TOPlist
Sledujte nás:

Váha jako přítel či nepřítel?

Zpět
 

Největším strašákem v životě hubnoucích je stoupnutí si na váhu. Přestože se objeví spíše nic neříkající číslo, dokáže nám slušně otrávit den…

Pravidlem číslo jedna je, ještě před zahájením hubnutí mít za cíl něco jiného, než je číselné vyjádření naší váhy!

Číslo, které ukáže naše váha, nemáme napsáno ani na čele ani na zadku, ani jinde. Tedy je pouze v naší hlavě, pokud si s ním necháme zkazit náladu, všichni uvidí nikoli nesympatické číslo, které ukázala naše váha, ale náš otrávený obličej. Tedy zásada další je, nenechat se rozhodit jedním nepovedeným zvážením a každopádně se nevážit častěji než 1x za týden.

Sledujte Vaše úspěchy i jinak než pouze samotným vážením, dokonce ani testovací džíny, nejsou úplně ideálním měřítkem, protože pokud jste spolu s novým hubnoucím režimem začali i cvičit, bude Vám sice ubývat tuková hmota, ale spolu s tím růst svalová. Konkrétní příklad, než jsem začala intenzivně cvičit a posilovat břicho, měla jsem o cca 5 cm méně, než mám po svém cvičebním snažení, přestože břicho vypadá lépe, na cm by dopadlo významně hůře.

Doporučuji se pravidelně fotit, ze stejné vzdálenosti, na stejném místě, ve stejném oblečení, ideálně ve stejnou dobu, pak uvidíte zcela jasně, jak se Vaše postava mění.

Velmi vhodnou motivací a kontrolou pozitivních výsledků Vaší pevné vůle je kontrola u lékaře.

Pokud začínáte se stávajícími zdravotními problémy, jako je diabetes, zvýšený cholesterol, otoky, zácpa, vše si zaznamenejte, zajděte pro aktuální výsledky a po cca 3 měsících si je nechte opět zkontrolovat. Jejich zlepšení bude tou největší motivací.

Další velmi silnou podporou je vidět složení svého těla. Můžete využít buď sofistikovanějších přístrojů používajících se i pro lékařské účely, jako je např. Bodystat, InBody, ale můžete využít i osobní váhy, které umí odečítat množství svalové hmoty, tukové tkáně, vody.

Poté můžete jednoduše kontrolovat i výsledky Vašeho cvičebního úsilí, zda Vám svalová hmota minimálně zůstala či dokonce přibyla.

Pro vážení doporučuji následující pravidla:

* Ideální je se vážit ráno nalačno, bez oblečení a nejlépe po toaletě, v tuto dobu budete úplně nejštíhlejší smiley. Ze zkušeností klientek doporučuji ideálně úterý či středu ráno, jelikož v neděli jsou někteří po volnějším režimu, kdy si dopřávají a tak by vážení také nemuselo dopadnout nejlépe. Do úterý to již většinou trošku stáhnou smiley.

* Pokud máte menstruaci nebo jste těsně před ní, pak raději z důvodu předcházení šoku z nečekaného nárůstu váhy nedoporučuji. Stejně tak pohled do zrcadla…laugh. V době menses se v těle zadržuje větší množství vody, váha je obvykle o 2-3 kg vyšší, žena je viditelně odulejší a výsledky vážení neodpovídají Vaši aktuální formě.

* Je vhodné zachovat stejné podmínky vážení, tedy trošku jinak bude váha vypadat, pokud se budete vážit po předchozím náročném tréninku, po sauně, po oslavě. Zkuste zachovat stejné podmínky vážení.

* Váha se může nečekaně navýšit, pokud to přeženete se sacharidy, vyšší množství sacharidů zadrží v těle více vody, stejně tak solené, uzené výrobky, pokud začnete užívat nové léky, také mohou zahýbat s Vaší váhou.

 

Chtěla bych Vám popřát, abyste se hodnotili především podle vlastního, vnitřního pocitu, kondice a pevného zdraví. Více než číslo na Vaší váze ocení Vaše okolí Váš úsměv a dobrou náladu!

Hodnocení (15 hlasů):

Komentáře je možné psát až po přihlášení.

25. 08. 2014 09:09
v detstvi jsem melal problem stoupnout na vahu, ted jsem v pohode :-) hlavne kdyz vim, ze vaha jde pomalu dolu :-)
07. 07. 2014 20:03
váha je nepřítel, když se stále vážíte, ale jednou týdně to úplně stačí
30. 06. 2014 18:09
Váha není nepřítel, že tloustnu, to poznám i bez ní, ona mi to jen potvrdí - a chudáka posla přece nebudu kamenovat, že ano:-).
17. 06. 2014 17:06
Sleva platí pro všechny stačí se zaregistrovat zde: http://www.borgy.cz/ a při objednávce váhy zadejte slevový kód: STOB
15. 06. 2014 22:42
Váhu mám v ložnici, jsem na ni ujetá. Vážím se na ní ráno i večer a moc jsem zklamaná, když se čísílko zase o něco zvedne.
14. 06. 2014 12:12
jo bez váhy to snad ani nejde jsem na ní zavislá lezu na ní skoro denně a pokud tam není aspoň nepatrný úbytek tak jsem naštvaná a mám chuť jít se přejíst :( vyhodit oknem :D
14. 06. 2014 12:12
jo bez váhy to snad ani nejde jsem na ní zavislá lezu na ní skoro denně a pokud tam není aspoň nepatrný úbytek tak jsem naštvaná a mám chuť jít se přejíst :( vyhodit oknem :D
13. 06. 2014 09:57
Ve svém profilu žádný kód nevidím, předpokládám tedy že sleva platí pouze pokud se účastním kurzů STOB, rozumím tomu správně? :-)
13. 06. 2014 09:13
Váha je člen rodiny..... :-) Někdy více či méně oblíbeny, ale nedilna součást mého života :-)
11. 06. 2014 13:38
souhlasím s valeo :-))))
07. 06. 2014 15:13
Spíš přítel :-)
Dobrý článek! :-)
07. 06. 2014 12:30
Ani přítel ani nepřítel, ale celoživotní společník
04. 06. 2014 12:44
Tak asi pritel :-)
Len ju treba vedieť používať :nevážiťsa príliš často alebo naopak neignorovať ju. Sledovať vývoj svojej hmotnosti ( lepšie zloženia tela) v čase...
04. 06. 2014 12:25
Vyšší číslo na váze mi vždy zkazí náladu.
04. 06. 2014 08:22
dneska po vážícím dnu rozhodně nepřítel, +0,6kg a ani jednou jsem semaforky nepřešvihla; jiný den bych řekla nejlepší přítel .-)
03. 06. 2014 19:58
Je to jediny pritel co nelze
03. 06. 2014 19:26
TO je prima

Naši partneři