TOPlist


Články

Nejnovější článek

3 kroky, které vám pomohou řešit stres i bez jídla

Vytvořeno: 02. 11. 2019

  Jistě se shodneme na tom, že kromě pocitu hladu existuje celá řada dalších podnětů, které nás provokují k jídlu. Mohou to být to lákavé vůně, slevy při nákupu v obchodě či různé společenské situace. Takovým signálům říkáme „vnější“.

  • počet komentářů: 34
  • počet hodnocení: 38
  • průměrné hodnocení: 4.8

Další články

Není minerálka jako minerálka

Vytvořeno: 25. 10. 2019

Každá přírodní minerální voda je unikátní – v závislosti na tom, kde v podzemí pramení a kudy protéká. To má zásadní vliv i na výsledný obsah minerálních látek – některé minerálky jich mají málo, jiné zase hodně.

  • počet komentářů: 8
  • počet hodnocení: 10
  • průměrné hodnocení: 5

I sacharidy do jídelníčku patří! Vybírejte ale ty správné zdroje

Vytvořeno: 13. 10. 2019

Jedním ze současných trendů je omezování sacharidů, ať už v podobě přísné ketodiety, nízkosacharidové diety či „pouhého“ vylučování pečiva. Je to ale třeba? Je sice pravda, že sacharidy nepatří (na rozdíl od některých tuků a bílkovin) mezi esenciální živiny a bez sacharidů tedy dokážeme přežít.

  • počet komentářů: 10
  • počet hodnocení: 15
  • průměrné hodnocení: 4.9

Přijďte si užít Den zdraví - den plný pohybu, zdravého jídla i zdravých informací

Vytvořeno: 07. 10. 2019

  A je to opět tady! Naše velká a oblíbená akce Den zdraví se STOBem se koná v sobotu 19. 10. od 10 hodin v ZŠ Rakovského v Praze a my vás na ni srdečně zveme, protože je to akce především pro vás, naše STOBklubáky.

  • počet komentářů: 18
  • počet hodnocení: 7
  • průměrné hodnocení: 5

Používejte tuky správně

Vytvořeno: 20. 09. 2019

  Ing. Hana Pávková Málková Že tuky pro nás život potřebujeme, je už asi všem jasné. Stejně tak, že není tuk jako tuk a je potřeba ho pečlivě vybírat především s ohledem na zastoupení jednotlivých mastných kyselin. Obecné informace k tukům si můžete připomenout ve výzvě č.

  • počet komentářů: 15
  • počet hodnocení: 33
  • průměrné hodnocení: 4.7

Erik zhubnul 25 kg. „Stal se ze mě gurmán! Tak dobré věci jsem nikdy předtím nejedl.“

Vytvořeno: 16. 09. 2019

Kila navíc trápí nejen dámy, ale umí nepříjemně potrápit i pány.  Své o tom ví i sympatický Erik, který vážil 153 kg.  Sbohem nechtěným kilogramům dal ve skupinovém kurzu zdravého hubnutí STOB.  Tohle hubnutí byla ale čistě pánská jízda, kterou pro muže pravidelně pořádáme.

  • počet komentářů: 14
  • počet hodnocení: 20
  • průměrné hodnocení: 5

Výjimečný sýr jménem Cottage

Vytvořeno: 05. 09. 2019

  Ing. Hana Pávková Málková, Bc. Dominika Poláková Chutný, přírodní, nízkotučný, výživný a plný zdraví prospěšných látek. Takovými slovy můžeme jednoduše popsat nenápadný kelímek ukrývající bílé kuličky ve smetaně.

  • počet komentářů: 16
  • počet hodnocení: 18
  • průměrné hodnocení: 4.9

Rychlé svačinky nabité bílkovinami

Vytvořeno: 30. 08. 2019

Bc. Dominika Poláková, Ing. Hana Pávková Málková Nastalo další hektické ráno. Stihli jste se ráno nasnídat? Vzali jste si něco malého na svačinku? Máte před sebou dlouhý den a potřebujete hodně energie? Skvělou energetickou investicí jsou bílkoviny.

  • počet komentářů: 12
  • počet hodnocení: 18
  • průměrné hodnocení: 4.9

Vyzkoušejte zdravé hotovky od šmakouna

Vytvořeno: 21. 08. 2019

Co budete dnes vařit? Máte občas všeho toho vymýšlení a vaření dost a potřebujete si dát pauzu?  Jedete na dovolenou, služební cestu či z jakéhokoliv jiného důvodu si nemůžete dopřát domácí stravu a nechcete se spoléhat na instantní jídla či konzervy? Chcete bezmasé jídlo s dostatečným obsahem bílkovin, ale nemáte žádný nápad?  Zkuste nové hotovky od šmakouna! Jen málokdo nezná tento bílkovinný produkt z vaječného bílku, který je k mání v různých chuťových variacích.

  • počet komentářů: 7
  • počet hodnocení: 7
  • průměrné hodnocení: 5

Katčin trochu jiný, a přitom tolik známý příběh o hubnutí s jojo-koncem

Vytvořeno: 05. 08. 2019

Katka, stejně jako naši předchozí hrdinové, úspěšně zhubla.  Její příběh se ale odlišuje v tom, že zhubnuté kilogramy nedokázala udržet.  Stalo se vám to také?  Troufám si napsat, že ano. Katce, mně, vám i dalším stovkám tisícům hubnoucím.

  • počet komentářů: 10
  • počet hodnocení: 15
  • průměrné hodnocení: 5

Cestování s celiakií

Vytvořeno: 28. 07. 2019

  Bc. Michaela Slámová Cestování – věčné téma, které je aktuální nejen po dobu letních měsíců, ale i po celý rok. Bohužel i takto příjemná záležitost se může pro celiaky stát noční můrou. Neustálé vyptávání, řešení a shánění vhodné stravy bez lepku, zatímco si ostatní hojně pochutnávají na všemožných místních specialitách… Buďte raději připraveni dopředu, ať se těmto nepříjemnostem co nejvíce vyhnete a dovolenou si i přes zdravotní omezení v podobě celiakie naplno užijete!  Celiakie a cestování do zahraničí Vybavte se na cestu S problémem stravování se můžeme samozřejmě setkat kdekoli po cestě i v cílové destinaci.

  • počet komentářů: 7
  • počet hodnocení: 8
  • průměrné hodnocení: 4.9

Jiřinka je o 61 kg lehčí. „Zhubla jsem tolik, co váží dva němečtí ovčáci“, říká milovnice kynologie

Vytvořeno: 08. 07. 2019

Paní Jiřinka pracovala jako vedoucí školní jídelny a metodik školního stravování. Jejím „koněm“ je sportovní kynologie, což je aktivita poměrně fyzicky náročná. Výživové znalosti i pohyb v životě Jiřinky rozhodně nechyběly.

  • počet komentářů: 30
  • počet hodnocení: 27
  • průměrné hodnocení: 4.9

Projekt Hubneme s nádobím ZEPTER již odstartoval!

Vytvořeno: 03. 07. 2019

Téměř každý třetí Čech trpí nadváhou a počet obézních neustále roste. Ve věkové skupině nad 50 let je situace dokonce ještě více alarmující – s obezitou nebo nadváhou se potýká téměř 75 % naší populace.

  • počet komentářů: 3
  • počet hodnocení: 5
  • průměrné hodnocení: 4.2

S chutí do nového pohybu

Vytvořeno: 30. 06. 2019

  Mgr. Nikola Hanyšová „Pokud nevykročíte vpřed, budete stále jen tam, kde už jste.“ Zajímáte-li se o zdravý životní styl, pak jste se sami přesvědčili pravděpodobně nejen teoreticky, ale i prakticky o všech výhodách pohybové aktivity a o smysluplnosti jejího pravidelného zařazování do vašeho každodenního života.

  • počet komentářů: 29
  • počet hodnocení: 38
  • průměrné hodnocení: 4.7

Ovoce má v jídelníčku své místo

Vytvořeno: 23. 06. 2019

  Mgr. Petra Kuřátková, Ing. Hana Pávková Málková Ovoce je důležitou součástí správné vyvážené a pestré stravy. Obsahuje řadu bioaktivních látek se širokým spektrem pozitivních účinků. Z čeho se ovoce skládá? Ovoce je tvořeno ze 70 –90 % vodou, zbytek tvoří především sacharidy a vláknina, obsah tuku a bílkovin je zanedbatelný (s výjimkou ořechů, které se mezi ovoce také mohou řadit, a některého exotického ovoce, např.

  • počet komentářů: 29
  • počet hodnocení: 38
  • průměrné hodnocení: 4.7

Nenechte se nachytat na „zdravé“ potraviny

Vytvořeno: 13. 06. 2019

Ing. Hana Pávková Málková Sortiment potravin je opravdu široký a velmi rychle se vzhledem k různým trendům rozrůstá i nabídka „superpotravin“ a produktů tzv. „zdravé výživy“. Můžete tak narazit na potraviny v lákavých obalech se slogany, které vás přesvědčují, že právě tahle potravina nesmí chybět ve vašem zdravém jídelníčku.

  • počet komentářů: 9
  • počet hodnocení: 16
  • průměrné hodnocení: 4.9

Jak na time management?

Vytvořeno: 08. 06. 2019

Tento týden se nese ve znamení plánování. (Dobré) plánování času je nejenom velmi užitečnou taktikou, ale také důležitou součástí života snad každého člověka. V blogu k této Výzvě se dozvíte, jak si efektivně plánovat jídelníček i pohybovou aktivitu.

  • počet komentářů: 41
  • počet hodnocení: 49
  • průměrné hodnocení: 4.7

Jak si vybrat pečivo?

Vytvořeno: 31. 05. 2019

Pečivo má v českých jídelníčcích své pevné místo a většina z nás si život bez pečiva dokáže jen těžko představit. Pokud ho nebudeme jíst od rána do večera a vybereme to správné, není třeba ho rozhodně z jídelníčku vylučovat.

  • počet komentářů: 13
  • počet hodnocení: 16
  • průměrné hodnocení: 4.9

Monika: „Výzva 52 byla opravdová výzva! Zhubla jsem 47 kg.“

Vytvořeno: 20. 05. 2019

Monika oslaví letos v červnu padesátiny, je máma čtyř dětí a trojnásobná babička. Nejmladší dceři je 13 let a právě ona pomohla nastartovat Moničino hubnutí.  „Zlobilo mě srdíčko a lékař mi řekl, že pokud nezhubnu, dlouho tady nebudu.

  • počet komentářů: 24
  • počet hodnocení: 29
  • průměrné hodnocení: 4.9

Jak na zeleninu jednoduše, rychle a chutně?

Vytvořeno: 15. 05. 2019

Podle výživových doporučení pro obyvatele ČR je doporučeno sníst denně 600 g ovoce a zeleniny, přičemž zeleniny by mělo být dvakrát více nežli ovoce. Denně bychom tedy měli sníst alespoň 400 g zeleniny, což bohužel plní jen málokdo. Velmi častým důvodem nedostatečného příjmu není nechuť zeleniny jako takové, ale spíše obavy, jak zeleninu chutně a rychle připravit.

  • počet komentářů: 14
  • počet hodnocení: 21
  • průměrné hodnocení: 4.7

Jak se stravovat při zvýšené hladině cholesterolu?

Vytvořeno: 12. 05. 2019

Mgr. Andrea Jakešová Cholesterol je látkou tukové povahy, která má v našem těle nezastupitelnou úlohu. Je důležitý pro správnou funkci našich mozkových buněk, nervů, hormonů, a proto je jeho určité množství nezbytné. V krvi rozeznáváme „hodný“ HDL cholesterol a „zlý“ LDL cholesterol.

  • počet komentářů: 14
  • počet hodnocení: 22
  • průměrné hodnocení: 4.8

Konzultace a analýza těla zdarma v rámci Evropského dne obezity

Vytvořeno: 06. 05. 2019

Letošní 18. květen připadá na Evropský den obezity a my u toho samozřejmě nemůžeme chybět. Evropský den obezity (EDO) je nezávislá celoevropská iniciativa, jejímž cílem je podpořit společnost k aktivnímu přístupu zvládání problému narůstající nadváhy a obezity a zapojily se do ní lékařské, lékárnické i pacientské komunity.

  • počet komentářů: 4
  • počet hodnocení: 13
  • průměrné hodnocení: 4.8

Zdravotní benefity rostlinných tuků

Vytvořeno: 26. 04. 2019

  Mgr. Veronika Pourová, Ing. Hana Málková Kolem tuků se točí nespočet mýtů a šíří se neoficiální a nepodložená doporučení, která radí buď jejich úplné vynechání nebo naopak zvýšení množství na úkor ostatních živin.

  • počet komentářů: 11
  • počet hodnocení: 30
  • průměrné hodnocení: 4.7

Lucie zhubla 23 kilogramů pomocí Talířků a pokračuje dál

Vytvořeno: 15. 04. 2019

Lucie je sedmadvacetiletá slečna s milým úsměvem a vždy dobrou náladou. Ráda vaří, plave a zajímá se o moderní způsoby komunikace a sociální sítě. Cení si upřímných a pravdomluvných lidí. Ona sama je spolehlivá, dochvilná, přátelská a když může, ráda pomůže.

  • počet komentářů: 15
  • počet hodnocení: 19
  • průměrné hodnocení: 4.9

Jak si připravit oběd do krabičky snadno a rychle?

Vytvořeno: 07. 04. 2019

Plánujete svůj jídelníček dopředu? Spoléhat se na přípravu jídel vždy aktuálně daný den přináší mnoho nejistot a často i absenci jednotlivých jídel. Navíc pokud necháte jídlo na poslední chvíli, pak vás může velmi snadno přesvědčit k výběru jídla nikoli rozum, ale „vlčí“ hlad a velké oči.

  • počet komentářů: 9
  • počet hodnocení: 23
  • průměrné hodnocení: 4.8

Alice zhubla 28 kg díky skupinovému kurzu zdravého hubnutí

Vytvořeno: 19. 03. 2019

„Na první hodinu přišla velmi sympatická a usměvavá žena sportovního typu. Prozradila nám, že je jí 63 let a celý život aktivně sportuje. Váha její slova do puntíku potvrdila, s takovým množstvím svaloviny jsem se u ženy doposud nesetkala.

  • počet komentářů: 16
  • počet hodnocení: 19
  • průměrné hodnocení: 5

7 příběhů o hubnutí

Vytvořeno: 11. 03. 2019

Inspirujte se příběhy neobyčejně obyčejných žen a jednoho muže. Stejných jako jste vy. I oni se ještě nedávno trápili pro kilogramy navíc. Hubnutí odkládali, odhodlávali se, hledali různé cesty. Nakonec to ale dokázali!  Jak těžký je život s kilogramy navíc? Je pro trvalé zhubnutí třeba speciálních diet či extrémního cvičení? To vše se postupně dozvíte skrze příběhy, které jsme pro vás připravili.

  • počet komentářů: 23
  • počet hodnocení: 24
  • průměrné hodnocení: 5

Mindful eating aneb jak jíst všímavě a s radostí

Vytvořeno: 04. 03. 2019

Autor: STOB Kdy naposledy jste zažili situaci, že jste jedli a … nic víc. Žádná televize, žádný počítač, žádné hovory, žádné myšlenky na práci, žádný spěch. Jen vy a jídlo, které jste si vychutnali od začátku až do konce.

  • počet komentářů: 47
  • počet hodnocení: 47
  • průměrné hodnocení: 4.8

Dejte zelenině zelenou!

Vytvořeno: 03. 03. 2019

Autor: STOB Člověk konzumuje zeleninu již přes 50 miliónů let. Její bohatá a pravidelná konzumace například způsobila, že jsme přestali dědit gen pro tvorbu vitaminu C, díky pravidelnému přísunu vitaminu ze stravy se stal nepotřebným. Zelenina nám ale přináší mnohem více, potřebujeme její vlákninu, další vitaminy, stopové prvky a jiné bioaktivní složky.

  • počet komentářů: 56
  • počet hodnocení: 56
  • průměrné hodnocení: 4.9

Tipy na svačiny bohaté na bílkoviny

Vytvořeno: 24. 02. 2019

Pokud si chcete připravit svačinu, která vás opravdu zasytí, nezapomeňte vždy doplnit i nějaký zdroj bílkovin.  Bílkoviny jsou nezbytnou součástí našich jídelníčků a jejich výhodou je i největší sytící efekt, proto nebudete po bílkovinné svačince brzy hladoví.

  • počet komentářů: 15
  • počet hodnocení: 45
  • průměrné hodnocení: 4.7