TOPlist
Sledujte nás:

Energetická denzita stravy

Zpět

Hubnutí bez hladu
Při redukci váhy bychom neměli nikdy trpět hlady. K tomu nám pomůže to, že si budeme vybírat potraviny, které mají velký objem, ale málo energie, mluvíme o tzv. „energetické denzitě stravy“. Obecně platí, že čím více vody daná potravina obsahuje, tím nižší je její energetická denzita, a tudíž i energetická hodnota. Potraviny obsahující přes 80 % vody jsou ty pravé (zelenina, jogurty).
Energetická hodnota zeleniny je okolo 100 kJ na 100 g dané potraviny, sladkostí okolo 1800 kJ a tuků okolo 3800 kJ na 100 g. Odborníky doporučovaná strava by měla mít 500-600 kJ na 100 g potraviny. Pro srovnání energetická denzita menu ve fast food je více než 2x vyšší, okolo 1100 kJ/100 g.

Zelenina snižuje denzitu pokrmu
Zelenina má tedy nejnižší energetickou denzitu, protože ji tvoří ze 75–95 % voda. Navíc je výborným zdrojem vlákniny, vitaminů, minerálních látek a dalších ochranných látek. Zeleninu můžete konzumovat bez omezení jako součást téměř každého jídla (místo přílohy) nebo jako samostatné jídlo v podobě hezky upraveného zeleninového talíře či jako samostatnou svačinu. Zeleninu můžete jíst čerstvou, mraženou, konzervovanou či sušenou. Zelenina je tedy při redukci váhy vaším zachráncem. Dnes jsou k dostání desítky druhů zeleniny, na kterých si můžete opravdu pochutnat. Pozor jen, abyste z nízkokalorického zdravého jídla neučinili smetanovými či majonézovými zálivkami či smažením na tuku kalorickou bombu. Pokud tedy do jídelníčku zařadíte častěji potraviny s nižší energetickou hodnotou, celková denzita pokrmu se sníží. Základ hlavního jídla by měl vždy tvořit talíř, kde polovinu tvoří zelenina, čtvrtinu maso nebo jiný zdroj bílkovin a čtvrtinu příloha. Pokud do jídelníčku zařadíte častěji potraviny s nižší energetickou hodnotou, celková denzita se sníží. Při sestavování takto pojatého jídelníčku vám může pomoci program Sebekoučink, který vám spočítá i energetickou denzitu.

Snížením denzity pokrmu k větší spokojenosti
Množství (objem) stravy ovlivňuje pocit sytosti: čím objemnější je strava, tím je větší pocit spokojenosti a menší riziko přejedení v následujícím jídle. Potraviny či pokrm s nižší denzitou vás zasytí a v dalším jídle sníte v průběhu dne potraviny o celkově nižší energetické hodnotě. Ze studií, které byly prováděny, vyplývá, že pokud lidé měli sníst nejdříve povinně stravu s nízkou energetickou denzitou (například velký talíř zeleniny s kousky opečeného kuřete) a pak si libovolně vybrat cokoli, byl jejich další výběr pozitivně ovlivněn, aniž by o to vědomě usilovali, snědli v dalším průběhu dne potraviny s celkově nižší energetickou hodnotou.

A navíc, když máte plný talíř, cítíte se i psychicky více nasyceni.

Nesmí se jít však do extrému tak, aby v jídelníčku byla pouhá zelenina, ta sama o sobě nevyhovuje tzv. nutriční denzitou potravin - což je poměr množství nutrientů - důležitých látek v jídle k energii poskytnuté tímto jídlem. V ovocných a zeleninových dietách je jistě hodně vitaminů, minerálních látek a vlákniny, ale za to chybí základní živiny - bílkoviny a tuky.
Zelenina tedy redukuje energetickou denzitu jídla, přídavek zeleniny k většině denních jídel je velmi výhodný, ale je třeba ji doplnit bílkovinou a kvalitním tukem.

Zajímavá čísla:
energetická denzita stravy Afričana 450 kJ/100 g
denzita průměrné britské stravy 670 kJ/100 g
energetická denzita menu ve fast food 1100 kJ/100 g
odborníky doporučovaná zdravá strava 500-600 kJ/100 g

Hodnocení (310 hlasů):

Komentáře je možné psát až po přihlášení.

10. 07. 2017 22:28
Zajímavý článek.
26. 01. 2017 16:21
Ahoj, je tu nejaky vegetarian. Nedari se mi sníst dost bilkovin any Meliss


Ahoj, je tady nejaky vegetarian. Nedaří se mi sníst dost bílkovin s dobrými tuky. Poradí někdo.
02. 07. 2016 19:15
Dneska v normě, uvidíme, jak na tom budu další dny - držme si place
25. 05. 2016 09:09
Také jsem v denzitě kolem Afričanů
24. 03. 2016 19:51
zacinam, druhy den a zatim to mam spis cervene, jedine, co se mi dari jsou tuky, safa, piti a vydej...ale je fakt, ze semaforky pomahaj a i po dvou dnech premyslim, co si dalsi den dam a kde uberu...tak si drzme palce :D
11. 03. 2016 21:02
Ahoj,přečetla jsem si článek o denzitě a jsem zase o něco chytřejší,vše do sebe pěkně zapadá a kila jdou dolu.Díky všem Stobákům.
16. 12. 2015 11:29
Napište komentář...
11. 10. 2015 09:55
Nefunguji mi semafory,prosim pomoc
12. 08. 2015 09:47
Pěkně popsáno, neměla jsem tušení, o cen je rec
29. 07. 2015 06:06
Nenapíšem
28. 07. 2015 23:41
Napište komentář...
09. 07. 2015 16:20
Co je špatného na denzitě 315?
05. 07. 2015 14:20
Ahoj všem , je v součtu někde zohledněn pohyb, tzn. že třeba sním o 300Kj více než mám propočet, ale mám třeba 1500kj výdej, takže se vlastně nic neděje a je to OK?
22. 06. 2015 20:21
Paráda, dnes mi denzita vyšla, celý den jsem nepocítila hlad, semaforky zelené a žluté a pohybu až až
14. 06. 2015 23:34
Ahojte vsichni, preji uspesne hubnuti!
Dnes me malem drblo, vypila js skor 4 litry vody a hned mi ten semafor sviti cervene. Prijde mi docela normalni, ze kdyz je 36 stupnu, jeste musim i cvicit a v praci beham, jak najata, ze asi musim vic pit...
26. 05. 2015 15:43
ano to je všechno poučné ale nakonec má pravdu tento muž a jeho.:http://oliverburian.blog.idnes.cz/clanok.asp?cl=427124&bk=29554
tak to je a nebude jinak !!! Jednoduché počty !!
13. 05. 2015 20:16
Paní Gitus, hezky jste to napsala...... Plně souhlasím.
02. 05. 2015 09:21
Pekný deň, aj ja znovu začínam od 1.5., denzita 496. Prajem sebe aj Vám veľa úspechov.
02. 05. 2015 09:19
Napište komentář...
07. 04. 2015 21:46
jsem na tom podobně, dnes znovu začínám a denzita 495,ooo
03. 03. 2015 04:38
Dnes znovu začínám a mám denzitu 550, tak to jsem ráda. haha
10. 02. 2015 19:28
Stastnicka: první položka není snídaně oběd a večeře, ale snídaně, dopolední svačina a oběd, to by mělo dohromady mělo tvořit 50-60% (tuším) celkového příjmu.
23. 01. 2015 13:35
Souhlasím s gitus, cílem není aby vždy a vše svítilo zeleně ale zdravým způsobem snížit váhu a to bez zbytečného stresu, a tak "žlutá je dobrá" . Semafory nás mají naučit přemýšlet co je pro nás dobré. Uvědomit si chyby kterých se dopouštíme a změnit naše nezdravé návyky.
18. 01. 2015 18:42
Pro iTynka:
Myslím si, že není bezpodmínečně nutné, aby všechno "svítilo" zeleně. Pro mě je důležité, že o tom, co jím, přemýšlím a snažím se to sestavit co nejlépe. Dle mého určitě není cílem sebekoučinku, abychom každý den měli vše na 100 % - ale spíše se naučit co je správně a uvědomit si, kdy jsme hřešili a třeba ten den (nebo následující) přidat trochu pohybu. Tak to alespoň cítím já.
16. 01. 2015 14:42
Pro Martu: Koukejte se na podrobnosti dne, tam hned uvidíte co má z vašeho jídelníčku nejvíc tuku a to omezte.
Pro iTynku. Mohutná snídaně nemusí být dobré řešení jak vím z vlastní zkušenosti, protože způsobuje hlad na oběd. Pokud se chcete podívat na jiný způsob zdravého hubnutí na bázi stobu, přečtěte si moji Teorii bankovního účtu, ta funguje na 100%. http://oliverburian.blog.idnes.cz/clanok.asp?cl=427124&bk=29554
24. 10. 2014 08:39
Ahoj, jsem tady nová, kdyby náhodou někdo byl ochotný, přidala bych si ho jako svého kouče a mohl by mi pomoci. Pořád po tejdnu neumím nastavit jídelníček tak, abych na snídani měla největší příjem, nebo abych měla bílkoviny v pohodě... Ani jediný den mi zatím nesvítil zeleně... Vždycky mám něčeho málo :( Děkuji moc!
18. 10. 2014 15:58
je to docela fuška,pořád počítám,vážím,denzitu mám celkem ok,450-550,ale pořád bojuju s obsahem tuků v potravinách,nevím pořád co se hodí a co ne ...holt chce to čas...
01. 09. 2014 13:18
Přijde mi to logické, čím více je v potravině vody, tím méně se tam vejde kalorií. Představuji si to asi moc jako "byl jednou jeden život", ale do nedávna jsem o denzitě potravin vůbec neuvažovala. Teď mi pomáhá občas se vyhnout úplné kalorické bombě.
26. 08. 2014 22:37
tu denzitu vůbec nechápu
26. 08. 2014 12:36
Jak dlouho vám trvalo potlačit chuť na sladké a sacharidy?
23. 07. 2014 14:48
Vím, že to sem nepatří, ale nejde mi to zapsat jinam. Když zapíšu celý den a dám si uložit body, tak u první položky mám pořád 0, že nedodržuji snídani, oběd a večeři. Ale přitom v tabulce to mám zapsáno. Nevíte někdo, v čem je chyba? Díky.
22. 07. 2014 09:15
No jo, když já potřebuji mít pocit, že je toho hodně:-D Taky nedosáhnu ani na Afričana. Ale zeleniny mám kilo, jenom s melounem, asi si ho přepíšu do vlastních potravin, protože to prostě dieteticky zelenina není, botanicky jistě.
22. 07. 2014 07:45
Z vlastní zkušenosti to může být i kontraproduktivní, nízkodenzitní strava svádí zvětšovat si porce což roztahuje žaludek, běžná porce běžného jídla pak vůbec nezasytí :-)
22. 07. 2014 06:42
Já mám všechno zelené, zeleniny skoro kilo, ale denzitu mám strašně nízko, málokdy mi dosáhne na Afričana.
29. 06. 2014 19:40
Dnes poprvé..vše téměř zelené, jen tuků málo, ale denzitou nedosahuji zdaleka ani na Afričana. Tak Somálec?:-)
24. 04. 2014 23:13
dle denzity jsem Afričanka :))
01. 04. 2014 17:23
Můžu se zeptat jestli je problém když mám enrgetickou denzitu kolem 400/100g?
12. 03. 2014 09:58
ahojky, no ja prave vlozila snidani a kolem 1500KJ...cumim teda...a to mam jenom vlocky 24g, mleko 100g, 12g listkove orisky a jeden pernik ke kafi 49g...ale vcera jsem spalila pres 6tisic KJ, tak se to snad nezblazni, za chvili jdu behat, hihi...
17. 02. 2014 14:19
dnesni denzita snidane 1700/100g...nojo, dojedla jsem tiramissu a oriskovy piskot...ale rano to snad nevadi, budu cvicit a dalsi jidlo dam dietni, do celkoveho poctu kJ se vlezu...nedokazu porad jist jen zdrave, semaforky stale cervene, ale jsem tu kratce. Pocit hladu nemam vubec, chute ale ano, jim, protoze bych mela a obcas hodne nezdrave.
15. 01. 2014 17:32
Dvě kilča syrové zeleniny denně moje norma, existuje něco s menší denzitou? :-)
15. 01. 2014 16:30
Napište komentář...
02. 01. 2014 16:31
právě sladkosti taky zbožňuju:(
25. 11. 2013 08:01
myslím si, že se zeleninouo nebude problém horší je to se sladkostma((
16. 09. 2013 08:51
snažím se snažím,jenže s prací co dělám jsem tak unavená,že se mi málo kdy podaří denzitu udržet dole.
26. 07. 2013 20:23
Dobrý den,
Mam energetickou denzitu kolem 240, někdy i méně. Můj denní doporučený příjem je 7400kj, když se jí ale snažím zvýšit, musím na oběm sníst méně a mám pak hlad. Je to hodně velký problém? Mám pořad červený semaforek u zeleniny protože můj denni příjem přesahuje výrazně 20%.
15. 07. 2013 17:53
Stále jsem se nenaučila počítat si kJ. Máte nějakou radu ? Dík.
06. 06. 2013 16:00
zeleninu jsem nikdy neměla ráda, zato se nemohu zbavit chuti na sladké...
05. 06. 2013 20:09
dodržím doporučený denní energetický příjem, ale energetickou denzitu mám 260, vadí to něčemu? jestli třeba nejím moc jídla, co se jeho gramáže týče?
02. 06. 2013 10:31
Pro Zublinku72
Mám stejný problém, jako většina tady, málo tuků. Mandličky a dýňová semínka si tedy zapisuji do jiného jídla, 5-6 gramů, podle toho, jak program dovolí a tím tuky splním. A jím je jako poslední, tedy až večer :-)
18. 05. 2013 06:48
Zeleniny jím poměrně hodně,udržuje mi to váhu, neboť už 3 týdny si nic nevážím a pořád mám stejně, nepřibírám, jen mi padají cm v pase.
18. 05. 2013 06:24
Zeleninu mám ráda a jím jí hodně. Myslím, že mi vysoká en. denzita nehrozí.
17. 05. 2013 22:44
Většinou mám denzitu nižší než je doporučovaná, jím hodně zeleniny :-)
15. 05. 2013 09:24
Většinou mám denzitu nižší, protože jsem "zeleninová" a převážně mám nedostatek tuku.
15. 05. 2013 06:03
Denzita je ten nejmenší problém
14. 05. 2013 23:30
14.5.2013
Denzitu si v podstate udrzuji v norme.
14. 05. 2013 22:33
Tohle asi nezvládnu
14. 05. 2013 09:29
Také mívám pod 500 - při 300-400g zeleniny denně to tak vychází.
14. 05. 2013 08:02
denzitu mívám mezi 450 a 500,ale 500 jsem ještě nikdy neměla
14. 05. 2013 06:34
denzitu si zkouším hlídat, ale né vždy se mi to podaří
13. 05. 2013 12:33
Ach jo,já ty tuky nemůžu vytáhnout...pořád jsem v červeným.Neví někdo,jestli to vadí??A ještě otázka(asi hloupá),když zařadím do snídaně activii a k tomu pár mandliček,právě kvůli tukům,tak mě tam vyjde červený křížek....tak já nevím,stále se moc neorientuji :-)
07. 05. 2013 22:52
Mám radost, že jsem konečně začala opět se sebou něco dělat. Denzita - absolutně neznámý pojem, nikdy jsem to slovo neslyšela. Teď už vím , co znamená a věřím, že v dohledné době se naučím s klidem Angličana naplňovat její optimální výši- hurááá!
06. 05. 2013 12:07
S tuky jsem měla také velké problémy, abych měla aspoň žlutě. Takže to řeším mandlemi, rybami, sojovym tukem od Provamelu nebo kdyz uz je fakt cervena krize, tak vytahnu kousek tvrdeho syra, ovsem nizkotucneho
05. 05. 2013 13:31
voda a zelenina, nuže dobrá tedy....o denzitě jsem neměl dosud ani tucha.
03. 05. 2013 10:21
Ahoj, já jsem začala psát druhý den a můžu říct, že v tom docela tápu. Vše mám červené tudíž vše špatně. A navíc tady čtu o nějaké denzitě .... to nestačí si počítat jen kilojouly?
28. 04. 2013 13:36
Pořád je co se učit:
25. 04. 2013 15:54
S denzitou mívám problémy, skáče mi to nahoru a dolů, dneska mám 345 a včera jsem měla přes 600. Stejně jak píše Milka - mívám problémy s množstvím tuků, tedy, že ho jím málo, což bych u sebe nikdy nečekala :-) řeším to vajíčkem na tvrdo do salátu a navíc je to bašta! :-)
24. 04. 2013 14:35
Já jsem také pod Afričanem, stále nemohu dohnat tuky - svítí červeně :-(, jinak mám semaforky zelené. No, občas mi do 5000 Kj něco chybí, takže i celkový semaforek mám červený. Už jsem přidala k jogurtu mandle, abych vytáhla tuky a stejně se mi to nedaří. :-(
22. 04. 2013 14:49
Naučila jsem se jíst zeleninu každý den, dřív to bylo jen tak náhodně podle chutě, času a nálady. Denzita funguje :)
21. 04. 2013 17:13
Tak jsem pod Afričanem
21. 04. 2013 13:51
21.4.2013
Nyní jím podstatně více zeleniny než předtím.
19. 04. 2013 21:22
Denzitu nejsem schopna sledovat...
19. 04. 2013 14:35
Taky mám občas problém s denzitou a doháním to taky okurkama melounem a rajčaty
19. 04. 2013 09:26
Mě tak chutná meloun :)
16. 04. 2013 23:57
Denzita nižší, hubnti snažší. Denzita se dá snížit konzumací "mokré" zeleniny (okurky, rajčata, papriky, meloun).
16. 04. 2013 14:40
Při dodržení denního příjmu 5000 kj mám denzitu přes 500 tak to je v poho.Ale bohužel někdy na denní příjem nedosáhnu a mám ho nízký a to pak i denzita není ani 400.Musím víc hlídat denní příjem kj.
16. 04. 2013 09:47
Při dodržování sebekoučinku mám denzitu jako Afričan :-)
16. 04. 2013 08:41
16.4.2013
Denzita stravy pro mě nový pojem.Začínám jíst více zeleniny.Já mám ráda čersvou zeleninu okurky,rajčata.Už se těším na léto,kdy jí bude dostatek za příznivou cenu.
03. 04. 2013 17:12
Majolenka2: Na zvýšení hodnoty ZDRAVÝCH tuků doporučuju oříšky a semínka, je to skvělý vynález :) Stačí přidat hrstku do jogurtu nebo ovesné kaše a hned se to krásně všechno srovnává :) Anebo zakápnout hotové jídlo (oběd, večeři) olivovým olejem před podáváním, i když přiznávám, že na to jsem si třeba já nikdy nezvykla, to spíš ty oříšky.. :)
03. 04. 2013 12:32
Denzita mi pravidelně vychází kolem 350-400, tak snad nevadí že je to méně než je doporučená hodnota.
30. 03. 2013 15:44
se mnou je problém ten, že o zeleninu jsem nikdy moc nestála a nevím, zda se jí na stará kolena naučím jíst....
26. 03. 2013 14:44
a ještě k té denzitě...moc se nevyznám,mám ji od 350 do 550..tak nevím,co je správně...časem to snad zjistím
26. 03. 2013 14:41
zdravím všechny,hubnu teprve 5.den,takže můj jídelníček vzchází z praxe-pokus-omyl,vše se učím za pochodu,ale daří se mi konečně dosáhnout dostatku bílkovin,jen tuků se mi nějak nedostává...ovšem jen ve stravě...na bocích a břiše jich mám dosti...:)cvičím každý den,vážím potraviny,chodím na 12-ky do práce..denní,noční...pomazlit dítě,napsat úkoly....a přála bych vám teď vidět naši domácnost..nebo spíš nepřála :)...ale manžel je skvělej,nejen,že mě podporuje,zaregistroval se taky a vážíme spolu...tak věřím,že tentokrát to konečně dotáhnu k úspěšnému konci...jsem ráda,že jsem se sem přihlásila,vidím,že nebojuju sama...držme si pěsti..:)
21. 03. 2013 17:56
tak jsem právě také zjistila, že stanovenou denzitu nesplňuji a jsem z toho smutná - budu se snažit o zlepšení...
20. 03. 2013 12:28
Vůbec jsem netušila že nějaká denzita stravy existuje. Ale co jsem koukala tak se držím někde mezi 300-400KJ/100, tak doufám že je to ok :)
15. 03. 2013 14:13
Denzita je pro mě nový pojem, ale jak tak pozoruji i nový problém - strefit se do všech norem a nemít hlad nebo se nepřejídat. Zatím stále bojuji s nedostatkem bílkovin - ať dělám co dělám.
14. 03. 2013 21:21
Dnes jsem četla článek o denzitě,mám doporučenou 500-600.Každopádně
jsem zas o něco moudřejší.Mám problém s bílkovinami,dle semaforku jím málo bílkovin,takže stále se učím po 14 dnech hubnutí.
13. 03. 2013 16:39
Já mám opačný problém. Sacharidy mne moc nelákají a řeším je - když mne chytne chuť na sladké - ovocnou zmrzlinou nebo míšou a tak jich mám ve stravě méně než je doporučeno. V pondělí končím svůj první hubnoucí cyklus a jsem zvědavá, jak to bude pokračovat. Výsledek je ale dobrý Džíny už nosím menší o dvě velikosti a z původního záměru dostat se pod 100 kg je záměr pomalu ale jistě se projíst pod 90 kg a pokud možno ještě dál. Tak snad se zadaří
09. 03. 2013 09:23
Podle sebekoučinku při dietě mám zkonzumovat 5000kJ, z toho min 350g má být zelenina. Tak mi denzita vychází okolo 300kJ/100 . Nevím, jestli to není málo?
08. 03. 2013 12:25
Já mám denzitu vyšší, ale pracuji na tom! Nicméně díky pravidelnému cvičení 3x týdně se mi postava pěkně formuje, ačkoliv jsem pouze o 2kg lehčí, cítím změnu na oblečení! :-) Ale ještě dlouhá cesta přede mnou....
08. 03. 2013 10:22
moje denzita dnešního dne je 256kj/100 g. Hubnu pomalu celkem 13 kg za 9 měsíců a cítím se skvěle
07. 03. 2013 22:37
Zeleninu jsem dost dlouho zanedbávala.Přitom ji mám ráda. Prostě jsem jedla bezmyšlenkovitě to , co bylo. Zatím mě dělá problém myslet na to dopředu, aby byla po ruce. Strašně nerada chodím nakupovat, tak jsem vždycky snědla , co rodina přinesla.
07. 03. 2013 20:14
Já se přidávám též. Mám taky denzitu většinou 350 až 450.
06. 03. 2013 20:53
gabag:-)))), belle.poupee-urcite je lepsi mensi nez vetsi, ja jen nevim, jestli je lepsi drzet se doporuceni 500-600 nebo mit klidne mene
06. 03. 2013 08:22
to mi stále dělá problém se trefit do 500-600, mám méně :(
06. 03. 2013 00:21
Ale čím menší tím snad lépe, ne?
05. 03. 2013 20:47
jeste se mi snad nepovedlo mit denzitu nad 500, vetsinou kolem 400., nekdy 450..
05. 03. 2013 10:31
Jarusena - cetla jsem ted Tvuj komentár k udávání pohybové aktivity do fitkoucinku. Jsem tu teprve od konce února, ale mám s tím stejný problém. Mám spoustu pohybu v domácnosti, jak to ale zaradit, kdyz to není tezká domácí práce. Je tam toho moc málo - takze se také starám o díte "jako". Prevlékám, nosím... Slo by s tím neco udelat?
28. 02. 2013 10:38
Liska Polarka no to bude právě tou zeleninou, 600g je celkem dost, rozmělní to i to vepřové... ale chtělo by to vidět jídelníček za celý den, ne jen oběd a večeři.
27. 02. 2013 18:27
Mám denzitu každý den nižší, ale to je asi dobře, ne?
26. 02. 2013 19:59
nerozumím tomu... měla jsem k obědu vepřové (180g) a brambory (180g), k večeři žitný chléb a šunku se sýrem, k tomu více než 600g zeleniny - a mám denzitu 360 :(
26. 02. 2013 00:03
Ano, to je důležité znát. Budu se sem vracet, než se to naučím.
22. 02. 2013 22:16
Super info!
22. 02. 2013 15:25
Kupodivu, mně to funguje víceméně opačně - po zelenině mám daleko větší hlad. :-D
17. 02. 2013 22:19
děkuji za nové informace :-)
02. 02. 2013 22:09
o tom slyším - čtu - poprvé a jsem za článek moc vděčná, děkuji!!!
02. 02. 2013 19:48
Vsechny zdravim!Zajimalo by me,cim muzu nahradit maso!Mela jsem zvysenou hladinu kys.mocove v krvi,tak nesmim maso a nektere potraviny!Dekiji
30. 01. 2013 12:19
všechny zdravím,jsem po operaci žlučníku,3 kg jsou dole a žluč.dieta pokračuje.Jezte zdravě,ať vás to nepotká.
23. 01. 2013 09:09
Pro masenku-úplně Tě lituju,já bych práci v pekárně zvládala těžko,miluju pečivo.No a tvé stravování bude náročné na organizaci,hlavně nejez před spaním,až se probudíš,tak se nadlábni-hodně úspěchů!!
23. 01. 2013 07:46
Takže jestli jsem to dobře pochopila tak když bude denzita trochu menší než zmíněných 500-600 tak to nebude vadit...neměla by přerůst těch 600. :-) UF
22. 01. 2013 23:26
ahoj,já taky začínáma a doufám,že budu mít dost odhodlání a pevné vůle.Dělám jenom noční a to ještě v pekárně,takže už jen ty vůně čerstvého pečiva svádějí.Ráno -v poledne vstávám akorát na oběd,takže většinou snídaně a svačiny vynechávám.Mám to všechno posunutý a když jsem doma tak pokaždé v jedenáct v noci mám hrozný hlad,protože v práci většinou svačím.Snažím se na to nemyslet,ale žaludek se sám ozývá.Většinou chodím spát po půlnoci a už nechci nic jíst.Je to někdy dost náročný.
19. 01. 2013 19:12
Díky za radu,kde ho seženu a kolik stojí?Je fakt príma,žes zareagovala.
19. 01. 2013 11:47
lavina - na chutě mi pomáhá Aktivchrom tobolky, regulují hladinu cukru v krvi
19. 01. 2013 09:38
zdravím z krásně sněhem nachumelené jihomoravské vesničky....vše se zatím daří,doufám že i vám všem.Problém-noční chutě.Jsem sova.Znáte to někdo?
17. 01. 2013 22:58
no já teprve dnes začínám,ale bude tu problém,protože když budu mít 12h noční směnu,tak budu muset jíst více a nebudu splňovat kalorický příjem a naopak po noční do cca 13 hodin spím,takže vše budu mít narušené. Snad to půjde i tak,ukáží až výsledky
17. 01. 2013 08:32
Blanko,taky mám za sebou 5.den a 2 kg jsou dole.Bude to asi úvodní start těla,dál to půjde zřejmě pomaleji.Splnit limit u denzity mě taky dělá problémy.Jsem ráda ,když mám 350.Zatím reaguji hlavně na semafory.Ahoj všem s denzitou malého Afričánka-bude líp!
16. 01. 2013 16:20
Ahojte - mám opačný problém - nestačím tolik jíst a moje energetická denzita potravit je na úrovni Afričana... Je to nebo není dobře? Se zeleninou nemám problém, akorát mám pocit, že hubnu nějak moc rychle. Zítra mám vážení a měření, ale už po pár dnech jsem měla dvě kila dole... Díky za případné info
16. 01. 2013 06:52
Jarusena: zbytečně naříkáte na malý výběr v tabulce fit aktivit.Chce to jen správně zařadit do kategorií-např.sex-tvrdý aerobik,nebo jóga-záleží na vaší akčnosti při...,praní...je domácí úklid...Vidíte,já si nemůžu zaměnit sex za cvičení,já píšu jen to cvičení.Tak hodně šťastných aktivit a pěkný den.Tiše závidííííííííííím
16. 01. 2013 06:46
axiom: velké DĚKUJI -F5 mi pomohlo.Pěkný den.
15. 01. 2013 19:10
lavina: Zkuste aktualizovat stranku. Bud F5 (pripadne CTRL + F5) na klavesnici nebo kliknout na sipku u vetsiny prohlizecu umistenou vedle adresniho radku nahore. Pokud to nepomuze, dejte vedet.
15. 01. 2013 12:01
Prosba,pomozte mi radou-od rána mi přes tabulku sebekoučinku naskakuje graf mé hmotnosti a nejde odstranit.Tím pádem nemůžu počítat a nemám nad sebou vlastně žádný bič. pomooooc
13. 01. 2013 15:03
Zdravím, tak je to týden a už mě z té zeleniny bolí břicho (nejedla jsem jí vůbec - jsem spíš na ovo, jitrničky atd.), ale je fakt že to kilčo první je dole juchů
08. 01. 2013 18:37
Ahojky, třetí den vážím potraviny.... zatím mě to baví... Prosím poraďte jak přidat pohyb, vždyť jich tam je tak žalostně málo a pokud nenapíšu denně nic, vypadá to, že jsem mrtvola, vždyť i ve spánku vydávám nějakou energii ne ? a co třeba sex, co třeba kancelářská práce, co třeba běžné domácí práce, jako pobíhání k pračce, sušičce do sklepa, pak pro prádlo, pak třídit, .......atp. Nestálo by za to, aby byly pohyby rozšířeny a ne jen abych tam psala pořád péče o dítě 30 minut denně, jen abych tam napsala nějaký pohyb, který asi tak odhaduji se vyrovná těm domácím pracem.... Prosím o doplnění....
26. 12. 2012 20:56
Čtení na celej večír :D
17. 11. 2012 21:59
no tak ja uz shodila 10 kilo ... takze neco na tom spravnym stravovani bude :PP
17. 11. 2012 14:02
Tak se anžím vše počíst,ale už vtom mám guláš :-(
08. 10. 2012 16:23
kdysi jsem hubla pod vedením lékaře a jeho měření mi určilo denní dávku 6500kJ ted tady mám jen 5700kJ,ale je pravda,že mám jen o 10kg víc než tenkrát...spíš je horší se na začátku srovnat s tím,že včera jsem žrala a dnes mám jen jíst :D takže porvní týden nevidím moc valně...ale když jsem zvládla sundat 20kg tak tech deset dám dolu taky :D
26. 08. 2012 14:36
felangiova:
v Vazeni-mereni je doporuceny prijem na kazdy tyden, tam je i co sis zadala ohledne cviceni. jakmile Necvicim zmenis na neco jineho, doporuceny prijem se ti automaticky prepocita
26. 08. 2012 11:08
z toho plyne ze pocit hladu souvisi spis s vysokou denzitou.
nebo nedodstatkem neceho jineho - tuku atd.
26. 08. 2012 11:07
http://www.novinky.cz/zena/zdravi/118980-hustota-stravy-pomuze-zhubnout.html

ja osobne si myslim ze mit hlad kvuli nizke denzite stravy nedava smysl. Nizka denzita znamena, ze jite vice jidla co se tyce objemu, ktere ma ale nizkou kalorickou hodnotu (napr zelenina atd) . timpadem se clovek citi vice najezeny protoze toho snedl \'\'vice\'\' ale na energeticke hodnote - kaloriich se to nezvysi...

viz clanek nahore z novinky.cz
"Je prokázáno, že čím nižší hustota (denzita), tím nižší je pravděpodobnost přejedení nebo snědení větší porce v následujícím jídle. Náš organismus totiž vyhodnotí i objem jídla, nikoli jen to, kolik má kalorií. Velkou roli v tom hraje i fakt, že pokrm, jehož součástí je zelenina nebo ovoce musíme jíst déle, máme tedy šanci skončit s jídlem dříve než budeme přejedení,"

Zelenina sníží denzitu pokrmu
Na druhé straně, jdete-li do fast-food restaurace, můžete počítat s denzitou vysokou - standardní hamburger má na 100 g celých 1000 kJ. Na chvíli možná zasytí, ale po jedné nebo dvou hodinách přijde velký hlad.

takze pokud je denzita nizsi nez 500-600 tak se podle me vubec ale vubec nic nedeje

a taky jestli jste si vsimli tak na denzitu neni zadny semaforek ani zadne body... a ty jsou jinak uplne navsechno od spravne snidane, spravneho mnozstvi snidane+svacina+obed atd atd...... .takze pokdu by byla denzita mezi 500-600 naprosto zasadni, tak by ji autori stranek jiste zaradili mezi semaforky ci body.

ja osobne mam denzitu kolem 400. a nevim jak bych ji mohla zvysit ani kdybych chtela.. kdyz snim 400gramu zeleniny a 200g ovoce denne, tak to bych si pak asi fkt musela dat cokoladu a hamburger abych to dohnala :))
23. 08. 2012 20:36
Tak dnes začínám a jsem z toho trochu jelen. Snad to zvládnu
27. 07. 2012 20:34
Ahojte, jsem tady první týden a jsem moc zvědavá, jak to dopadne: Denzitu mám slabou něco kolem 300 nejvíc 400, tak nevím, je tady spoustu komentářu, které říkají dobře a které špatně. Když jsem začala, tak jsem necvičila a program mi napsal denní várku kj na 5400, ale ted už jsem byla podruhé cvičit, tak nevím, jestli bych neměla mít vyšší příjem kj? prosím, poradte, pokud někdo víte, byla bych moc ráda :-)
19. 07. 2012 11:51
Napište komentář...
28. 06. 2012 21:45
mám v tom také trochu nejasno,ale svým způsobem řečeno:zelenina je skoro kaloricky na nule a nasytí vás tak je tedy dobře ji konzumovat co nejvíce..nechci jmenovat jeden detoxikační progam při kterém opravdu zhubnete(i kdyby jste nechtěli:-))a je založen na tom,že tak konzumujete ja jednu porci nějakých400g brokolice nebo zelených fazolek a nebo červené řepy...hlad opravdu nemáte,protože to množství400g do sebe ani nenasoukáte,ale po týdnu veřte-nevěřte Vám potraviny,které jste konzumovali lezou i ušima...a světe div se kila letí závratně dolů-i centimetry...ale dle mého je to hrozně nevyvážené,chybí tam maso,pečivo atd...
25. 06. 2012 11:44
Dobrý den,prosím Vás mohli by jste mi nějak vysvětlit jak si mám nastavit jídelníček a co je to ten denzit,a kde najdu kolik těch Kj mám mít u kterého jídla??předem moc děkuji:)
25. 06. 2012 11:25
MaSka já chápu že máte hodně práce když každý den je spousta a spousta dotazů atd. Ale že hodně lidí prostě tenhle článek nechápe - nechápal a pak to bylo že nikdo neví co si vlastně pod tím představit. Děkuji za vysvětlení!
24. 06. 2012 01:48
Jak to tak vypadá, tak jsem si popletl energetickou denzitu s glykemickým indexem. Díky za vysvětlení.
22. 06. 2012 20:25
Obávám se, že se v diskuzi plete vícero pojmů...Když sníte 100g dvou různých jídel s rozdílnou energetickou denzitou, tak při pokrmu s nižší energetickou denzitou příjmete méně energie ačkoliv porce bude vážit stejně jako porce toho druhého pokrmu.
Když to budete brát z druhé stránky:stejná energetická hodnota při dvou pokrmech s různou denzitou bude znamenat, že můžete snít pokrmu s menší energetickou denzitou větší množství k dosažení stejného energetického příjmu než pokrmu s vyšší energetickou denzitou. Žaludek při příjmu většího množství potravy vysílá dříve signál k nástupu pocitu sytosti.
O tom, zda budete mít po pokrmu hlad rozhoduje kromě objemu stravy i glykemický index viz. http://www.stobklub.cz/clanek/glykemicky-index-a-redukce-vahy/.
Při sestavení redukčního jídelníčku není ideálem mít co nejnižší energetickou denzitu, co nejnižší glykemický index a zároveň nejnižší energetickou hodnotu viz. např. tučné sýry s velkým množstvím energie a nulovým glykemickým indexem, protože neobsahují sacharidy.....to byste skončili na okurkách. Smyslem je, že tyto faktory vám pomohóu jídelníček sestavit, tak abyste si pochutnali a neměli HLAD!!! pozor nezaměňovat za chutě.
To xwoman: vzhledem k velkému množství příspěvku každý den, není v našich kapacitách reagovat na veškeré dotazy pod články, blogy, příspěvky, fotogaleriemi ...díky za pochopení.
22. 06. 2012 18:54
VERAXXX: Slovy klasika: "Můžete se mnou ABSOLUTNĚ NESOUHLASIT, ale to je tak jediné, co s tím můžete dělat." Jak je vidět, asi jste ten článek špatně četla, když napíšete "při vyšší denzitě, než je doporučená, pravděpodobně příjímáme i více Kj atd...tak po takovém jídle prostě nemáte hlad delší dobu" - protože je to přesně naopak, čím vyšší denzita, tím dříve dostanete hlad a budete chtít další jídlo. Viz první a druhá věta "Množství (objem) stravy ovlivňuje pocit sytosti: čím objemnější je strava, tím je větší pocit spokojenosti a menší riziko přejedení v následujícím jídle. Potraviny či pokrm s nižší denzitou vás zasytí a v dalším jídle sníte v průběhu dne potraviny o celkově nižší energetické hodnotě" v třetím odstavci článku.
Na druhou stranu ale máte pravdu v tom, že když je denzita nižší, tak to zase tak moc nevadí.
22. 06. 2012 16:09
Ozo.bk já s Vámi absolutně nesouhlasím, při vyšší denzitě, než je doporučená, pravděpodobně příjímáme i více Kj atd...tak po takovém jídle prostě nemáte hlad delší dobu.Při nízké denzitě zase naopak, takže pro zdravé hubnutí vůbec nevadí nízká denzita, důležité je, jak se cítí Vaše tělo. Mimochodem, chtěla bych vidět jídelníček aspoň na jeden den, který by měl doporučenou denzitu a taky všechny semaforky zelené.Osobně si myslím, že to nelze, pokud máte ve stravě dostatek zeleniny.
22. 06. 2012 09:36
Ozo.bk díky :)
22. 06. 2012 01:53
xwoman: já to pochopil tak, že by se to mělo pohybovat mezi těmi hodnotami, které píšou v článku, tedy okolo 500 - 600 kJ / 100 g. Pokud je to pod i nad, není to dobré, samozřejmě nad je horší, při dlouhodobých hodnotách pod vám bude časem něco důležitého, co tělo potřebuje, chybět.
19. 06. 2012 22:07
to je hrozné.. tolik dotazů ale nikdo nám na ně nechce odpovědět :(
14. 06. 2012 20:26
já si myslím že čím menší tím lepší (když to počítám v rámci celého dne a né na konkrétní potraviny) jinak taky mám kolem 400. Napíše sem prosím tedy někdo jak to má být?
13. 06. 2012 22:48
I já mám zmatek a pořád každý den nacházím,co jsem ještě nečetla a měla číst.
10. 06. 2012 15:02
No, mám v tom zmatek... :-/
05. 06. 2012 14:11
děkuji pěkně
05. 06. 2012 09:47
To je přece úplně jedno, jestli si pití napíšete kamkoliv celé, nebo ke každému jídlu něco. Potravina vedená jako "nápoj" se vám sečte všude správně.
04. 06. 2012 15:01
dnes začínám, neplácám se v tom....ale hledám kam psát kolik jsem toho vyžunkla....:-(
01. 06. 2012 10:34
já mám v tom taky trošku guláš :)
ukazuje se mi:
Energetická denzita: 424 kJ/100 g Doporučená: 500-600 kJ/100 g
nevím zdali to je správně nebo ne? Mám mít pro sebe v rozmezí těch 500-600? nebo pod tím?
29. 05. 2012 08:47
já se v tom prd vyznám...... :-(
27. 05. 2012 16:11
zajímalo by mě, jestli mám energetickou denzitu řešit, když nemám při předepsaném příjmu hlad ani při mnohem vyšší denzitě.
21. 05. 2012 09:35
Dnes začínám a zatím se v tom plácám. Po přečtení objemu snídaně, to musím předělat. Díky za vedení.
19. 05. 2012 15:32
Já musím říct, že jsem to pochopila také tak, že čím nišší je denzita, tak tím je to lepší, já ji mám stále tak kolem 300Kj/100, tak doufám, že to není špatně.
17. 05. 2012 13:18
Pro Danu 57: čím nižší denzita, tím pro hubnutí a pro zdravé střevo líp, pokud to správně chápu. Jinak gratuluju!
17. 05. 2012 13:17
Díky za info o denzitě. Jsem zdravotník a sebekoučing jsem začala jen pro dobrou kondici, hubnout nechci. Je to úžasný a cenný program.
11. 05. 2012 15:23
Já mám taky denzitu menší celou dobu, co dietu držím, tak kolem 450-480KJ/100, ale hubnu, od 23.března mám dole 6,8kg. Jde to pomalu, ale jsem ráda, že to jde alespoň takhle! Nejvíc je to vidět na centimetrech, víc než na kilogramech. Přes prs. mám dole 11cm,boky 12cm,pas 6cm. Proto vydržte všichni, jde to!!!!!!
04. 05. 2012 19:02
pití je nejepší psát jako první,pak nezapomenu.
27. 04. 2012 10:38
skoro pořád mám "denzitu" menší :-(
25. 04. 2012 14:32
Poučné, díky :)
25. 04. 2012 01:28
tak já jsem tedy pochopila, že snížená denzita potravy je jen ku prospěchu, a ne abychom se snažili to nějak dohánět...zvláště, pokud se snažíme zhubnout... citace z článku :
Snížením denzity pokrmu k větší spokojenosti
25. 04. 2012 01:25

http://www.agronavigator.cz/az/vis.aspx?id=92241

Energetická hodnota nemá přímou souvislost se sytivostí stravy, která je určována rychlostí nástupu a délkou trvání pocitu nasycení po jejím pozření. Na pocit nasycení má vliv řada faktorů. Na dlouhodobém pocitu sytosti se podílejí především potraviny s tuky a některými sacharidy, výrazně malou sytivost má např. zelenina, ovoce, med, rýže, mléko. V případě sacharidů souvisí délka trvání pocitu sytosti s glykemickým indexem. (sk)




24. 04. 2012 20:38
Tak mi to nejde:-(
24. 04. 2012 20:19
agatah: děkuji zkusím to a dám vědět :-)
24. 04. 2012 10:10
Evo14 v nápojích dávám to do jiného jídla a v ml a mám s tím velký boj málo piju tak to pořád svítí červeně
24. 04. 2012 08:16
výborný stob. akorát se v něm ještě moc neorientuji Belnea
23. 04. 2012 09:51
Evo14, co takhle pridat ke kazdemu jidlu nejaky napoj?
21. 04. 2012 21:53
Mohu se optat jak lidičky zapisujete pití nemohu za na to přijít
20. 04. 2012 14:20
To Norisek: Norisku, musíš kliknout přímo na název. Do oblíbených se to přidává, protože klikáš v pravo na puntík.
18. 04. 2012 08:31
Aha... :-( a mačkáš takové to zelené s bílým pluskem? Nebo to černé... Protože jestli to zelené, tak nevím :-( Já zase přemýšlím co celkově jíst, když si naplánuju den a mám příjem 50%, denzita mi dosáhne max. na 300...apod. :-(
17. 04. 2012 19:16
Katule,ano to jsem zkoušela, ale nejde mi to tam dát, když kliknu, tak se mi to přidá to oblíbených
17. 04. 2012 07:45
Ahoj, nejsem sice ještě expert, ale jídlo se zadává v sebekoučinku, a jak máš jídelníček jednotlivého dne, tak nad tím máš záložky sebekoučink, psychokoučink, měření apod. tak pohyb se zadává v tom fitkoučink
16. 04. 2012 20:51
Zdravím , prosím poradí mi někdo, jak přidat pohyb,a některé jídla do kategorie pohybu a jídla ? děkuji všem
14. 04. 2012 09:11
Ahoj, přidávám se k vám do party :-) Jsem nováček, takže i po tom článku nahoře nechápu, co to ta denzita vlastně je... No jinak dodržování jídelníčku mi moc nejde, mám vše tak na 60-70% a přitom jím dost, nesnažím se jíst málo právě kvůli tomu ukládání, tuku jsem měla jednou jen třeba 7%... Jen včera jsem hoodně zhřešila, dala jsem si ten den čokoládu a večer jsem dostala chut na špagetovou nálož, tak to samozřejmě všechno vylítlo moc nahoru, tak doufám, že se to moc neprojeví... Jinak jak říkám, 100% nedosáhnu, jen v zelenině a pití mám přes.
13. 04. 2012 12:09
Holky a denzitu mam dnes 583 ato jsem mirne presvihla tuky semaforek oranzovy + A nejlepsi jsou ty tvaruzky a sojove maso to je bomba to mak muzete i trosku tucnejsi jidlo v ten den jelikoz tyto dve veci neobsahuji vubec tuk. Jinak nevim jak poradit treba dneska mam rostenou s ryzi a je to tucnejsi,tak si dam k veceri ty tvaruzky 100g a samo ke vsemu mraky zeleniny!!!To je automatika!Mejte se .....
13. 04. 2012 11:56
Jéééé dekuji holky preklep jeden za druhym ano za 8tydnu 7kg!!!:-) Sice pak se pak zase neco vratilo proto je fakt dobre vydrzet ten rezim udrzovaci aby si telo na ty nova kilca zvyklo to je tak dva mesice dodrzovat udrzovaci a nemela by se kila vratit a samo,ze nejist same sacharidove bomby viz buchty a dortiky ikdyz sem tam si dam :-) Dekuji za gratulace a preju vsem mnoho zdaru a hlavne budte se sebou spokojene.......papa
12. 04. 2012 21:42
to Norisek: Gadak píše asi na noťasu a místo 8 se jí tam napsalo písmeno á. Podle mě to je takhle, zhubla 7kg za 8 týdnů. Což je teda bomba, Gadak, gratuluji!
12. 04. 2012 21:38
Zítra to bude teprve týden, co jsem tady s váma a pilně se snažím zorientovat. Trošku v tom skládání jídelníčku tápu, co se týče denziti, nedaří se mi ji plnit dle plánu, ač mi všechny semafory svítí zeleně. Co je ale super, že člověk vidí, co vlastně do sebe cpe a uvědomění si toho, kolik toho člověk snědl dříve, to je mazec, ač to tak kolikrát nevypadá, jsou to třeba sacharidové bomby. Když se to vynásobí nedostatkem pohybu, tak se pak nemůžu divit tomu jak vypadám a to jsem si myslela, jak nežiju zdravě...
12. 04. 2012 21:16
To gadak: Nevím, mně to prostě vychází míň, když mám splnit limit kalorií a zároveň sníst dost zeleniny, tak to nevychází na 500 ani náhodou.
12. 04. 2012 21:15
Mám dotaz,opravdu 7kg,za týden ?Nebo to byl překlep ? 7kg za týden je nějak moc?
12. 04. 2012 16:29
Dobry den,tak tady ctu vase prispevky a dotazy a ja mam po rozsviceni vsech semaforku zelene denzitu uzasnou:-) Tyhle stranky nasla kamaradka a jsou uzasne clovek se nauci dobre jist a hlavne si uvedomuje co ji a taky to skvele funguje za átydnu jsem mela 7kg dole a pas o 8cm presne kde jsem potrebovala,ale cviceni k tomu je samozrejme nejlepsi!Taky mam par tipu pokud je malo bilkovin s cimz asi kazdy bojujeme nejic pokud si nedame kureci prsa nebo kruti maso,tak to muzeme dohnat bilkama,tvaruzkama z tech jdou uelat i pomazanky kdo je nemusi samotne a ten cottage syr je uzasny a sojove maso kdyz uz me vse leze krkem a taky ryby to je to prave. A je fakt,ze pokud sem tam zhresim nikde se to neprojevi dokonce hresim kazdou nedeli u tchyne a i tak to funguje!:-) Dekuji za tyhle stranky a vsem mnoho zdaru a hlavne zelene semaforky kazdy den holky ............ Jinak je to spatne!!!! Mejte se at se daríííííí
09. 04. 2012 12:04
Sirael, nemůžeš rozsvítit semafory, když máš pouze 70% doporučeného příjmu. Měla by ses pohybovat kolem 100% určitě, jinak začne tělo šetřit a kila se budou vracet (což také píšeš).
09. 04. 2012 11:47
Já mám denzitu okolo 470-480, dvakrát se mi povedlo přes 500, ale je to věda. Jídlo si zadávám podle 60 denní diety p. Havlíčka, kterou najdete na internetu a nemusím nic vymýšlet. Celkem to vychází, ale když se to vyzkouší bez zeleniny, tak je denzita v pořádku, ale po přidání se rapidně sníží. Tak to neřeším a mám dole 3kg za 3 týdny.Vyzkoušejte!!!!
08. 04. 2012 20:09
Ahoj, taky mám tu denzitu dost nízkou. Ale když mám sníst tolik zeleniny za den, plus sním i ovoce, tak to prostě tak vyjde, ať dělám, co dělám, když chci splnit limit energie.
08. 04. 2012 09:00
Ahoj, mě se ta denzita taky pořád nedaří...většinou mám tu celkovou kolem 350 - 400, ale hlad nemám, možná někdy večer, ale až třeba ve 22h. když jsem to zkoumala na každé jídlo zvlášť tak u některých jídel se mi to i daří a někde mám denzitu mega vysokou :-D třeba když si dám ke svačině de nuts tyčinku, tak u té je denzita asi 3000 nebo kolik mi to ukazuje...se semaforky většinou problém nemám, ty se mě daří :-)
07. 04. 2012 22:07
holky tak čtu a čtu..čím zvýšíte denzitu? jsem pořád jen kolem 370 :-( je pravda že mám někdy hlad, teď to konečně chápu proč. Ale čím to navýšit...čtu tady kefír, podmáslí... PORADÍTE PROSÍM ČÍM JEŠTĚ? VELIKÉ DÍKY
05. 04. 2012 09:53
Ahoj, já mám denzitu také pod průměrem. A také nejsem schopná rozsvítit semaforky tak, jak bych chtěla. Vlastně většinou ani na oranžovou. A jak se tak sažím semaforky přimět k nějaké změně, tak přibírám. Myslíte, že by to mohlo být nízkou denzitou jídla? Nijak se nepřejídám, takže když mi večer Sebekoučink ukazuje okolo70 procent KJ, nechám to být.
01. 04. 2012 22:41
Napište komentář...
01. 04. 2012 22:41
něco ke čtení pro Kátěnku. pavla
29. 03. 2012 07:20
Jana.S. - na bílkoviny ti poradím buď krůtí prsa - mě stačí cca 150g na večeři nebo oběd a potom taky čistý cottage - ten si míchám např. se zeleninou a má také vysoký obsah a já osobně ho miluju!
28. 03. 2012 09:06
Ahojky všem jsem tu teprve týden a se semaforky taky bojuju.První dva dny jsem měla denzitu jídla vyšší než doporučení.Od dalších dnů jsem lehce pod průměrem,ale hlady netrpím.Bílkoviny mi pořád svítí červeně,píjem tuků je nižší a sacharidy bud´zelený nebo žlutě+.A to jím alespoń jednou denně jogurt a piji kafe s mlékem(cca naleji dokafe za den 400ml mléka-polotučné).Včera jsem měla celý ochucený zákys a k večeři 350g brambor a 250g květákového mozečku. A denzita jídla?253 a mohla jsem prasknout.Takže jeden den je líp a jeden hůř,ale po týdnu mám 2kg dole.Takže paráda...Držím všem palce
27. 03. 2012 11:07
když mám energetickou denzitu nižší než doporučenou (286kJ/100g), je to taky špatně?
26. 03. 2012 20:49
Vilnio, pokud si zvážíš rýži nebo těstoviny v suchém stavu, pak je uvaříš a vše sníš, tak můžeš zapsat - množství v suchém stavu. Pokud vaříš kotel :-) pro celou rodinu, tak je lepší ji odvážit až před konzumací (uvařenou) a pak tedy zapsat - např. rýži vařenou.
Pro Ritu: Energetický příjem 2000 kJ je cesta do pekla. Takto extrémně nízkým příjmem si zpomalíš metabolismus a budeš tlousnout i po okurkách :-( Doporučuji ti obrátit se na odborníka (třeba kurz STOBu ve tvém okoli nebo nějakého výživového porace) a naučit se znovu normálně jíst. A taky bych ti doporučila navštívit svého lékaře a v rámci preventivní prohlídky si nechat zkontrolovat hodnoty krve.
26. 03. 2012 14:30
můžete mi někdo poradit, když si zapisuji např. rýži, odvážím si 100g a vařím ji..zapisuju si do jídelníčku 100g rýže v suchém stavu, nebo ji po uvaření musím znova zvážit a zapsat novou gramáž a zvolit rýži vařenou - přílohu..??
26. 03. 2012 11:41
mám stejný problém, pokud si dávám třeba ke svačině zeleninu se sýrem cottage, tu denzitu prostě splnit nemohu...celkovou denzitu mám většinou pod 500...viz. příspěvek RinaT - příjem 2000 kJ mi přijde extrémně nízký!
22. 03. 2012 12:24
Zdravím všechny co se s tím perou jako já :) Ta denzita kolem 500 má být u každého jídla? Jestli ano, tak nevím jak ji dohnat u snídaně a u svačin. Poradí mi někdo, prosím.
21. 03. 2012 18:04
tak já mám denzitu kolem 600,a to mám denně jen něco kolem 2000 kj.nechci vidět,jakou hodnotu bych měla při doporučovaných 8000kj.
15. 03. 2012 12:44
pro renca.st: našla jsem to na stránkách www.sunka.cz, mají tam přímo záložku Nutriční hodnoty, v tabulce je to Šunka nejvyšší jakosti, jinak 420kJ/100g, 18 g bílkovin, 3 g tuku, 0 g sacharidy
12. 03. 2012 09:59
Napište komentář...
07. 03. 2012 15:25
Ahoj všichni, prosím, kdo byste měl kalorické hodnoty pro vepřovou šunku dušenou, podíl masa 90% (voda 5%, čistá svalová bílkovina min 18% hmotnosti, sůl max 3%) - nikde na internetu jsem nenašla údaje k vepřové šunce, všude je jen kuřecí, krůtí, nebo nějaký průměr (strojová - ta mívá kolem 60-70% masa, tedy daleko více škrobů a méně bílkovin). Nedokázal bystě někdo poradit?
Jinak stránky jsou opravdu dobře udělané a motivující. Díky za ně.
07. 03. 2012 14:02
Holky nefungují mě denní semaforky co byly u každého jídla......nevíte o tom něco prosím.....
29. 02. 2012 09:03
Ahoj holky, poraďte někdo, jak zvýšit denzitu, já mám běžně kolem 300, a přijde mi, že je to málo (jím hodně zeleniny), ale nevím, jak ji zvýšit, aby mi to zárověň příliš nezvedlo příjem. Díky za radu.
27. 02. 2012 15:53
ještě detail pro paní co tvrdí,že máme lepší stravu než průměrný afričan-omyl,průměrně jíme mnohem méně bílkovin,moje kamarádka z Lesotha řekla doslova: někdy není co tak jíme jen trávy,je jich spousta které jdou sníst a poskytnou nám alespoň minimum bílkovin,většinu času však jíme skot a zužitkujem vše,nejraději vnitřnosti kvůli největšímu počtu bílkovin na gram,taková vyvhrnutá kráva nasytí celou rodinu na několik dní...zbytek obstará obilná kaše.

Každý je jíme jinak:) bože děkuji ti a obchodní domy i když člověk musí hodně vybírat:)
27. 02. 2012 15:48
:D:D:D co naplat energetická denzita opravdu funguje,někdy se nedopatřením(nebo spíš absencí internetu) dostanu do hodně nízké denzity a mám nezkutečný hlad,lze to ovšem snadno řešit kefírovým mlékem,podmáslím se sníženým tukem a tak dále,dokonce hubnu bez zařazování výrobků odtučněných-lépe se mi tráví s těmi normálními,v jogurtech vede Holandský,mimochodem jeden z mála co obstál v testech co je jogurt a co ne:) hodně zeleniny a bílkovin,sacharidy člověk dožene vždy jsou skoro ve všem stačí si sníst blbý jablko:D je to celkem zábava,za sedm týdnů šest kilo a to sem tam zhřeším:) všimli jste si,že když jeden den z týdne polevíte a dáte si něco co nemáte druhý den váha ubyde?:) opravdu mě to tu baví a pro všechny co mají hlad opakuji-mléčné výrobky a zvýšit v nastavení jejich příjem na 30 procent místo 25:)) obzvláště pokud jste vyšší postavy:)
27. 02. 2012 15:37
taky mám denzitu kolem 400 a tuky taky v zelené. tak nevim.
23. 02. 2012 06:59
Moje denzita se dlouhodobě (vyplňuji už 6 měsíců) pohybuje kolem hodnoty 400. Je to snad špatně?? Že bych měla zařadit více tuků?? I když mi svítí zelený semafor??
19. 02. 2012 19:48
Denzitu mívám většinou větší. Problém však se sacharidy. I když nesním nic sladkého (myšleno sušenku apod), mám furt červenou. Tuků mám naopak málo:-( Ty se tedy dají dohnat, ale sacharidy pro mě jentak ne, protože u oběda nějakou tu přílohu mít musím:-(
15. 02. 2012 09:54
pro Dag: děkuji děkuji, taky sem to začala řešit trochou ořechu k svačině dopoledne, protože pokud je nemám,mám tuky na max. 65, za ten den a to mi příjde dost málo:)
14. 02. 2012 22:15
pro LadyCh :-) ,- pokud mám v průběhu dne problém s tuky, vyřeším to troškou vlašských ořechů, nebo mandlí jen tak, nebo si je přidám do nízkotučného tvarohu s trochou medu. :-) Pokud mám mám třeba zeleninový salát, doplním chybějící tuky kvalitním olivovým olejem, nebo trochou tatarky. :-)
14. 02. 2012 11:25
tak já semaforkuju teprve druhý den:) každopádně, denzita mi problém nedělá, spíše bych potřebovala dohnat tuky, ty mám a ni ne za bod:) každopádně, děkuji, děkuji a pokud máte někdo typ,jak přidat nějaký zdravý tuky, sem s tím.
08. 02. 2012 10:12
4týdny rozsvěcuji semaforky.Dopor.denzitu jsem měla pouze1x-ten den jsem byla v nemocnici po narkoze.Jinak ji mám nízkou.Bez zeleniny mám hlad.
06. 02. 2012 22:11
Nějak to moc nechápu, ale potřebovala bych rozepsat kolik tuku, sacharadidu a cukru by mělo obsahovat každé jídlo zvlášť od rána do večera, stále se mi daří mít semaforky v červeném, něco přebývá. Většinou tuky a sacharadidy
04. 02. 2012 20:09
začínám-uvidíme-CHCI se se svýma pneumatikama poprat a vyhrát....
21. 01. 2012 10:30
Denzita se mi ještě nikdy nepodařila. Nevím co zařadit!
20. 01. 2012 12:19
Je špatně když mám denzitu většinou tak o polovinu nižší než bych měla mít?
17. 01. 2012 13:34
zdravím, také začínám a s denzitou si nějak nevím rady. Zeleniny mám dost, ale hlad mám pořád také:-(
12. 01. 2012 20:11
Tak si hraji se semaforky a dnes jsem měla hlad přitom doporučené KJ jsem splnila na 99 %. Denzita však byla byla lehce nad 400. tak teď už vím proč.
10. 01. 2012 16:38
Dnes začínam a popravdě asi poprvé jsem se k tomu fakt rozhodla a veřím, že to dám :-) MUSIM nechci sklamat sama sebe.
DEKUJI ZA TYTO STRANKY
09. 01. 2012 11:25
Já jsem četla,že k jakémukoliv masovému jídlu by měl být salát s kyselejší zálivkou,nejlépe pár kapek balsamico octa,že to pomáhá rozkládat bílkoviny
09. 01. 2012 11:24
Napište komentář...
06. 01. 2012 17:14
Začnám, tudíž jsem zvědavá, ale rozhodnutá nepolevit... , držte mi pěsti. :-)
01. 01. 2012 22:15
Z jiného soudku. Někde jsem četla, že pokud /nejlépe na noc/ zkombinuji sousto kuřecího + citronovou šťávu, startuju tím metabolismus. Máte s tím zkušenost?
13. 11. 2011 09:10
Hraju si se semaforkama už týden, ale až včera jsem zjistila, jak je důležitá denzita stravy. Snědla jsem večer 10 dkg obyčejných mandlí a zjistila jsem , že jsem do sebe dostala neuvěřitelné množství kalorií. Informace na Vašich stránkách jsou důležitější než se mi zprvu zdálo. Děkuji.
13. 11. 2011 09:10
Hraju si se semaforkama už týden, ale až včera jsem zjistila, jak je důležitá denzita stravy. Snědla jsem večer 10 dkg obyčejných mandlí a zjistila jsem , že jsem do sebe dostala neuvěřitelné množství kalorií. Informace na Vašich stránkách jsou důležitější než se mi zprvu zdálo. Děkuji.
30. 10. 2011 17:09
děkuji za článek :)
26. 10. 2011 15:05
Všechno se musí brát s rezervou, i ty tabulky. Jako pomůcka je to úžasné. Ale třeba včera jsem byla na bodystatu a zjistila jsem, že mám bazální metabolismus 7 400 kJ. Proto jsem vždycky měla velký hlad, když jsem jedla kolem 5 500 kJ (což je podle STOB optimální pro redukci). I lektorka kurzu mi tedy řekla, ať přidám, ale i při změně nastavení denních kilojoulů mi semaforek ukazuje červenou např. při nouzové svačině "tyčinka guareta". Což mě trochu štve, protože v kurzu nám říkali, že jedna tyčinka v nouzové situaci neškodí. Já si jí dám jednou za týden.
Plyne z toho, že se člověk ani podle semaforků a tabulek nemůže slepě řídit, protože já jsem při tom příjmu 5500 kJ zhubla 2 kg týdně a byla jsem hladová. Bodystat je opravdu lepší než váha, zvlášť pokud sportujete.
26. 10. 2011 12:52
Já mám hlad dost často, ale snažím se se držet. Teď teda nevím jestli to není tím, že mám denzitu běžně na 330-380 při 5000KJ. Semaforky mě baví a i já jsem žila v přesvědčení, že zelená je OK. Tak teď nevím ?! Jinak mě utěšuje, že konečně trošku hubnu. Jsem dost nemocná, chybí mi pohyb, a tak není divu, že jsem tloustla. Držím Vám i sobě palce každý den a těším se až si zase budu připadat jako člověk. Přeji hodně zdraví a radosti při hubnutí.
20. 10. 2011 13:44
Jakto že mám pořád tak nízkou denzitu? Ach jo :-(
14. 10. 2011 15:07
Moc děkuji za informaci. Nyní mám jasno :o)
14. 10. 2011 14:45
jestli jí Afričani na 450 kJ, tak to si nejí tak špatně...
12. 10. 2011 16:51
Napište komentář...
09. 08. 2011 12:33
nějak tomu pořád nerozumím... :-( znamená to, že když jsem v hubnoucím režimu, je hodnota 370 špatně??? Z článku jsem pochopila, že 500-600 se vztahuje k běžné zdravé stravě, ne hubnoucí. Když si nedám víc zeleniny, trpím :-)
02. 06. 2011 11:22
- mrkvička: Dřív jsem myslela, jak moc pro sebe udělám, když si dám jogurt, jenže většina těch šíleností (zvlášť s nápisem 0% tuku) je jen bílá voda, škrob a dochucovadlo. Proto si radši čas od času koupím spíš smetanový jogurt, než abych si dala něco se škrobem. To si můžu dát rovnou rohlík s odstředěným mlíkem. :)
Stejně tak kupuju mlíko (ta věc, co teče z krávy) a ne odstředěnou bílou vodu z obchodu. Lepší dát si míň a kvalitního, než se cpát náhražkama.
20. 05. 2011 18:07
Snažím se se STOBEM snížit váhu. A líbí se mi jak jsou nastavené tabulky.
Velice zajímavé, doufám, že jako všechno co je dobré nezrušíte.Držím palce Vám i sobě abych vydržel a i něco zhubnul, jsem totiž ŽROUT!!!
Díky moc za pomoc. Gusta

Vám i sobě
26. 04. 2011 20:31
ano jogurty, ale opravdové jogurty a ne to, co se prodává v obchodech...
26. 04. 2011 20:25
velmi zajímavé
26. 04. 2011 20:13
tak ale vůbec ničemu nerozumím..!!!!!!!!!!!!!!!!!!
07. 04. 2011 14:42
ještě že to za nás jiný zkoumají a my si jen vyplníme tabulky, jinak bychom asi místo pohybu jen počítali a počítali
08. 02. 2011 13:30
Taky jsem horší než afričan, ale zeleninu mám ráda a ostatní živiny nešidím. A protože nemám ani hlad, tak to ve fázi hubnutí řešit asi nebudu:-)
08. 02. 2011 11:46
Musím říct že pokud mám denzitu pod 500 cítím opravdu někdy hlad mezi jídly. Když je tak okolo 500-550 je to dobré. Nic takového jsem netušila ale opravdu to funguje
25. 01. 2011 14:24
Nooo, jsem horší než Afričan :o) to mě pobavilo docela
13. 01. 2011 10:33
Děkuji za článek. Taky mě první napadlo, že mám menší en. denzitu jídla než průměrný Afričan :-)) Přitom semaforky jsou zelené...takže předpokládám, že to ve fázi hubnutí není na škodu :-)
01. 11. 2010 12:07
V době redukce váhy je doporučený příjem o 2000-3000 kJ nižší než při udržení váhy a snížení dosahujeme tím, že nahrazujeme sacharidy (rýži, těstoviny, brambory, chléb, pečivo) ve větší míře zeleninou. S tím souvisí nižší energetická denzita a jsme úspěšnější v hubnutí. Z en. denzity Afričana bych neměla obavu, protože naše stravování je celkově kvalitnější, obzvlášť v bílkovinách. Po přechodu na cyklus udržení váhy se zvyšuje podíl sacharidů ve stravě a tím se zvýší i en. denzita.
01. 11. 2010 11:16
Hmm taky mívám často pod 500kJ
30. 10. 2010 18:06
Během posledních 7 dnů jsem energetický příjem 4x dodržela a 3x překročila. Energetická denzitu jsem měla 3x nad 500 kJ/100 g, ale bohužel 4 x pod.
28. 10. 2010 22:00
zajímavé, to jsem vůbec netušila, že se skladba jídla posuzuje i takto, ááách jo to budou počty.....:-)
19. 10. 2010 16:33
tak jsem zjistila,že mám energ.denzitu Afričana:-))))))) tak bez legrace-je tedy špatně i to,že nedosahuju těch 500-600 kJ/100g ?
04. 10. 2010 09:51
Děkuji za založení tohoto programu a za to ,jak se o nás staráte.Pojem energetická denzita byl tak superr vysvětlen,že už není potřeba pátrat dále,co to tedy vlastně je.Díky,díky.
01. 10. 2010 17:13
Velmi zajímavé, díky moc.
30. 09. 2010 09:45
Také moc děkuji k objasnění energetické denzity a také za vše co děláte pro nás co potřebují pomoci s váhou.
28. 09. 2010 23:02
Děkuji za přiznivý ohlas na článek o denzitě, kerý je důkazem othom, že při hubnutí nemusíme mít opravdu hlad a že hubnutí fakt nemusí být boj a jak píše Anina může i bavit - zkrátka je to taková dobrodružná hra, kdy nehledáme poklad, ale nízkokalorickou potravinu či pokrm, který nám bude chutnat. tak pokud nějaký objevíte - tak detje vědět.
26. 09. 2010 12:13
Děkuji za skvělý program, baví mě to a věřím, že i to hubnutí bude bavit.
Vydržet !!!!!
20. 09. 2010 19:39
Díky za tento článek, ani na internetu to nebylo takto hezky vysvětleno. Teprve teď je mi to jasné.
19. 09. 2010 12:20
Děkuji a to nejen za tento článek, ale i za celý web na kterém je spousta zajímavých a užitečných informací na jednom místě.
18. 09. 2010 20:43
Do boje, tam mělo být!
18. 09. 2010 20:43
Teď jen to zkusit aplikovat v praxi!.:) Vhůru od boje, přátelé!!
18. 09. 2010 19:39
JÁ TAKÉ DĚKUJI!
18. 09. 2010 16:38
Za všechny uživatele Sebekoučinku děkuji PHDR. IVĚ MÁLKOVÉ za perfektní článek o energetické denzitě, který objasní hodnoty, v programu vypočítané.
Naďa Jeřábková

Naši partneři