TOPlist


Jak si nahrát profilovou fotku?

Informace

  • Registrace: 25. 11. 2016

Výzva 52

Aktuální výzva:
Ryba je můj kámoš

Počet bodů v týdnu: 3
Celkový počet bodů: 188

sebekoučink Sebekoučink

0%

0kg
0 kg 3 kg
  • Zahájení: 21.03.2019
  • Ukončení: 16.05.2019
  • Cíl: Zhubnout

Zaplacený cyklus je přístupný do 18.05.2019

Získané body

Jak sbírat body?

Počítadlo pohybu

Můj pohyb

Chůze:0 km
Kolo:0 km
Cvičení:0 h 0 min

Všichni uživatelé

Chůze:84876.72 km
Kolo:48496.35 km
Cvičení:4160 h 44 min

Přidat pohyb

STOBkolo

Více o STOBkolu

TerezaBenickova

Jak psát blog?

Výzva č. 16: Jak neztratit čas v kuchyni a přesto si pochutnat

09. 10. 2018

Naše Výzva pro tento týden zní „Neztrácím čas v kuchyni“. Jenomže to se možná lehce řekne, ale o něco hůře provede. Přeci jenom rychlovka v podobě kuskusu s tuňákem a zeleninou je jednou za čas fajn, ale dávat si ji každý den? To by nám asi brzy lezla i ušima.

Mimochodem tady si troufám tvrdit, že trochu vím, o čem mluvím. Při našem měsíčním cestování po kanadských horách byla kombinace konzervovaného tuňáka, konzervovaného špenátu (ano, čtete správně, konzervovaného, a pokud můžu radit, tak se mu raději vyhněte) a rýže jediným teplým a plnohodnotným jídlem, které jsme za den měli. Asi vám nemusím povídat, že nejenom po příjezdu, ale ještě rok poté, jsem nemohla konzervovaného tuňáka ani cítit.

Nicméně zpátky k tématu. Jsem přesvědčená, že pokud chcete domácí přípravu jídla vzít poctivě, a přesto při vaření neztratit příliš mnoho času, je důležité vytvořit si „zásobárnu“ nápadů na rychlá a snadná jídla, která navíc můžete i podle fantazie libovolně obměňovat.

Mimochodem spoustu nápadů a vychytávek najdete i v článku k této Výzvě.

A protože je tato Výzva veskrze praktická, rozhodli jsme se Vám v tomto blogu naservírovat potřebnou inspiraci v podobě receptů a nápadů na každé jídlo dne, které vám ušetří čas a snad vám i budou chutnat.

Pojďme na to!

Snídaně

Pro mě je takovým snídaňovým „musthave“ ovesná kaše s ovocem. Už ji jím každý den nějaký ten pátek a ještě stále se mi nepodařilo se jí přejíst. A protože jsem chronický ranní „nestíhač“, uzpůsobila jsem si „recept“ na ní tak, aby byl především co nejrychlejší. Kupuji si jemné ovesné vločky, které následně zaliju mlékem (v mém případě z důvodu intolerance rostlinným), občas přidám pár rozinek nebo oříšků, strčím do mikrovlnky, přihodím ovoce a lžíci bezlaktózového jogurtu a je to!

Ovesnou kaši samozřejmě nemusíte připravovat v mikrovlnce, ale stačí ji pár minut povařit na plotně nebo prostě zalít hodně horkým mlékem a počkat pár minut, než nabobtná a vločky změknou (v tomto případě bych doporučovala opět sáhnout po jemných namletých vločkách, se kterými to jde snáze).

Kombinací je v případě ovesné kaše mnoho. A nemusíte střídat jen různé druhy ovoce a oříšků. Vyzkoušet můžete i méně klasickou kombinaci ovesné kaše, švestek a máku (recept zde).

V případě že jsem na cestách, nebo vím, že kvůli brzkého vstávání nebudu mít čas připravit si ani takto rychlou snídani, připravím si večer den předem ovesnou kaši bez vaření, kterou už pak ráno stačí jen vzít. Jak na ní najdete zde.

Tak trochu na pomezí mezi ovesnou kaší a „dezertem“ stojí mug cake, který je hotový také během chvilky, a s jehož dochucováním a zdobením si můžete vyhrát stejně jako v případě ovesné kaše. Vyzkoušejte třeba tuto variantu.

Pokud nejste vyloženě snídaňoví, ale jste spíš „snídaňáři začátečníci“, kterým dělá potíže ráno cokoliv sníst, nemusíte se bát sáhnout pro začátek ani po smoothie snídaňové variantě. Když použijete ty správné suroviny, a kromě ovoce přidáte i zdroj bílkovin a komplexních sacharidů, může být plnohodnotnou snídaní. Inspirujte se třeba tímto receptem na ranní smoothie. 

Přiznám se rovnou, že na slané snídaně mě příliš neužije. Ale vy, kteří to máte ráno radši naslano, asi tušíte, že takové slané snídaně, pokud to mají být zdravé a vyvážené rychlovky, se neobejdou bez kousku celozrnného pečiva, zdroje bílkovin (v podobě vajíčka, sýra, luštěninové pomazánky či šunky) a případně těch správných tuků (kvalitní margarín, avokádo, semínka).

Svačiny

Svačinky mohou mít opravdu nejrůznější podoby a v jejich případě ani není nutné vždy dodržet striktně pravidlo tří (základních) živin. Proto popusťte uzdu svojí fantazii a/nebo se nechte inspirovat několika našimi snadnými a rychlými recepty, které si klidně připravte ve větším množství dopředu, abyste je pak měli vždy po ruce v nějaké svačinové krabičce.

Rychlé tyčinky z vloček a banánu  (recept)

Chia pudink s banánem a borůvkami  (recept)

Cottage koláč z knäckebrotu (recept)

Křehké plátky s ricottou a malinami (recept)

Pizza snack z knäckebrotů  (recept)

Nejenom na svačinu, ale třeba i na snídani nebo jako studená večeře vám jistě přijdou vhod různé varianty zdravých pomazánek. A ty mohou mít skutečně nejrůznější podoby, ať už to budou různě ochucené pomazánky z tvarohu nebo sýra nebo třeba ty luštěninové. Hummus, tedy pomazánka z cizrny, patří k snadným a rychlým receptům, které se dají obměňovat podle chuti. Vyzkoušet ho můžete například v těchto třech variantách.  

Hummus (recept)

Řepová chilli pomazánka (recept)

Špenátový hummus (recept)

Obědy a večeře

Polévky

Pokud máte, stejně jako já, rádi polévky, pak možná tušíte, že v jejich případě, nebývá příprava náročná. V případě polévek je však možná více, než kde jinde, důležité to správné dochucení. Proto se nebojte pohrát si s různými druhy koření a bylinek. Mnoho toho také pro výslednou chuť udělá i silný vývar. Asi se ale shodneme, že vývar není zrovna rychlovka. Proto má rada zní. Uvařte si jednou za čas „kotel“ opravdu silného vývaru, který můžete následně zamrazit po jednotlivých porcích. V momentě, kdy budete vařit polévku, stačí už jen sáhnout do mrazáku a přihodit kostičku vývaru.

Já osobně mám nejraději krémové zeleninové polévky v nejrůznějších variantách. Momentálně například ujíždím na cuketové (dochucené drceným kmínem), ráda mám ale i špenátovou nebo hráškovou. Takové zeleninové polévky vás potěší především v zimních měsících, kdy výběr čerstvé a chuťově dobré zeleniny není takový. Zeleninové polévky snadno připravíte i z mražené či sterilované zeleniny, což je opět jedna z věcí, které vám ušetří mnoho času (protože opadne jinak obligátní mytí a krájení na kousky).

Navíc pokud chci mít z polévky i plnohodnotné hlavní jídlo, není nic jednoduššího. Stačí opět přidat zdroj bílkovin (vajíčko, šunka, uzený losos, čerstvý sýr) a kousek celozrnného pečiva.

Inspirujte se například těmito dvěma rychlými recepty.

Rychlá tomatová polévka s fazolemi (recept)

Špenátový krém se sušenou šunkou a parmezánem (recept)

Hlavní chod

A je tu to (pro mnohé) nejlepší na závěr – hlavní chody.

A jak už bylo řečeno v úvodu, opravdu nemusíte být o kuskusu s tuňákem, aby byl váš hlavní chod rychlovka. Věřím, že vás o tom přesvědčí tyto recepty.

Ovesné "rizoto" s pražskou šunkou a zeleninou Creatif Duo (recept)

Kuskus s cizrnou na arabský způsob (recept)

Italské tagliolini s fazolemi Cannellini, cherry rajčaty a sušenou šunkou  (recept)

Kari s červenou čočkou (recept)

Zapečené vejce s cottage cheese a zeleninou (recept)

Tortilla s uzeným lososem a cottage cheese (recept)

Tortilla plněná fazolemi (recept)

Plno času, který by vám jinak spolkla příprava, vám mohou ušetřit takzvaná „jídla z jednoho pekáčku“, tedy společné pečení všech součástí jídla. V tomto případě vám nejvíce času zabere krájení, pak už jen stačí zapnout troubu a počkat, až bude hotovo.

Pečená zelenina s tofu (recept)

Vepřové kostky pečené v papilotě se zeleninou a batáty (recept)

Sladké a slané mlsání

A na závěr si dovolím jednu sladkoslanou (a zaručeně rychlou) tečku.

Pražená cizrna (recept)

Pečený borůvkový tvaroh (recept)

Tak dobrou chuť!

Máte i vy tipy na jídla, která ušetří čas a rozhodně stojí za ochutnání? Podělte se o ně s námi v komentářích!

Hodnocení (40 hlasů):

Komentáře

Komentáře je možné psát až po přihlášení. Pokud již máte účet, přihlaste se prosím. Pokud ještě účet nemáte, registrujte se

22. 04. 2018 21:02

Hanuja

Bezvadné tipy. Hodně jich vyzkouším. Už se těším..

20. 04. 2018 07:20

masten

Nerad vařím, je to mě nejhorší činnost v domácnosti. Ale musím. Takže díky za inspiraci.

19. 04. 2018 21:17

LuckaN78

Diky za tipy a inspiraci

19. 04. 2018 12:15

Niraska

Parádní článek, spousta inspirace, těším se, až vyzkouším některé recepty.

18. 04. 2018 18:14

Anolisky

Také se mi recepty moc líbí. Už se těším, až je vyzkouším.

18. 04. 2018 17:32

Hanakomo

Super díky moc,určitě vyzkouším

18. 04. 2018 10:30

Slonik71

Děkuji za zajímavý článek a recepty

17. 04. 2018 09:45

Irena1111

Pre mňa veľmi inšpiratívny článok. Ďakujem za super recepty

17. 04. 2018 05:43

dasa67

Zajímavé recepty, některé možná zkusím.

16. 04. 2018 22:52

bessi

Díky za recepty, které jsou přesně podle mého gusta

16. 04. 2018 20:34

Macatice

Vaření "v jedné pánvi" nebo "v jednom papiňáku" je můj styl. Kuskus zbožňuju jakožto přílohu, kterou netřeba vařit. Teď u nás mají dokonce celozrnný. Dokonce se mi tím o trošku mi zvedl index zdravého životního stylu :-)

16. 04. 2018 17:00

nevzdavatse

za článek a recepty. Doufám, že se něco přiučím .

16. 04. 2018 16:37

bejbinka

děkuji za recepty....

16. 04. 2018 14:59

PerditaX

Nerada trávím v kuchyni víc než půl hodiny. Takže dík za rychlé recepty.

16. 04. 2018 14:22

luvia

super článek. některé recepty jsem už viděla v časopise a říkala si, že je určitě vyzkouším. Děkuji za připomenutí.

16. 04. 2018 11:30

tkoskubova

Moc děkuji za nápady,určitě si něco z receptů vyzkouším.Ještě nikdy jsem nejedla cuketovou polévku,tak jsem zvědavá,zda mi bude chutnat.Cuketu mám moc ráda.

16. 04. 2018 08:56

tmavovlaska

K obědu nejraději dělám rychlá jídla, některé vaše recepty vyzkouším. Ale různé ovesné kaše k snídani, to tedy nejím. Jen klasiku - chléb.

16. 04. 2018 08:42

Rivana

To je super! Děkujeme. Recepty na "bleskovky" ty se vždy hodí.

16. 04. 2018 08:22

ifucikova

Děkuji za pěkný článek, na recepty se postupně mrknu a které se mi budou líbit, tak si uložím, taky nerada stojím dlouho u plotny :-)

16. 04. 2018 08:18

coumba

Takové vaření mě také baví. Musím recepty přečíst pozorně, až bude víc času, určitě si vyberu. Jen škoda, že manžel stále vyžaduje klasiku a takový hummus nebo kuskus přímo nesnáší. Ještěže zeleninu miluje.

16. 04. 2018 08:10

Hefaista

Krásně napsané receptíky, určitě jich spoustu vyzkouším.

16. 04. 2018 08:06

Masa55

Moc děkuji za inspiraci.

16. 04. 2018 07:50

jesus

pokud to myslíte tak, potom vaření občas taky ošidím

16. 04. 2018 07:39

filipova

krásně napsané, recepty si musím pročíst až bude víc času

16. 04. 2018 07:01

ajanka

Dza hezký článek a inspiraci, receptíky si postupně proklikám :-).
U mě ráno vítězí ovesná kaše z namočených vloček - věčer namočím potřebnou dávku do mléka, nebo vody, ráno dám do mikrovlnky a za 2,5 minuty mám na stole. Dochutím nejčastěji ovocem, které mám buď čerstvé, nebo zamražené - v tomto případě ho přidávám do misky k vločkám :-). Také mám k obědům svoje oblíbené rychlovky :-).

16. 04. 2018 05:37

babicka Eva

Perfektní článek, recepty se budou hoditl

16. 04. 2018 04:51

Jirina55

V rychlovkách se dost vyžívám i když u plotny trávím zejména dopoledne tak 6 hodin - vaření je moje profese. Sama sobě a přípravě jídla věnuju tak 10 minut ráno - káva a pomazánka moc času nezaberou, jogurt je taky rychlovka , z polévek miluju vývary a tvořím je ze zeleniny a silného vývaru, který mám v zásobě a nebo naopak husté - zelenina, brambory, moje oblíbená červená čočka fazolové lusky, hlavní jídlo nejlépe z jednoho hrnce - opečená ryba, drůbeží maso a příloha a nebo dušené maso rovnou s přílohou a zvlášť zelenina nebo salát ...

Reklama - díky našim sponzorům můžete využívat tyto stránky zdarma

Reklama - díky našim sponzorům můžete využívat tyto stránky zdarma

Kvíz o ceny

Soutěž byla ukončena. Gratulujeme výherkyni linduskafr

Ankety

Jak často jíte ryby a výrobky z ryb?

Hlasovat