TOPlist


Desatero příjmu vlákniny

 

Mgr. Tamara Starnovská, Fórum zdravé výživy

  1. Každé denní jídlo doplňte ovocem nebo zeleninou - zeleninu kombinujte syrovou i tepelně upravenou.

  2. Do zeleninových salátů přidávejte semínka nebo ořechy, přidat je můžete i do jogurtu, kaše nebo jen tak na svačinu.

  3. Zařazujte do jídelníčku luštěniny - neznamená to jen čočka na kyselo nebo hrachová kaše – zkuste je použít na přípravu polévek, pomazánek nebo salátů. Vzpomeňte si na únor a inspirujte se Měsícem luštěnin.

  4. Vybírejte celozrnný chléb a pečivo - chutná stejně dobře jako bílé, stejně tak postupujte v případě příloh - vybírejte celozrnné těstoviny, celozrnný kuskus, rýži natural apod.

  5. Všímejte si vlákninou obohacených potravin.

  6. Nezapomínejte na dostatečný příjem tekutin, a to nejen kvůli vláknině.

  7. Než začnete používat potravinové doplňky obsahující vlákninu, přečtěte si důkladně jejich složení a zvažte, zda doplňky opravdu potřebujete.

  8. Při zařazování vlákniny nepřipravte svému organismu šok – zvyšujte množství vlákniny v jídelníčku postupně.

  9. Uvědomte si, že základem správného stravování je pestrý jídelníček, který vám bude chutnat.

  10. Nevíte-li si rady, nebo trpíte nějakým onemocněním, úpravy jídelníčku konzultujte s nutričním terapeutem.

Hodnocení (68 hlasů):

Komentáře

Komentáře je možné psát až po přihlášení. Pokud již máte účet, přihlaste se prosím. Pokud ještě účet nemáte, registrujte se

27. 04. 2017 17:23

BigGold7

šupnu chia semínka do jogurtu :)

20. 04. 2017 23:14

Slonik71

Oblíbila jsem si celozrnné přílohy i pečivo

11. 04. 2017 21:01

kcaco

Celozrnné přílohy mi nechutnají. Mám ale pocit, že když si dám normální a k tomu psyllium, vyjde to nastejno, aspoň co se týče vlákniny...

11. 04. 2017 20:15

hanajabu

Zeleninu i ovoce ve všech podobách miluji. Jídlo bez zeleniny není pro mě kompletní. Pitný režim ale nějak nedokážu dodržet. Snad letní žízeň pomůže!?

08. 04. 2017 10:04

MaHelen

díky za rady , vždy si něco nového převezmu do svého jídelníčku

07. 04. 2017 21:32

poradna

vím,vím, jen to zařazovat častěji

07. 04. 2017 15:36

dolevina

Taky mám ráda ovoce a hlavně zeleninu, zeleninových salátů se u nás dělají mísy _ je to nakrájená zelenina s trochou olivového oleje, to je pochoutka.

07. 04. 2017 11:10

MaHelen

ted, když bude teplejší počasí mohu ovoce i zeleninu jíst místo oběda, v zimě mám radši teplou stravu , která zahřeje

06. 04. 2017 19:51

ina49

Ovoce,zeleninu,ořechy i semínka mám velice ráda

06. 04. 2017 19:51

ina49

Ovoce,zeleninu,ořechy i semínka mám velice ráda

06. 04. 2017 08:53

MaHelen

kdo nemá rád zeleninu , může ji doplnit humusem. Koupila jsem si mističku humusu samotný mi nechutnal, ale s kolečkem okurky a kouskem papriky to byla lahůdka . Mohu doporučit. Kolegyně má ráda humus s mrkví. To jsem zatím neprubla.

05. 04. 2017 14:03

Dadag

Dekuju za rady

05. 04. 2017 10:11

cailin.grian

sice tam není nic moc nového, ale opakování je matka moudrosti

04. 04. 2017 22:36

Margharetka

díky za rady :-)

04. 04. 2017 21:02

Macatice

No, já zeleninu taky nemusím. Nikdy nejdu do lednice si mlsnout kus mrkve nebo okurky, chodím tam na sýry, kolečko salámu nebo plátek šubky. Ale přišla jsem na chuť třeba rajčatům, i okurkovému salátu. A k jídlu (masu) přidávám směs mrkev+hrášek+kukuřice nebo kysané zelí. A kromě toho odjakživa můžu cibuli ve velkém - syrovou i osmahnutou pod maso nebo jinou zeleninu.
Měsíc zeleniy nás teprve čeká, on si asi kaýdý musí najít to svoje, co mu bude chutnat.

04. 04. 2017 15:00

lemure

no u mě hlavně pozor na ten šok :D tak pomalu ale zařadím..

03. 04. 2017 22:51

dylen

ovoce mám ráda se zeleninou to je horší,musít to změnit

03. 04. 2017 22:34

Hanuja

Zeleninu i ovoce miluji.FAKT!!!! A vydržím hodně.

03. 04. 2017 21:33

LuckaN78

jednoduché, věcné

03. 04. 2017 20:40

bessi

Nevím, jak do sebe dostanu víc zeleniny, když mě moc nejede :-( Asi budu muset koupit psyllium v tobolkách, jinak je to ztracené. Ach jo

03. 04. 2017 20:25

Konhana

Hezky navazujeme na předchozí změny v jídelníčku, to se mi líbí

03. 04. 2017 20:21

1a234

A jako vždycky,nic se nemá přehánět.

03. 04. 2017 20:08

otylie

Opět spousta zajímavých informací. Díky :-)

03. 04. 2017 20:04

poradna

je to o postupných krocích, dříve jsem všechno potřebovala strhnout najednou

03. 04. 2017 19:45

Pbyrtusova

Bez zeleniny je pro mě oběd, večeře neúplná ;-)

03. 04. 2017 19:33

Veve12

Tak s vlákninou nemám problém, za ta léta na Stobu už to mám vychytané :-)))

03. 04. 2017 18:55

Slonik71

Pro mě užitečné informace

03. 04. 2017 18:04

Ala787

Tak některé body jsem znala, některé ne, tak to zkusím. Pití je velký problém a ovoce a zelenina v každém jídle také. :-(

03. 04. 2017 17:12

Niraska

Pěkné desatero, vypadá celkem zvládnutelně :-D

03. 04. 2017 16:12

Arevka

Se zeleninou bych problém neměla, ale ovoce a tekutiny!

03. 04. 2017 15:49

devcicazdediny

Zelenino zelenino, musíme se hold skamarádit :)

03. 04. 2017 14:44

MOONA

Musím myslet víc na ty tekutiny...

03. 04. 2017 13:47

Masa55

Vlákniny mám málo, musím se na ní zaměřit. Díky za info.

03. 04. 2017 13:02

DanaR

Snažím se jíst zeleninu ke každému jídlu tak snad doplňky nepotřebuji.

03. 04. 2017 12:56

martashi

Psylium je dobrá varianta na doplnění.

03. 04. 2017 12:19

JARI59

Opět navýšit tu zeleninu- to si potřebuji ohlídat

03. 04. 2017 10:00

babicka Eva

Potravinové doplňky vůbec neznám.

03. 04. 2017 09:25

evinka49

Psyllium je docela dobrá varianta,moje známá si dává na každé hlavní jídlo lžičku psyllia,zamíchá do omáčky a tak.

03. 04. 2017 09:21

MaHelen

u mě je velký problém do sebe dostat dost tewkutin

03. 04. 2017 09:13

filipova

mě to psyllium nechutná ještě jsem schopná ho pozřít v bílém jogurtu
no a ořechy a většinu semínek nemůžu, mám vlákniny většinu o něco míň než bych měla mít ale i žlutý semaforek beru jako úspěch

03. 04. 2017 08:33

sifaka

Mi naštěstí kouč ukazuje jak na tom jsem.Když mi večer někdy trošku pochybí-zobnu si lžičku psyllia a hotovo:-)

03. 04. 2017 08:28

Kumpi

Tento měsíc bude asi fuška. :-)

03. 04. 2017 08:24

dolevina

Sebekoučink mi ukazuje , že jím vlákniny málo, snad se mi to v tomto týdnu povede napravit.

03. 04. 2017 06:01

ajanka

Určitě užitečné informace :-).

Reklama - díky našim sponzorům můžete využívat tyto stránky zdarma

Reklama - díky našim sponzorům můžete využívat tyto stránky zdarma