TOPlist
Sledujte nás:

Datum registrace: 27. 05. 2015

Jak si nahrát profilovou fotku?

sifaka

?

Jak požádat o přátelství

sifaka

Fotogalerie: Sojka a Vorel letí na jih. Popis: Poťouchlá taškařice pro lidi se smyslem pro humor za účelem zlepšení nálady. Nebojte, všechny fotky Macatice schválila. Komentáře ne :-) Hezkou zábavu!

• Poslední úprava: 18. 03. 2021
  • Poslední komentář: 20. 03. 2021
Nahrávání..
Startujeme koncem srpna. Konečná v Heraklionu - Kréta, pak nás čeká 4hodinový busový transfer do Paleochory.
To není země, to je zahrádka. Odlet z Česka.
Ladíme do modrobílé. Koroňák zavřel letiště v Chanii, proto nás po přistání čeká dlouhá jízda busem okolo pobřeží.
Eh náhubky v akci i ve vzduchu. Né příjemné to vážně není.
Po vybalení zavazadel první večeře U Andílků-octopus a kleftiko. U Andílků je poločeská taverna, proto i hodně oblíbená u Čechů. Doporučujeme.
Macatice se připravuje na zítřek. Sifaka po večeři na lehátku bubnuje na "buben" a dokumentuje. První smočení v Libyjském moři.
Macatice po ulicích zkoumá povědomé tváře.
Ach ráno, raníčko panna vstala....né dělám si prdel-výhled z našeho balkonku v apartmánu Lito. Měly jsme dva. Naše oblíbené menu do ruky - pitagyros. Bezva jídlo za pár babek.
Jdeme prozkoumat písečnou pláž Pachia Ammos. Ojojoj jak ten písek pálí! Ukryjeme se ve stínu budky plavčíka, kujem pikle a monitorujeme okolí.
Jůůů, kočičákovo! To je naše. místní kočky jsou pestré, macaté a přítulné.
Tudy naše cestička na písčitou pláž. Koroňák způsobil, že ulice bývá liduprázdná a tak to bývá všude, i na plážích.
Hledej Macatici - svoje mimikri ladí do safari barvy.
Uličku k pláži lemují kvetoucí bouganvilie, plumérie.
Exotické strelicie.
I obyčejné voňavé lilie.
Na koni uličky tradiční řecká pekárnička a nabídka miniňamek.
Tady začíná klasická plážová válečka a vůbec se za ni nestydíme - se slunečníky, lehátky a opravdu bez lidí. Neskutečné.
A jedéém strawbwrry daiqiri 1+1 free. No nekup to!
Zde Macatice trvala na tom, že si chce pořídit studii v tyrkysové a považte včetně náhubku a fuseklí.
Na pláži byl servis "dones až pod nos" náš úkol byl jen nastudovat si nabídku jídla a pití prakticky umístěnou na sloupu slunečníku. Ke konci pobytu už měl Macek slušný přehled.
První oběd na pláži - pro mně krétské sendviče a Macatice miluje klamari fried a tzatziki.
Ajaj, je to tady! Došlo na Sex on the beach. Jsme v tom namočené obě prackou nerozdílnou.
Některé obrázky nemají zcela děj, jen předávají energii a dokumentují liduprázné okolí.
Po setmění v přístavu pohled do Libyjského moře. Za ním už je pobřeží Afriky.
Tradiční večerní korzo, jak je známe z tradičních dovolených. Macatice nadšeně pózuje na žertovných snímcích. Žádnou srandu nezkazí. Zmrzlina je ze speciální zmrzlinárny. Mastichová zmrzlina - znáte?
Toto je hlavní třída městečka, která je na jednom konci uzavřená dominantou -kostelem, za tmy nádherně osvětleným a za ním pevnost Selino. Po pravé macaté ruce se nachází prodejna zahradnictví :-))
Lemur, nehuč!...se kochám:-)
V městečku si hýčkají i kousek historie. Opečovávané zbytky benátské pevnosti a báječný výhled.
Další, tentokrát klasická ibišková výzdoba uličky.
Frapé take away po paleochorsku. Dnes vyzkoušíme oblázkovou, přesněji kamenitou pláž.
Variace v modrobílé pro lemura a sovu.
Sova húhú houká, z vody na ni krokouš kouká. Je to charakteristický prvek pobřeží u Paleochory. To se prostě nedá splést.
Kýčovitý snímek pláže Chalikia.
Nábřeží kolem poledne. To není úplně v olrajtu. Mrtvo a klidno.
Místní uličky, nejsou kašírovaná krása. To je prostě normální život.
Výzdoba ulic je esteticky působivá. Příjemné procházky ve dne i v večer.
Cukrárna To Stéki-tradiční krétské ňamky. Tohle fakt nechcete večer jíst :-o ALe bohužel musíte! Loukomades pro lemůru a smažená zmrzlina pro Macka.
Kdo si hraje, nezlobí:-)
Ibišky klasické.
I plnokvěté.
Jedemé dál, na závěr večera Blue lagoon pro dvě osoby.
Tenhle typický postoj zuřivé reportérky znáte ze Šlápot......už to není co to bývalo....už není reportérka :-)) Jeden den jsme vydržely až do západu.
Dnes bojovka, natahujeme budík, že si uděláme výlet mimo městečko, které disponuje jen dvěma plážemi. Půjdeme ted 4 km podél pobřeží směrem ke kempu Grammeno. Co je to pro nás, Šlápoty. 8 kilometrů.
Cestou jsme potkaly místní pracanty, kteří tvoří dlážděný chodník lemující krásnou asfaltovou silnici. Prostě ráj pro cyklisty a inlajnisty...co?...Ajan? :-)
Po těch čyřech kilometrech chůze v řádném pekáči, kdy míjíme malé intimní plážičky, se rozprostírá toto. Na horizontu výběžek Grammeno. Tam bude bezva šnorchl.
Další foto typu "vorvani u vody" :-) Opodál pál slunečníků, kde nás nebylo nikdy víc než 10 kusů.
Ta křišťálová voda....prostě to nejde....Řecko je božíí.
Akupresura. Ten den na oblázkové pláži byl moc fajn. Sice náročnější přesun ale vodička, pár slunečníků, výtečná rodinná tavernička....
Ha! Sifaka se zase vymlouvá, že ona ne, ona to nebyla. Ale kdo teda?
Macatice po večeři souvlaki a tradiční tzatziki, zasněně mžourá a vypadá, že snad sezobne i ten citron:-)
Tento fíkovník u cesty obalený fíky a prachem mi hned vyvolal vzpomínku na Muri. Ne že by byla tak zaprášená :-) ale spíš jak se nadře než vypěstuje nějaký ten fík a tady to skáče samo :-)
Stíny se dlouží čeká nás zpáteční cesta. Cíl naší cesty je právě na horizontu.
Opět To Stéki a opět loukomades, tentokrát pro Macatici. Lemůra citrónový koláč. Samo na zapití vždy frapé.
Tady zase Macatice pojala nápad pořídit si studii na téma Čičiči my jsme holky kočičí. Tak jo.
Dám i něco trochu zdravého poloopičí snídaně-pohankové vločky s řeckým jogurtem a hruškou.
Průhled nejchválenější pizzerií Odysseia na nábřeží. Hlava krokodýla na obzoru je nepřehlédnutelná. Tu pozná i člověk bez špetky fantazie.
Z každé dovolené se snažím dovézt nějaké zvířecí obrázky. Tentokrát jsem moc štěstí neměla. Tedy až na píďalku v akci. Tu jsem naposledy viděla jako malé robě.
Ve stínu tamaryšku je nad slunce jasnější, že tu nebudeme věčně.
Paleochora má tu špatnou pověst, že když příjde vítr - umí být krutý a to ani nemusí být severní, jak praví klasik. Umí pokazit celou dovolenou. Což znamená, že za normálních okolností se všichni z Pachia Ammos přesunou na Chaliki. Písek létá, kameny ne.
Protože vstup do vody na této pláži není úplne ok - někdy jsme musely sem. Bílé hřebínky na vodě značí, že je fest fičák.
Toto je výhled z báječného bistra Family na molo, kde kotvívá malý trajekt Samaria. Tím je možné dostat se do Agia Roumeli a absolvovat trek soutěskou Samaria.
Koroňák nám zatrhnul veškeré výlety do okolí. Proto jsme se smířily s tím že se jen opálíme, polenošíme, nasajeme mořské minerály. Žádná těžká poznávačka. Prostě dovolená v rámci možností.
Family gril, nechala jsem si doporučit. Ovšem se to spíše gyrosárna. pro mně souvlaki pork a krétské hrancle. Macatice ten večer pojala zdravě a dala si plněné rajče gemisto. V paleochoře mají bezva zvyk, že ke všemu podávají láhev vynikající vody.
Věžička kostelíka kontrastuje s černočerným nebem.
Hlavní třída se na večer zaplní židličkami a stoly. Je tam rušno, hraje tradiční hudba a vše lákavě voní. My nemáme kachní žaludky, tak jen zevlujeme po bulváru:-)
Zde moje oblíbené dokumentární fotky. V jedenáct v noci 27 stupňů Celsia. Uááá, to je něco pro mně.
Lemure, děléj, polez, už odemykám!
Po Sex on the beach, následuje nezbytný bílý sex po návratu z večeře. Ale bacha, kromě toho ájskrímu - (nutně jsem potřebovala tu krabičku jako suvenýr) jsou v lednici samé nezávadné potraviny.
Plážový dresscode 2020.
Lemůr, děléj, sypéj, zamykéj a dem! čabrat!
Naše stanoviště Veggera restaurant, kde jsme rozbily náš plážový bivak. Bezva jídlo, bezva drinky, bezva obsluha. Slíbily jsme, že se vrátíme...
Klidná hladinka na písčité pláži, v povzdálí nudistická pláž, tam se dá podniknout i šnorchlovací výprava. Dá se dohlédnout až na Grammeno.
Shrimp saganaki v plážové verzi..na tu Macatice pěla ódy ještě v letadle. snímek před ....
...a po. Hledej jeden rozdíl. Nechápu, jak Macatice s jejím zrakem dovede tyto součástky mořských potvor takto detailně zpracovat. :-)
No jooo, je to tady, přebornice v zírání do moře. Dnes tu máme zákeřnou piňacoladu 1+1.
Dovolená se blíží ke konci a je potřeba likvidovat výtvory domácí kuchyně, kterou jsme kombinovaly s excesy v místních vývařovnách.
Večer U Andílků jedém králičí stifado pro mně, squid grill pro Macatici. Tehdá měla co dělat ale zvítězila nad tím mořským stvořením.
Ubytování bylo moc fajn, moderní, v dobrém místě a jak tak koukám...měsíc se zapomněl na obloze...zajímavé.
Kočky v Paleochoře to mají opravdu dobrý. Kočičí krmítko.
...i povstala Sifaka z mořské pěny... :-))
Další pohodový den na pláži, nechápu, proč se ještě nenudíme, jedem ňamky saganaki cheese, kalamáry repete pro Macka a bez tzatziki by to nešlo:-)
Jednu mořskou vílu jste viděly před časem na Lefkadě. To je ta samá.
Poslední večeře na nábřeží. Pro mně shrimp fried, pro Macka tradiční musaka.
Večer ještě poslední nákupy, zastavíme se ve vyhlášené cukráně bratří Karakatsanisů posedíme. Macatice si dá baklavu a já neodolám populární krétské pochoutce-čokoládové myši se zmrzlinou.
Tady už máme sbaleno a čekáme na odjezdovém místě. Motorka si říká "já tady v tom větřisku stát nebudu" ! My obalené prachem ze silnice nastupujeme do busu.
Macatice palec říká, že je vše ok. Ovšem palma za jejími zády si myslí opak, tedy že asi brzy bude ko.
Tady se mi podařil snímek Paleochory v momentě, kdy bus stoupá do kopců a je nucen v serpentinách přibrzdit. Je to malé městečko na malém ocásku jihozápadní Kréty. Kdo chce do tradičního Řecka, může sem.
Čtyřhodinová cesta nabízí pěkné výhledy. Náhubky sice prudí a jsou striktně vyžadovány ale dá se přežít.
Tak si cestou rozímáme, že jsme neabsolvovaly žádné výlety a adrenalinové akce.
Nu což, byly jsme rády, že nás koroňák pustil "aspoň na krajíček".
Zde míjíme známá letoviska na severu Rethymno atd...Tady je vidět, že i Středozemní moře je řádně divoké.
Kréta se s námi rozloučila větrem pro ni typickým.
Tady máváme právě vám, nemyslete, byly jste tam s námi...
Fotky jsme dělaly právě pro vás, protože bylo jasné, že ne každý měl to štěstí, dostat se k moři.
Tady už po mém šíleném sprintu na vlak tradiční menu při návratech z Prahy.
Hodnocení (8 hlasů):

Komentáře je možné psát až po přihlášení.

20. 03. 2021 20:28
Také já děkuji za pokochání a vzpomínku na krásná místa. Doufám že se ještě někam podíváme. Také mám v galerii Krétu ale né tak krásně zpracovanou. Slintám nad talířem, který jsem dost dlouho neměla.
19. 03. 2021 12:57
Dnes je Josefa, za oknem sněží jak na Martina a já si tvým prostřednictvím užívám dovolenou v Řecku, to je prostě úžasné DĚKUJI .
19. 03. 2021 12:45
Já nejsem fotič ale psavec a ta fotokniha je nápad hodný zcestovalého ptactva. Ráda bych i finance vložila a samozřejmě i pomohla
19. 03. 2021 12:41
Moc krásné. A dala jsi si s tím spoustu práce, klobouk dolů :-)
19. 03. 2021 12:24
Zdravím sojku a vorlici na cestách.
Krasně jste se měly a hodily jste mi do hlavy návnadu, tam ještě jednou zajet :-) holt moře je moře
19. 03. 2021 10:54
To jste měly nádhernou dovolenou :-) ... díky za fotky a za to, že jsi si s tím dala takovou práci! Podobné fíky jsem potkala na Hvaru ... rostly tam úplně planě, tak jsme pravidelně ochutnávaly :-) ... Přeju, ať Vám dovolená vyjde i letos.
19. 03. 2021 10:31
Díky holky za pochvaly, to potěší. Ještě více potěší, když se na chviličku přenesete jinam. Blahořečím Stobu, že jsem tady Macatici našla, je pravda, že ona sama mně před lety oslovila, že by ráda do Řecka i jinam. Koho napadlo, že se z nás stane nerozlučná dvojka s velkými plány. I díky její velké toleranci, nadhledu a smyslu pro humor. Každý by to se mnou nevydržel:-o
Jiři, minigalerka Šlápoty forever by byla fajn ale co si budeme povídat, tady je práce s galeriemi vopruz. Leda domluvit se udělat to jinde a jinak. Dokonce bych snad i přes moji pověstnou lakotu byla ochotna investovat do tvorby fotoknihy. Chtělo by to prodiskutovat.
Evi, my měly štěstí, že z 12 dní byly tak 3 větrnější dopoledne. A co vítr umí na plné koule nám předvedl jen v den odjezdu.
19. 03. 2021 08:29
Krása! Krása!Vzorně udělaná reportáž, skoro jako od Macatice:-)))) Připomnělo mi to naší dovolenou na Krétě. Právě blízko Rethymna. To se psal rok 2012 a mohli jsme prozkoumat i blízké vnitrozemí. Jedna z nejhezčích dovolených, hned bych se tam vrátila. Kréta má jen jednu nedokonalost, právě časté větry a velké vlny, hlavně na severním pobřeží.
19. 03. 2021 07:34
To byla paráda, jako by jsem tam byla s váma :-)! Hani jsi dobrá, že jsi to nevzdala a našťouchala jsi to sem pro nás, aby jsme to v tyhle těžké časy zvládli ve zdraví přežít :-)!.
Jo na in-line vyrazíme i tady, neboj, letos to snad klapne, když nám to na podzim koroňák překazil :-(.
19. 03. 2021 07:32
Teda Hani jsi borec to byla podrobná reportáž. Jsi dobrá, že si zvítězila a dala dohromady krásnou fotogalerii. Díky bylo to při snídani příjemné pokoukání.
19. 03. 2021 07:28
Paráda a super. Je hezké, že sojka a vorel letí do teplých krajin a pro nás, drobné ptactvo, které se v běžném světě stává jejich kořistí je skvělé, že se k nám vracejí. Fotografky. Co takhle nějakou vzpomínkovou minigalerii na Šlápoty?
19. 03. 2021 07:03
Joj, to je nádhera. Pohlazení po duši. Staré časy, vraťte se !!!!
19. 03. 2021 00:52
Jůůů! Paráda! Zavzpomínala jsem, zaslintala jako při antigenních testech, zachechtala se... :-)

Kvíz o ceny

Soutěž o produkty Meggle
Soutěž byla ukončena, gratulujeme výhercům. Výhru je nutné si vyzvednout na Dni Zdraví 22.10.2022 v Praze na Pankráci. Více info zde

Ankety

Jaké nové recepty byste chtěli na STOBklubu?