TOPlist


Kolik energie má vánoční zobání?

 

Ing. Hana Málková

 

Jak už padlo v předchozích článcích, Vánoce by měly být svátky klidu a pohody, které se v ideálním případě zcela obejdou bez stresu z jídla a přijatých kalorií. Proto je jednou z hlavních rad, jak si Vánoce užít (nejenom je protrpět) i to, že bychom si tolik oblíbené vánoční dobroty neměli zcela odepírat, ale dát si jich pro klid duše a lepší pocit třeba menší množství a více si každý kousek užít.

Často se ale stává, že například cukroví sníme opravdu velké množství z toho důvodu, že nám každý jednotlivý kousek přijde zanedbatelný. Jenomže není. Koukněte na přehled vánočních dobrot a jejich energetických hodnot, který jsme pro vás připravili. Možná vám pomůže si každý další kousek cukroví, který byste jen tak mimochodem uzobli, lépe rozmyslet.

Kolik energie přijmete vánočním mlsáním?

Cukroví

  • vanilkový rohlíček (12 g) – 280 kJ (na 100 g 2350 kJ)
  • linecké kolečko s džemem (15 g) – 350 kJ (na 100 g 2300 kJ)
  • linecké kolečko s krémem (20 g) – 480 kJ (na 100 g 2400 kJ)
  • vosí hnízdo plněné máslovou náplní (25 g) – 530 kJ (na 100 g 2100 kJ)
  • kokosky (10 g) – 180 kJ (na 100 g 1800 kJ)
  • ořechové kuličky (15 g) – 320 kJ (na 100 g 2100 kJ)
  • plněný ořech (20 g) – 500 kJ (na 100 g 2500 kJ)
  • pracny (20 g) – 470 kJ (na 100 g 2350 kJ)
  • perníček (15 g) – 270 kJ (na 100 g 1800 kJ)
  • plněné sušené švestky v čokoládě (10 g) – 160 kJ (na 100 g 1600 kJ)
  • sněhové pusinky (5 g) – 80 kJ (na 100 g 1600 kJ)

U cukroví samozřejmě nejvíce záleží na velikosti. Pokud připravíte cukroví poloviční či třetinové velikosti, přijmete i dvakrát nebo třikrát méně energie. :-)

  

Další vánoční dobroty

  • plátek vánočky (50 g) – 700 kJ
  • plátek vánočky s máslem (50 g vánočky + 10 g másla) – 1000 kJ
  • vánoční punč (250 ml) – 1070 kJ
  • vánoční svařák (250 ml) – 1100 kJ
  • smažený kapr (150 g) – 1700 kJ
  • bramborový salát s majonézou (200 g) – 1300 kJ

Energetické hodnoty berte jako orientační, vždy záleží na množství, receptuře, velikosti porce apod.

Hodnocení (17 hlasů):

Komentáře

Komentáře je možné psát až po přihlášení. Pokud již máte účet, přihlaste se prosím. Pokud ještě účet nemáte, registrujte se

20. 12. 2018 13:13

bessi

Vytiskla jsem si to a pověsila, abych čísla měla pěkně na očích. Snad mi to pomůže :-)

20. 12. 2018 05:54

dasa67

Cukroví jím v malém množství, 1-2 ks hned po jídle, takže mi to problém nedělá a snažím se o vánocích co nejvíc hýbat, tak uvidím, jaký bude výsledek. Ale je dobré si uvědomit kolik energie je v tak malém množství sladkého.

19. 12. 2018 15:59

bejbinka

děkuji za čísla cukroví a vánočních dobrot....Budu to mít na mysli....

18. 12. 2018 21:55

Masa55

Celé moje cukroví jsem si už vloni všechno odvážila a zapsala a i když mám všude poloviční dávku cukru, tak je to pořád kalorická bomba.Ideální je dát si jen 3 ks.

18. 12. 2018 04:30

babicka Eva

Čísla jsou to docela varovná, teď jen najít, kolik pohybu nahradí nějaký mls.

17. 12. 2018 17:40

ekavkova

Tak si dám jen salát a pár pusinek ke kávě.

17. 12. 2018 13:59

Sanyz

No...vánočku i cukrovíčko miluju..vybêhám to s vlky venku:-)

17. 12. 2018 09:17

paniLiba

No jo, no.... holt, budu se muset více hýbat ....

17. 12. 2018 03:38

Hanakomo

Super díky, cukroví si budu dávat ve zdravé formě, vždy třeba ke svačině v malém množství. A svařak, nebo punč už sem vymyslela ve zdravé formě.... A víte jaký je zdraví punč nebo svařak.....????? Přeci vánoční čaj :-))))

17. 12. 2018 00:21

martashi

Cukroví si vždycky dopředu zařadím do jídelníčku a dám stranou na talířek.
Dávku kterou si určím nepřekračuji.

16. 12. 2018 18:55

zdenalan

Já mám nejraději florentýnky se zázvorem,je to 50g másla,40g cukru třtinového, 50g medu, 30g zázvoru na jemné kostičky, 125gmandlové lupínky, 50g sezamové semínka, dám na pánev máslo, cukr, med, přidam zázvor , trochu změknout , přidam mandle a sezam nechám asi 5 min .svařit. Na plech dělám lžičkou kopečky malé peču na 200 -8-10min. Ještě horké trchu tvaruji. To je oblíbené celé rodiny, schází se nás hodně.

16. 12. 2018 18:51

ajanka

Díky za info, jak už jsem psala v jiném blogu, letos jsem cukroví udělala se sníženým množstvím cukru, neobalovala ( vanilkové rohlíčky) ani neposypávala cukrem (linecké) linecké mám s domácí marmeládou která je jen minimálně přislazená... Kokosky nahradila suchary s oříšky.... Kapra griluji, do salátu dávám hodně bílého jogurtu a jen nalinko tatarské omáčky. Taktéž mám v plánu každý den nachodit 10.000 kroků a nějaké posilovací cviky určitě taky budou. Tak uvidím jak letos dopadnu.

16. 12. 2018 17:54

nevzdavatse

Jak už jsem někde psala, budu se u sebe snažit trvale držet "Míru" :-). Spolu to "snad" ustojíme "bez ztráty kytičky" :-). Zatím se držím. Opět opakuji, co už jsem někde psala. Jestliže jím kvalitně, "mlsná" mne moc nehoní. Třeba u pečení mne vůbec nelákalo ochutnávání. Zatím jsem jen asi 2x testovala vláčnost perníčků :-).

16. 12. 2018 17:44

filipova

No krásný přehled, cukroví mě téměř míjí, "suché kousky" jsem nikdy ráda neměla, jsem alergická na ořechy, takže při letoší úrodě ořechů je mají sestry a kámošky skoro ve všem - takže to mám taky vyřešené, řízek a salát bude na štědrý den, co si nekoupím to nesním a nevypiju, tak budu doufat, že váhu aspoň udržím, ale povíme si v novém roce

16. 12. 2018 17:35

Jirina55

Tak zatím proberu vánoční cukroví: zadělávala jsem obří dávky - 3 druhy, každý ze 100 g špaldové mouky, polovinu másla jsem nahradila smetanou a cukr medem ... Cukroví je opravdu mini. Jestli upeču vánočku,. nevím ale co neupeču, nesním ...Spíš to vypadá na jablka obalená v taženém těstě a říkám tomu štrůdl. K večeři bude vinná klobása a možná trochu salátu - půlka majonézy, zbytek jogurt... Tak asi dobrý ...

16. 12. 2018 16:07

sifaka

Nooo, tak se na to podíváme...v mojí hitparádě bezkonkurenčně vedou plněné ořechy.takže skore nic moc.Pak sněhové pusinky, u nás mám raději místo kokosu strouhané ořechy...to už je trošku lepší....z vánočky mě pálí žáha, takže dobrý...naopak z panettone mě nepálí..a to je blbý.Vánoční rumy, punče, grogy atd., to vše můžu, což je blbý ,na druhou stranu je nemusím sladit, což je vzhledem ke kaloriim z alkoholu vcelku jedno.Takže podtrženo, sečteno, vím jak na tom jsem.Díky za informace a názorný článek:-))

Reklama - díky našim sponzorům můžete využívat tyto stránky zdarma

Reklama - díky našim sponzorům můžete využívat tyto stránky zdarma