TOPlist


Jak si nahrát profilovou fotku?

Informace

  • Registrace: 25. 11. 2016

Výzva 52

Aktuální výzva:
Nejím ze stresu

Počet bodů v týdnu: 0
Celkový počet bodů: 191

sebekoučink Sebekoučink

0%

0kg
0 kg 3 kg
  • Zahájení: 21.03.2019
  • Ukončení: 16.05.2019
  • Cíl: Zhubnout

Zaplacený cyklus je přístupný do 18.05.2019

Získané body

Jak sbírat body?

Počítadlo pohybu

Můj pohyb

Chůze:0 km
Kolo:0 km
Cvičení:0 h 0 min

Všichni uživatelé

Chůze:95017.62 km
Kolo:53166.77 km
Cvičení:4342 h 51 min

Přidat pohyb

STOBkolo

Více o STOBkolu

TerezaBenickova

Jak psát blog?

Desatero skutečně zdravého životního stylu 5/10

01. 02. 2019

5/10

Ve stresu sáhnu po sušence, smutek zaženu čokoládou (nebo sklenkou vína) a opravdovou večerní pohodu si neumím představit bez pořádné porce oblíbeného mlsání... Poznáváte se v tom?
Takzvané emoční jedení je jednou z nejtěžších (a nejčastějších) překážek při hubnutí. Proč se také zamýšlet nad tím, proč mám stále špatnou náladu, když ji můžu rychle (ale jen na malou chvíli) zahnat dortíkem.

Jenomže jak dlouho bude tahle strategie fungovat? A nedojdu někdy do bodu, kdy budu sladkostmi zajídat i nespokojenost se svým tělem? 

Naučit se rozpoznat své emoce, pojmenovat je, přijmout je a/nebo se zamyslet nad opravdu efektivním způsobem jejich řešení , nemusí být ze začátku snadné. Pokud to ale zkusíte, zjistíte, že k jídlu vám stačí jen jeden jediný (zato opravdu dobrý) důvod. A není jím smutek, nuda ani stres. Je jím obyčejný fyziologický (malý) “hlad”.

Emoce mají nepochybně velkou moc, neměly by však ovládat naše stravovací návyky. Protože nejenom, že emoční jedení opravdu nevyřeší podstatu našeho problému, ale může z dlouhodobého hlediska vytvářet i problémy další.

A jak tedy emoce řešit jinak než jídlem? Každý může mít vlastní osvědčenou strategii. Pro někoho je úlevou v náročných situacích pohyb, pro někoho telefonát s kamarádem nebo krátká relaxace. Je to jen na vás.



To je pátý bod z našeho DESATERA SKUTEČNĚ ZDRAVÉHO ŽIVOTNÍHO STYLU. Podělte se s námi v komentářích o svou vlastní strategii zvládání emocí! Jsme jedno ucho!

Hodnocení (7 hlasů):

Komentáře

Komentáře je možné psát až po přihlášení. Pokud již máte účet, přihlaste se prosím. Pokud ještě účet nemáte, registrujte se

13. 02. 2019 08:08

Veve12

Teď už mám jasno a neřeším emoce jídlem. Asi tak před 20 lety mě ze stresu bolel žaludek a přišla jsem na to, že pomůže panáček slivovice. Někdy nezůstalo u jednoho.

13. 02. 2019 07:40

ajanka

Emoce zvládám bez zajídání. V tomto naštěstí mám jasno :-).

04. 02. 2019 17:06

Macatice

Já emoce jídlem neřeším, přinejmenším ne ty negativní. Předevčírem večer jsem pořád napůl mlsně a napůl hladově pokukovala po zbytku svíčkové, jenže když došlo na to, že jsem kvůli chybě třetí strany přišla o dokončenou práci, což mě tedy docela vzteklo, tak jsem na nějaké jídlo ani nevzdechla a svíčková mi zbyla na včerejší oběd :-)
Spíš dochází k tomu, že si jídlem udělám radost - zajdeme s manželem do restaurace.
Občas mě přepadá mlsná (obvykle spíš napůl hladová), hlavně pozdě večer, když ponocuju, to se mi osvědšilo udělat si včas nějaký zeleninový salát s jogurtem - a když mě popadne touha si něco dát, sáhnu po něm. Když nepopadne, mám snídani nebo svačinu na příští den.
A jako prevence proti mlsání - nekupovat mlsadla. U mě to nejsou sladkosti, ale slanosti ve formě tučných uzenin a tučných sýrů. Tak při jejich nákupu beru jen malé množství.

02. 02. 2019 14:29

zdrhla

Strategii tedy zmáknutou nemám a často ji musím hledat., ale pomáhá mi začít něco dělat, odpoutat myšlenku od toho, co mě trápí třeba telefonátem se spřízněnou duší, sednout na rotoped nebo v případě sezony makat na zahrádce. A pobyt venku za slunečného počasí mě dokáže hodně naladit do pozitivna.

01. 02. 2019 21:01

Hanina1

Většinou dokážu ovládnout se, když se mi zdá, že nejlepším lékem na momentální "bolest" je něco dobrého, nejlépe sladkého. Nejsem ale stoprocentní, jsem si toho vědomá, a proto se nehroutím, když výjimečně zdravý jídelníček poruším. A když už se to stane, tak si tu sladkost pořádně užiju a nevyčítám si ji. Řekněme jednou za měsíc se určitě svět nezboří, když si pomohu sladkou berličkou.

01. 02. 2019 20:11

coumba

Jak píše Hanakomo, nejlepší je vyrazit ven a rozchodit to. Jen to bohužel nejde vždycky, třeba z práce utéct nemůžete:-)

01. 02. 2019 19:01

Hanakomo

Myslím že stres se dá zvládnout bouchnutím dveřmi a útěkem do přírody. Ta vždy ti vrátí energii

01. 02. 2019 18:55

nevzdavatse

Vlastně cokoliv, co má v tu chvíli šanci odvést mou pozornost jinam. Práce, knížka, pohyb, rozhovor. Hlavně nezůstávat sama s problémem a nešťourat se v něm. Většinou to zvládnu, ale někdy selžu, stres zajím a pak mne to opravdu mrzí :-).

Reklama - díky našim sponzorům můžete využívat tyto stránky zdarma

Reklama - díky našim sponzorům můžete využívat tyto stránky zdarma

Kvíz o ceny

Soutěž o produkty Meggle
Výhru je nutné si vyzvednout na Dni Zdraví 19.10.2019 v Praze v Modřanech. Více info zde
Soutěž byla ukončena. Gratulujeme vítězům: babicka Eva, oveckaLS, JanaKo

Ankety

Jíte ve stresových situacích?

Hlasovat