TOPlist


Databáze potravin

Jogurt ovocný polotučný slazený průměr

Nutriční hodnoty na 100 g/ml:
  • Energie: 400 kJ
  • Bílkoviny: 4 g
  • Tuky: 3 g
  • Sacharidy: 13 g
  • SAFA: 2 g
  • Cukry: 13 g
  • Vláknina: 0.2 g
  • Sůl: 0.1 g
Jogurty jsou zdrojem dobře stravitelných bílkovin a mléčného tuku. Mléčného cukru (laktózy) obsahují menší množství, část je díky mikroorganismům přeměněna na kyselinu mléčnou. Dále jsou mléčné výrobky zdrojem vitaminů a minerálních látek, nejcennější je obsah dobře využitelného vápníku. Výhodou jogurtů je také přítomnost bakterií, které působí příznivě na střevní mikroflóru. Polotučný jogurt obsahuje kolem 3 % tuku. Ovocné jogurty obsahují poměrně velké množství přidaného cukru, jehož příjem by se měl co nejvíce omezovat. Proto ovocné jogurty zařazujte do jídelníčku v přiměřeném množství a při redukční dietě je raději vynechte.

Náhrada

Raději vybírejte jogurty bez přidaného cukru, ideálně bílé nízkotučné nebo polotučné jogurty, do kterých si můžete přidat trochu ovoce. Občas můžete konzumovat jogurty slazené nízkokalorickým či nekalorickým sladidlem.

Komentáře

Komentáře je možné psát až po přihlášení. Pokud již máte účet, přihlaste se prosím. Pokud ještě účet nemáte, registrujte se

Reklama - díky našim sponzorům můžete využívat tyto stránky zdarma

Reklama - díky našim sponzorům můžete využívat tyto stránky zdarma