TOPlist
Sledujte nás:

Desatero příjmu vlákniny

Zpět
 

Mgr. Tamara Starnovská, Fórum zdravé výživy

  1. Každé denní jídlo doplňte ovocem nebo zeleninou - zeleninu kombinujte syrovou i tepelně upravenou.

  2. Do zeleninových salátů přidávejte semínka nebo ořechy, přidat je můžete i do jogurtu, kaše nebo jen tak na svačinu.

  3. Zařazujte do jídelníčku luštěniny - neznamená to jen čočka na kyselo nebo hrachová kaše – zkuste je použít na přípravu polévek, pomazánek nebo salátů. 

  4. Vybírejte celozrnný chléb a pečivo - chutná stejně dobře jako bílé, stejně tak postupujte v případě příloh - vybírejte celozrnné těstoviny, celozrnný kuskus, rýži natural apod.

  5. Všímejte si vlákninou obohacených potravin.

  6. Nezapomínejte na dostatečný příjem tekutin, a to nejen kvůli vláknině.

  7. Než začnete používat potravinové doplňky obsahující vlákninu, přečtěte si důkladně jejich složení a zvažte, zda doplňky opravdu potřebujete.

  8. Při zařazování vlákniny nepřipravte svému organismu šok – zvyšujte množství vlákniny v jídelníčku postupně.

  9. Uvědomte si, že základem správného stravování je pestrý jídelníček, který vám bude chutnat.

  10. Nevíte-li si rady, nebo trpíte nějakým onemocněním, úpravy jídelníčku konzultujte s nutričním terapeutem.

Hodnocení (68 hlasů):

Komentáře je možné psát až po přihlášení.

27. 04. 2017 17:23
šupnu chia semínka do jogurtu :)
20. 04. 2017 23:14
Oblíbila jsem si celozrnné přílohy i pečivo
11. 04. 2017 21:01
Celozrnné přílohy mi nechutnají. Mám ale pocit, že když si dám normální a k tomu psyllium, vyjde to nastejno, aspoň co se týče vlákniny...
11. 04. 2017 20:15
Zeleninu i ovoce ve všech podobách miluji. Jídlo bez zeleniny není pro mě kompletní. Pitný režim ale nějak nedokážu dodržet. Snad letní žízeň pomůže!?
08. 04. 2017 10:04
díky za rady , vždy si něco nového převezmu do svého jídelníčku
07. 04. 2017 21:32
vím,vím, jen to zařazovat častěji
07. 04. 2017 15:36
Taky mám ráda ovoce a hlavně zeleninu, zeleninových salátů se u nás dělají mísy _ je to nakrájená zelenina s trochou olivového oleje, to je pochoutka.
07. 04. 2017 11:10
ted, když bude teplejší počasí mohu ovoce i zeleninu jíst místo oběda, v zimě mám radši teplou stravu , která zahřeje
06. 04. 2017 19:51
Ovoce,zeleninu,ořechy i semínka mám velice ráda
06. 04. 2017 19:51
Ovoce,zeleninu,ořechy i semínka mám velice ráda
06. 04. 2017 08:53
kdo nemá rád zeleninu , může ji doplnit humusem. Koupila jsem si mističku humusu samotný mi nechutnal, ale s kolečkem okurky a kouskem papriky to byla lahůdka . Mohu doporučit. Kolegyně má ráda humus s mrkví. To jsem zatím neprubla.
05. 04. 2017 14:03
Dekuju za rady
05. 04. 2017 10:11
sice tam není nic moc nového, ale opakování je matka moudrosti
04. 04. 2017 22:36
díky za rady :-)
04. 04. 2017 21:02
No, já zeleninu taky nemusím. Nikdy nejdu do lednice si mlsnout kus mrkve nebo okurky, chodím tam na sýry, kolečko salámu nebo plátek šubky. Ale přišla jsem na chuť třeba rajčatům, i okurkovému salátu. A k jídlu (masu) přidávám směs mrkev+hrášek+kukuřice nebo kysané zelí. A kromě toho odjakživa můžu cibuli ve velkém - syrovou i osmahnutou pod maso nebo jinou zeleninu.
Měsíc zeleniy nás teprve čeká, on si asi kaýdý musí najít to svoje, co mu bude chutnat.
04. 04. 2017 15:00
no u mě hlavně pozor na ten šok :D tak pomalu ale zařadím..
03. 04. 2017 22:51
ovoce mám ráda se zeleninou to je horší,musít to změnit
03. 04. 2017 22:34
Zeleninu i ovoce miluji.FAKT!!!! A vydržím hodně.
03. 04. 2017 21:33
jednoduché, věcné
03. 04. 2017 20:40
Nevím, jak do sebe dostanu víc zeleniny, když mě moc nejede :-( Asi budu muset koupit psyllium v tobolkách, jinak je to ztracené. Ach jo
03. 04. 2017 20:25
Hezky navazujeme na předchozí změny v jídelníčku, to se mi líbí
03. 04. 2017 20:21
A jako vždycky,nic se nemá přehánět.
03. 04. 2017 20:08
Opět spousta zajímavých informací. Díky :-)
03. 04. 2017 20:04
je to o postupných krocích, dříve jsem všechno potřebovala strhnout najednou
03. 04. 2017 19:45
Bez zeleniny je pro mě oběd, večeře neúplná ;-)
03. 04. 2017 19:33
Tak s vlákninou nemám problém, za ta léta na Stobu už to mám vychytané :-)))
03. 04. 2017 18:55
Pro mě užitečné informace
03. 04. 2017 18:04
Tak některé body jsem znala, některé ne, tak to zkusím. Pití je velký problém a ovoce a zelenina v každém jídle také. :-(
03. 04. 2017 17:12
Pěkné desatero, vypadá celkem zvládnutelně :-D
03. 04. 2017 16:12
Se zeleninou bych problém neměla, ale ovoce a tekutiny!
03. 04. 2017 15:49
Zelenino zelenino, musíme se hold skamarádit :)
03. 04. 2017 14:44
Musím myslet víc na ty tekutiny...
03. 04. 2017 13:47
Vlákniny mám málo, musím se na ní zaměřit. Díky za info.
03. 04. 2017 13:02
Snažím se jíst zeleninu ke každému jídlu tak snad doplňky nepotřebuji.
03. 04. 2017 12:56
Psylium je dobrá varianta na doplnění.
03. 04. 2017 12:19
Opět navýšit tu zeleninu- to si potřebuji ohlídat
03. 04. 2017 10:00
Potravinové doplňky vůbec neznám.
03. 04. 2017 09:25
Psyllium je docela dobrá varianta,moje známá si dává na každé hlavní jídlo lžičku psyllia,zamíchá do omáčky a tak.
03. 04. 2017 09:21
u mě je velký problém do sebe dostat dost tewkutin
03. 04. 2017 09:13
mě to psyllium nechutná ještě jsem schopná ho pozřít v bílém jogurtu
no a ořechy a většinu semínek nemůžu, mám vlákniny většinu o něco míň než bych měla mít ale i žlutý semaforek beru jako úspěch
03. 04. 2017 08:33
Mi naštěstí kouč ukazuje jak na tom jsem.Když mi večer někdy trošku pochybí-zobnu si lžičku psyllia a hotovo:-)
03. 04. 2017 08:28
Tento měsíc bude asi fuška. :-)
03. 04. 2017 08:24
Sebekoučink mi ukazuje , že jím vlákniny málo, snad se mi to v tomto týdnu povede napravit.
03. 04. 2017 06:01
Určitě užitečné informace :-).

Naši partneři