TOPlist


Články

Nejnovější článek

NOVINKA E-book Mlsej zdravě se STOBem

Vytvořeno: 15. 11. 2018

Jak mlsat a nepřibrat? Najít odpověď na tuto otázku je snem každého milovníka sladkého (i slaného) mlsání. A právě pro ty je tu „e-knižní“ novinka od STOBu, která kýženou odpověď zná… Mlsej zdravě se STOBem – to je jedinečný e-book, který vám na svých stránkách plných receptů a rad řekne nejenom CO mlsat ale také JAK mlsat, abyste skutečně nepřibrali a mohli mít ze svého jídelníčku dobrý pocit.

  • počet komentářů: 0
  • počet hodnocení: 1
  • průměrné hodnocení: 4

Další články

Mlsat se dá i zdravě

Vytvořeno: 12. 11. 2018

  Pokud se snažíte zhubnout nebo jen zkrátka chcete žít zdravě, možná si myslíte, že mlsání je to první, čeho byste se měli vzdát. Pokud je řeč o klasických koblihách, sušenkách nebo croissantech, máte pravdu, ty by se v jídelníčcích měly objevovat opravdu minimálně, ideálně vůbec.

  • počet komentářů: 20
  • počet hodnocení: 28
  • průměrné hodnocení: 4.8

NOVINKA Aby jídlo bylo vaší radostí, a ne starostí

Vytvořeno: 09. 11. 2018

Nejprve bychom vám rádi položili tři důležité otázky... Míváte výčitky svědomí pokaždé, když si dáte něco „nezdravého“? Je pro vás těžké zůstat doma s čokoládou a nesníst ji celou? Je pro vás jídlo více než cokoliv jiného útěchou a zlepšuje vám náladu? Pokud jsou vaše odpovědi „ano“, pak pravděpodobně trpíte emočním jedením.

  • počet komentářů: 4
  • počet hodnocení: 7
  • průměrné hodnocení: 5

3 kroky, které vám pomohou řešit stres i bez jídla

Vytvořeno: 02. 11. 2018

  Jistě se shodneme na tom, že kromě pocitu hladu existuje celá řada dalších podnětů, které nás provokují k jídlu. Mohou to být to lákavé vůně, slevy při nákupu v obchodě či různé společenské situace. Takovým signálům říkáme „vnější“.

  • počet komentářů: 20
  • počet hodnocení: 31
  • průměrné hodnocení: 4.8

Proč lednice pomáhá a jak ji naplno využít?

Vytvořeno: 28. 10. 2018

  Lednici lze považovat za jeden z velmi důležitých vynálezů, bez kterého už se v dnešní době obejde málokterá domácnost. Lednice nám umožňuje uchovávat potraviny čerstvé a výrazně prodloužit jejich trvanlivost.  Za zkázu potravin mohou ve velké míře především mikroorganismy, tedy bakterie, kvasinky a plísně.

  • počet komentářů: 26
  • počet hodnocení: 32
  • průměrné hodnocení: 4.8

Co je to "junk food" a čím nám škodí

Vytvořeno: 19. 10. 2018

  Bc. Andrea Jakešová Junk food je souhrnným označením pro potraviny, které se dají označit jako „nezdravé“ a do našeho jídelníčku nevhodné. Označujeme tak zpravidla potraviny, které i přes velké množství kalorií obsahují malé množství zdraví prospěšných živin, jsou tedy bohaté na tzv.

  • počet komentářů: 20
  • počet hodnocení: 31
  • průměrné hodnocení: 4.7

Den zdraví v Praze již 20. 10.!

Vytvořeno: 08. 10. 2018

V říjnu se již tradičně koná oblíbená akce Den zdraví. Letos připadá tento Den "D" na sobotu 20. října, a to od 10 hodin v ZŠ Rakovského v Praze. Těšte se na den plný pohybu a dobrého jídla, ZDARMA! Přijďte ochutnat zdravé novinky ze světa potravin a seznámit se s produkty, které rozhodně mohou být součástí zdravého a pestrého jídelníčku.

  • počet komentářů: 26
  • počet hodnocení: 12
  • průměrné hodnocení: 5

Jak vypadá trend jménem pestrý jídelníček?

Vytvořeno: 07. 10. 2018

  Asi se všichni shodneme, že základem zdravého jídelníčku by měly být kvalitní potraviny. Pokud ale budeme stále dokola točit jen pár (byť kvalitních) potravin, je dost možné, že nám v jídelníčku bude něco scházet. Každá potravina je specifická, a to nejen svou chutí, ale také nutričním složením.

  • počet komentářů: 16
  • počet hodnocení: 26
  • průměrné hodnocení: 4.8

Jak vybrat "zdravou" sušenku?

Vytvořeno: 05. 10. 2018

Ing. Hana Málková Na úvod bych ráda připomněla, že spíše než o zdravých a nezdravých potravinách by se mělo mluvit o zdravém a nezdravém množství. Vždy je třeba pohlížet na jídelníček jako na celek, a ne dělit striktně potraviny na zdravé a nezdravé, proto ty uvozovky v názvu článku.

  • počet komentářů: 17
  • počet hodnocení: 21
  • průměrné hodnocení: 4.9

On-line kurz Hubnutí na míru se STOBem

Vytvořeno: 03. 10. 2018

Chcete si vytvořit ten správný vztah k jídlu, vychutnávat si každé sousto a nic si nevyčítat? Chtěli byste se odnaučit jedení u televize nebo počítače? Řešíte stres sladkostmi? Nedokážete odolat všemožným lákadlům? Chybí vám vůle? Pokud byste chtěli systematicky pracovat na změně vašich návyků, doporučujeme on-line kurz Hubnutí na míru se STOBem.

  • počet komentářů: 0
  • počet hodnocení: 0
  • průměrné hodnocení: zatím nehodnoceno

8 otázek a odpovědí, které vám pomohou porozumět stresu

Vytvořeno: 02. 10. 2018

  Stres je všude kolem nás. Zažíváme ho v práci, ve vztazích a v celé řadě dalších životních situací. Ačkoliv bychom ho tedy měli znát velmi dobře, není tomu tak. Přitom pochopení toho, jak stres funguje, nám může velmi pomoci dostat ho pod kontrolu, a dokonce ho v určitých situacích přimět, aby více než proti nám, pracoval pro nás.

  • počet komentářů: 20
  • počet hodnocení: 25
  • průměrné hodnocení: 4.8

E-book Svačím zdravě se STOBem

Vytvořeno: 30. 09. 2018

Už jste se seznámili s naší novinkou, e-bookem Svačím zdravě se STOBem? V rámci naší Výzvy "Jím v práci" k tomu máte skvělou příležitost. :-) E-book je totiž plný zdravých rad i receptů na pestré a vyvážené svačinky, které vás (nejenom) v práci zachrání od hladu a nežádoucích chutí.

  • počet komentářů: 2
  • počet hodnocení: 8
  • průměrné hodnocení: 4.6

Ledničkový tahák

Vytvořeno: 26. 09. 2018

Ledničkový tahák je názornou pomůckou k rychlé orientaci v potravinách, která vám pomáhá sestavit si zdravější a vyváženější jídelníček. Tento materiál je ve formě plakátu, který si můžete vyvěsit na ledničku a mít ho stále na očích.

  • počet komentářů: 13
  • počet hodnocení: 21
  • průměrné hodnocení: 4.5

BROŽURA Jak správně nakupovat a skladovat potraviny

Vytvořeno: 26. 09. 2018

Nesprávné skladování a zacházení s potravinami může vést k tomu, že potraviny, které by ještě za jiných okolností měly co nabídnout, často úplně zbytečně končí v koši.  Snažte se vyhazování potravin co nejvíce vyvarovat a naučte se potraviny efektivně nakupovat a správně skladovat.

  • počet komentářů: 11
  • počet hodnocení: 17
  • průměrné hodnocení: 4.5

Domácí versus "junk"

Vytvořeno: 20. 09. 2018

Tento týden se naše Výzva jmenuje "Junk food mě nebere". A ačkoliv junk food do zdravého a vyváženého jídelníčku opravdu nezapadá, klasických pochoutek z této kategorie se vůbec nemusíte vzdávat.  Většinu pokrmů, které se řadí mezi junk food, si totiž můžete připravit i doma.

  • počet komentářů: 15
  • počet hodnocení: 22
  • průměrné hodnocení: 4.7

NOVINKA Svačinkový e-book

Vytvořeno: 16. 09. 2018

Představujeme vám nový e-book Svačím zdravě se STOBem, který je plný zdravých rad i receptů na pestré a vyvážené svačinky.  Novinku najdete už nyní na našem e-shopu. Autorkami e-booku jsou, vám jistě velmi dobře známé, Hanka Málková a Lenka Vymlátilová, které tento e-book poskládaly společně s láskou a péčí a vložily do něj odpovědi na otázky, se kterými se i ony samy setkávají ve své poradenské praxi, ať už na kurzech hubnutí nebo během individuálního poradenství.

  • počet komentářů: 3
  • počet hodnocení: 11
  • průměrné hodnocení: 4.8

Přijďte si pro dárek na Den zdraví!

Vytvořeno: 14. 09. 2018

V říjnu se již tradičně koná oblíbená akce Den zdraví. Letos připadá tento Den "D" na sobotu 20. října, a to od 10 hodin v ZŠ Rakovského v Praze. Zdravý balíček pro účastníky projektu Výzva 52 Speciálně pro Vás, účastníky projektu Výzva 52, bude připraven balíček plný zdravých potravin! Bude připraven pro 100 z vás a získá ho každý, kdo přijde na stánek Výzva 52 a odpoví na jednoduchou otázku, čímž prokáže svoji účast v projektu.

  • počet komentářů: 9
  • počet hodnocení: 14
  • průměrné hodnocení: 4.7

Pomazánkový tahák

Vytvořeno: 11. 09. 2018

  • počet komentářů: 15
  • počet hodnocení: 20
  • průměrné hodnocení: 4.8

Svačím zdravě se STOBem

Vytvořeno: 11. 09. 2018

Už jste se seznámili s naší novinkou, e-bookem Svačím zdravě se STOBem?  Tahle "e-knižní" novinka je plná zdravých rad i receptů na pestré a vyvážené svačinky, které vás během dne zachrání od hladu a nežádoucích chutí.

  • počet komentářů: 5
  • počet hodnocení: 10
  • průměrné hodnocení: 4.8

Jak správně poskládat zdravou domácí pomazánku?

Vytvořeno: 11. 09. 2018

Ing. Hana Málková Pomazánky jsou vynikající volbou k snídani, svačině i večeři a pokud máte zrovna naspěch a musíte se spokojit se studeným obědem, pak jsou skvělé i k obědu.  5 výhod domácích pomazánek Můžete je připravit na stovky způsobů.

  • počet komentářů: 26
  • počet hodnocení: 26
  • průměrné hodnocení: 4.7

Úkolníček pro pestrý jídelníček

Vytvořeno: 07. 09. 2018

  Rozhodli jste se jít do naší Výzvy Jím pestře skutečně naplno? Skvělé! Aby vám šla Výzva "lépe od ruky" připravili jsme pro vás jednoduchý úkolníček, který vám pomůže se zařazováním nových (nebo zapomenutých) potravin.

  • počet komentářů: 12
  • počet hodnocení: 17
  • průměrné hodnocení: 4.6

Tahák pro pestrý jídelníček

Vytvořeno: 07. 09. 2018

Rádi byste, aby byl váš jídelníček pestřejší, ale chybí vám nápady a inspirace? Pak určitě nepřehlédněte tento potravinový tahák, který vám s tou pestrostí snad alespoň trochu pomůže. Tahák si můžete v pdf stáhnout ZDE Luštěniny Druhy cizrna, čočka (hnědá, zelená, červená, beluga), fazole (bílé, adzuki, pinto, barevné), hrách, sója, tofu, tempeh Využití saláty, pomazánky, polévky, rizota, sladké pečení Ryby Druhy losos, tuňák, sleď, makrela, halibut, treska, pražma, tilapie, mořský ďas, mořské plody, pstruh, kapr, candát, lín, štika, sumec, úhoř Využití hlavní jídlo, pomazánky, polévky, saláty Zakysané mléčné výrobky Druhy jogurt, řecký jogurt, skyr, kefír, acidofilní mléko, zákys, kysané podmáslí Využití snídaně, svačina (s ovocem, vločkami, oříšky, smoothie), ovocné dezerty Ořechy, semínka Druhy vlašské, lískové, mandle, pistácie, kešu, para, semínka lněná, dýňová, chia, sezamová, mák, ořechová másla Využití jen tak na svačinu, přídavek do salátu, müsli, jogurtu, kaše Ovoce Druhy* hrušky, švestky, blumy, hrozny, mražené ovoce (borůvky, maliny, jahody, rybíz) Využití snídaně, svačina (s mléčným výrobkem, do kaše, smoothie), ovocné dezerty Zelenina Druhy* řepa, dýně, zelí, kapusta, brokolice, květák, mangold, celer, mrkev, kedlubna, patizon, lilek, různé druhy salátů, fermentovaná zelenina (kysané zelí a další) Využití saláty, dušená zelenina, pečená zelenina, polévky, zeleninové omáčky Přílohy Druhy Brambory, batáty, rýže natural, celozrnné těstoviny (pšeničné, žitné, pohankové), kuskus, bulgur (pšeničný, ječný, pohankový), jáhly, quinoa (bílá, černá, červená), pohanka, amarant, kroupy, polenta, tortilly, pečivo (žitné, kváskové) Využití přílohy k hlavním jídlům, saláty, polévky, sladké pokrmy, kaše                                                                 *Ovoce a zeleninu zařazujte dle sezóny.

  • počet komentářů: 13
  • počet hodnocení: 16
  • průměrné hodnocení: 4.6

Vyznejte se v sýrech

Vytvořeno: 07. 09. 2018

Sýry jsou důležitou součástí jídelníčku, neboť nám přináší mnoho pozitivních živin. Především jsou zdrojem hodnotných bílkovin a vápníku. Významný je i obsah dalších minerálních látek (zinek, hořčík, jod apod.

  • počet komentářů: 16
  • počet hodnocení: 27
  • průměrné hodnocení: 4.7

Jak Češi obědvají?

Vytvořeno: 28. 08. 2018

  Hlavně se pořádně najíst. Tak ještě před devíti lety přistupovala plná třetina Čechů k obědům. Nikde jinde v Evropě nebylo tolik lidí, kteří si oběd vybírali podle velikosti porcí. Dnes již je tato praxe minulostí a Čechů, kteří se u oběda přejídají, je jen čtvrtina.

  • počet komentářů: 17
  • počet hodnocení: 20
  • průměrné hodnocení: 4.8

Nakopněte (zdravě) svou pracovní produktivitu

Vytvořeno: 28. 08. 2018

  Zamyslete se a pokuste se najít v uplynulém týdnu, nebo klidně měsíci, jeden pracovní den, během kterého jste byli skutečně produktivní. Máte? Zamyslete se tedy znovu, představte si onen produktivní den a zeptejte se sami sebe – co jste ten den jedli? Když přemýšlíme nad faktory, které ovlivňují náš pracovní výkon, jen velmi málo pozornosti věnujeme právě jídlu.

  • počet komentářů: 21
  • počet hodnocení: 25
  • průměrné hodnocení: 4.8

Používejte tuky správně

Vytvořeno: 28. 08. 2018

  Ing. Hana Málková Že tuky pro nás život potřebujeme, je už asi všem jasné. Stejně tak, že není tuk jako tuk a je potřeba ho pečlivě vybírat především s ohledem na zastoupení jednotlivých mastných kyselin. Obecné informace k tukům si můžete připomenout ve výzvě č.

  • počet komentářů: 15
  • počet hodnocení: 27
  • průměrné hodnocení: 4.7

Luštěninová hádanka - s řešením!

Vytvořeno: 23. 08. 2018

Luštěnin existuje mnoho druhů, nezapomínejte proto různé druhy střídat a zkoušet nové chutě. Nás samotné překvapilo, kolik různých druhů zejména fazolí a čočky lze sehnat.   Kolik druhů luštěnin znáte vy?

  • počet komentářů: 15
  • počet hodnocení: 23
  • průměrné hodnocení: 4.8

Bez soli to nejde, ale potřebujeme jí tolik?

Vytvořeno: 23. 08. 2018

  Množství soli v jídelníčcích české populace je průměrně 2-3x vyšší, než se doporučuje. Pokud se vás vysoký příjem soli také týká, pokuste se o jeho postupné snižování. Preference slané chuti je především návyk, a tak jak jsme si na slanou chuť zvykli, tak můžeme tento návyk postupně odbourat! Sůl potřebujeme Prvky obsažené v soli, tedy sodík a chlor, jsou pro náš život nezbytné.

  • počet komentářů: 23
  • počet hodnocení: 30
  • průměrné hodnocení: 4.8

Luštěniny pro zdraví

Vytvořeno: 22. 08. 2018

Ing. Hana Málková Složení luštěnin jsme se věnovali zde, v tomto článku si shrneme, jak může pravidelná konzumace luštěnin prospět našemu zdraví. Luštěniny mají díky svému složení řadu příznivých účinků, a to zejména na kardiovaskulární systém, trávicí trakt, jejich pravidelná konzumace přispívá také k prevenci vzniku nádorových onemocnění a snižuje riziko vzniku diabetu II.

  • počet komentářů: 10
  • počet hodnocení: 21
  • průměrné hodnocení: 4.7

Čím luštěniny obohacují náš jídelníček?

Vytvořeno: 22. 08. 2018

Ing. Hana Málková Luštěniny by měly být pravidelnou součástí našich jídelníčku, ač to tak mnohdy nebývá. O co všechno se ochuzujete, pokud také patříte do skupiny, co na luštěniny tak trochu zapomínají? Luštěniny jsou zdrojem kvalitních rostlinných bílkovin, vlákniny, některých vitaminů, minerálních látek a řady biologicky aktivních látek, které chrání před vznikem civilizačních onemocnění (více se dočtete v článku v sekci Tipy pro vás).

  • počet komentářů: 20
  • počet hodnocení: 23
  • průměrné hodnocení: 4.9

Reklama - díky našim sponzorům můžete využívat tyto stránky zdarma

Reklama - díky našim sponzorům můžete využívat tyto stránky zdarma