zahájení: 13.06.2019
  • Ukončení: 05.09.2019
  • Cíl: Žít zdravě

Zaplacený cyklus je přístupný do 07.09.2019

Získané body

Jak sbírat body?

Počítadlo pohybu

Můj pohyb

Chůze:58.00 km
Kolo:25.00 km
Cvičení:0 h 0 min

Všichni uživatelé

Chůze:93944.17 km
Kolo:52454.82 km
Cvičení:4296 h 6 min

Přidat pohyb

STOBkolo

Více o STOBkolu

Hanka Malkova

Jak psát blog?

Zdravé cukroví?

07. 12. 2017

S blížícími se Vánocemi se to všude jen hemží všemi možnými recepty na zdravé cukroví. Bílý cukr nahraďte třtinovým, klasickou mouku celozrnnou nebo bezlepkovou, populární je také raw cukroví z ořechů, datlí a kokosového tuku.

Nad nějakými radami by se dalo hodně polemizovat. Třtinový cukr je stále cukr, použitím celozrnné mouky sice mírně zvýšíte obsah vlákniny, ale celkový efekt je minimální (to radši tu vlákninu dožeňte hezkým jídelníčkem po zbytek dne), použitím kokosového tuku významně zvýšíte podíl nasycených mastných kyselin, datle jsou zase koncentrovaným zdrojem cukru...  A takto by se dalo pokračovat.

Má smysl hledat nějaké alternativy?

"Zdravé" cukroví možná může být občas opravdu nutričně trochu vhodnější než klasické druhy, ale není to rozhodně pravidlem a z hlediska energie to často vyjde hodně podobně. To si ale lidé většinou neuvědomují a snědí toho ve výsledku častěji mnohem více než klasického cukroví, s pocitem, že je to přece zdravé...

Ale není to jen o kaloriích, je potřeba trochu dbát i na naši duši. Pokud tradiční cukroví milujeme, máme na něj hezké vzpomínky z dětství a Vánoce bez vanilkových rohlíčků si zkrátka nedovedeme představit, tak nás pravděpodobně nějaké raw veganské bezlepkové alternativy neuspokojí.

Jaké je tedy řešení?

Pokud klasické cukroví milujete, tak si ho dejte, hlídejte ale snědené množství.

Je lepší si vychutnat 3 kousky klasického cukroví, než sníst 10 superzdravých alternativ a stále mít pocit neuspokojení a odpírání.

Ale zas abych to nehanila úplně, tak pro zpestření určitě není na škodu nějaký nový druh cukroví s vhodnějším nutričním složením vyzkoušet :-)  

A nebo třeba ubrat u klasického receptu trochu cukru. Pokud běžně nejste zvyklí jíst příliš sladké potraviny, možná by vám připadalo klasické cukroví zbytečně přeslazené.

A jak to mám s cukrovím já?

Cukroví mám ráda. A to jak jeho konzumaci, tak přípravu.

A přikládám můj osvědčený recept: Zdravé cukroví = malé cukroví

Peču klasické tradiční druhy, rozdíl je ale v tom, že moje kousky jsou vždy zhruba tak poloviční velikosti než cukroví všech ostatních. Sice nad přípravou strávím o to více času, ale baví mě to a beru to jako druh odpočinku od práce (která mě samozřejmě taky baví :-))

Pozn. Jedná se o malý talířek, takže cukroví je opravdu malé :-) Letos to vyfotím ještě pro názornost lépe i v porovnání s cukrovím běžné velikosti.

Lidé (včetně mě) rádi ochutnávají více druhů, je tedy zbytečné, aby bylo cukroví tak velké, že je člověk přejedený už po dvou kouscích. Občas se snažím trochu experimentovat a vymýšlet i "zdravější" alternativy, ale většinu opravdu tvoří klasické cukroví.

Abych byla taky trochu "in", tak přikládám alespoň jeden recept na "zdravé" cukroví. Bez tuku, cukru a plné vlákniny. Opravdu! :-)

Ovesné marokánky se sušeným ovocem

Recept najdete zde

A jak to máte s cukrovím vy? Pečete klasické, "zdravé", nebo žádné? :)

Hodnocení (12 hlasů):

Komentáře

Komentáře je možné psát až po přihlášení. Pokud již máte účet, přihlaste se prosím. Pokud ještě účet nemáte, registrujte se

01. 01. 2018 13:25

ina49

Já nepeču

27. 12. 2017 23:07

koral

Letos poprvé jsem pekla jen rohlíčky s minimem cukru a místo cukroví tvarohový míša dort, také s minimem cukru a hlavně tvarohem. U nás lepší varianta a i dcera s rodinou na návštěvě nechtěli cukroví ,ale míšu dort.

15. 12. 2017 10:34

bejbinka

pečeme menší kousky,zdravější....

13. 12. 2017 12:58

ifucikova

Pěkný článek. Peču pár druhů klasického cukroví a občas vyzkouším nějaký nový druh.

12. 12. 2017 20:46

Slonik71

Pěkný a zajímavý článek

11. 12. 2017 08:44

bejbinka

peču méně, menší kousky, zdravější druhy....

10. 12. 2017 10:05

hanajabu

K Vánocům patří tradice! Proto i pečení je u nás tradiční. A poslední dobou navíc vyhledávám i ty opravdu historické receptury našich babiček. Cukroví velkých tvarů mě nikdy naštěstí nelákalo, odjakživa peču spíše drobnější varianty. Když byly děti malé, pekla jsem jen z polovičních dávek, ale zato hodně druhů cukroví, aby byl stůl pestrý. To už mě dnes naštěstí přešlo. :-)

09. 12. 2017 18:16

Evusja

Sama už nepeču, ale těším se na cukroví od maminky mé snachy, dělá klasiku ale v minimini provedení, takže si užiju druhy a není to taková darda. Já bych na to neměla trpělivost :-)))

08. 12. 2017 10:10

Hanka98

Já peču cukroví podle tradičních receptů a myslím, že pokud ho umíme konzumovat střídmě (ostatně jako všechno co strčíme do úst), tak nemusíme mít obavy, že tělu ublížíme jak po stránce zdravotní, tak estetické. :-) A pokud se stane, že sníme nad svojí "míru", pak je jediná cesta - pohyb, kterým nadbytek přijatých kJ spálíme. :-) Tak žádné odříkání, užiji si krásné vánoční dny a vyběhám "po lese" :-)))

08. 12. 2017 10:06

bessi

Taky peču klasické, ale menší a k tomu zdravější, které mi chutná.

07. 12. 2017 19:36

Masa55

Peču klasické , ale letos dávám všude jen polovinu cukru, zatím to neni vůbec naškodu, tak příště uvidím, jestli neuberu ještě víc.

07. 12. 2017 19:11

martashi

Peču klasické, ale maličké :-))

07. 12. 2017 18:44

ajanka

Myslím, že klasické cukroví nic nenahradí, ale neuškodí třeba snížit množství cukru a taky určitě vyzkoušet i tu zdravou variantu -).

07. 12. 2017 18:28

paniLiba

Nemůžu si pomoct, nejlepší cukroví je to nejméně zdravé. Ovesné vločky, mrkev, čekankový sirup atd - to jo, ale není to klasika. Já Vánoce vidím tak, že holt půjdu každý večer na ostrou vycházku, ale rohlíčků, lineckého, roládek, dortíčků se nevzdám. Je to jenom jednou za rok.

07. 12. 2017 17:21

muriela

Peču hlavně klasické cukroví, občas zkusím nějaké nové, které mne něčím zaujme - jedno jestli "zdravé" nebo "nezdravé"

07. 12. 2017 15:51

babicka Eva

Pěkný článek.

07. 12. 2017 12:30

Yogii

Ono i raw tyčinky plné samých zdravých věcí jsou napěchované energií, sacharidy a díky ořechům i tuky. My dáváme přednost klasickému cukroví a sem tam zkusíme nějakou zajímavou "zdravou" novinku.

Reklama - díky našim sponzorům můžete využívat tyto stránky zdarma

Reklama - díky našim sponzorům můžete využívat tyto stránky zdarma

Kvíz o ceny

Soutěž o produkty Meggle
Výhru je nutné si vyzvednout na Dni Zdraví 19.10.2019 v Praze v Modřanech. Více info zde

Ankety

Vylučujete z jídelníčku určitou skupinu potravin (např. mléčné výrobky, maso, potraviny obsahující lepek)?

Hlasovat