TOPlist


Jak si nahrát profilovou fotku?

Informace

  • Registrace: 09. 08. 2015

Výzva 52

Aktuální výzva:
Jsem trendy, jím pestře

Počet bodů v týdnu: 0
Celkový počet bodů: 3

sebekoučink Sebekoučink

100%

10.4kg
0 kg 9 kg

Získané body

Jak sbírat body?

Počítadlo pohybu

Můj pohyb

Chůze:0 km
Kolo:0 km
Cvičení:0 h 0 min

Všichni uživatelé

Chůze:93944.17 km
Kolo:52454.82 km
Cvičení:4295 h 36 min

Přidat pohyb

STOBkolo

Více o STOBkolu

Sampoch

Jak psát blog?

Desatero pro úspěšné zhubnutí

10. 01. 2018

 

1. ROZHODNUTÍ

Rozhodnout se a nepochybovat. Ne že se pokusím, že uvidíme zda to půjde - takto to rozhodně nefunguje. Prostě to tak udělám, a hotovo. A udělám to proto že chci já, a protože to je to nejlepší, co pro sebe můžu udělat.

 

2. ZDRAVÉ SEBEVĚDOMÍ

Udělám to ze svého rozhodnutí, a jen a jen pro sebe. Ne proto že mi to někdo říká. Ne proto že to po mě někdo požaduje. Ne. Dělám to jen a pouze pro sebe, a také si do toho nenechám od nikoho mluvit. Stejně jako jen já sám rozhoduji o tom, co sním, a co ne. Zde je jistá míra sobeckosti na místě.

 

3. DŮSLEDNOST A SEBEKÁZEŇ

Hubnutí je jako mozaika, a stejně jako mozaika se skládá ze střípků, a váha se skládá z gramů, tak i hubnutí se skládá z malých krůčků. Proto je důslednost a vlastní disciplína velmi důležitá. Vše co zkonzumujeme důsledně vážit a zapisovat. Jen tak získáme představu o tom co, a kolik toho vlastně jíme. Teprve když tohle víme, můžeme s tím pracovat.

 

4. SPRÁVNÝ POHLED

Správný pohled na věc je také velmi důležitý. Např. když odmítneme nabízené "nezdravé" jídlo. Otázka zní: Proč jsme toto jídlo odmítli? A co jsme si tím způsobili? Pokud máte pocit, že jste si něco odepřeli, že jste se o něco ochudili, je to špatně. Správný pohled je takový, že jste pro sebe vykonali něco velmi dobrého, a nikoli proto že se někde píše, že "je to správné", ale proto že to byla vaše svobodná vůle, a vy jste tak dobří a tak silní, že jste dokázali odmítnout, a udělat tak další úžasný krůček k svému cíli, a být na to náležitě hrdí.

 

5. REŽIM

Hubnutí je běh na dlouhou trať. Proto je režim velmi důležitý. Režim, v našem případě zdravé stravovací návyky, které se snažíme si osvojit, jsou vlastně takové koleje, po kterých jedeme ke svému cíli. A pokud se stane že vybočíme, až už plánovaně, či neplánovaně, i to se může stát, jsme jen lidé, důležité ale je, se co nejdříve do svého stravovacího režimu vrátit, a bez výčitek pokračovat, jako kdyby se nic nestalo. A pokud to není moc často, tak se také nic nestane. Tvrdé odpírání si až do krajnosti, a následné vyžrání celé ledničky, opravdu není ta správná cesta.

 

6. VĚDOMÉ PORUŠOVÁNÍ BEZ VÝČITEK

I hřešit je potřeba. Zejména naše psychika si to žádá. Disciplína je fajn věc, ale nic se nemá přehánět, takže občasné porušení je nutné. Není nic horšího než výčitky a pocit ochuzení. Že už nikdy v životě neochutnám čokoládu? dort? alkohol? koláče?...tak tenhle pocit neunese nikdo, byť by měl vůli sebevětší. To už není sebekázeň ale masochizmus. Takže občasné dopřání si toho co máme rádi, je také potřeba, jen je potřeba si to naplánovat, a vsadit do svého jídelníčku, a hlavně v malém množství. Jde nám přece o chuť.  Tím své skryté vášně uspokojíme, abychom mohli ve svém úsilí pokračovat. Jedině tak se z toho nezblázníme.

 

7. ODMĚNA A MOTIVACE

Ne nadarmo se říká, že ani kuře zadarmo nehrabe, tak i hubnoucí člověk potřebuje nějakou tu odměnu za své úsilí, a to nejen číslo na váze. Dobrou odměnou a zároveň motivací může být nové a samozřejmě menší oblečení. A zjištění, že už na sebe seženu v "normálním" obchodě, že už nemusím do nadměrek, je prostě parádní pocit. Pak si okolí začne o to více všímat že se s vámi něco děje, což vám opět o kousek zvedne sebevědomí. A věřte, že to funguje i u mužů, a to je potom motivace. Prostě za každou námahu, je třeba si dopřát něco pro radost.

 

8. POHYB

Pohyb, pohyb a zase pohyb. Je to staré, je to omleté, ale je to pravda. Hýbat se je třeba. Já vím, také jsem říkával: "Jak se mám hýbat, když se nemůžu hýbat. Když to nejde." Stejně jako v jídelníčku, tak i v pohybu se na to musí jít po malých krůčkách. Není to zase tak dlouho, když jsem po 100 metrech hledal lavičku k odpočinutí, a tričko jsem stejně často mohl ždímat. Ale nepřestal jsem, a najednou to bylo 300 metrů bez odpočinku, pak kilometr, ano pokaždé s propoceným trikem, ale začalo to jít. Dnes pro mne 10 nebo 15 kilometrů není problém, a ten kilák který jsem nebyl schopen ujít, dnes uběhnu. Pokud jde o druh pohybu, tak obézní člověk, který sotva chodí zas tak moc na výběr nemá, takže doporučuji rozhodně chůzi. Prostě choďte, a až nastane okamžik, že by šlo i něco víc než jen chodit, určitě to poznáte. Pak si každý může najít to své, co by ho bavilo. A proč? No prostě protože už to jde!

 

9. VESELÁ MYSL

Není nic horšího, nežli pocit utrpení z toho, že dělám něco co je mi nepříjemné, když mám pocit že se týrám a.t.p. Tak to přece není. Když hubnu, činím sobě dobře, a vidím li výsledky, tak vítězím, těším se jak mi to půjde dál. Z toho mám přece radost. Když jsem si dopřál plánované vybočení a dokázal se vrátit do režimu, to je přece báječné. Už jsem zhubl tolik a tolik, jsem prostě dobrý, jsem na sebe hrdý. Když poprvé opět doběhnu autobus, to je přece větší sportovní výkon, než leckterého olympijského běžce, protože on s mojí váhou by neudělal ani pár kroků. Prostě být pozitivní, a brát vše zvesela, je téměř polovina úspěchu.

 

10. VYDRŽET

Dostat se do okamžiku, kdy si řeknu: už jsem zhubnul dost, a už si zase můžu dopřát co hrdlo ráčí, a taky hýbat už se nemusím, protože už jsem hubený, je nejkratší cestou k pořádnému jo-jo efektu. Zde se usnutí na vavřínech nevyplácí, nehledě na zmařené úsilí, a další šok pro organismus, natož co to potom udělá s psychikou. Hubnutí, a změna životního stylu je věc ne na chvíli, ne na rok, ale napořád. Vydržet, v tomto případě znamená doslova doživotně, tedy pokud se nechceme znovu dívat na oteklého tlusťocha v zrcadle.

 

Kdo chce, hledá způsoby,

kdo nechce, hledá důvody.

a dodatek?

Hledání důvodů, proč to nejde,

zabere často mnohem víc času,

než prostě jít, a udělat to.

Nepromarněme život vymýšlením důvodů, ale žijme ho.

Hodnocení (39 hlasů):

Komentáře

Komentáře je možné psát až po přihlášení. Pokud již máte účet, přihlaste se prosím. Pokud ještě účet nemáte, registrujte se

23. 01. 2018 08:22

ivkaj

Moc pěkně a motivačně napsané :-) beru si příklad

23. 01. 2018 07:53

ensis

Krasne napsane..

20. 01. 2018 23:07

Dariana

To jste moc hezky napsal. A jestli mohu dodat: 15 km, žádný problém, páni!

18. 01. 2018 05:30

vachova

Dobře napsáno.

17. 01. 2018 09:26

JanaKuk

Moc hezky napsáno :)

17. 01. 2018 08:29

coumba

To bychom si měli všichni zarámovat a pověsit na hodně viditelné místo. Já to udělám!

17. 01. 2018 08:12

lenkavy

Obě tvoje desatera - pro hubnutí i udržení jsou prostě skvělý a já moc gratuluji k tvému neuvěřitelnému výsledku!

11. 01. 2018 17:21

bessi

Krásně a motivačně sepsané.

11. 01. 2018 07:32

Majka63

Moc pěkný blog, Držím ti palce, ať vydržíš udržet to, co jsi dokázal.

10. 01. 2018 21:40

Niraska

Perfektní článek, krásně motivační - s dovolením ukládám a tisknu :-)

10. 01. 2018 20:11

tkoskubova

Děkuji,pěkně zpracované.

10. 01. 2018 19:53

marilla

já si to zdovolením vytisknu, moc dobře napsané:)

10. 01. 2018 15:04

Článek je na STOBu v e-časopisu 60/2017 : Jdu za svým cílem str. 27
http://www.stob.cz/files/9af7c81aad222145a4f3d67df251a86d.pdf

10. 01. 2018 14:33

Sampoch

Děkuji za uznání a krásné komentáře. Držím palec, aby to, co se povedlo mě, aby se podařilo i vám.

10. 01. 2018 10:48

muriela

Moc pěkné a pravdivé!

10. 01. 2018 10:48

ifcax

Ivo, ten odkaz vede nejspíš do Vašeho počítače, tam se nedostaneme... :-)
Ve kterém čísle hledat?

10. 01. 2018 09:10

bejbinka

pěkný pravdivý článek.....

10. 01. 2018 09:02

Jitulka.

Super, gratuluju!

10. 01. 2018 08:59

Hanakomo

Nejraději bych to rozdala všem kolem mě, co mě nepodpoří a jen vymýšlí tisic variat proč to nejde

10. 01. 2018 08:53

ivamal

Moc děkuji Sampochovi - celý příběh o jeho více než 70 kilovém zhubnutí si můžete přečíst v časopise Pochutnej si se STOBem zde

file:///C:/Users/uživatel/AppData/Local/Microsoft/Windows/INetCache/IE/07R230AR/9af7c81aad222145a4f3d67df251a86d.pdf

skoro rok si to už drží a moc s těším na desatero udržení váhových úbytků, které pro nás připravuje

10. 01. 2018 06:57

paniLiba

Celá filozofie zdravého hubnutí v kostce. Perfektní článek.

10. 01. 2018 06:34

Hanakomo

Tak tohle si asi vytisknu

09. 01. 2018 23:11

sifaka

Máš to pěkně sepsané.Pro mně osobně je největší prekér čtyřka:-o

09. 01. 2018 23:09

coumba

Moc pěkné!

09. 01. 2018 22:02

Yogii

Hezky sepsané bod po bodu.

09. 01. 2018 21:59

filipova

moc pěkně sepsané a pravdivé

09. 01. 2018 21:12

nevzdavatse

To je tedy hluboká pravda. Díky. Je úžasný to přečíst takhle hezky pohromadě.

09. 01. 2018 20:44

jesus

ano, trápit se je značně demotivující

09. 01. 2018 20:27

martashi

Pěkné.

09. 01. 2018 19:58

Lucie 32

Až moc pravdivé!MOTIVUJÍCÍ!

09. 01. 2018 19:53

IRENA73

Souhlasím, krásně napsané.

09. 01. 2018 19:41

dolevina

jo to sedí,souhlasím

09. 01. 2018 19:16

tmavovlaska

Desatero moc sedí, taky souhlas. P.S. Taky by mne zajímalo, zda držíš váhu z r. 2016

09. 01. 2018 19:10

Jestli držíš váhu a postavu, kterou jsi ukázal ve fotogalerii, je to perfektní výsledek a držím palce, aby byl trvalý.

09. 01. 2018 18:50

IrenaM

souhlas :-)

09. 01. 2018 18:47

madridacka

Moc pěkné. Pro mě je někdy těžké najít správný poměr mezi 2 a 6 :-)

09. 01. 2018 18:38

Veve12

Moc pěkný blog a pravdivý :-)))

09. 01. 2018 18:20

marysa

Moc pěkné :) jen stále vedu boj s bodem 3 ........

Reklama - díky našim sponzorům můžete využívat tyto stránky zdarma

Reklama - díky našim sponzorům můžete využívat tyto stránky zdarma

Kvíz o ceny

Soutěž o produkty Meggle
Výhru je nutné si vyzvednout na Dni Zdraví 19.10.2019 v Praze v Modřanech. Více info zde

Ankety

Vylučujete z jídelníčku určitou skupinu potravin (např. mléčné výrobky, maso, potraviny obsahující lepek)?

Hlasovat