TOPlist
Sledujte nás:

Kategorie potravin

Sardinky v oleji
H T S

Zpět

Nutriční hodnoty na 100 g/ml

Energie: 950 kJ
Bílkoviny: 20 g SAFA: 3 g
Tuky: 16 g Cukry: 0 g
Sacharidy: 0 g Vláknina: 0.6 g
Sůl: 1 g

Ryby a rybí výrobky je obecně vhodné zařazovat do jídelníčku, jsou zdrojem hodnotných lehce stravitelných bílkovin, zdraví prospěšných tuků, minerálních látek a vitaminů. Mořské ryby jsou významným zdrojem jodu a omega 3 mastných kyselin, které působí příznivě na kardiovaskulární systém. Sardinky obsahují samy o sobě poměrně velké množství tuku, jedná se o tuk s příznivým složením, tento výrobek však obsahuje velké množství dalšího přidaného tuku v podobě nálevu, u méně kvalitních výrobků se bude pravděpodobně jednat o olej s horším složením, vybírejte proto kvalitnější výrobky. Energetická hodnota tohoto výrobku je poměrně vysoká, proto ho zařazujte do jídelníčku pouze výjimečně a před konzumací nechte olejový nálev pořádně okapat.

Náhrada

Vhodnější jsou výrobky, které neobsahují přidaný tuk, například rybí výrobky ve vlastní šťávě nebo v octovém nálevu. Nejlepší volbou jsou však vhodně upravené čerstvé ryby.

Sestavte si z databáze potravin vyvážený jídelníček!

Naši partneři