TOPlist


Články

Nejnovější článek

NOVINKA Svačinkový e-book

Vytvořeno: 16. 09. 2018

Představujeme vám nový e-book Svačím zdravě se STOBem, který je plný zdravých rad i receptů na pestré a vyvážené svačinky.    A protože je tento týden ve Výzvě 52 týdnem svačinkovým, můžete nový e-book navíc pořídit za zvýhodněnou cenu.

  • počet komentářů: 2
  • počet hodnocení: 8
  • průměrné hodnocení: 4.9

Další články

Vyznejte se v sýrech

Vytvořeno: 07. 09. 2018

Sýry jsou důležitou součástí jídelníčku, neboť nám přináší mnoho pozitivních živin. Především jsou zdrojem hodnotných bílkovin a vápníku. Významný je i obsah dalších minerálních látek (zinek, hořčík, jod apod.

  • počet komentářů: 16
  • počet hodnocení: 27
  • průměrné hodnocení: 4.7

Používejte tuky správně

Vytvořeno: 28. 08. 2018

  Ing. Hana Málková Že tuky pro nás život potřebujeme, je už asi všem jasné. Stejně tak, že není tuk jako tuk a je potřeba ho pečlivě vybírat především s ohledem na zastoupení jednotlivých mastných kyselin. Obecné informace k tukům si můžete připomenout ve výzvě č.

  • počet komentářů: 15
  • počet hodnocení: 27
  • průměrné hodnocení: 4.7

Bez soli to nejde, ale potřebujeme jí tolik?

Vytvořeno: 23. 08. 2018

  Množství soli v jídelníčcích české populace je průměrně 2-3x vyšší, než se doporučuje. Pokud se vás vysoký příjem soli také týká, pokuste se o jeho postupné snižování. Preference slané chuti je především návyk, a tak jak jsme si na slanou chuť zvykli, tak můžeme tento návyk postupně odbourat! Sůl potřebujeme Prvky obsažené v soli, tedy sodík a chlor, jsou pro náš život nezbytné.

  • počet komentářů: 23
  • počet hodnocení: 30
  • průměrné hodnocení: 4.8

Pět zásad prevence pro pevnější zdraví

Vytvořeno: 17. 08. 2018

  Věra Boháčová, DiS., nutriční terapeut, Fórum zdravé výživy Je důležité vědět a dle toho jednat! Statistiky v České republice jsou totiž neúprosné. Jen když se budeme dívat na tzv. civilizační onemocnění, zjistíme, že: … téměř tři čtvrtiny dospělé populace mají vyšší hladinu cholesterolu v krvi.

  • počet komentářů: 27
  • počet hodnocení: 31
  • průměrné hodnocení: 4.7

Vyzkoušejte sušené maso - svačinka, která se nezkazí

Vytvořeno: 15. 08. 2018

V zimě i v létě. Na hory i k moři. Na výlety krátké i ty nejdelší, na svačinku do práce nebo jen tak večer na chuť. Sušené maso INDIANA JERKY se hodí kdykoliv a kdekoliv. INDIANA JERKY splňuje podmínky zdravé výživy Sušené maso je bohatým zdrojem kvalitních bílkovin a má nízký obsah tuku a sacharidů.

  • počet komentářů: 11
  • počet hodnocení: 12
  • průměrné hodnocení: 4.9

Poskládejte si opravdu vyváženou svačinu

Vytvořeno: 14. 08. 2018

Svačiny nemusí být nezbytnou součástí jídelníčku. Pokud totiž máme jídelníček správně sestavený a stačí nám tři hlavní jídla denně, aniž bychom pociťovali hlad, bez svačin se obejdeme. Většině z nás však tři hlavní jídla nestačí a aspoň jednu svačinu do jídelníčku zařazujeme.

  • počet komentářů: 18
  • počet hodnocení: 20
  • průměrné hodnocení: 4.8

Spánkem ku zdraví… a štíhlejší postavě?

Vytvořeno: 12. 08. 2018

  Ing. Mgr. Eva Fárková Spánek je jednou ze základních lidských potřeb. Strávíme jím zhruba třetinu života a na jeho kvalitě i kvantitě závisí naše zdraví, míra energie i hladina nálady. Za několik posledních desetiletí bylo v oblasti výzkumu spánku odhaleno mnoho tajemství, jimiž byla tato záhadná aktivita po tisíce let opředena.

  • počet komentářů: 22
  • počet hodnocení: 30
  • průměrné hodnocení: 4.8

Cottage na 100 způsobů

Vytvořeno: 09. 08. 2018

Cottage asi není třeba představovat a většina z vás ho moc dobře zná. Ne všichni ale ví, co všechno se z něj dá připravit. I když je cottage vynikající i jen tak samotný, můžete ho použít i v mnoha různých receptech a jídelníček si tak neustále zpestřovat.

  • počet komentářů: 21
  • počet hodnocení: 22
  • průměrné hodnocení: 4.7

Nutriční hodnoty základních druhů sýrů

Vytvořeno: 07. 08. 2018

O správném výběru sýrů se můžete dočíst v blogu. Zde vám přinášíme tabulku s nutričními hodnotami nejběžnějších druhů sýrů. Sýry jsou seřazeny vzestupně podle obsahu tuku.  druh sýru energetická hodnota (kJ) bílkoviny (g) tuky (g) z toho nasycené (g) sacharidy (g) olomoucké tvarůžky 540 28 0,5 0,2 2,6 jihočeský syreček 570 32 0,5 0,3 1,3 cottage 450 12 5 3,4 4 ricotta 530 7,5 9 6,1 3,5 mozzarella light 690 21 9 6 2 tavený sýr nízkotučný do 30 % 670 14 9 6 5 eidam 20 % 950 31 10 7 2 hermelín 30 % 900 24 13 9 0 eidam 30 % 1100 28 15 10 1 Sedlčanský hermelín Figura 982 21 17 12 1 balkánský sýr 1010 15 19 12,8 1,5 mozzarella 45 % 1020 18 19 13 0 tavený sýr 30 – 60 % 1000 12 19 13 4 žervé 950 6 20 14 5 hermelín 45 % 1250 20 23 16 1 eidam 45 % 1450 27 26 18 1 niva 50 % 1400 20 28 19 1 parmezán 32 % 1630 33 28 21 0 tavený sýr 60 % a více 1300 11 28 19 2 mascarpone 1630 1,5 42 27 2,5 Uvedené hodnoty vycházejí z databáze potravin STOB, ve které si můžete sami snadno vyhledat i mnoho dalších druhů sýrů či jiných potravin.

  • počet komentářů: 15
  • počet hodnocení: 20
  • průměrné hodnocení: 4.8

Mléčné výrobky? Vybírám si zakysané!

Vytvořeno: 05. 08. 2018

  Ing. Hana Málková Ohledně mléka a mléčných výrobků koluje zvláště v posledních několika letech, kdy zažívají boom různé alternativní výživové směry, celá řada mýtů. Nezřídka se tak můžeme dočíst, že mléko a mléčné výrobky mají negativní dopad na naše zdraví a do jídelníčku nepatří.

  • počet komentářů: 29
  • počet hodnocení: 33
  • průměrné hodnocení: 4.8

Zásobte se kvalitními potravinami, které vám vydrží

Vytvořeno: 29. 07. 2018

  Ing. Lenka Vymlátilová, Ing. Hana Málková Každého z vás určitě potkal a ještě mnohokrát potká den, kdy nemáte jídlo připraveno a vzorně „nacvakáno“ v krabičkách. Někdy se zdržíte v práci a musíte rychle, ale opravdu rychle uvařit večeři pro celou rodinu.

  • počet komentářů: 14
  • počet hodnocení: 25
  • průměrné hodnocení: 4.8

Lněné semínko pro vaše zdraví

Vytvořeno: 28. 07. 2018

Kdysi poznamenal Mahatma Gándhí: „Tam, kde se stává lněné semínko součástí běžné stravy, naleznete i zdraví." Len je tu od nepaměti Z archeologických výzkumů vyplývá, že len byl lidmi používán pravděpodobně již před 10000 lety.

  • počet komentářů: 15
  • počet hodnocení: 22
  • průměrné hodnocení: 4.6

Tahák pro správný výběr tuku v kuchyni

Vytvořeno: 28. 07. 2018

Ing. Hana Málková V rámci článku a blogu jsme se podrobně věnovali výběru tuků vzhledem k účelu jejich použití. Už tedy víme, že tuk, který má z nutričního hlediska příznivé složení pro naše zdraví, nemusí být ideální volbou ve všech případech.

  • počet komentářů: 19
  • počet hodnocení: 23
  • průměrné hodnocení: 4.7

NOVINKA! Semaforek soli v Sebekoučinku

Vytvořeno: 24. 07. 2018

  Máme pro vás senzační NOVINKU! Náš chytrý program na zapisování jídelníčku Sebekoučink umí nově počítat i denní příjem soli. Do programu jsme přidali nový semaforek, který se postará o to, aby bylo soli ve vašem jídelníčku tak akorát - a ani zrnko navíc.

  • počet komentářů: 11
  • počet hodnocení: 18
  • průměrné hodnocení: 4.7

Desatero omezování soli při vaření

Vytvořeno: 24. 07. 2018

  Ing. Hana Málková, Bc. Tereza Beníčková Hlavní a obrovskou výhodou domácí přípravy jídel je, že vždy víte, co do daného pokrmu přidáváte a také znáte množství použitých surovin. I v případě omezování soli v jídelníčku je tak domácí příprava vhodnější.

  • počet komentářů: 10
  • počet hodnocení: 18
  • průměrné hodnocení: 4.7

Vztah k vlastnímu tělu

Vytvořeno: 22. 07. 2018

  PhDr. Iva Málková, Bc. Tereza Beníčková Pokud žijeme 24 hodin denně ve schránce, kterou nenávidíme, nemůžeme prožít plnohodnotný život. Je to skutečně tak. Vztah k vlastnímu tělu, tedy ten správný, zdravý a pozitivní, je důležitým předpokladem spokojeného prožívání.

  • počet komentářů: 19
  • počet hodnocení: 29
  • průměrné hodnocení: 4.7

Konzultace a měření složení těla zdarma pro vybrané pojištěnce OZP!

Vytvořeno: 19. 07. 2018

Rádi bychom vám představili projekt, který vznikl ve spolupráci s OZP a lektory STOBu - program péče o vybrané klienty Oborové zdravotní pojišťovny (OZP). Program bude spuštěn v průběhu září. Program je určený pro všechny pojištěnce OZP ve věku 18 let a více s diagnózou diabetes mellitus II.

  • počet komentářů: 11
  • počet hodnocení: 15
  • průměrné hodnocení: 4.6

Rakovina prsu a prevence

Vytvořeno: 17. 07. 2018

  Rakovina prsu je nejčastějším ženským nádorovým onemocněním. V průběhu života jím onemocní každá 8. - 12. žena. V České republice se jedná každoročně téměř o 7.000 žen, v současné době žije téměř 70.000 pacientek. Onemocnění se stále více týká i mladých žen.

  • počet komentářů: 9
  • počet hodnocení: 18
  • průměrné hodnocení: 5

Ovoce a zelenina, jak je (možná) neznáte

Vytvořeno: 13. 07. 2018

Ing. Lenka Vymlátilová Informace čerpány z knihy Zelenina ve výživě člověka, autor prof. Ing. Karel Kopec, DrSc. Žádná potravina nemá plnohodnotné nutriční složení. Není potravina, jež by nám dodala všechny potřebné živiny v optimálním množství a poměru, a proto musíme dbát na pestrý jídelníček.

  • počet komentářů: 29
  • počet hodnocení: 31
  • průměrné hodnocení: 4.7

NOVINKA! Spánkový e-book

Vytvořeno: 12. 07. 2018

Zodpovězte si nejprve sami tři jednoduché otázky... Budíte se malátní, bez energie a víkendové dospávání je vaší klasikou? Děsíte se toho, že opět neusnete ještě před tím, než vůbec ulehnete do postele? Zhoršuje vám neustálá únava pracovní výkon i náladu během dne? Pokud jste na všechny otázky odpověděli ano, pak věřte, že v tom nejste sami.

  • počet komentářů: 9
  • počet hodnocení: 18
  • průměrné hodnocení: 4.5

Nezapomínejte na pitný režim, bez cukru i sladidel

Vytvořeno: 08. 07. 2018

Jak jistě víte, dbát na pravidelný pitný režim musíme po celý rok.  Při vysokých letních teplotách však buďte ještě důslednější, protože riziko dehydratace je mnohonásobně vyšší. Při delším pobytu v horku či na přímém slunci může nastat i úpal nebo úžeh.

  • počet komentářů: 14
  • počet hodnocení: 14
  • průměrné hodnocení: 4.7

Řecký jogurt, král mezi jogurty

Vytvořeno: 05. 07. 2018

  Mgr. Petra Lörincziová, Boj za dobré jedlo Znáte to. Projíždíte chladnou uličkou v supermarketu a hledáte ten pravý. V rukou máte klasický český jogurt a jogurt s označením řecký. Taky přemýšlíte, který z nich je lepší pro správnou výživu a jaký je mezi nimi rozdíl? My vám to dnes prozradíme.

  • počet komentářů: 17
  • počet hodnocení: 23
  • průměrné hodnocení: 4.7

Kefír, acidofilní mléko nebo jogurtový nápoj?

Vytvořeno: 05. 07. 2018

  Mgr. Petra Lörincziová, Boj za dobré jedlo Kysané mléčné výrobky (neboli také výrobky zakysané/fermentované) tvoří širokou paletu druhů mléčných výrobků, do kterých se při výrobě přidávají kysací mléčné kultury.

  • počet komentářů: 15
  • počet hodnocení: 23
  • průměrné hodnocení: 4.9

Jak jíst (a myslet) zdravě bez hřešení

Vytvořeno: 01. 07. 2018

  Hřešení – to je slovo, které obvykle používáme, když méně či více vybočíme z (dietního) režimu, který jsme si předsevzali. My jsme se ale tento týden rozhodli dát „hřešení“ vale. Čas od času vybočit z režimu a dopřát si jídlo, které máme rádi, i přesto, že je třeba kaloričtější a do našeho dokonale vyváženého jídelníčku se moc nehodí, totiž není nic špatného.

  • počet komentářů: 22
  • počet hodnocení: 29
  • průměrné hodnocení: 4.9

Jak správně nakupovat a skladovat potraviny - brožura Zachraň jídlo

Vytvořeno: 29. 06. 2018

Domácnosti se na plýtvání jídlem podílí asi ze 40 %. A to není vůbec málo. Snažte se k tomuto procentu příspívat co možná nejméně a naučte se potraviny efektivně nakupovat a správně skladovat. Právě chytrý nákup a správné nakládání s potravinami je cestou, jak co nejvíce omezit plýtvání potravinami ve vaší domácnosti.

  • počet komentářů: 8
  • počet hodnocení: 15
  • průměrné hodnocení: 4.9

Plýtvání jídlem jako celosvětový problém

Vytvořeno: 29. 06. 2018

  Víte, kolik potravin, které si koupíte, skončí nakonec neupotřebené v koši? Možná vás to nikdy nenapadlo řešit. Přitom plýtvání jídlem je velkým celospolečenským problémem, který si pozornost zaslouží.

  • počet komentářů: 16
  • počet hodnocení: 26
  • průměrné hodnocení: 4.7

Ořechy a semínka - zdravé a trendy

Vytvořeno: 23. 06. 2018

  Možná jste i Vy ještě v době nedávné oříšky a semínka zavrhovali pro vysoký obsah tuku. Dnes je situace zcela opačná a ořechy a semínka se postupně stávají nedílnou součástí každodenních jídelníčků.

  • počet komentářů: 20
  • počet hodnocení: 31
  • průměrné hodnocení: 4.8

Kniha Já zhubnu zdravě a natrvalo

Vytvořeno: 22. 06. 2018

Pokud chcete získat zdravý přístup k jídlu i vašemu vlastnímu tělu nebo je vaším cílem zhubnout a potřebovali byste praktického průvodce na vaší cestě, doporučujeme knihu Ivy Málkové Já zhubnu zdravě a natrvalo.  Součástí knihy jsou i prvky přístupu mindfulness, v závěru každé kapitoly je Okénko všímavosti s praktickým cvičením.

  • počet komentářů: 0
  • počet hodnocení: 0
  • průměrné hodnocení: zatím nehodnoceno

Praktický test: Jaký máte vztah ke svému tělu?

Vytvořeno: 22. 06. 2018

  Chcete zjistit, jak na tom s vnímáním sebe sama skutečně jste? Vytiskněte si siluetu a vybarvěte jednotlivé části těla třemi barvami: zelená bude výrazem pozitivního vztahu k vašemu tělu, žlutá neutrálního a černá barva bude mít negativní hodnotu.

  • počet komentářů: 20
  • počet hodnocení: 24
  • průměrné hodnocení: 4.5

Reklama - díky našim sponzorům můžete využívat tyto stránky zdarma

Reklama - díky našim sponzorům můžete využívat tyto stránky zdarma