TOPlist


Sedmero jarních rad

 

STOB nabízí jarní hubnutí pod pod vedením skutečných odborníků.  Metodika - ověřená desítkami tisíc klientů  po dobu 30ti let - řeší především nácvik vůle  a  vede nejen k redukci váhy ale zejména k jejímu udržení. Lidé nejedí často z hladu, ale  podnětem k jídlu navíc jsou  jiné "spouštěče" -  toxické prostředí, zvyk  nebo stav mysli  či emoce. Velmi efektivní je skupinové hubnutí -   přehled konkrétních kurzů  hubnutí od dubna 2014 včetně jejich hlavního zaměření  (kurzy pro  věčné recidivisty s nácvikem vůle včetně neurolingvistického programování, kurzy pro uspěchané,  kurzy odvykání kouření s cílem nepřibrat díky grantu MZ zdarma)  naleznete  na www.stob.cz.

 

Sedmero jarních rad

Stává se vám opakovaně, že si dáváte stále nereálná předsevzetí ve vztahu k hubnutí - "teď už fakt zhubnu aspoň 20 kg" nebo "budu jíst jen dietní potraviny" , "už nikdy se netknu čokolády" , "přinutím se k intenzivnímu pohybu" apod. Čím striktnější jsou předsevzetí, tím rychleji je opustíte. V psychologii se používá termín naučená bezmocnost. Člověk na základě opakovaného neúspěchu nabyde dojmu, že nemá smysl řešit problémovou situaci vlastním úsilím. Sám/sama to nezvládnu a tak bezhlavě zkusím nějaké prostředky, které se určitě s jarem objeví a budou slibovat to sladké přání - "s námi rychle lehce snadno bez práce". A to je to po čem toužíte. Protože si sami nevěříte, dáváte se všanc jiným - rozum jde v tu chvíli stranou. Že to nezafungovalo vloni, předloni , předpředloni - zvítězí opět emoce s toužebným přáním - tentokrát to bude ono, zhubne to za mě. A navíc oproti nabídkám před pár lety - nemusím ani nikam dojít. Vyřeším vše po internetu - někdo mě na dálku udělá "rychlodiagnozu" a nabídne zázračný elixír. Toho využívají obchodníci s hubnutím - vytvoří ideál štíhlé postavy a nabízí jednoduché prostředky k jejímu dosažení.

Nezdá se vám pošetilé se domnívat, že postoj k hubnutí a způsoby, které stereotypně používáte a opakujete každoročně úplně stejně, povedu letos k jiným výsledkům?

Zkuste to letos jinak:

 

Sedmero jarních rad

Změna myšlení

1. Dávejte si reálné cíle.

Vypusťte ze svého slovníku slůvko „nikdy“. Vás život už nebude rozdělen na období strádání, kdy hubnete a na období absolutní nekontroly, kdy sbíráte síly na další hubnutí a stejně si to z důvodů pocitů viny neužijte. Hubnutí by Vám nemělo odčerpávat životní energii, kterou můžete potom uplatnit daleko účelněji.

2. Zbavte se černobílého myšlení

Nedívejte se na sebe jako na tlustou nebo hubenou, na jídlo jenom jako na dobré nebo špatné, dietní nebo nedietní, dovolené nebo nedovolené. Neříkejte si „už nikdy více“, neboť tyto myšlenky nedávají prostor pro chyby. Nemyslete v kategoriích vše nebo nic, černobíle, i když nejste nejlepší, nemusíte být nejhorší, i když nejste nejkrásnější, nejste nejošklivější a když máte pár kilo navíc, nejste tlouštíkem. Pokud zvládnete sféru myšlení, jste na nejlepší cestě si váhové úbytky udržet.

 

Změna emocí

3. Pokud máte opravdu závažný stres - těžké životní období - řešte samotný problém s psychologem.

4. Zmapujte si situace, které Vás vytáčí a dopředu si vymyslete příjemné aktivity, které v tuto chvíli budete vykonávat a které nejsou slučitelné s jídlem (půjdete na procházku se psem, začnete bušit do piána, zavoláte přítelkyni nebo kdo umí využije relaxačních technik).

 

Změna návyku

5. Nechte zvítězit rozum nad emocemi

Zapojte rozum - každý rok v rámci jarních předsevzetích děláte to samé (a váha jde stále nahoru), nevyplývá z toho, že to tentokrát byste to měli zkusit jinak? Nehubněte podle zázraků v reklamách, ani podle přesně rozepsaných diet. Naučte se sestavit jídelníček z pro vás dostupných potravin, abyste se co nejvíce přiblížili vašim jídelním zvyklostem, pochutnali si, a zároveň byl energeticky chudší. Váš jídelníček by měl být rozmanitý, aby dodal tělu vše, co pro správný chod potřebuje. Sestavíte ho tak, abyste u něj mohli setrvat delší dobu a budete hubnout přibližně 1/2 kilogramu týdně. Při této rychlosti by Vaše váhové úbytky měly být trvalé. Když to zjednodušíme, budete jíst střídmě z pestrého stolu,a to tak,že se budete moci i nadále radovat z jídla a ze života vůbec. Pokud budete přece jen muset trošku změnit skladbu vašeho dosavadního jídelníčku a omezit množství zkonzumovaných potravin, nebudete brát tuto změnu tragicky, ale naopak jako příležitost dokázat si, že nejste ovládáni něčím nebo někým zvnějšku, že nejste otrokem jídla, ale že dovedete kontrolovat a řídit sami sebe. Optimistický životní pohled, pocit, že to zvládnete, vám dává šanci na úspěch.

6. Pokud se nechcete zatěžovat studiem výživy - stačí dodržovat tyto rady

Zaměňujte postupně potraviny pro hubnutí zcela nevýhodné za potraviny méně výhodné až třeba výhodné tak, aby to vaše chuťové buňky přijaly za své. Bílkoviny přijaté v bůčku vyměníte za bílkoviny v prorostlém vepřovém, libovém vepřovém až třeba za bílkoviny v rybě či kuřeti, sacharidy a tuky ve sladkostech např. v croissantu za piškot až za jogurt či tvaroh. Lze shrnout, že konzumovat byste měli především potraviny energeticky méně vydatné, zato však biologicky cenné. Zjednodušeně to znamená: omezit potraviny bohaté zejména na nevhodné (zejména živočišné) tuky a cukry a zvýšit konzumaci zeleniny, ryb a luštěnin. Jako zdroji bílkovin byste měli dávat přednost nízkoenergetickým mléčným výrobkům, rybám, drůbeži, libovým masům, vajíčku a rostlinným bílkovinám. Zdrojem sacharidů by mělo být celozrnné pečivo, vhodné přílohy, snídaňové ne moc přislazované cereálie, ovoce. Zelenina by měla být optimálně součástí každého pokrmu. Nezapomeňte denně vypít alespoň 1,5 litru neenergetických či nízkoenergetických nápojů. Měli byste jíst pravidelně a zachovávat hlavní pokrmy.

7. Měňte návyky pod odborným řešením

Pokud byste chtěli řešit svá kila pod vedením skutečných odborníků, nabízí Vám pomocnou ruku STOB. Metodika - ověřená desítkami tisíc klientů po dobu 30ti let - řeší především nácvik vůle a vede nejen k redukci váhy ale zejména k jejímu udržení. Lidé nejedí často z hladu, ale podnětem k jídlu navíc jsou jiné "spouštěče" - toxické prostředí, zvyk nebo stav mysli či emoce. Velmi efektivní je skupinové hubnutí - přehled konkrétních kurzů hubnutí od dubna 2014 včetně jejich hlavního zaměření (kurzy pro věčné recidivisty s nácvikem vůle včetně neurolingvistického programování, pro uspěchané, kurzy odvykání kouření s cílem nepřibrat naleznete na www.stob.cz.

Hodnocení (56 hlasů):

Komentáře

Komentáře je možné psát až po přihlášení. Pokud již máte účet, přihlaste se prosím. Pokud ještě účet nemáte, registrujte se

08. 04. 2018 09:41

sifaka

Myslím, že je to takový koncentrát zásad k udržení správné hmotnosti.Ovšem z vlastní zkušenosti se mi zdá, že na to si každý musí přijít sám.Jinak tomu nevěří a nefunguje to.

09. 02. 2018 22:15

nevzdavatse

Tenhle článek jsem si měla číst v tomto týdnu každý večer před usnutím :-). Ale dobře, že jsem si ho přečetla alespoň dnes :-).

01. 01. 2018 06:19

Slonik71

Děkuji za článek a rady

03. 05. 2017 09:16

babicka Eva

Dobře míněné rady, hlavně je umět použít v praxi. Díky projektu Prožij rok zdravě se mi to docela daří.

03. 05. 2017 08:20

filipova

Díky za dobře sepsané rady

14. 03. 2017 18:43

Margharetka

Děkuji za dobré rady :-)

08. 09. 2015 10:01

jesus

stále zvažuji zda k mému hubnutí nepřidat odbornou pomoc

20. 07. 2015 22:24

Někdy mám pocit, že se s těmi cílemi až moc hr a pak trochu nezvládám. Snad časem příjdu na vhodnější řešení.

14. 05. 2014 17:57

ji.lanka

Máte pravdu STOP funguje, ale bohužel jsem na to sama a potřebovala bych někoho s kým bych to mohla konzultovat, snad se někdo najde :-)

02. 04. 2014 14:32

xdrak

Pravdy pravdoucí - naštěstí jsem na toto postupně přišla tak nějak sama. Ale že mi to trvalo asi 3 měsíce co jsem tady...:-D
pro Evere: No a nebude to tím, že máš malý příjem Kj a dáš si třeba velké jablko třeba 400 g, přílohu typu rýže a v Eurestu třeba dávaj velké porce a nebo si na ten kornspitz dáš něco sacharidového - např. marmeládu? Já jsem taky musela ovoce dost omezit, abych se vešla. Občas mi ani nevyšlo vůbec.

01. 04. 2014 18:18

Liba Babina

Tento článek mi přišel velmi vhod. Patřím meziSTOBístarousedlíky a zdá se, že nic mně nemůže překvapit. Je moc dobré si zopakovat známé prvdy a utvrdit se v nastoupené cestě, hlavně v tom, že je správná.

31. 03. 2014 11:34

Krak.en

STOB funguje... ale je to tvrdej boj :-)

31. 03. 2014 09:29

dagmarhruska

Dobre shrnuto, Stob semaforky opravdu fungují:-))

26. 03. 2014 13:44

renca13

to evare... .já si taky dávám jablko, nebo jiné ovoce (100gr), kornzpitz, i obědy s přílohou a na véču klidně i toustový chléb a vejdu se do 5600 kj, jde asi o to, dobře to poskládat v průběhu dne, stálo by za to zkusit kouče..

26. 03. 2014 12:13

evare

Ano, čte se to hezky, ale praxe mi trochu uniká. Dám si ráno kornspitz, dopoledne jablko, v Eurestu půlku lehké přílohy a mám přesacharidováno. A to mám tu výhodu, že sladkosti mě nechávají v klidu. Tak nevím, co dělám špatně.

26. 03. 2014 10:29

renca13

A vo tom to je, změna myšlení je běh na dlouhou trať. Díky bohu po této cestě šlapu už dlouho, je mi fajn.:-)

26. 03. 2014 10:22

veselinek

Teď jsem v ouzkých, a tohle přesně potřebuji. Zkusím ušetřit na to neurolingv. přeprogram. ve skupině.

26. 03. 2014 09:41

Mamaci

Krásně shrnuté zásady, které skutečně fungují :)

26. 03. 2014 06:11

Romisek.x

Moc dobře napsaný článek, zvlášť bod o tom, že nic není jenom černé nebo bílé a že i s kily navíc člověk nejenom že není tlouštíkem, ale už vůbec nemá jako osoba menší cenu než ten, kdo je podle tabulek hubený. Až se STOBem mi to hubnutí jde, vím, co jím, můžu si dopřát svou oblíbenou potravinu třeba v menším množství, ale neřídím se nějakým nesmyslným jídelníčkem sestaveným "odborníkem", kde si k dopolední svačině zaliju jakýsi prášek vodou a mám pocit, že jsem snědla polévku. Hubnutí začíná především v hlavě a ne až shozenými kily......... :-)