TOPlist


Jak si nahrát profilovou fotku?

Informace

  • Registrace: 15. 06. 2010

Výzva 52

Aktuální výzva:
Ryba je můj kámoš

Počet bodů v týdnu: 0
Celkový počet bodů: 43

sebekoučink Sebekoučink

Držím!
- +
  • Zahájení: 14.02.2019
  • Ukončení: 14.03.2019
  • Cíl: Udržet váhu bezprostředně po hubnutí a znám kJ

Zaplacený cyklus je přístupný do 16.03.2019

Získané body

Jak sbírat body?

Počítadlo pohybu

Můj pohyb

Chůze:285.00 km
Kolo:468.00 km
Cvičení:0 h 0 min

Všichni uživatelé

Chůze:84849.70 km
Kolo:48496.35 km
Cvičení:4160 h 44 min

Přidat pohyb

STOBkolo

 

Aktuální stav: Blížím se ke startu!

Více o STOBkolu

ivamal

Jak psát blog?

Šonkův den aneb Hubnout či nehubnout

31. 01. 2016

Obezita je právem velkým a trvalým tématem medicíny i zdravotní osvěty. Je to civilizační choroba, která zkracuje lidské životy, zejména ubírá léta prožitá ve zdraví – a pokusy o zmírnění jejích dopadů navíc stojí spousty peněz.

Ve čtvrtek  se sešli čeští odborníci na 11. výroční konferenci „Šonkův den“, pořádané na památku zakladatele české obezitologie, prof. Jiřího Šonky. Z mnoha zajímavých sdělení vyberme sdělení MUDr. Petra Suchardy, které zajímá každého z nás - hubnout či nehubnout?

Jak poznat, komu nadváha škodí či do budoucna hrozí víc, a komu jen málo? Protože to určitě není závislé jen na kilogramech, které ukáže váha. A o nic lepší není známý body mass index (BMI),  který nezohledňuje množství tuku. Zatím snad jen v odborné diskuzi se setkáváme s velmi matoucími výrazy „zdravá obezita“ a „obezita s normální hmotností“. To je stejně absurdní, jako kdybychom říkali „hypertenze s normální hodnotou krevního tlaku“! Naštěstí však existuje způsob, kdy můžete snadno  zjistit, komu kila navíc škodí hodně a komu méně. Odborně se tomu říká distribuce tukové tkáně, ale zjistíte to velmi jednoduše – podle obvodu břicha. Ta trochu dětinská označení „hruška“ a „jablko“ velmi dobře vystihují podstatu problému! Pokud se tuk ukládá do jater, do slinivky a mezi orgány, břicho se zvětšuje. A když metr ukáže více než 88 cm u žen (102 cm u mužů), znamená to vážné ohrožení aterosklerózou, vysokým tlakem a zvláště diabetem – bez ohledu, zda je BMI pod 30 nebo dokonce i pod 25. Ale kdo nenaměří více než 80 cm (muži 94 cm), může být v klidu. Hruška vítězí nad jablkem.

A co když se váha či úbytek cm  zastaví, i když se chováme, jak nejlépe můžeme?

 Jak postupovat dále?

  • Můžeme  jít při redukci váhy pod bazální metabolismus?  
  • Je zúspornění metabolismu při nízkém příjmu fakt nebo to není tak dramatické?  
  • Má používat proteinové diety nebo se spíše zaměřit na sestavení nízkokalorického jídelníčku bohatého na bílkoviny z běžných potravin? Nebo to zkombinovat?
  • Máme se nutit do nadměrné pohybové aktivity?
  • Máme se smířit se svým tělem a neprohubnout život?
  • Máme se naučit mít se rád i s kily navíc?

    Na tyto otázky asi neexistuje jednoznačná odpověď, ale přijďte si poslechnout názory z úst několika odborníků a mimo to se podělit i o vlastní zkušenosti v navazující diskusi.

     

    Odborníci nejen  ze STOBu se na váš těší 21 února

http://www.stob.cz/cs/co-delat-kdyz-se-vahove-ubytky-zastavi-pracovni-minikonference

=

Hodnocení (11 hlasů):

Komentáře

Komentáře je možné psát až po přihlášení. Pokud již máte účet, přihlaste se prosím. Pokud ještě účet nemáte, registrujte se

01. 02. 2016 14:08

rupok54

Škoda, že je Praha daleko. Určitě bych šla. Ale i tak doufám, že nám podají zprávu děvčata, která tam budou. :-)

01. 02. 2016 12:41

mooorka

Když to porovnám na sobě, tak při nadváze jsem neměla problém s ničím. Když se postupně přikradla mírná obezita, tak začaly vystrkovat růžky i různé zdravotní problémy. Postupem času problémy narůstaly, proto si myslím, že je dobré přesně to, co píše Naďa. Nemusím být zrovna Twigy, ale ráda bych se pohybovala alespoň na spodní hranici nadváhy.

01. 02. 2016 12:20

ivamal

ahoj nado
na šonkově dni bylo potvrzeno, že mírná nadváha je pro ženy středního věku, pokud se hýbou, zdravotně výhodnější než váha v dolní hranici normy.

01. 02. 2016 08:13

Odpovídám na otázku. Jsme-li obézní a máme motivaci, tak zdravě hubnout kam až to půjde. Nedělat si předem velké plány, lepší jsou postupné. Radovat se z dílčích vítězství a být trpěliví. Je to boj na dlouhou trať. I nadváha je od středního věku vítězství, má-li se udržet. Na seminář se těším.

31. 01. 2016 22:11

mima326

Škoda, že je do Prahy tak daleko, docela by mě seminář zajímal, ale celodenní výlet si, bohužel, nemohu dovolit. Kdyby byl na podobné téma nějaký webinář, tak se hned přihlásím!

Reklama - díky našim sponzorům můžete využívat tyto stránky zdarma

Reklama - díky našim sponzorům můžete využívat tyto stránky zdarma

Kvíz o ceny

Soutěž byla ukončena. Gratulujeme výherkyni linduskafr

Ankety

Jak často jíte ryby a výrobky z ryb?

Hlasovat