TOPlist


Jak si nahrát profilovou fotku?

Informace

  • Registrace: 25. 11. 2016

Výzva 52

Aktuální výzva:
Než nakoupím, čtu!

Počet bodů v týdnu: 0
Celkový počet bodů: 191

sebekoučink Sebekoučink

0%

0kg
0 kg 3 kg
  • Zahájení: 21.03.2019
  • Ukončení: 16.05.2019
  • Cíl: Zhubnout

Zaplacený cyklus je přístupný do 18.05.2019

Získané body

Jak sbírat body?

Počítadlo pohybu

Můj pohyb

Chůze:0 km
Kolo:0 km
Cvičení:0 h 0 min

Všichni uživatelé

Chůze:88489.59 km
Kolo:48224.13 km
Cvičení:4175 h 45 min

Přidat pohyb

STOBkolo

Více o STOBkolu

TerezaBenickova

Jak psát blog?

Desatero skutečně zdravého životního stylu 2/10

08. 01. 2019

2/10

Detox, low carb či keto, paleo, glutenfree, sugarfree… Zkrátka a dobře aktuálně populární výživové směry a dietní doporučení, pro které se (bohužel) nakonec rozhodne velké procento těch, kdo chtějí shodit nějaká ta přebytečná kila.

Jsou všechna tato doporučení úplně „mimo“? Možná vás to překvapí, ale ne.

Je pravda, že v našich jídelníčcích máme obecně málo ovoce a zeleniny. Ale prolévat se jeden týden v roce zeleninovými šťávami tento deficit opravdu nezachrání. Je taky pravda, že často zapomínáme na dostatečný příjem bílkovin a kvalitních tuků na úkor milovaných sacharidů. Ale vyřadit kvůli tomu šmahem všechno pečivo (třeba i celozrnné), přílohy (třeba i ty prokazatelně nabušené pozitivními živinami – ahoj pohanko!), dokonce některé druhy ovoce a riskovat nemilosrdný jojo efekt? To přeci nedává smysl! A ano, je neodiskutovatelným faktem, že cukrujeme jako diví, ačkoliv jednoduché sacharidy nám krom prázdné energie nic dobrého nepřináší. Ale panebože… máme se kvůli tomu psychicky zhroutit i ze čtverečku čokolády?

Ne. Protože to jde i bez zákazů a nepříjemných omezení! Je to možná delší cesta... Pokud jí ale podstoupíte a najdete ve stravování vlastní rovnováhu, půjde se vám po ní zatraceně dobře.

To je náš druhý vzkaz z DESATERA SKUTEČNĚ ZDRAVÉHO ŽIVOTNÍHO STYLU pro všechny, kdo stále ještě tu svou cestu hledají.

Použitá fotografie je z nového projektu, který pro vás chystáme tento rok na STOBklubu. Projekt nebude o znalostech ani doporučeních. Bude o inspiraci, sdílení a VAŠÍ vlastní jedinečné cestě za zdravím. Těšíte se? My moc!

Hodnocení (16 hlasů):

Komentáře

Komentáře je možné psát až po přihlášení. Pokud již máte účet, přihlaste se prosím. Pokud ještě účet nemáte, registrujte se

01. 02. 2019 18:46

Veve12

Moc pěkný článek! Já už za ta léta léta na Stobu vím co mám jíst. I když občas ulítnu hned se vracím do starých kolejí. Odměnou mi je váha, kterou držím -+ 2 kila 6 let.

14. 01. 2019 20:01

ajanka

Moc hezký článek, díky za něj :-)!

14. 01. 2019 20:00

nevzdavatse

Pod myšlenku zapsanou v kruhu bych se, jako vyjádření naprostého souhlasu, klidně podepsala :-).

12. 01. 2019 17:29

Macatice

Já jsm povahou bíložravec - od slova bílkovina, neplést prosím s býložravcem :-)
Zistila jsem, že potřebuju mít ve stravě o trochu víc bílkovin, než je doporučováno Sebekoučinkem pro nehubnoucí dlouhodobě vyvážený jídelníček - tedy něco mezi standardním cyklem a cyklem pro udržení váhy těsně po zhubnutí. Bez bílkovin jsem nešťasná, bez sacharózy přežiju, stačí mi laktóza v mléce.
Takže můj problém jsou spíše tuky - uzeniny a tučné sýry. Proto se raději vyhýbám máslu a sádlu a dávám přednost floře. Ale když si někdy máslo nebo škvarkovou pomazánku vezmu, mindrák z toho nemám... Protože to s nimi nepřeháním.

11. 01. 2019 09:53

Masa55

Neni co dodat, já jsem této teorie dokanalá ukázka.Stob mne naučil se lépe, zdravě stravovat a já při tom i pomalu ale jistě hubnu a tělo se mi odměnuje tím, že mám krevní hodnoty po 25 letech v normě, nic mne nebolí a jsem spokojená a šťastná...

11. 01. 2019 01:53

sifaka

Kousek přidám......mám ve špajzu 3 čokolády Rittersport.100 gramové hořké s ořechy a jednu s rozinkami v rumu.........mám je tam týden.Pokud bych snědla jednu kostičku, nebo cokoliv jiného sladkého-sním je všechny najednou:-(....bohužel....mám to vyzkoušeno.....možná bych měla někam na léčení, nevím.....je mi jasné, že to není správně ale takových je nás asi víc.

10. 01. 2019 21:03

Jirina55

Potkávám se s tím každý den. Kolegyně se rozhodla "vyhodit" ze stravy cukry. Miluje sladké. Přinesla jsem anglické sušenky a striktně je odmítla. Dala jsem si jednu ke kávě. Udělala mi přednášku na téma zdravé jídlo a pak se zarazila. Moment. Ty jíš vlastně všechno a hubneš. řekla jsem jen mysli a dívej se....Dnes byla k obědu svíčková. Na 50 porcí jsem dala 5 kg zeleniny. Měla jsem také svíčkovou. Odebrala jsem si tu rozmixovanou zeleninu a dala si jí na vařené hovězí maso. Nepočítala jsem to ale :
Moje porce vlastně byla voda, rozmixovaná kořenová zelenina ochucená kořením a libové hovězí maso
Její porce už byl cukr, citronová šťáva, pochopitelně i ta zelenina, mouka, mléko, smetana, koření a máslo. Obě jsme měly svíčkovou. Každé jídlo se dá udělat zdravě, nic si nemusíme odpírat. Obě jsme i pochutnaly

10. 01. 2019 20:47

anform

Souhlasím, jídlo stejně jako život má být pestrý.

08. 01. 2019 19:49

zdenalan

Děkuji, dám přečíst kamarádce, má v hlavě vše co nesmí. Já to tak neberu.

08. 01. 2019 14:26

martashi

Shrnutí perfektní,díky. Proto platí, že občasný úlet kila nedělá, ale vrátit se zpět na správnou cestu je někdy těžké ale nezbytně nutné.

08. 01. 2019 13:25

filipova

Pěkně napsáno, díky za info

08. 01. 2019 13:04

Hanakomo

Je pravdou, že pokud razite zdraví životní styl, tak něco takového vůbec nepotřebujete. Dokonce sem četla i zajímavý článek, že různé detoxy, paelo stravy jen pod dohledem lékaře. A po roce a půl vím, že je mi lépe i bez něj. A věřte, že už jsem jednou jeden měla.

08. 01. 2019 12:32

nevzdavatse

Krásně shrnuto a pojato. Naprostý souhlas :-).

Reklama - díky našim sponzorům můžete využívat tyto stránky zdarma

Reklama - díky našim sponzorům můžete využívat tyto stránky zdarma

Kvíz o ceny

Soutěž o 5 poukazů na eshop REJFOOD v hodnotě 300 Kč

Ankety

Čtete údaje na obalech potravin?

Hlasovat