TOPlist


Články

Nejnovější článek

Alice zhubla 28 kg díky skupinovému kurzu zdravého hubnutí

Vytvořeno: 19. 03. 2019

„Na první hodinu přišla velmi sympatická a usměvavá žena sportovního typu. Prozradila nám, že je jí 63 let a celý život aktivně sportuje. Váha její slova do puntíku potvrdila, s takovým množstvím svaloviny jsem se u ženy doposud nesetkala.

  • počet komentářů: 9
  • počet hodnocení: 6
  • průměrné hodnocení: 5

Další články

7 příběhů o hubnutí

Vytvořeno: 11. 03. 2019

Inspirujte se příběhy neobyčejně obyčejných žen a jednoho muže. Stejných jako jste vy. I oni se ještě nedávno trápili pro kilogramy navíc. Hubnutí odkládali, odhodlávali se, hledali různé cesty. Nakonec to ale dokázali!  Jak těžký je život s kilogramy navíc? Je pro trvalé zhubnutí třeba speciálních diet či extrémního cvičení? To vše se postupně dozvíte skrze příběhy, které jsme pro vás připravili.

  • počet komentářů: 20
  • počet hodnocení: 19
  • průměrné hodnocení: 5

Mindful eating aneb jak jíst všímavě a s radostí

Vytvořeno: 04. 03. 2019

Autor: STOB Kdy naposledy jste zažili situaci, že jste jedli a … nic víc. Žádná televize, žádný počítač, žádné hovory, žádné myšlenky na práci, žádný spěch. Jen vy a jídlo, které jste si vychutnali od začátku až do konce.

  • počet komentářů: 47
  • počet hodnocení: 47
  • průměrné hodnocení: 4.8

Dejte zelenině zelenou!

Vytvořeno: 03. 03. 2019

Autor: STOB Člověk konzumuje zeleninu již přes 50 miliónů let. Její bohatá a pravidelná konzumace například způsobila, že jsme přestali dědit gen pro tvorbu vitaminu C, díky pravidelnému přísunu vitaminu ze stravy se stal nepotřebným. Zelenina nám ale přináší mnohem více, potřebujeme její vlákninu, další vitaminy, stopové prvky a jiné bioaktivní složky.

  • počet komentářů: 56
  • počet hodnocení: 56
  • průměrné hodnocení: 4.9

Tipy na svačiny bohaté na bílkoviny

Vytvořeno: 24. 02. 2019

Pokud si chcete připravit svačinu, která vás opravdu zasytí, nezapomeňte vždy doplnit i nějaký zdroj bílkovin.  Bílkoviny jsou nezbytnou součástí našich jídelníčků a jejich výhodou je i největší sytící efekt, proto nebudete po bílkovinné svačince brzy hladoví.

  • počet komentářů: 15
  • počet hodnocení: 45
  • průměrné hodnocení: 4.7

Tři dobré věci aneb jak zvýšit svou duševní pohodu

Vytvořeno: 11. 02. 2019

  Tereza Beníčková „Většinou příliš přemýšlíme nad tím, co se nám v životě nepovedlo, a málo myslíme na to, co se povedlo.“ Toto není pouze nějaká má negativistická spekulace, ale slova z knihy Vzkvétání amerického psychologa Martina Seligmana, jež se svou prací zasloužil o zrod směru, který se nazývá pozitivní psychologie.

  • počet komentářů: 72
  • počet hodnocení: 69
  • průměrné hodnocení: 4.9

Jak vypadá zdravá snídaně?

Vytvořeno: 04. 02. 2019

  Ing. Hana Málková, Ing. Lenka Vymlátilová Anglický výraz pro snídani - breakfast – znamená přerušení hladovění. Tělo je připraveno po dlouhé noci přijmout energii, která slouží pro aktivitu celého dne. Jako zdroj energie tedy nestačí v rychlosti vypít kávu a zhltnout sušenku a už vůbec se nevyplácí snídaně vynechávat.

  • počet komentářů: 65
  • počet hodnocení: 74
  • průměrné hodnocení: 4.7

Jednoduché triky, jak se vyhnout nadbytečnému cukru

Vytvořeno: 28. 01. 2019

  Autor: STOB CZ s.r.o. Správnou volbou potravin je možné se vyhnout opravdu velkému množství cukru, což si mnohdy ani neuvědomujeme. Proto jsme pro vás připravili krátký přehled toho, jak velkému množství cukru můžete jednoduše uniknout, pokud si odpustíte slazenou verzi některých potravin a nahradíte je jejich vhodnějšími alternativami.

  • počet komentářů: 49
  • počet hodnocení: 53
  • průměrné hodnocení: 4.7

Tipy jak zvýšit každodenní pohybovou aktivitu

Vytvořeno: 20. 01. 2019

Autor: STOB CZ s.r.o.   Nejpřirozenějším pohybem pro člověka je chůze, provozujte ji co nejčastěji. Plánujte si pravidelné procházky s přáteli, s pejskem, naplánujte si pracovní schůzku na čerstvém vzduchu při procházce apod. Vydejte se na cestu do práce pěšky nebo na kole, lze kombinovat i s MHD, část můžete jít pěšky a část MHD.

  • počet komentářů: 52
  • počet hodnocení: 56
  • průměrné hodnocení: 4.8

Je nutné "krabičkovat"?

Vytvořeno: 19. 01. 2019

  Hubnutí a správné stravování je často spojeno s představou, že musíme bezpodmínečně jíst každé tři hodiny a trávit večery (v horším případě brzká rána) chystáním mnoha krabiček, které si následně v krosně odneseme do práce nebo do školy.

  • počet komentářů: 21
  • počet hodnocení: 19
  • průměrné hodnocení: 4.3

Proč novoroční předsevzetí nevycházejí?

Vytvořeno: 05. 01. 2019

Ing. Hana Málková, Bc. Tereza Beníčková   S Novým rokem jsou úzce spjata všemožná předsevzetí. Zhubnu, budu jíst zdravě, budu pravidelně cvičit. Jaké je to vaše? A jak dlouho vám po „zlomovém“ Novém roce odhodlání pro dodržování takového předsevzetí vydrží? U někoho je to týden, u jiného možná i měsíc.

  • počet komentářů: 103
  • počet hodnocení: 84
  • průměrné hodnocení: 4.8

Otevíráme STOBí vrátka do roku 2019

Vytvořeno: 30. 12. 2018

  Naši milí STOBklubáci, vy, zkušení i vy, nově příchozí, celý rok 2018 se nesl v duchu projektu Výzva 52 a tento rok je u konce. Ale nebojte, ani v roce 2019 vás nenecháme na holičkách a opět vás rádi podpoříme na vašich cestách za zdravějším životním stylem.

  • počet komentářů: 17
  • počet hodnocení: 30
  • průměrné hodnocení: 4.8

Dárkové poukazy na naše e-booky s vánoční slevou

Vytvořeno: 19. 12. 2018

Přemýšlíte, jaké dárky ještě stihnete nakoupit? Obdarujte své blízké originálním a praktickým dárkem, který určitě potěší!  Připravili jsme pro vás dárkové poukázky na naše chytré elektronické knížky.

  • počet komentářů: 1
  • počet hodnocení: 2
  • průměrné hodnocení: 4.5

Evropský den obezity 2018 a velký úspěch STOBu

Vytvořeno: 10. 05. 2018

  Jak to všechno začalo? Evropský den obezity (EDO) je nezávislá celoevropská iniciativa, jejímž cílem je podpořit společnost k aktivnímu přístupu zvládání problému narůstající nadváhy a obezity a zapojily se do ní lékařské, lékárnické i pacientské komunity.

  • počet komentářů: 25
  • počet hodnocení: 22
  • průměrné hodnocení: 5

Proč řešit bílkoviny ve stravě?

Vytvořeno: 29. 04. 2018

  Tématu bílkovin se ve spojitosti s optimálně sestaveným jídelníčkem, obzvláště pokud potřebujete zhubnout nebo více sportujete, nelze vyhnout. Fakta o bílkovinách Bílkovina a protein jsou dva různé názvy pro tutéž živinu.

  • počet komentářů: 51
  • počet hodnocení: 51
  • průměrné hodnocení: 4.8

Pusťte jaro i na váš talíř

Vytvořeno: 01. 04. 2018

Mgr. Nikola Hanyšová V zimě si často stěžujeme, že zelenina není ani pro oko, ani pro naše chuťové buňky příliš vábivá, mnohdy bývá i předražená. Na jaké zelenině si můžete v nejbližších měsících pochutnávat a jaké suroviny lze využívat po celý rok? Právě využívání sezónních surovin je základem zdravého a vyváženého jídelníčku, využívejte proto naplno, co vám příroda nabízí.

  • počet komentářů: 15
  • počet hodnocení: 20
  • průměrné hodnocení: 4.9

Obsah bílkovin a tuku v potravinách

Vytvořeno: 29. 03. 2018

V tabulkách níže naleznete přehled vybraných potravin společně s obsahem bílkovin ve 100 g. Zjistíte tak, které potraviny jsou vhodným zdrojem bílkovin. Pozornost ale věnujte i množství tuku, který je v tabulce rovněž uveden u každé potraviny. Obzvláště bílkovinné potraviny živočišného původu mohou být i velmi bohatým zdrojem tuku.

  • počet komentářů: 11
  • počet hodnocení: 33
  • průměrné hodnocení: 4.9

Proč ryby pravidelně zařazovat do jídelníčku?

Vytvořeno: 10. 03. 2018

Ing. Hana Málková Ryby obsahují řadu pozitivních látek a důvodů, proč považujeme ryby za zdraví prospěšné, je opravdu mnoho. Pravidelná konzumace ryb slouží mimo jiné v prevenci kardiovaskulárních onemocnění, která jsou nejčastější příčinou úmrtí v ČR.

  • počet komentářů: 45
  • počet hodnocení: 47
  • průměrné hodnocení: 4.7

NOVINKA! Online kurz Všímavostí k sobě

Vytvořeno: 08. 03. 2018

8 týdenní on-line kurz, který vás naučí znovu nalézt zdravý vztah k jídlu Jíte, když jste ve stresu, unavení, nebo naštvaní? Jste odborníci na výživovou teorii, ale v praxi vám to stále pokulhává? Jsou vaše chutě na „zakázané“ jídlo silnější než váš zdravý rozum? Náš online kurz a e-book v jednom nabízí příjemné a efektivní řešení na principech mindfulness a mindful eating! Každý týden na vás čeká text k prostudování a nahrávky praktického cvičení Cvičení vám zaberou 20 minut denně a po osmi týdnech zjistíte, že jste trošku-více jiným člověkem V programu je celkem obsaženo přes 100 stran a 13 nahrávek, k tomu navíc praktické pracovní listy k zapisování Více o kurzu se dozvíte zde.

  • počet komentářů: 5
  • počet hodnocení: 9
  • průměrné hodnocení: 4.7

Kdy může zelenina škodit?

Vytvořeno: 28. 02. 2018

Bc. Andrea Jakešová   Jak již moc dobře víte, zelenina je významnou složkou naší stravy, jelikož je skvělým zdrojem vlákniny, vitamínů, některých minerálních látek a navíc neobsahuje mnoho kalorií, což oceníme nejenom v redukčním jídelníčku.

  • počet komentářů: 17
  • počet hodnocení: 19
  • průměrné hodnocení: 4.9

Nutriční hodnoty ryb a rybích výrobků

Vytvořeno: 10. 02. 2018

Nutriční hodnoty základních druhů ryb Hodnoty jsou uvedeny na 100 g suroviny v syrovém stavu. Ryby s nízkým obsahem tuku (do 2 % tuku) Energetická hodnota (kJ) Bílkoviny (g) Tuky (g) Sacharidy (g) candát 350 19 1 0 lín 330 19 0 0 platýz 340 18 1 0 štika 360 19 1 1 tilapie 490 20 1 0 treska aljašská 310 17 1 0 Ryby středně tučné (2–10 %) Energetická hodnota (kJ) Bílkoviny (g) Tuky (g) Sacharidy (g) pstruh 500 18 5 0 kapr 530 18 6 0 sumec 500 16 6 0 tuňák 500 22 4 0 žralok 550 21 5 0 Ryby tučné (více než 10 % tuku) Energetická hodnota (kJ) Bílkoviny (g) Tuky (g) Sacharidy (g) losos 850 22 12 0 makrela 750 18 12 0 sleď 700 18 10 0 úhoř 1000 19 17 0   ​Nutriční hodnoty základních druhů rybích výrobků Hodnoty jsou uvedeny na 100 g.

  • počet komentářů: 3
  • počet hodnocení: 28
  • průměrné hodnocení: 4.8

Co jíst, když nejíte ryby

Vytvořeno: 09. 02. 2018

Bc. Andrea Jakešová Jak už jsme si řekli v článku k této Výzvě, ryby jsou zdrojem mnoha pozitivních látek.  Ryby jsou v našem jídelníčku tím nejlepším zdrojem omega 3 mastných kyselin (zejména kyselina eikosapentaenová (EPA) a dokosahexaenová (DHA)), jejichž dostatečné množství potřebujeme pro to, abychom se vyvarovali vysokému krevnímu tlaku, srdeční arytmii a jiným srdečním příhodám, Alzheimerově nemoci, demenci, diabetu (cukrovce) a jednoduše udrželi naše srdce zdravé a náš mozek fit.

  • počet komentářů: 6
  • počet hodnocení: 33
  • průměrné hodnocení: 4.8

Ryba v kuchyni

Vytvořeno: 09. 02. 2018

Bc. Tereza Beníčková, Ing. Martin Pávek Ryby máte rádi, nicméně ve vašem jídelníčku se zdaleka neobjevují tak často, jak by mohly? Na vině může být i fakt, že samotná příprava ryb může být trochu specifická. To ovšem neznamená, že byste se jí měli bát a ryby si sami nepřipravovat.

  • počet komentářů: 29
  • počet hodnocení: 28
  • průměrné hodnocení: 4.6

Jak poznáte čerstvou rybu?

Vytvořeno: 09. 02. 2018

Ing. Hana Málková Vzhledem k vysokému obsahu vody a jen minimálnímu okyselení post mortem jsou ryby méně údržné a kazí se mnohem rychleji než maso jiných živočichů. Proto je potřeba, abychom byli při nákupu ryb opravdu důslední, pečlivě vybírali a nakupovali u ověřených prodejců.

  • počet komentářů: 9
  • počet hodnocení: 29
  • průměrné hodnocení: 4.6

Video Nácvik všímavého jedení

Vytvořeno: 03. 02. 2018

Praktický návod pro nácvik všímavého jedení najdete v tomto videu    

  • počet komentářů: 28
  • počet hodnocení: 32
  • průměrné hodnocení: 4.8

Záznamový arch ke stažení

Vytvořeno: 03. 02. 2018

Při nácviku odstraňování nevědomého jedení jsou skvělou pomůckou záznamy stravovacích návyků.   Záznamový arch pro zápis vašich návyků si můžete stáhnout zde Záznamový arch pro elektronické vyplnění v pdf si můžete stáhnout zde

  • počet komentářů: 12
  • počet hodnocení: 18
  • průměrné hodnocení: 4.5

Mlsej zdravě se STOBem

Vytvořeno: 02. 02. 2018

Mlsání nemusí být vždy plné cukru a rozhodně může být součástí zdravého jídelníčku, a to i při hubnutí! Inspirujte se v našem e-booku Mlsej zdravě se STOBem. Mlsej zdravě se STOBem – to je jedinečný e-book, který vám na svých stránkách plných receptů a rad řekne nejenom CO mlsat ale také JAK mlsat, abyste skutečně nepřibrali a mohli mít ze svého jídelníčku dobrý pocit.

  • počet komentářů: 9
  • počet hodnocení: 15
  • průměrné hodnocení: 4.4

Jak sladit zdravě?

Vytvořeno: 27. 01. 2018

Autor: STOB CZ s.r.o. Dnešní doba nabádá k omezování klasického bílého cukru. V dobré víře pak místo něj používáme jeho různé alternativy, které údajně mají být zdraví prospěšnější.

  • počet komentářů: 73
  • počet hodnocení: 74
  • průměrné hodnocení: 4.8

Svačím zdravě se STOBem - inspirace na zdravé svačiny

Vytvořeno: 19. 01. 2018

Nevíte, co připravovat na svačiny? Inspirujte se v e-booku Svačím zdravě se STOBem! E-book je plný zdravých rad i receptů na pestré a vyvážené svačinky, které vás během dne zachrání od hladu a nežádoucích chutí.  Autorky e-booku, Hanka Málková a Lenka Vymlátilová, poskládaly tento e-book společně s láskou a péčí a vložily do něj odpovědi na otázky, se kterými se i ony samy setkávají ve své poradenské praxi, ať už na kurzech hubnutí nebo během individuálního poradenství.

  • počet komentářů: 16
  • počet hodnocení: 15
  • průměrné hodnocení: 4.3

Jak se začít (znovu) hýbat?

Vytvořeno: 18. 01. 2018

  Autor: STOB CZ s.r.o.   Na to, abychom začali dělat něco dobrého pro své zdraví, není nikdy pozdě. Caesar je znám svým výrokem: „Přišel jsem, viděl jsem, zvítězil jsem.“ Tato slova bohužel nemusí platit v případech, kdy se pokoušíme o začátek či návrat k pravidelné pohybové aktivitě.

  • počet komentářů: 76
  • počet hodnocení: 79
  • průměrné hodnocení: 4.8