TOPlist
Sledujte nás:

Datum registrace: 15. 06. 2010

Jak si nahrát profilovou fotku?

ivamal

Sebekoučink

Zaplacený cyklus 2019/2 archivován automaticky dne 03.03.2020

Získané body

Tento měsíc: 105
Celkem: 5584
Zobrazit více

 

?

Jak sbírat body

Počítadlo pohybu

Můj pohyb
Chůze: 0 km
Kolo: 0 km
Cvičení: 0 h 0 min
 
Všichni uživatelé
Chůze: 104116.54 km
Kolo: 55903.35 km
Cvičení: 4552 h 10 min

Přátelé

Lektoři

?

Jak si přidat lektora

Každý krok se počítá

12. 04. 2020

Začínáme být zaplaveni videy, jak máme nyní čas se věnovat sami sobě (samozřejmě ne všichni, a pro pracující s dětmi je to pořádný zápřah), a tak si pečlivě vybírejte.

Pokud věnujete nějaký čas sobě, o to více budete mít pak energii se starat i o potřebné. Pokud berete pomoc druhým ne jako obětování se, ale jako milou činnost, vyplavují se hormony serotonin, oxytocin a je vám dobře. Stejně tak vzájemná pomoc na STOBklubu milými povzbuzujícími  příspěvky pomáhá jak čtenářům, tak těm, kteří blogy a komentáře píší.

 

Pohyb pro začátečníky

A co ještě vyplavuje pozitivní hormony? Příznivci STOBu jsou ve velké výhodě, protože moc dobře vědí, že pohyb je lékem na tělo i na duši. Ale co ti, na které se hrnou články typu – máte teď čas, tak cvičte, změňte jídelníček, meditujte,  spěte a  …..a. Víme dobře, že na co si člověk chce udělat čas, tak si ho udělá – že čas je při tréninku změny důležitým, ale ne nejdůležitějším faktorem. A někdy čím méně něčeho máme, tím lépe to dokážeme využít. Takže pokud máte ve svém okolí někoho, koho byste chtěli přimět k tomu, aby se ve svém životě začal hýbat, dodržujte heslo STOBu, pomalu, ale jistě. Zkuste ho vyzvat na příjemnou procházku do přírody a dát mu pár tipů:


Jak  snížit „nepohyb“ a zařadit pohyb, i když musíte být doma – zaveďte si pravidlo:

  • Při telefonování choďte

  • Při sledování nebo poslouchání zpráv cvičte dle vašich možností (zvedání nohou, podřepy, kroužení pažemi a pod).

  • Při sledování seriálů, filmů do první reklamy jeďte na rotopedu/choďte na pásu/cvičte na orbitreku/„hopsejte“ na fitbalu

  • Při sledování televize během reklam cvičte (vymyslete si vlastní cviky dle možností) nebo se procházejte po bytě

  • U televize/počítače neseďte na gauči, ale na fitbalu 

  • Před každou pravidelnou  činností – čištění zubů, čtení novin, pití kávy, před večeří apod., se 5 minut hýbejte – můžete využít cvičení na youtube nebo si vymyslete vlastní cvičení 

  • Při učení se s dětmi si udělejte vždy po 20 minutách pauzu a zařaďte společný pohyb (honíme se po bytě, házíme si míčkem) 

  • Každý den začněte krátkým ranním protažením - najděte si video nebo si vymyslete vlastní sestavu nebo využijte videa STOBu.

Pro pokročilé 

 

Pokud jste byli před karanténou zvyklí chodit pravidelně cvičit, dodržujte stejný režim i doma (v daný den v danou hodinu si zacvičte dle videa).

 

Lekce s Hankou Hejlovou

 

STOB pro vás připravil videa s oblíbenou cvičitelkou Hankou Hejlovou. 

On-line lekce aerobiku a zdravotního cvičení

Zacvičit si můžete i při pravidelných živých on-line lekcích ve čtvrtek 18:30–19.30 hodin (zdravotní cvičení) a v neděli 19– 20 hodin (low-aerobik a posilování).

 

Na cvičení se hlaste zde

 

A co doporučujeme všem? Otestujte svou zdatnost!

 

Věnujte dvě minuty tomu, abyste zjistili, jak jste na tom s fyzickou zdatností právě teď.  A dejte si za cíl, že až budete zase stát na značkách v tělocvičně nebo budete se STOBem na některém z pobytů (kde díky odložení jarních pobytů bude na podzim opravdu velká nabídka), že se o malý kousek zlepšíte. Tak pojďte do toho a o tom, jak jste dopadli  - napište do komentářů. Bude to takový malý závazek sám k sobě.

 

Jak provést test zdatnosti, zjistíte v článku zde

 


Těším se na vaše zprávy, jak si vedete nejen v tesu zdatnosti, ale jak se vám povedlo daný den se hýbat a zda se vám povedlo povzbudit ke krokům navíc nebo k jinému pohybu své bližní.

A pojďme si dát pravidlo, že vždy v 10 a v 16 hodin si dáme pohybovou svačinku a pár minut se protáhneme.

Hodnocení (13 hlasů):

Komentáře je možné psát až po přihlášení.

16. 04. 2020 22:41
Dnes se účastnilo zdravotního cvičení s Hankou skoro 40 lidí a bylo to moc prima - milá Hanka, příjemní cvičící a Hanka byla prozářená nejen svoji osobností, ale i slunkem - dalšíé cvičení v neděli v 19 hodin - přihlášky na www.stob.cz cvičení
10. 04. 2020 00:17
Přeji velikonoce plné pohybu a kdo byste měli chuť si zacvičit s naší cvičitelkou Hankou Hejlovou, tak on-line cvičení bude vždy ve čtvrtek od 18.30 -- 19.30 hodin (zdravotní cvičení) a v neděli od 19 do 20 hodin (low-aerobik a posilování) . Gratuluji Nadě s zdravím ji i všechny ostatní
03. 04. 2020 13:34
Díky svým několikrát operovaným nohám bych test nemohla udělat v "požadované technické kvalitě". Chodit se ale, v rámci možností, snažím. Nejsou to žádné velké výkony, ale jak praví titulek:"Každý krok se počítá" :-).
03. 04. 2020 13:13
Test mi vyšel 77, jinak denně cvičím 30-45minut hned ráno jako rozcvičku a odpoledne zahrada nebo procházka po lesních cestách tak hodinu až dvě podle momentální kondice (mých i vnoučátek). Termín pohybová svačinka se mi moc zamlouvá.

03. 04. 2020 12:25
Test mi vyšel na 98, docela jsem se zahřála :-) ... jinak každý den kromě neděle cvičím ráno asi hodinu jogu a každý den odpoledne jseme asi na hodinu se projít do nedalekého lesa ... k tomu práce na zahrádce, co je potřeba
Termín pohybová svačinka jsem ještě neslyšela, ale líbí se mi :-)
03. 04. 2020 11:32
Ivo, to je hezký blog v záplavě zpráv o koronaviru. Už dva týdny chodím každé ráno ve vyhrazeném času pro seniory do obchodu pro droždí a ještě ho nedostali. Je to příjemná osvěžující ranní procházka. Při tom trénuji dechové cvičení podle Dagmar Jackson. Pak se uvězním na zahrádce. Takhle vzornou jsem ji ještě neměla, plevel hledám lupou. Svaly jsem si procvičila při vykopání staré broskve i s kořeny. Činky nahradila sekyra. Prostná cvičení teď provádím při mytí oken a jarním úklidu. Uklidila jsem domácí suterénní tělocvičnu a v nepříznivém počasí využívám orbitrec. Z přebytku volného času jsem od začátku roku pilně zapisovala do Sebekoučinku, omezila sladkosti a podařilo se mi shodit do konce března zimní (hlavně předvánoční, vánoční a novoroční) kila. Dostala jsem se na polovinu nadváhy, která je pro seniorský věk doporučena. Tuto akci provádím se Sebekoučinkem už 10 let a je jediná, která na mě zabere.
02. 04. 2020 23:15
chválím všechny, kdo si test zkusili a otestujte se třeba za měsíc
pohybová svačinka není můj výmysl - ale je ze směru všímavého pohybu (více o něm v našem e booku Všímavostí k sobě), kdy vede lidi k tomu, že občas ve víru práce zapomeneme na stav našeho těla a sedíme nehybně mnoho hodin u počítače. Zapomene jak na jídlo, tak na pohyb - a takový nepohyb je stejně škodlivý jako hladovění. Tak buďte hodní na své tělo a nenechávejte ho v nepohybu a dopřejte mu pohybové svačinka - vzpomeňte i na mě zítra v 10 hodin a protáhněte se a nebo se protáhněte, než se vám to zautomatizuje, před nějakou pravidelnou činností.
02. 04. 2020 18:08
Dala jsem 110 ale ještě to párkrát zkontroluju
02. 04. 2020 13:01
Já většinou nechodím při telefonování, ale telefonuji při chůzi:-) Spojuji tak příjemné s užitečným, ale ne vždycky, většinou se kochám přírodou.
02. 04. 2020 12:59
106 a funím jak lokomotiva:-)
02. 04. 2020 12:07
U telefonování se sestrou chodím už plánovaně dlouho, s ní je to vždy na hodinu tak si nachodím spoustu kroků.
02. 04. 2020 11:55
Já jsem taky na "průměru", 76. Ale určitě bych zvládla o něco víc, nejela jsem "naplno", musela jsem se soustřeďovat na počítání kroků. Taky to zkusím později, až mi to manžel spočítá :-)
02. 04. 2020 11:18
Ano, každý krok se počítá a příroda je lék. Tuberkulóza a jiné plicní choroby se léčily v sanatoriích na horách, kde je čistý vzduch... Chodím sama ven do přírody /jsem ohrožená skupina/, nikoho nepotkám a chůze do kopce /u nás jsou jen kopce/ mi dělá dobře na dýchání a je to dobré pro kondici...
02. 04. 2020 10:55
Právě jsem test vyzkoušela, jen tak ze startu, "baj oko". Pokud se počítá jen jedna noha, tak jsem v klidu-78. Není problém pokročit do nadprůměru. Vyzkouším i později.
02. 04. 2020 09:59
Ale děkuji za připomenutí, někdy se mi stane, že si řeknu ale dnes né.
02. 04. 2020 09:58
Tak nějak se snažím ráno vstanu a utíkám vynést odpadky, po vyčištění zubů udělám 20 kliků o vanu, při vaření puštěné rádio a taneček, při večerních zprávách cvičení.
02. 04. 2020 09:47
Ivo-"pohybová svačinka".....já se picnu :-))

Jak jsem slepá, četla jsem"po pohybu svačinku" :-)
Tipy jsou to dobré, proveditelné.

Kvíz o ceny

Soutěž o tyčinky YES!

Ankety

Jak jste na tom s váhou po období karantény?

Naši partneři