TOPlist
Sledujte nás:

Zdravé nepečené dezerty

Zpět
 

Vanilkovo-čokoládový krém s exotickým ovocem

Připravit chutný dezert na desítky způsobů a bez pečení zvládne vcuku letu i naprostý amatér. A jak nás znáte, nebudeme vám nic zakazovat ani při redukci tělesné hmotnosti. Naučíme vás ale, jak tyto dezerty dělat chytře, aby nebyly kalorickou bombou, ale lehkou svačinkou.   

Nepečené dorty a dezerty jsou nejčastěji složeny:  

  1. Z těsta, které se samozřejmě nepeče
  2. Z krému
  3. Z ovoce, čokolády nebo nějaké jiné ozdoby

1. „Těsto“

K přípravě se používají nejčastěji rozmačkané či celé piškoty, různé sušenky, cookies apod. Při nákupu těchto produktů mějte oči na šťopkách a vybírejte ideálně takové, které mají co nejméně cukru, nasycených tuků a co nejvíce vlákniny. Jako základ na těsto lze použít i jemné vločky, popř. nějaké formy vlákniny (např. jablečnou vlákninu), rozdrcené cereální lupínky s vysokým obsahem vlákniny nebo třeba žitný knäckebrot.

celozrnné sušenky REJ

Tip: Sušenky REJ odpovídají našemu doporučení. Obsahují 20 g cukru a 7,5 g vlákniny ve 100 g, zatímco obyčejné piškoty mají 34 g cukru a 2 g vlákniny.

Rozdrcené kousky je potřeba spojit, což se běžně dělá pomocí rozpuštěného másla. Můžete místo něj použít trochu mléka nebo ovocného pyré. Pokud ale použijete celé sušenky nebo piškoty, nemusíte nic spojovat.

„Těsto“ zvláčníte a případně i ochutíte, když jej pokapete kávou nebo ovocnou šťávou nebo připravíte řidší krém. Dezert nechte určitě den odležet, aby vše dobře prosáklo a spojilo se konzistencí i chutí.

2. Krém

Máslovým krémům dávno odzvonilo a i ti, kteří nemusí dbát na linii, nepohrdnou odlehčeným krémem. Jak na lehčí varianty bohaté na bílkoviny?

  • Místo tučné šlehačky anebo mascarpone vyšlehejte obyčejný tvaroh, řecký jogurt, skyr nebo ricottu.
  • Další variantou je odkapat do plátýnka zakysanou smetanu nebo jogurt, které tak zahustíte. Nebo si vezměte na pomoc želatinu či využijte chia semínka, která na sebe navážou vodu a krém krásně zahustí.
  • Nevadí-li vám trocha vaření, pak vyšlehejte tvaroh s uvařeným vanilkovým (nebo jinak ochuceným) pudinkem. Krém bude jemnější než samotný tvaroh.
  • A pokud si nechcete odepřít šlehačku, lepší než 2 šlehačky je jedna vyšlehaná s tvarohem.

                          Mascarpone                            x                              Tvaroh

miska mascarpone  miska odtučněného tvarohu

Když vyměníte v dezertech mascarpone za plnotučný tvaroh, ušetříte na 100 g 30 g tuku a 1000 kJ. Pokud sáhnete po nízkotučném tvarohu, ušetříte oproti mascarpone 40 g tuku a 1350 kJ. Každý si najděte vlastní variantu a vyberte kompromis mezi chutí a nutričními hodnotami.

Krém můžete dochutit skořicí, kakaem, vynikající je citrónová nebo pomerančová šťáva a kůra, které dodají dezertům svěží chuť, nebo trocha rumu či ochucené tresti.

Krém se může osladit rozmixovaným banánem nebo čekankovým sirupem. Ale také se obejde úplně bez cukru. Obzvláště pokud je těsto bohatší na cukr anebo další cukry posadíte nahoru…

Do krému můžete přidat i pokrájené čerstvé ovoce nebo strouhanou čokoládu. Pokud chcete extra čokoládový krém, rozehřejte na vodní lázni kvalitní hořkou čokoládu a po lehkém vychladnutí vyšlehejte s tvarohem nebo skyrem.  

Čokoládovo-kávový nepečený dezert

Čokoláda, káva, kakao. Tak to jsou chutě a vůně, nad kterými jen málokdo ohrne noc. Recept na čokoládovo-kávový nepečený dezert najdete zde.

3. … a nahoře to ozdobte ovocem, ořechy anebo čokoládou

Čerstvé ovoce – například jahody, borůvky, maliny nebo rybíz. To je tradiční svěží letní hit.

Výborně se hodí plátky pomerančů nebo citrónů, které dezert příjemně osvěží.

Čokoládové ozdoby, kakao anebo oříškový posyp, to jsou klasiky, které nezklamou snad nikdy. Použít můžete i opražené vločky, semínka nebo domácí granolu.

Vanilkový krém s lesním ovocem a granolou

Vanilkový krém v tomto dezertu je vyroben z pudinku a řeckého jogurtu, na posyp je použitá semínkovo-vločková granola, recept najdete zde.

To nejdůležitější? Nepřehánějte to s množstvím

I nepečené dezerty z méně kalorických ingrediencí neproměníte v něco jako nízkokalorickou zeleninu. Vždy si pohlídejte, abyste to s množstvím nepřehnali.

Výhodou nepečených dezertů je i to, že si můžete množství lépe pohlídat už při jejich přípravě. Je snadné nakoupit menší balení vhodných sušenek a dezert připravit do malého pekáčku, misky nebo skleničky. Nejste tak limitovaní velikostí formy nebo plechu jako při klasickém pečení. Při přípravě se řiďte více rozumem než velikostí nádobí.

Jogurtový dezert s ovocem a čokoládovou hlínou

Velmi efektně vypadají dezerty v průhledných skleničkách. A máte více pod kontrolou množství a složení – sobě můžete oproti rodině přidat více ovoce, a naopak ubrat na cukru, oříšcích nebo dalších energeticky bohatších ingrediencích. Navíc se obejdete bez sušenek či piškotů a nemusíte se strachovat, jestli vám krém dostatečně ztuhne. Recept na tento jednoduchý dezert najdete zde.

Taky milujete sladkou tečku na konec?

Tu na konci článku máme samozřejmě na mysli :-)

Rychlé tvarohové řezy ala medovník

Jak se vám líbí tyhle nepečené tvarohové řezy a lá medovník? Recept najdete zde.

Hodnocení (1 hlasů):

Komentáře je možné psát až po přihlášení.

Naši partneři