TOPlist


Články

Nejnovější článek

Ovoce a zelenina, jak je (možná) neznáte

Vytvořeno: 13. 07. 2018

Ing. Lenka Vymlátilová Informace čerpány z knihy Zelenina ve výživě člověka, autor prof. Ing. Karel Kopec, DrSc. Žádná potravina nemá plnohodnotné nutriční složení. Není potravina, jež by nám dodala všechny potřebné živiny v optimálním množství a poměru, a proto musíme dbát na pestrý jídelníček.

  • počet komentářů: 28
  • počet hodnocení: 29
  • průměrné hodnocení: 4.7

Další články

Nezapomínejte na pitný režim, bez cukru i sladidel

Vytvořeno: 08. 07. 2018

Jak jistě víte, dbát na pravidelný pitný režim musíme po celý rok.  Při vysokých letních teplotách však buďte ještě důslednější, protože riziko dehydratace je mnohonásobně vyšší. Při delším pobytu v horku či na přímém slunci může nastat i úpal nebo úžeh.

  • počet komentářů: 14
  • počet hodnocení: 14
  • průměrné hodnocení: 4.7

Jak jíst (a myslet) zdravě bez hřešení

Vytvořeno: 01. 07. 2018

  Hřešení – to je slovo, které obvykle používáme, když méně či více vybočíme z (dietního) režimu, který jsme si předsevzali. My jsme se ale tento týden rozhodli dát „hřešení“ vale. Čas od času vybočit z režimu a dopřát si jídlo, které máme rádi, i přesto, že je třeba kaloričtější a do našeho dokonale vyváženého jídelníčku se moc nehodí, totiž není nic špatného.

  • počet komentářů: 22
  • počet hodnocení: 29
  • průměrné hodnocení: 4.9

Ořechy a semínka - zdravé a trendy

Vytvořeno: 23. 06. 2018

  Možná jste i Vy ještě v době nedávné oříšky a semínka zavrhovali pro vysoký obsah tuku. Dnes je situace zcela opačná a ořechy a semínka se postupně stávají nedílnou součástí každodenních jídelníčků.

  • počet komentářů: 20
  • počet hodnocení: 31
  • průměrné hodnocení: 4.8

Inspirujte se v knížce Nakupujeme s rozumem, vaříme s chutí - nyní se slevou!

Vytvořeno: 16. 06. 2018

Pokud chcete získat plno praktických rad, jak správně nakupovat potraviny a hledáte inspiraci na nové zdravé recepty, doporučujeme knihu Nakupujeme s rozumem, vaříme s chutí, nyní ji můžete zakoupit se 30% slevou.   V první části knihy najdete užitečné rady, jak nakoupit kvalitní a nutričně hodnotné potraviny, co vám různé potraviny přináší a na co si dát při jejich nákupu pozor.

  • počet komentářů: 0
  • počet hodnocení: 0
  • průměrné hodnocení: zatím nehodnoceno

S chutí do nového pohybu

Vytvořeno: 15. 06. 2018

  Mgr. Nikola Hanyšová „Pokud nevykročíte vpřed, budete stále jen tam, kde už jste.“ Zajímáte-li se o zdravý životní styl, pak jste se sami přesvědčili pravděpodobně nejen teoreticky, ale i prakticky o všech výhodách pohybové aktivity a o smysluplnosti jejího pravidelného zařazování do vašeho každodenního života.

  • počet komentářů: 13
  • počet hodnocení: 32
  • průměrné hodnocení: 4.7

Ovoce má mnoho podob

Vytvořeno: 10. 06. 2018

  Jak jste se již dozvěděli v článku k této výzvě, ovoce obsahuje spoustu pozitivních látek, zejména potřebnou vlákninu, vitamíny, minerální i jiné ochranné látky. V porovnání se zeleninou obsahuje větší množství cukru, a proto je sladké a máme ho tak rádi.

  • počet komentářů: 16
  • počet hodnocení: 21
  • průměrné hodnocení: 4.6

Kde všude na nás číhá cukr

Vytvořeno: 08. 06. 2018

  Ing. Hana Málková Fakt, že bonbony, slazené limonády, sušenky nebo jiné sladkosti obsahují velké množství jednoduchých cukrů, již nikoho nepřekvapí. Víte ale, jaké množství cukru možná přijmete prostřednictvím zdánlivě zdravých a často dokonce i slaných potravin? Zkuste si někdy spočítat, kolik cukru váš běžný jídelníček ukrývá.

  • počet komentářů: 20
  • počet hodnocení: 27
  • průměrné hodnocení: 4.7

Čtení potravinových obalů – bez obalu a prakticky

Vytvořeno: 01. 06. 2018

  Ing. Hana Málková Z potravinových obalů se toho můžeme opravdu mnoho dozvědět a uvedené informace by pro nás měly být jedním z rozhodujících kritérií pro správný výběr a nákup. Dle evropského nařízení má označování potravin jasná pravidla, která musí výrobce dodržovat.

  • počet komentářů: 23
  • počet hodnocení: 36
  • průměrné hodnocení: 4.8

Tipy, jak snížit příjem cukru

Vytvořeno: 28. 05. 2018

Rádi byste omezili svůj příjem cukru, ale kromě toho, že si odpustíte svůj obvyklý „poobědový“ dortíček, vás žádné další kroky, jak na to, nenapadají? Tak pozorně čtěte! Je totiž mnoho způsobů, jak na cukr ve vaší stravě vyzrát.

  • počet komentářů: 13
  • počet hodnocení: 18
  • průměrné hodnocení: 4.8

Program Sebekoučink - nově i s mobilní aplikací!

Vytvořeno: 28. 05. 2018

Program Sebekoučink je skvělým pomocníkem při mapování vašich návyků, ale především při sestavování vyváženého jídelníčku. Jídelníček si můžete plánovat až na týden dopředu. Ukáže vám, kolik energie a jaké množství základních živin (bílkovin, tuků a sacharidů) byste měli denně přijmout a následně vám denní příjem kontroluje.

  • počet komentářů: 0
  • počet hodnocení: 0
  • průměrné hodnocení: zatím nehodnoceno

Kniha Já zhubnu zdravě a natrvalo

Vytvořeno: 28. 05. 2018

Pokud chcete získat zdravý přístup k jídlu nebo je vaším cílem zhubnout a potřebovali byste praktického průvodce na vaší cestě, doporučujeme knihu Ivy Málkové Já zhubnu zdravě a natrvalo.  Součástí knihy jsou i prvky přístupu mindfulness, v závěru každé kapitoly je Okénko všímavosti s praktickým cvičením.

  • počet komentářů: 0
  • počet hodnocení: 0
  • průměrné hodnocení: zatím nehodnoceno

Video Nácvik všímavého jedení

Vytvořeno: 28. 05. 2018

Praktický návod pro nácvik všímavého jedení najdete v tomto videu

  • počet komentářů: 0
  • počet hodnocení: 0
  • průměrné hodnocení: zatím nehodnoceno

Jde to i bez masa

Vytvořeno: 26. 05. 2018

  Mgr. Veronika Pourová Dlouho v naší společnosti převládal zvyk jíst maso každý den, někdy dokonce na oběd i na večeři. Tato tradice se ještě někdy odráží třeba na menu jídelen a restaurací, kdy jediné bezmasé jídlo je smažený květák, smažený sýr nebo smažené žampiony, případně kynuté knedlíky nebo jiná sladkost.

  • počet komentářů: 24
  • počet hodnocení: 25
  • průměrné hodnocení: 4.8

Vláknina v jídelníčku nemůže chybět!

Vytvořeno: 20. 05. 2018

  Vláknina je směs pro člověka nestravitelných nebo jen částečně stravitelných polysacharidů. To ale rozhodně neznamená, že nám nic nepřináší a není tedy nutné ji konzumovat. Naopak! Vláknina je jednou ze složek jídelníčku s prokazatelně pozitivními účinky na zdraví.

  • počet komentářů: 20
  • počet hodnocení: 32
  • průměrné hodnocení: 4.8

Prožijte dovolenou aktivně se STOBem

Vytvořeno: 19. 05. 2018

Chcete si vyzkoušet různé druhy pohybu v partě příjemných lidí po odborným vedením? Velké množství pohybu vám nabízí pobyty STOBu jak v tuzemsku, tak v zahraničí. Co se například společně sejít na prodlouženém víkendu na Máchově jezeře, kde si užijete mnoho druhů pohybu od zdravotního cvičení až po euforizující tanec?  Na všech pobytech je omezená kapacita, proto neváhejte s přihláškami na www.

  • počet komentářů: 0
  • počet hodnocení: 7
  • průměrné hodnocení: 3.7

Zeleninovo-ovocný kalendář

Vytvořeno: 18. 05. 2018

Ing. Lenka Vymlátilová Přes léto většinou o čerstvé ovoce a zeleninu není nouze, v zimě ale často naříkáme, že zelenina není vůbec dobrá a je předražená. Každý ví, že rajče v zimě ze supermarketu zkrátka není totéž, co v létě čerstvě utrhnuté rajče z naší zahrádky.

  • počet komentářů: 0
  • počet hodnocení: 0
  • průměrné hodnocení: zatím nehodnoceno

On-line kurz Hubnutí na míru se STOBem

Vytvořeno: 18. 05. 2018

Chcete si vytvořit ten správný vztah k jídlu, vychutnávat si každé sousto a nic si nevyčítat? Chtěli byste se odnaučit jedení u televize nebo počítače? Řešíte stres sladkostmi? Nedokážete odolat všemožným lákadlům? Chybí vám vůle? Pokud byste chtěli systematicky pracovat na změně vašich návyků, doporučujeme on-line kurz Hubnutí na míru se STOBem.

  • počet komentářů: 0
  • počet hodnocení: 0
  • průměrné hodnocení: zatím nehodnoceno

Nutriční hodnoty ořechů a semínek

Vytvořeno: 16. 05. 2018

Nutriční hodnoty jsou uvedené na 100 g potraviny. Více hodnot najdete v naší rozsáhlé databázi i v programu Sebekoučink.   Energie (kJ) Bílkoviny (g) Tuky (g) Sacharidy (g) SAFA (g) Cukr

  • počet komentářů: 10
  • počet hodnocení: 19
  • průměrné hodnocení: 4.9

Otestujte se, jaký je váš fyzický stav

Vytvořeno: 16. 05. 2018

Využijte jednoduchý test, během kterého za pár minut pomocí 10 jednoduchých cviků zjistíte, v jaké jste kondici a zároveň získáte doporučení, jak ji zlepšit. Test můžete vyplňovat opakovaně a sledovat své pokroky. Diagnostický test najdete zde.

  • počet komentářů: 0
  • počet hodnocení: 0
  • průměrné hodnocení: zatím nehodnoceno

Cvičení v Praze se STOBem

Vytvořeno: 16. 05. 2018

Vyzkoušejte různé druhy pohybových aktivit - zdravotní cvičení, cvičení NIA, aerobik, cvičení na fitballech, taneční aerobik či výuku tanců. Cvičení je vhodné pro začátečníky všech váhových i věkových kategorií i pro pokročilé.

  • počet komentářů: 0
  • počet hodnocení: 0
  • průměrné hodnocení: zatím nehodnoceno

Zkoušejte různé druhy aktivit a ušetřete s Edenred Benefits

Vytvořeno: 15. 05. 2018

Pokud se pravidelně věnujete různým sportovním aktivitám, navštěvujete sportovní centra, účastníte se lekcí cvičení a rádi zkoušíte nové věci, vyplatí se pořídit si volnočasové benefity Edenred Benefits. S nimi se nemusíte upsat jen jednomu fitness centru, můžete vyzkoušet různé aktivity a ještě ušetříte.

  • počet komentářů: 9
  • počet hodnocení: 15
  • průměrné hodnocení: 4.3

Tipy, jak obohatit život o nový pohyb

Vytvořeno: 15. 05. 2018

  Rádi byste do svého života zařadili nový druh pohybu, ale chybí vám dostatečná inspirace? Pak čtěte dál. Věříme, že si mezi bezpočtem druhů pohybových aktivit najdete tu svou novou zamilovanou. Zcela určitě nic nezkazíte, pokud pravidelně navyšujete i rutinní pohyb, tím podpoříte výdej energie během dne a snáze docílíte posunu energie ve prospěch výdeje nad příjmem energie.

  • počet komentářů: 8
  • počet hodnocení: 19
  • průměrné hodnocení: 4.5

Ovoce má v jídelníčku své místo

Vytvořeno: 10. 05. 2018

  Bc. Petra Lörincziová, Ing. Hana Málková Ovoce je důležitou součástí správné vyvážené a pestré stravy. Obsahuje řadu bioaktivních látek se širokým spektrem pozitivních účinků. Z čeho se ovoce skládá? Ovoce je tvořeno ze 70 –90 % vodou, zbytek tvoří především sacharidy a vláknina, obsah tuku a bílkovin je zanedbatelný (s výjimkou ořechů, které se mezi ovoce také mohou řadit, a některého exotického ovoce, např.

  • počet komentářů: 17
  • počet hodnocení: 30
  • průměrné hodnocení: 4.7

Evropský den obezity 2018 a velký úspěch STOBu

Vytvořeno: 10. 05. 2018

  Jak to všechno začalo? Evropský den obezity (EDO) je nezávislá celoevropská iniciativa, jejímž cílem je podpořit společnost k aktivnímu přístupu zvládání problému narůstající nadváhy a obezity a zapojily se do ní lékařské, lékárnické i pacientské komunity.

  • počet komentářů: 25
  • počet hodnocení: 22
  • průměrné hodnocení: 5

Nutriční hodnoty ovoce

Vytvořeno: 09. 05. 2018

Nutriční hodnoty jsou uvedené na 100 g potraviny. Více hodnot najdete v naší rozsáhlé databázi i v programu Sebekoučink.   Energie (kJ) Bílkoviny  (g) Tuky (g) Sacharidy (g) SAFA (g) Cukr (g) Vláknina (g) Ananas 210 1 0 13 0,0 10,0 2,0 Angrešt 210 1 1 10 0,0 7,0 4,0 Avokádo 670 2 14 8 2,0 1,0 7,0 Banán 380 1 0 23 0,0 15,0 3,0 Borůvky 250 1 0 14 0,0 9,0 3,0 Broskev 190 1 0 10 0,0 8,0 1,5 Citron 170 1 0 9 0,0 3,0 3,0 Datle 530 1,5 0 30 0,0 21,0 2,0 Fíky 300 1 0 17 0,0 12,0 3,0 Granátové jablko 350 1 1 18 0,0 13,0 4,0 Grapefruit 170 1 0 9 0,0 7,0 2,0 Hrozny 290 1 0 16 0,0 14,0 2,0 Hruška 260 0 0 15 0,0 10,0 3,0 Jablko 240 0 0 14 0,0 10,0 2,0 Jahody 170 1 0 9 0,0 5,0 2,0 Kiwi 240 1 1 11 0,0 7,0 3,0 Maliny 220 1 1 11 0,0 5,0 6,0 Mandarinka 200 1 0 12 0,0 10,0 2,0 Mango 290 1 0 16 0,0 13,0 2,0 Meloun vodní (červený)* 140 1 0,1 7 0,0 6,0 0,3 Meloun žlutý* 150 1 0,2 8 0,0 7,0 1,0 Meruňka 240 1 0 12 0,0 8,0 2,0 Nektarinka 180 1 0 10 0,0 7,0 2,0 Ostružiny 180 1 0 10 0,0 5,0 5,0 Pomelo 180 1 0 10 0,0 8,0 1,0 Pomeranč 200 1 0 11 0,0 8,0 2,0 Rybíz černý 260 1 0 15 0,0 8,0 5,0 Rybíz červený 200 1 0 11 0,0 5,0 4,0 Švestky 260 1 0 15 0,0 10,0 3,0 Třešně 270 1 0 15 0,0 11,0 2,0 Višně 220 1 0 12 0,0 9,0 2,0 * Meloun se botanicky řadí mezi zeleninu, svým složením se ale spíše podobá ovoci, a proto ho i v Sebekoučinku řadíme mezi ovoce.

  • počet komentářů: 8
  • počet hodnocení: 19
  • průměrné hodnocení: 4.7

Jak se v restauraci dobře a kvalitně najíst?

Vytvořeno: 05. 05. 2018

  Ing. Hana Málková Pokud se snažíte zhubnout, nebo je pro vás prostě jen důležité, co a v jakém množství jíte, vždy je výhodnější připravit si vlastní jídlo ze základních surovin. Jen tak máte opravdu kontrolu nad složením a kvalitou.

  • počet komentářů: 26
  • počet hodnocení: 36
  • průměrné hodnocení: 4.9

Inspirujte se v knížce Nakupujeme s rozumem, vaříme s chutí - nyní se slevou!

Vytvořeno: 03. 05. 2018

Pokud chcete získat plno praktických rad, jak správně nakupovat potraviny a hledáte inspiraci na nové zdravé recepty, doporučujeme knihu Nakupujeme s rozumem, vaříme s chutí, nyní ji můžete zakoupit se 30% slevou.   V první části knihy najdete užitečné rady, jak nakoupit kvalitní a nutričně hodnotné potraviny, co vám různé potraviny přináší a na co si dát při jejich nákupu pozor.

  • počet komentářů: 12
  • počet hodnocení: 16
  • průměrné hodnocení: 4.6

Čtěte obaly a nenechte se zmást

Vytvořeno: 01. 05. 2018

  Mgr. Veronika Pourová Podle obalu se jistě dají vybrat vhodné a méně vhodné potraviny. Platí zde však pravidlo důvěřuj, ale prověřuj. Pokud tedy potravina na první pohled bude vypadat, že se skvěle hodí do zdravého jídelníčku nebo na hubnutí, přečtěte si raději ještě složení a podívejte se na její výživové hodnoty, abyste si ověřili, že tomu tak skutečně je.

  • počet komentářů: 12
  • počet hodnocení: 20
  • průměrné hodnocení: 4.6

Proč řešit bílkoviny ve stravě?

Vytvořeno: 29. 04. 2018

  Tématu bílkovin se ve spojitosti s optimálně sestaveným jídelníčkem, obzvláště pokud potřebujete zhubnout nebo více sportujete, nelze vyhnout. Fakta o bílkovinách Bílkovina a protein jsou dva různé názvy pro tutéž živinu.

  • počet komentářů: 33
  • počet hodnocení: 40
  • průměrné hodnocení: 4.9

Reklama - díky našim sponzorům můžete využívat tyto stránky zdarma

Reklama - díky našim sponzorům můžete využívat tyto stránky zdarma