TOPlist


Jak si nahrát profilovou fotku?

Informace

  • Registrace: 25. 11. 2016

Výzva 52

Aktuální výzva:
Nejím ze stresu

Počet bodů v týdnu: 0
Celkový počet bodů: 191

sebekoučink Sebekoučink

0%

0kg
0 kg 3 kg
  • Zahájení: 21.03.2019
  • Ukončení: 16.05.2019
  • Cíl: Zhubnout

Zaplacený cyklus je přístupný do 18.05.2019

Získané body

Jak sbírat body?

Počítadlo pohybu

Můj pohyb

Chůze:0 km
Kolo:0 km
Cvičení:0 h 0 min

Všichni uživatelé

Chůze:95226.62 km
Kolo:53206.27 km
Cvičení:4350 h 41 min

Přidat pohyb

STOBkolo

Více o STOBkolu

TerezaBenickova

Jak psát blog?

Výzva č. 50: Připravte si zdravější pohoštění

10. 12. 2018

Prosinec je měsícem večírků, návštěv a setkávání se s přáteli a rodinou. A také měsícem hrůzy pro každého hubnoucího.

Znáte to… žádný večírek či návštěva se většinou neobejdou bez stolů prohýbajících se pod dobrotami (před kterými roztávají naše zábrany) a bez kapky toho alkoholu, což nám snadno může udělat pořádnou čáru přes náš kalorický rozpočet. A když se do rovnice cukroví, chlebíčků a šampaňského připočtou ještě jeden nebo dva neodbytní hostitelé, pak výsledkem až příliš často bývá nepříjemně plné břicho mnohdy doprovázené ještě výčitkami svědomí.

Takto to ale být nemusí! I vánoční večírky lze zvládnout zdravě, nebo alespoň zdravěji, a především s dobrým pocitem. Stačí, když se budete řídit radami z našeho článku a pro doplnění znalostí mrknete i do sekce Tipy pro vás, kde najdete inspiraci, jak se vypořádat s vytrvalými nabízeči dobrot alias hostiteli.

Můj dům, můj hlad

V mnohem lepší výchozí pozici se však nacházíme při hubnutí tehdy, když jsme hostiteli, pořadateli večírku i tvůrci pohoštění my sami.

Věřím, že pokud jste s námi ve Výzvě došli až sem, máte dostatek znalostí i inspirace k tomu, abyste zvládli připravit perfektní vyvážené a nenápadně odlehčené pohoštění, které se vám krásně vejde do zdravého jídelníčku.

Připomeňme si ale pro jistotu pár základních triků a zdravých receptů, se kterými budete moci vyrazit do boje proti majonézovým chlebíčkům i mastným chipsům.

Chlebíčky trochu jinak

Chlebíčky jsou večírkovým evergreenem stejně tak jako pořádnou kalorickou bombou. Proto místo klasických chlebíčků a jednohubek s majonézovými pomazánkami můžete připravit zeleninové jednohubky například s pomazánkou z tvarohu. Postup je jednoduchý a dá se upravit na mnoho způsobů.
Místo veky nebo jiného pečiva využijte jednoduše jako podklad vaši oblíbenou zeleninu. Může to být například na kolečka nakrájená okurka, mrkev nebo kedlubna. Pomazánku připravte z tvarohu, do kterého můžete pro zjemnění chuti přimíchat trochu pomazánkového másla, žervé nebo lučiny. Variant, jak pomazánku ochutit, je nespočet - do tvarohu přidejte česnek, křen, strouhaný sýr nebo například tuňáka. Pomazánku dochuťte solí, pepřem a v případě rybí pomazánky ještě trochou citronové šťávy.

A víte, co je úplně nejlepší? Že místo jednoho majonézového chlebíčku (který má zhruba 1 500 kJ) si můžete dopřát až 30 těchto zeleninových jednohubek! A to se tedy vyplatí.

Není nutné však od teď začít připravovat výhradně zeleninové jednohubky (pokud máte obavy, že byste jimi odehnali své vzácné hosty), i klasičtější chlebíčky z pečiva se dají připravit v dietnější verzi.  Volte ideálně celozrnné pečivo a místo majonézových salátů namažte na pečivo tvarohovou pomazánku, lučinu nebo například cottage. Můžete přidat kvalitní šunku nebo třeba uzeného lososa a kousek čerstvé zeleniny a máte vynikající jednohubky s mnohem lepším nutričním složením, než mají klasické chlebíčky.

Nemusíte však zůstat jen u tvarohových pomazánek nebo čerstvého sýra! Jak už víte z naší pomazánkové Výzvy, právě pomazánky mohou být velice rychlé, zdravé a můžete do nich zamaskovat potraviny, které by vám vcelku někteří členové domácnosti odmítali.

Našimi horkými pomazánkovými tipy jsou:

• "Paštika" z pohanky a sušených rajčat - recept

• Pomazánka z pečené mrkve - recept

• Podzimní pomazánka z pečeného kuřete - recept

Vynikající je také cizrnový hummus, můžete k němu jen nakrájet na hranolky například okurku nebo mrkev a máte výborné a zároveň zdravé pohoštění, jehož příprava vám zabere jen pár minut.

Ale nejenom chlebíčky živ je večírek

Při přípravě večírkového pohoštění můžete popustit uzdu své fantazii a podle pravidel zdravého jídelníčku připravit nejrůznější dobroty.

Nebo si vyberte některé z těchto našich receptů, které se senzačně hodí i jako pohoštění. Jsme přesvědčení, že většina hostů bude ráda, že si může v prosinci odpočinout od kalorické klasiky v podobě zmíněných chlebíčků či brambůrků a vyzkoušet také něco nového.

• Místo klasického pečiva můžete připravit třeba jednohubky z tortill nebo knäckebrotu. Inspirujte se receptem na celozrnnou tortillu s uzeným lososem. 

• Cizrnový koláč s parmezánem - recept

• Polentový koláč s tuňákem - recept

• Zapečený lilek s cottagem - recept

• Místo klasických chipsů připravte pečené zeleninové chipsy a nebo třeba praženou cizrnu.

• Ze sladkostí jsou vynikající například ovocné špízy - napíchejte na špejli různé druhy ovoce a jemně je postříkejte rozpuštěnou kvalitní hořkou čokoládou. 

• Nebo vyzkoušejte recept na tyhle úžasné pudinkové řezy z celozrnných sušenek.

Alkohol

Alkohol je kapitola sama o sobě a tak považuji za důležité ho zde také zmínit. Asi netřeba opakovat, že alkohol je skutečnou kalorickou bombou, která lze jen velmi špatně odlehčovat. Základní rada tedy zní, abyste pili s mírou. :-)

I přesto se určitě nedá říct, že „alkohol jako alkohol“. Věděli jste například, že dva půl litry světlého piva mají energetickou hodnotu 1 500 kJ, se kterou je třeba v jídelníčku rozhodně počítat? To samé platí pro půl litru bílého vína nebo pro pouhé tři panáky vaječného likéru. Když však z čistého vína přejdete večer na vinný střik můžete si v hodnotě 1 500 kJ dopřát dvojnásobné množství skleniček (a ideálně ještě méně).

A jak to děláte o "večírkové sezóně" vy? Podělte se s námi v komentářích i o vlastní tipy na zdravější pohoštění!

Hodnocení (25 hlasů):

Komentáře

Komentáře je možné psát až po přihlášení. Pokud již máte účet, přihlaste se prosím. Pokud ještě účet nemáte, registrujte se

15. 12. 2018 21:11

zdenalan

Pomazánky určitě budou, základ zelenina.

15. 12. 2018 19:09

Veve12

Díky za skvělé tipy, určitě využijeme :-)

15. 12. 2018 18:33

HankaCh

Dělám různé pomazánky a dipy k tomu pečivo ale i mísa zeleniny nebo sushi je vděčné lehké pohoštění nebo jako zde https://www.stobklub.cz/fotogalerie/HankaCh/10364/

12. 12. 2018 15:17

babockaxxx

bohužel tyhle vychytávky jím jen já, s tvarohem bych u zbytku rodiny neuspěla, slovo pohanka nebo cizrna před chlapy vůbec nesmím vyslovovat, můj muž by ještě navíc nepozřel nic, kde je ryba. Když jsem na návštěvě, vždycky sním víc než bych chtěla, půl litru bílého taky asi vypiju, ale večírky máme zřídka, tak se to vsákne.

11. 12. 2018 05:48

dasa67

Když už někam na akci nebo návštěvu jdu, snažím se omezit množství zkonzumovaného jídla a hlavně neuzobávat. Když to trochu přeženu, neřeším to a druhý den nastavím zpátky zdravější odlehčenou stravu a přidám minuty na rotopedu.

10. 12. 2018 23:59

martashi

Většinou když jdu na návštěvu nesu sebou co máme rádi, tím si i zajistím,že mi nejde "huba rundem" jak se u nás říká..

10. 12. 2018 21:08

LuckaN78

Děkuju za tipy, opravdu dobré recepty

10. 12. 2018 18:04

Masa55

Moc děkuji za tipy a rady. Když si dělám pohoštění já, tak už je určitě odlehčené, ale na návštěvách leckdy žadná zdravá varianta neni, zejména u " starších " , tak pak to je o množství které dám.

10. 12. 2018 16:59

bessi

Na jednotlamky pro sebe používám humus, k tomu okurku, papriku nebo míchanou zeleninu

10. 12. 2018 14:36

ekavkova

Část těchto vychytávek už nějaký čas aplikují, jen s alkoholem se mi nedaří. Ale zkusíme to s těmi střiky.

10. 12. 2018 11:26

madridacka

Jednohubky na zelenině, to je můj oblíbený pokrm pro návštěvy. Někteří chlapi to ale neocení. :-)

10. 12. 2018 11:22

paniLiba

Moje pohoštění: upečené libové maso ( vepřové, kuřecí, krůtí ) nakrájené na plátky, mám-li čas, vyrábím si vlastní šunku. K masu talíř zeleniny + křen, kdo chce tak hořčici + pečivo. Pro chlapy " na ozdobu" prokládám plátky anglické slaniny.

10. 12. 2018 09:08

tkoskubova

Děkuji za pěkný článek a typy na jednohubky.

10. 12. 2018 07:52

filipova

Článek jsem rychle pročetla a ještě se k němu doma v klidu vrátím
když dělám občersvení doma je to podle mě, a vždy se vše snědlo, nejradši mám jen nakrájet šunku, sýry, zeleninu a celozrnné pečivo a ť si každy vezme na co má chuť

10. 12. 2018 07:15

ajanka

Díky za inspiraci.

10. 12. 2018 06:21

babicka Eva

Večírky už nenavštěvuji, ale i při rodinných setkáních je lákadel víc než dost. Díky za skvělé nápady, určitě je využiji a budu se snažit, aby váha neposkočila nahoru.

10. 12. 2018 04:48

Jirina55

Přemýšlet, přemýšlet, přemýšlet. A věřit si.
Alkoholu se úspěšně vyhýbám - většinou jezdím autem a tak mne o toho nikdo nenutí a od jídla si sedám raději dál. A pro sebe? Moje základní potraviny na jídlo o svátcích jsou losos, krevety, krůtí maso a zelenina. I když bramborový salát v odlehčené verzi na štědrý večer asi bude

10. 12. 2018 04:27

nevzdavatse

Většinou se ubírám "zlatou střední cestou". Tvarohové pomazánky mají v naší rodině už dávno svou pevnou pozici a zeleninu máme rádi ve všech podobách. To není marná "berlička" ani při přípravě slavnostního pohoštění :-).

10. 12. 2018 03:30

Hanakomo

Skvělá výzva, přesně jak píše Terezka... Pokud jsme došli až sem, víme všichni že dáme i večírky a vánoce. Přesto moc děkuji za všechny tipy na zdravé variace

Reklama - díky našim sponzorům můžete využívat tyto stránky zdarma

Reklama - díky našim sponzorům můžete využívat tyto stránky zdarma

Kvíz o ceny

Soutěž o produkty Meggle
Výhru je nutné si vyzvednout na Dni Zdraví 19.10.2019 v Praze v Modřanech. Více info zde
Soutěž byla ukončena. Gratulujeme vítězům: babicka Eva, oveckaLS, JanaKo

Ankety

Jíte ve stresových situacích?

Hlasovat