TOPlist


Kolik energie vydáme při různých aktivitách?

 

Autor: STOB CZ s.r.o.

Pohybová aktivita přináší našemu tělu nespočet zdravotních pozitiv, mimo to také pomáhá udržovat rovnováhu mezi energetickým příjmem a výdejem, pohyb je tedy důležitý, ať už chcete hubnout či si vaši stávající hmotnost udržet.

Asi je vám jasné, že jednotlivé aktivity se co do výdeje energie liší, při pomalé procházce vydáte jiné množství energie nežli při rychlém běhu, při minigolfu to bude jiné než při squashi atd. Kromě druhu aktivity se výdej odvíjí také od vaší tělesné hmotnosti a samozřejmě i trvání aktivity. 

Připravili jsme pro vás jednoduchou souhrnnou tabulku, abyste měli představu, kolik zhruba energie při různých aktivitách vydáte. Údaje uvedené v tabulce jsou průměrné, neboť výdej energie závisí na mnoha faktorech, zejména na:

·         intenzitě, rychlosti pohybů,

·         trénovanosti (kdo je trénovanější, vydává při témže výkonu méně energie),

·         pohlaví (u žen je při stejné činnosti menší energetický výdej než u mužů),

·         tělesné hmotnosti (čím více někdo váží, tím více energie vydává).

Hodnoty energetické náročnosti činností se týkají přibližně 80kilového jedince.

Spotřeba energie
za hodinu

Druhy činností

do 400 kJ

činnosti realizované vsedě (čtení, psaní, sledování televize, práce s počítačem)

400 - 1 000 kJ

lehké domácí práce (mytí nádobí, příprava jídla), řízení auta, pomalá chůze, lehké zdravotní cvičení

1 000 - 1 500 kJ

náročnější domácí práce (mytí oken, vytírání, nákupy), pomalá chůze s holemi, pomalá jízda na kole, pomalé plavání, lehké posilování, rekreační míčové sporty (volejbal, stolní tenis)

1 500 - 2 500 kJ

náročné domácí práce (stěhování, štípání dříví), sexuální aktivita, rychlá chůze, horská turistika, rychlá jízda na kole, pomalý běh, posilování, aerobik

2 500 - 4 000 kJ

rychlý běh, silově výbušné sporty (lední hokej, judo, squash apod.), závodní sportovní aktivity

 

Výdej si můžete spočítat také pomocí různých mobilních aplikací či internetových programů. Pro evidenci pohybu vyzkoušejte například Fitkoučink, který je součástí komplexního programu Sebekoučink.

Hodnocení (46 hlasů):

Komentáře

Komentáře je možné psát až po přihlášení. Pokud již máte účet, přihlaste se prosím. Pokud ještě účet nemáte, registrujte se

01. 02. 2019 18:18

nevzdavatse

Je dobré být v obraze, díky za přehledné zpracování:-).

01. 02. 2019 18:01

Jirina55

Přiznám se, že některé aktivity odhaduju ale myslím, že se daří ...

30. 01. 2019 21:43

ekavkova

Denně se věnuji sportovní aktivitě minimálně 1 hodinu.

30. 01. 2019 12:38

Slonik71

Děkuji za článek a tabulku

29. 01. 2019 18:11

bessi

Na přehled výdeje kalorií mám hodinky a mobil, ale tabulka se hodí

28. 01. 2019 11:11

jitka17

díky za tabulku .. třeba teď začnu doma víc uklízet, když vím, kolik u toho spálím kJ :)

28. 01. 2019 08:52

chobotek17

Děkuji, tabulka bude dobrý pomocník

28. 01. 2019 07:54

filipova

díky za tabulku, občas je dobré si připomenout

28. 01. 2019 07:06

ajanka

Jelikož mám chytrý náramek a v chytrém mobilu k němu aplikaci, tak si můžu přepínat mezi různými aktivitami a sledovat jaký výdej mám :-).

28. 01. 2019 04:03

Hanakomo

Jakákoliv činnost je vlastně fajn. Děkuji za tabulku

28. 01. 2018 10:43

ifucikova

Děkuji za přehlednou tabulku.

27. 01. 2018 15:49

dulca

koupila jsem si náramkovy krokoměr tak mám vše pod kontrolou :)

24. 01. 2018 19:53

dylen

tyhle tabulky jsou motivující

24. 01. 2018 15:41

IRENA73

Přehledná tabulka. Koupila jsem si fitness náramek, samotnou by mě zajímalo, kolik vlastně kroků za den nachodím :-)

23. 01. 2018 22:46

Niraska

Jednoduchá přehledná tabulka - takové mám nejraději, díky! :-)

23. 01. 2018 15:24

Kumpi

Fitkoučink je bezva. Jen nevím, k čemu např. přirovnat závodní hraní pinčesu. :-)

23. 01. 2018 10:58

paniLiba

Jsou dny, kdy vůbec necvičím, protože se mi nechce. Ale zároveň ani nelenoším, a ono to domácí popocházení taky nějakou energii vydá.

23. 01. 2018 08:54

Masa55

Ano, znám ty hodnoty z fitkoučinku.

23. 01. 2018 07:12

ajanka

Mám chytrý náramek, nastavím v mobilu druh činnosti kterou chci vykonávat a ten mi vše změří a vyplivne kolik jsem spálila :-).

22. 01. 2018 23:12

Hanuja

Moc zajímavá tabulka.

22. 01. 2018 21:09

11jana

díky za tabulku

22. 01. 2018 19:55

ekavkova

Není mi příliš jasné, zda se některé domácí aktivity mohou považovat za vhodné pro snižování váhy . Kromě stěhování nábytku se člověk příliš nezaplatí. Spíše se u jednostranných činností mohou dostavit bolesti zad, které pak brání zdravějšímzdravější pohybu.

22. 01. 2018 17:58

bessi

díky za tabulku... už visí :-))

22. 01. 2018 17:13

jipet

krokoměr mi ukáže na 8500 kroků/vypočtená denní norma/120cal není to moc

22. 01. 2018 14:11

ivkaj

Díky za přehlednou tabulku :-)

22. 01. 2018 13:53

bejbinka

děkuji za rady a typy...

22. 01. 2018 12:37

filipova

používám fitkoučink, moc pěkně to spočítá

22. 01. 2018 11:32

babicka Eva

Musím si zjistit, jak je na tom lyžování.

22. 01. 2018 11:05

martashi

dolevina.: to máš pravdu a ještě ti to spočítá podle času, ale takhle vytažené do tabulky je to prima přehledné na rychlé nakouknutí :-)
nevzdávatse : jsi dobrá , fandím ti.

22. 01. 2018 09:31

nevzdavatse

Tak jo, přijdu domů sice večer, asi za tmy...., budu mít všeho plné zuby ....., potáhnu si domů spoustu papírů. ALE NEBUDU SE NA TO VYMLOUVAT: NA TOM BALKÓNĚ, CO STOJÍ ROTOPED SI PŘECE MOHU ROZSVÍTIT!! A PRÁCE NENÍ ZAJÍC NEUTEČE MI!!!

22. 01. 2018 09:18

Veve12

Pěkný přehled :-)

22. 01. 2018 08:57

dolevina

Tyhle hodnoty jsou ve fitkoučinku,

22. 01. 2018 06:50

vachova

Pěkný přehled.

22. 01. 2018 04:43

babicka Eva

Přehled v tabulce se bude hodit.

Reklama - díky našim sponzorům můžete využívat tyto stránky zdarma

Reklama - díky našim sponzorům můžete využívat tyto stránky zdarma