TOPlist


Články

Nejnovější článek

Jiřinka je o 61 kg lehčí. „Zhubla jsem tolik, co váží dva němečtí ovčáci“, říká milovnice kynologie

Vytvořeno: 08. 07. 2019

Paní Jiřinka pracovala jako vedoucí školní jídelny a metodik školního stravování. Jejím „koněm“ je sportovní kynologie, což je aktivita poměrně fyzicky náročná. Výživové znalosti i pohyb v životě Jiřinky rozhodně nechyběly.

  • počet komentářů: 26
  • počet hodnocení: 23
  • průměrné hodnocení: 4.9

Další články

Projekt Hubneme s nádobím ZEPTER již odstartoval!

Vytvořeno: 03. 07. 2019

Téměř každý třetí Čech trpí nadváhou a počet obézních neustále roste. Ve věkové skupině nad 50 let je situace dokonce ještě více alarmující – s obezitou nebo nadváhou se potýká téměř 75 % naší populace.

  • počet komentářů: 3
  • počet hodnocení: 5
  • průměrné hodnocení: 4.2

S chutí do nového pohybu

Vytvořeno: 30. 06. 2019

  Mgr. Nikola Hanyšová „Pokud nevykročíte vpřed, budete stále jen tam, kde už jste.“ Zajímáte-li se o zdravý životní styl, pak jste se sami přesvědčili pravděpodobně nejen teoreticky, ale i prakticky o všech výhodách pohybové aktivity a o smysluplnosti jejího pravidelného zařazování do vašeho každodenního života.

  • počet komentářů: 29
  • počet hodnocení: 38
  • průměrné hodnocení: 4.7

Ovoce má v jídelníčku své místo

Vytvořeno: 23. 06. 2019

  Mgr. Petra Kuřátková, Ing. Hana Pávková Málková Ovoce je důležitou součástí správné vyvážené a pestré stravy. Obsahuje řadu bioaktivních látek se širokým spektrem pozitivních účinků. Z čeho se ovoce skládá? Ovoce je tvořeno ze 70 –90 % vodou, zbytek tvoří především sacharidy a vláknina, obsah tuku a bílkovin je zanedbatelný (s výjimkou ořechů, které se mezi ovoce také mohou řadit, a některého exotického ovoce, např.

  • počet komentářů: 29
  • počet hodnocení: 38
  • průměrné hodnocení: 4.7

Nenechte se nachytat na „zdravé“ potraviny

Vytvořeno: 13. 06. 2019

Ing. Hana Pávková Málková Sortiment potravin je opravdu široký a velmi rychle se vzhledem k různým trendům rozrůstá i nabídka „superpotravin“ a produktů tzv. „zdravé výživy“. Můžete tak narazit na potraviny v lákavých obalech se slogany, které vás přesvědčují, že právě tahle potravina nesmí chybět ve vašem zdravém jídelníčku.

  • počet komentářů: 9
  • počet hodnocení: 16
  • průměrné hodnocení: 4.9

Jak na time management?

Vytvořeno: 08. 06. 2019

Tento týden se nese ve znamení plánování. (Dobré) plánování času je nejenom velmi užitečnou taktikou, ale také důležitou součástí života snad každého člověka. V blogu k této Výzvě se dozvíte, jak si efektivně plánovat jídelníček i pohybovou aktivitu.

  • počet komentářů: 41
  • počet hodnocení: 49
  • průměrné hodnocení: 4.7

Jak si vybrat pečivo?

Vytvořeno: 31. 05. 2019

Pečivo má v českých jídelníčcích své pevné místo a většina z nás si život bez pečiva dokáže jen těžko představit. Pokud ho nebudeme jíst od rána do večera a vybereme to správné, není třeba ho rozhodně z jídelníčku vylučovat.

  • počet komentářů: 13
  • počet hodnocení: 16
  • průměrné hodnocení: 4.9

Monika: „Výzva 52 byla opravdová výzva! Zhubla jsem 47 kg.“

Vytvořeno: 20. 05. 2019

Monika oslaví letos v červnu padesátiny, je máma čtyř dětí a trojnásobná babička. Nejmladší dceři je 13 let a právě ona pomohla nastartovat Moničino hubnutí.  „Zlobilo mě srdíčko a lékař mi řekl, že pokud nezhubnu, dlouho tady nebudu.

  • počet komentářů: 22
  • počet hodnocení: 27
  • průměrné hodnocení: 4.9

Jak na zeleninu jednoduše, rychle a chutně?

Vytvořeno: 15. 05. 2019

Podle výživových doporučení pro obyvatele ČR je doporučeno sníst denně 600 g ovoce a zeleniny, přičemž zeleniny by mělo být dvakrát více nežli ovoce. Denně bychom tedy měli sníst alespoň 400 g zeleniny, což bohužel plní jen málokdo. Velmi častým důvodem nedostatečného příjmu není nechuť zeleniny jako takové, ale spíše obavy, jak zeleninu chutně a rychle připravit.

  • počet komentářů: 14
  • počet hodnocení: 21
  • průměrné hodnocení: 4.7

Jak se stravovat při zvýšené hladině cholesterolu?

Vytvořeno: 12. 05. 2019

Mgr. Andrea Jakešová Cholesterol je látkou tukové povahy, která má v našem těle nezastupitelnou úlohu. Je důležitý pro správnou funkci našich mozkových buněk, nervů, hormonů, a proto je jeho určité množství nezbytné. V krvi rozeznáváme „hodný“ HDL cholesterol a „zlý“ LDL cholesterol.

  • počet komentářů: 14
  • počet hodnocení: 22
  • průměrné hodnocení: 4.8

Konzultace a analýza těla zdarma v rámci Evropského dne obezity

Vytvořeno: 06. 05. 2019

Letošní 18. květen připadá na Evropský den obezity a my u toho samozřejmě nemůžeme chybět. Evropský den obezity (EDO) je nezávislá celoevropská iniciativa, jejímž cílem je podpořit společnost k aktivnímu přístupu zvládání problému narůstající nadváhy a obezity a zapojily se do ní lékařské, lékárnické i pacientské komunity.

  • počet komentářů: 4
  • počet hodnocení: 13
  • průměrné hodnocení: 4.8

Zdravotní benefity rostlinných tuků

Vytvořeno: 26. 04. 2019

  Mgr. Veronika Pourová, Ing. Hana Málková Kolem tuků se točí nespočet mýtů a šíří se neoficiální a nepodložená doporučení, která radí buď jejich úplné vynechání nebo naopak zvýšení množství na úkor ostatních živin.

  • počet komentářů: 11
  • počet hodnocení: 30
  • průměrné hodnocení: 4.7

Lucie zhubla 23 kilogramů pomocí Talířků a pokračuje dál

Vytvořeno: 15. 04. 2019

Lucie je sedmadvacetiletá slečna s milým úsměvem a vždy dobrou náladou. Ráda vaří, plave a zajímá se o moderní způsoby komunikace a sociální sítě. Cení si upřímných a pravdomluvných lidí. Ona sama je spolehlivá, dochvilná, přátelská a když může, ráda pomůže.

  • počet komentářů: 14
  • počet hodnocení: 18
  • průměrné hodnocení: 4.9

Jak si připravit oběd do krabičky snadno a rychle?

Vytvořeno: 07. 04. 2019

Plánujete svůj jídelníček dopředu? Spoléhat se na přípravu jídel vždy aktuálně daný den přináší mnoho nejistot a často i absenci jednotlivých jídel. Navíc pokud necháte jídlo na poslední chvíli, pak vás může velmi snadno přesvědčit k výběru jídla nikoli rozum, ale „vlčí“ hlad a velké oči.

  • počet komentářů: 9
  • počet hodnocení: 23
  • průměrné hodnocení: 4.8

Alice zhubla 28 kg díky skupinovému kurzu zdravého hubnutí

Vytvořeno: 19. 03. 2019

„Na první hodinu přišla velmi sympatická a usměvavá žena sportovního typu. Prozradila nám, že je jí 63 let a celý život aktivně sportuje. Váha její slova do puntíku potvrdila, s takovým množstvím svaloviny jsem se u ženy doposud nesetkala.

  • počet komentářů: 15
  • počet hodnocení: 18
  • průměrné hodnocení: 5

7 příběhů o hubnutí

Vytvořeno: 11. 03. 2019

Inspirujte se příběhy neobyčejně obyčejných žen a jednoho muže. Stejných jako jste vy. I oni se ještě nedávno trápili pro kilogramy navíc. Hubnutí odkládali, odhodlávali se, hledali různé cesty. Nakonec to ale dokázali!  Jak těžký je život s kilogramy navíc? Je pro trvalé zhubnutí třeba speciálních diet či extrémního cvičení? To vše se postupně dozvíte skrze příběhy, které jsme pro vás připravili.

  • počet komentářů: 21
  • počet hodnocení: 22
  • průměrné hodnocení: 5

Mindful eating aneb jak jíst všímavě a s radostí

Vytvořeno: 04. 03. 2019

Autor: STOB Kdy naposledy jste zažili situaci, že jste jedli a … nic víc. Žádná televize, žádný počítač, žádné hovory, žádné myšlenky na práci, žádný spěch. Jen vy a jídlo, které jste si vychutnali od začátku až do konce.

  • počet komentářů: 47
  • počet hodnocení: 47
  • průměrné hodnocení: 4.8

Dejte zelenině zelenou!

Vytvořeno: 03. 03. 2019

Autor: STOB Člověk konzumuje zeleninu již přes 50 miliónů let. Její bohatá a pravidelná konzumace například způsobila, že jsme přestali dědit gen pro tvorbu vitaminu C, díky pravidelnému přísunu vitaminu ze stravy se stal nepotřebným. Zelenina nám ale přináší mnohem více, potřebujeme její vlákninu, další vitaminy, stopové prvky a jiné bioaktivní složky.

  • počet komentářů: 56
  • počet hodnocení: 56
  • průměrné hodnocení: 4.9

Tipy na svačiny bohaté na bílkoviny

Vytvořeno: 24. 02. 2019

Pokud si chcete připravit svačinu, která vás opravdu zasytí, nezapomeňte vždy doplnit i nějaký zdroj bílkovin.  Bílkoviny jsou nezbytnou součástí našich jídelníčků a jejich výhodou je i největší sytící efekt, proto nebudete po bílkovinné svačince brzy hladoví.

  • počet komentářů: 15
  • počet hodnocení: 45
  • průměrné hodnocení: 4.7

Tři dobré věci aneb jak zvýšit svou duševní pohodu

Vytvořeno: 11. 02. 2019

  Tereza Beníčková „Většinou příliš přemýšlíme nad tím, co se nám v životě nepovedlo, a málo myslíme na to, co se povedlo.“ Toto není pouze nějaká má negativistická spekulace, ale slova z knihy Vzkvétání amerického psychologa Martina Seligmana, jež se svou prací zasloužil o zrod směru, který se nazývá pozitivní psychologie.

  • počet komentářů: 72
  • počet hodnocení: 69
  • průměrné hodnocení: 4.9

Jak vypadá zdravá snídaně?

Vytvořeno: 04. 02. 2019

  Ing. Hana Málková, Ing. Lenka Vymlátilová Anglický výraz pro snídani - breakfast – znamená přerušení hladovění. Tělo je připraveno po dlouhé noci přijmout energii, která slouží pro aktivitu celého dne. Jako zdroj energie tedy nestačí v rychlosti vypít kávu a zhltnout sušenku a už vůbec se nevyplácí snídaně vynechávat.

  • počet komentářů: 65
  • počet hodnocení: 74
  • průměrné hodnocení: 4.7

Jednoduché triky, jak se vyhnout nadbytečnému cukru

Vytvořeno: 28. 01. 2019

  Autor: STOB CZ s.r.o. Správnou volbou potravin je možné se vyhnout opravdu velkému množství cukru, což si mnohdy ani neuvědomujeme. Proto jsme pro vás připravili krátký přehled toho, jak velkému množství cukru můžete jednoduše uniknout, pokud si odpustíte slazenou verzi některých potravin a nahradíte je jejich vhodnějšími alternativami.

  • počet komentářů: 49
  • počet hodnocení: 53
  • průměrné hodnocení: 4.7

Tipy jak zvýšit každodenní pohybovou aktivitu

Vytvořeno: 20. 01. 2019

Autor: STOB CZ s.r.o.   Nejpřirozenějším pohybem pro člověka je chůze, provozujte ji co nejčastěji. Plánujte si pravidelné procházky s přáteli, s pejskem, naplánujte si pracovní schůzku na čerstvém vzduchu při procházce apod. Vydejte se na cestu do práce pěšky nebo na kole, lze kombinovat i s MHD, část můžete jít pěšky a část MHD.

  • počet komentářů: 52
  • počet hodnocení: 56
  • průměrné hodnocení: 4.8

Je nutné "krabičkovat"?

Vytvořeno: 19. 01. 2019

  Hubnutí a správné stravování je často spojeno s představou, že musíme bezpodmínečně jíst každé tři hodiny a trávit večery (v horším případě brzká rána) chystáním mnoha krabiček, které si následně v krosně odneseme do práce nebo do školy.

  • počet komentářů: 21
  • počet hodnocení: 19
  • průměrné hodnocení: 4.3

Proč novoroční předsevzetí nevycházejí?

Vytvořeno: 05. 01. 2019

Ing. Hana Málková, Bc. Tereza Beníčková   S Novým rokem jsou úzce spjata všemožná předsevzetí. Zhubnu, budu jíst zdravě, budu pravidelně cvičit. Jaké je to vaše? A jak dlouho vám po „zlomovém“ Novém roce odhodlání pro dodržování takového předsevzetí vydrží? U někoho je to týden, u jiného možná i měsíc.

  • počet komentářů: 103
  • počet hodnocení: 84
  • průměrné hodnocení: 4.8

Otevíráme STOBí vrátka do roku 2019

Vytvořeno: 30. 12. 2018

  Naši milí STOBklubáci, vy, zkušení i vy, nově příchozí, celý rok 2018 se nesl v duchu projektu Výzva 52 a tento rok je u konce. Ale nebojte, ani v roce 2019 vás nenecháme na holičkách a opět vás rádi podpoříme na vašich cestách za zdravějším životním stylem.

  • počet komentářů: 17
  • počet hodnocení: 30
  • průměrné hodnocení: 4.8

Dárkové poukazy na naše e-booky s vánoční slevou

Vytvořeno: 19. 12. 2018

Přemýšlíte, jaké dárky ještě stihnete nakoupit? Obdarujte své blízké originálním a praktickým dárkem, který určitě potěší!  Připravili jsme pro vás dárkové poukázky na naše chytré elektronické knížky.

  • počet komentářů: 1
  • počet hodnocení: 2
  • průměrné hodnocení: 4.5

E-book Svačím zdravě se STOBem

Vytvořeno: 30. 09. 2018

Už jste se seznámili s naším e-bookem Svačím zdravě se STOBem? V rámci Výzvy "Jím v práci" k tomu máte skvělou příležitost. :-) E-book je totiž plný zdravých rad i receptů na pestré a vyvážené svačinky, které vás (nejenom) v práci zachrání od hladu a nežádoucích chutí.

  • počet komentářů: 3
  • počet hodnocení: 14
  • průměrné hodnocení: 4.5

Nakopněte (zdravě) svou pracovní produktivitu

Vytvořeno: 28. 08. 2018

  Zamyslete se a pokuste se najít v uplynulém týdnu, nebo klidně měsíci, jeden pracovní den, během kterého jste byli skutečně produktivní. Máte? Zamyslete se tedy znovu, představte si onen produktivní den a zeptejte se sami sebe – co jste ten den jedli? Když přemýšlíme nad faktory, které ovlivňují náš pracovní výkon, jen velmi málo pozornosti věnujeme právě jídlu.

  • počet komentářů: 39
  • počet hodnocení: 36
  • průměrné hodnocení: 4.8

Pět zásad prevence pro pevnější zdraví

Vytvořeno: 17. 08. 2018

  Věra Boháčová, DiS., nutriční terapeut, Fórum zdravé výživy Je důležité vědět a dle toho jednat! Statistiky v České republice jsou totiž neúprosné. Jen když se budeme dívat na tzv. civilizační onemocnění, zjistíme, že: … téměř tři čtvrtiny dospělé populace mají vyšší hladinu cholesterolu v krvi.

  • počet komentářů: 44
  • počet hodnocení: 40
  • průměrné hodnocení: 4.8