TOPlist


Články

Nejnovější článek

Jde to i bez masa

Vytvořeno: 26. 05. 2018

Mgr. Veronika Pourová Dlouho v naší společnosti převládal zvyk jíst maso každý den, někdy dokonce na oběd i na večeři. Tato tradice se ještě někdy odráží třeba na menu jídelen a restaurací, kdy jediné bezmasé jídlo je smažený květák, smažený sýr nebo smažené žampiony, případně kynuté knedlíky nebo jiná sladkost.

  • počet komentářů: 5
  • počet hodnocení: 3
  • průměrné hodnocení: 5

Další články

Vláknina v jídelníčku nemůže chybět!

Vytvořeno: 20. 05. 2018

  Vláknina je směs pro člověka nestravitelných nebo jen částečně stravitelných polysacharidů. To ale rozhodně neznamená, že nám nic nepřináší a není tedy nutné ji konzumovat. Naopak! Vláknina je jednou ze složek jídelníčku s prokazatelně pozitivními účinky na zdraví.

  • počet komentářů: 19
  • počet hodnocení: 31
  • průměrné hodnocení: 4.9

Evropský den obezity 2018 a velký úspěch STOBu

Vytvořeno: 10. 05. 2018

  Jak to všechno začalo? Evropský den obezity (EDO) je nezávislá celoevropská iniciativa, jejímž cílem je podpořit společnost k aktivnímu přístupu zvládání problému narůstající nadváhy a obezity a zapojily se do ní lékařské, lékárnické i pacientské komunity.

  • počet komentářů: 25
  • počet hodnocení: 22
  • průměrné hodnocení: 5

Jak se v restauraci dobře a kvalitně najíst?

Vytvořeno: 05. 05. 2018

  Ing. Hana Málková Pokud se snažíte zhubnout, nebo je pro vás prostě jen důležité, co a v jakém množství jíte, vždy je výhodnější připravit si vlastní jídlo ze základních surovin. Jen tak máte opravdu kontrolu nad složením a kvalitou.

  • počet komentářů: 26
  • počet hodnocení: 36
  • průměrné hodnocení: 4.9

Proč řešit bílkoviny ve stravě?

Vytvořeno: 29. 04. 2018

  Tématu bílkovin se ve spojitosti s optimálně sestaveným jídelníčkem, obzvláště pokud potřebujete zhubnout nebo více sportujete, nelze vyhnout. Fakta o bílkovinách Bílkovina a protein jsou dva různé názvy pro tutéž živinu.

  • počet komentářů: 33
  • počet hodnocení: 40
  • průměrné hodnocení: 4.9

Sójové texturované výrobky - jak jsou na tom nutričně?

Vytvořeno: 26. 04. 2018

Ing. Karolína Fourová, Ing. Hana Málková První pokusy o výrobu sójových texturovaných výrobků, někdy nesprávně nazývaných také sójové maso, začaly ve Spojených státech již v roce 1960. Nový produkt se ale nestal příliš úspěšným a na potravinářský trh expandoval až o deset let později, kolem roku 1970.

  • počet komentářů: 5
  • počet hodnocení: 6
  • průměrné hodnocení: 5

Rozchoďte to

Vytvořeno: 20. 04. 2018

Pokud jste si přečetli blog a zhlédli video k této výzvě, tak už víte, že pobyt na čerstvém vzduchu může mít blahodárné účinky na naše fyzické i psychické zdraví. Tyto účinky se však ještě znásobí, když k tomuto pobytu venku přidáme ještě aktivní pohyb.

  • počet komentářů: 38
  • počet hodnocení: 39
  • průměrné hodnocení: 4.8

Správný výběr chleba a pečiva? Už žádný problém!

Vytvořeno: 20. 04. 2018

  My Češi prostě milujeme pečivo a v jídelníčcích většiny z nás se objevuje minimálně jednou denně. Obchodní regály jsou ale doslova nabité pekárenskými produkty a navíc víte, že i náš milovaný chléb či jiné pečivo jsou neustále kritizovány, stejně tvrdě jako jiné potraviny.

  • počet komentářů: 17
  • počet hodnocení: 29
  • průměrné hodnocení: 4.7

Kolik vlákniny je obsaženo v potravinách

Vytvořeno: 17. 04. 2018

Ing. Hana Málková Vláknina má v naší stravě nezastupitelný význam, často ji však do našeho jídelníčku nezařazujeme dostatečně. Které potraviny nám k plnění denního příjmu pomůžou a které nám naopak mnoho vlákniny nepřinesou? Potraviny s vyšším obsahem vlákniny V závorce je uveden obsah vlákniny na 100 gramů potraviny.

  • počet komentářů: 16
  • počet hodnocení: 26
  • průměrné hodnocení: 4.7

Brožura Chci změnu. Jak na psychiku?

Vytvořeno: 13. 04. 2018

Další rady, jak dosáhnout toho, aby jídlo bylo uvědomělým příjemným prožitkem, a ne kulisou něčeho jiného, najdete v brožuře "Chci změnu. Jak na PSYCHIKU?" Brožura se zabývá faktory vedoucími k „jídlu navíc“ (vnější spouštěče, emoce a myšlenky).

  • počet komentářů: 0
  • počet hodnocení: 11
  • průměrné hodnocení: 4.7

On-line kurz Hubnutí na míru se STOBem

Vytvořeno: 13. 04. 2018

Chcete se odnaučit jedení u televize nebo počítače? Řešíte stres sladkostmi? Nedokážete odolat všemožným lákadlům? Chybí vám vůle? Pokud byste chtěli systematicky pracovat na změně vašich návyků, doporučujeme on-line kurz Hubnutí na míru se STOBem.

  • počet komentářů: 0
  • počet hodnocení: 0
  • průměrné hodnocení: zatím nehodnoceno

Krabičkové diety mohou ušetřit plno času

Vytvořeno: 13. 04. 2018

  Rozhodli jste se zdravě jíst, zhubnout a případně nabrat aktivní svalovou hmotu. Chcete proto udělat všechno – máte odhodlání, ale chybí vám čas a inspirace? Nevadí, zdravé jídlo si můžete dopřát i s minimem námahy, třeba s pomocí krabičkového stravování.

  • počet komentářů: 20
  • počet hodnocení: 25
  • průměrné hodnocení: 4.7

Tipy na zdravé večerní "zobání"

Vytvořeno: 10. 04. 2018

Nechcete se vzdát mlsání u televize? Vyzkoušejte tyto zdravější varianty večerního „zobání“. Pražená cizrna Cizrnu si doma můžete upéct nebo upražit i bez použití tuku jen s oblíbeným kořením. Je to rychlovka, která chutná skvěle.

  • počet komentářů: 12
  • počet hodnocení: 28
  • průměrné hodnocení: 4.8

Jak (ne)jíst u televize

Vytvořeno: 10. 04. 2018

  Je všední den, pozdní večer, vy máte všechny povinnosti odbyté a toužíte už jen po jediném – odpočinku. A to ideálně na gauči u oblíbeného televizního seriálu nebo filmu. A abyste svou večerní pohodu ještě umocnili, nalijete si do skleničky víno, případně vychlazené pivo, do misky nasypete nějaké to slané „zobání“ nebo sušenky a pak už se jen ponoříte do sledování (s rukou ponořenou do mističky s dobrotami).

  • počet komentářů: 25
  • počet hodnocení: 33
  • průměrné hodnocení: 4.8

Zdravotní benefity rostlinných tuků

Vytvořeno: 06. 04. 2018

  Mgr. Veronika Pourová, Ing. Hana Málková Kolem tuků se točí nespočet mýtů a šíří se neoficiální a nepodložená doporučení, která radí buď jejich úplné vynechání nebo naopak zvýšení množství na úkor ostatních živin.

  • počet komentářů: 18
  • počet hodnocení: 24
  • průměrné hodnocení: 4.9

Program FOOD: Kde se najíst opravdu zdravě?

Vytvořeno: 06. 04. 2018

  Zvláště pokud chodíte pravidelně na obědy do restaurace, vyplatí se věnovat pozornost správnému výběru a vybrat si takovou restauraci, kde vám nabídnou zdravý a vyvážený oběd z kvalitních surovin. Jenomže jak takovou restauraci v nepřeberném množství restauračních zařízení, bister a jiných podniků nalézt a rozpoznat? Využít k tomu můžete program FOOD, díky kterému jednoduše najdete nebo doporučíte restauraci, která splňuje požadavky na zdravé stravování.

  • počet komentářů: 14
  • počet hodnocení: 22
  • průměrné hodnocení: 4.7

Tahák pro výběr v restauraci

Vytvořeno: 06. 04. 2018

  I když si zrovna jídlo nestíháte připravit, nebo máte jednoduše chuť zajít si do dobré restaurace, a přitom nechcete vybočit ze svého zdravějšího režimu, nemusíte se bát, že zůstanete u suchého salátu. Jak již ostatně bylo řečeno v článku i v blogu k této Výzvě, i v restauraci je možné se kvalitně a zdravě najíst.

  • počet komentářů: 20
  • počet hodnocení: 25
  • průměrné hodnocení: 4.8

Pusťte jaro i na váš talíř

Vytvořeno: 01. 04. 2018

Mgr. Nikola Hanyšová V zimě si často stěžujeme, že zelenina není ani pro oko, ani pro naše chuťové buňky příliš vábivá, mnohdy bývá i předražená. Na jaké zelenině si můžete v nejbližších měsících pochutnávat a jaké suroviny lze využívat po celý rok? Právě využívání sezónních surovin je základem zdravého a vyváženého jídelníčku, využívejte proto naplno, co vám příroda nabízí.

  • počet komentářů: 13
  • počet hodnocení: 19
  • průměrné hodnocení: 4.9

Obsah bílkovin a tuku v potravinách

Vytvořeno: 29. 03. 2018

V tabulkách níže naleznete přehled vybraných potravin společně s obsahem bílkovin ve 100 g. Zjistíte tak, které potraviny jsou vhodným zdrojem bílkovin. Pozornost ale věnujte i množství tuku, který je v tabulce rovněž uveden u každé potraviny. Obzvláště bílkovinné potraviny živočišného původu mohou být i velmi bohatým zdrojem tuku.

  • počet komentářů: 18
  • počet hodnocení: 24
  • průměrné hodnocení: 5

Nezapomínejte na bílkoviny ani ve svačinkách

Vytvořeno: 27. 03. 2018

  Přemýšlíte, co si připravovat stále na svačinky? Pouze ovoce, zelenina nebo kousek pečiva vás nezasytí? Doporučujeme zařazení potravin, které obsahují bílkoviny. Bílkoviny jsou nezbytnou součástí našich jídelníčků a jejich výhodou je i největší sytící efekt, proto nebudete po bílkovinné svačince brzy hladoví.

  • počet komentářů: 20
  • počet hodnocení: 27
  • průměrné hodnocení: 4.9

Prožijte aktivní dovolenou se STOBem

Vytvořeno: 24. 03. 2018

  Prožijte pohádkovou dovolenou, kde vám nabídne bohatý program tým STOBu. Užijete si čerstvého vzduchu, různých druhů pohybu a plno zábavy. Pro milovníky exotiky Omán Nabízí azurové moře, bílý písek, mnohakilometrové procházky podél pobřeží u moře, plavání ve vyhřívaném bazénu a v otevřeném moři či v laguně (bez vln).

  • počet komentářů: 4
  • počet hodnocení: 7
  • průměrné hodnocení: 4.4

Vše, co potřebujete vědět o vejcích

Vytvořeno: 24. 03. 2018

  Vejce, konkrétně tedy žloutky, měly dlouhou dobu špatnou pověst skrze vysoký obsah cholesterolu a jejich konzumace byla proto omezována na 2 žloutky týdně. Vejce jsou potravinou nutričně významnou, velmi dobře stravitelnou a cholesterol již strašákem není. Vejce jsou tvořena vodou (74 %), kvalitními bílkovinami (13 %), tuky (12 %), dále obsahují některé vitamíny a minerální látky.

  • počet komentářů: 29
  • počet hodnocení: 45
  • průměrné hodnocení: 4.9

Test chůze

Vytvořeno: 22. 03. 2018

Autor: STOB CZ s.r.o. Zjistěte pomocí jednoduchého testu, jaká je vaše kondice. 1. Vyměřte si přibližně 1600 m na hladké rovné cestě. Trasu si můžete odkrokovat, změřit pomocí GPS, tachometru na kole, mobilní aplikace, případně využijte ovál na atletickém stadionu.

  • počet komentářů: 16
  • počet hodnocení: 24
  • průměrné hodnocení: 4.8

Vyzkoušejte nordic walking

Vytvořeno: 21. 03. 2018

Ing. Gabriela Kvítková, Ph.D. Jakákoliv chůze je pro náš organismus vždy velice prospěšná. Zajistí nám vyšší rozsah pohybu a zároveň přísun čerstvého vzduchu. Můžeme zvolit obyčejnou chůzi, rychlejší – turistické tempo, známá je i chůze trekingová.

  • počet komentářů: 19
  • počet hodnocení: 25
  • průměrné hodnocení: 5

Jak na time management?

Vytvořeno: 18. 03. 2018

Tento týden se nese ve znamení plánování. (Dobré) plánování času je nejenom velmi užitečnou taktikou, ale také důležitou součástí života snad každého člověka. V blogu k této Výzvě se dozvíte, jak si efektivně plánovat jídelníček i pohybovou aktivitu.

  • počet komentářů: 27
  • počet hodnocení: 37
  • průměrné hodnocení: 4.6

Tipy, jak ušetřit čas při přípravě jídla

Vytvořeno: 15. 03. 2018

  Ing. Hana Málková Pokud se zajímáte o správné a zdravé stravování, nebo je vaším cílem shodit přebytečné kilogramy, domácí příprava je jistě tou nejlepší volbou a také šancí, jak mít jídelníček opravdu pod kontrolou.

  • počet komentářů: 27
  • počet hodnocení: 43
  • průměrné hodnocení: 4.8

Kniha Hubneme s rozumem tvořivě

Vytvořeno: 13. 03. 2018

V této praktické knize se můžete inspirovat jednoduchými recepty a sestavit si vyvážený jídelníček na celý den. Kniha je rozdělena na tři části, které je možné díky rozstřižení a kroužkové vazbě samostatně otáčet. Vrchní třetina knihy je věnována snídaním, svačinám a moučníkům, prostřední obědům a spodní večeřím.

  • počet komentářů: 13
  • počet hodnocení: 15
  • průměrné hodnocení: 4.8

Proč ryby pravidelně zařazovat do jídelníčku?

Vytvořeno: 10. 03. 2018

Ing. Hana Málková Ryby obsahují řadu pozitivních látek a důvodů, proč považujeme ryby za zdraví prospěšné, je opravdu  mnoho. Pravidelná konzumace ryb slouží mimo jiné v prevenci kardiovaskulárních onemocnění, která jsou nejčastější příčinou úmrtí v ČR.

  • počet komentářů: 32
  • počet hodnocení: 41
  • průměrné hodnocení: 4.8

Seznamte se s tuky

Vytvořeno: 06. 03. 2018

  Ing. Hana Málková Tuky bývají často považované za hlavního viníka přibývání na váze. Mnoho lidí má tak stále pocit, že správným krokem, jak si udržet postavu či dokonce zhubnout, je tuky omezovat na minimum. Je to ale pravda? Rozhodně ne! Tuky jsou živinou, kterou pro správné fungování našeho organismu nezbytně potřebujeme.

  • počet komentářů: 27
  • počet hodnocení: 38
  • průměrné hodnocení: 4.8

Tahák pro správný výběr potravin bohatých na tuky

Vytvořeno: 06. 03. 2018

Ing. Hana Málková V každé potravině je zastoupeno více druhů různých mastných kyselin. Následující tabulku proto berte jen jako zjednodušení pro snadnější orientaci, kterým potravinám dávat přednost a které raději omezovat.

  • počet komentářů: 21
  • počet hodnocení: 32
  • průměrné hodnocení: 5

Reklama - díky našim sponzorům můžete využívat tyto stránky zdarma

Reklama - díky našim sponzorům můžete využívat tyto stránky zdarma