TOPlist


Databáze potravin

Okurka salátová

Nutriční hodnoty na 100 g/ml:
  • Energie: 60 kJ
  • Bílkoviny: 0.8 g
  • Tuky: 0.1 g
  • Sacharidy: 3 g
  • SAFA: 0 g
  • Cukry: 1 g
  • Vláknina: 0.8 g
  • Sůl: 0.01 g
Zelenina je z převážné většiny tvořena vodou, je dobrým zdrojem vlákniny, díky čemuž se řadí k potravinám s velkým objemem a nízkou energetickou hodnotou, což je zejména při redukční dietě velmi výhodné. Obsah základních živin je až na výjimky téměř bezvýznamný. Zelenina je však cenná kvůli obsahu vitaminů a vlákniny. Některé druhy zeleniny jsou také větším zdrojem minerálních látek, jejich vstřebatelnost je však mnohem nižší než z živočišných potravin. Významný je také obsah antioxidantů a dalších pozitivně působících látek. Zelenina je nezbytnou součástí každodenního jídelníčku, doporučuje se konzumace cca 400 g zeleniny denně. Okurka je poměrně chudá na vitaminy a minerální látky, je však vhodné ji zařazovat do jídelníčku.

Komentáře

Komentáře je možné psát až po přihlášení. Pokud již máte účet, přihlaste se prosím. Pokud ještě účet nemáte, registrujte se

Reklama - díky našim sponzorům můžete využívat tyto stránky zdarma

Reklama - díky našim sponzorům můžete využívat tyto stránky zdarma